De hoppede s'gu på den.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 27-04-08 12:43

Henne i Sverige har de i den forløbne uge haft sådan en
fartkontrol-special, som vi også af og til har her i landet.

Men de er godt nok udspekulerede henne i Sverige.

Jeg kommer kørende forbi kontrolpladsen lige rundt om en kurve på
motorvejen, og der har vi så hele svineriet med laser, mc-betjente og
en enkelt fartsynder der giver interwiew.

Nå, det er jo fint nok at de er ude og vise flaget.

To kontrolpladser længere fremme er den gal igen. )) Tre syndere
holder der på pladsen.

De havde fanneme den frækhed at lave kontrol på ikke mindre end 4
kontrolpladser stort set lige efter hinanden.

Det var der ikke lige nogen der havde forudset, kunne man se på det
antal biler der nærmest holdt i kø på de to sidste pladser.

Det er s'gu også lidt lusket. )

Poliserne har grinet hele vejen hen i banken.

De er ellers så servicemindede i Sverige, at de har den her:

http://www.polisen.se/inter/nodeid=32990&pageversion=1.jsp

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-08 12:58

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :

>Det er s'gu også lidt lusket. )

Åehh - det er da set herhjemme, at de har 2 efter hinanden følgende
kontroller

de 2 sidste planlagte hold, er heldigtvis sparet væk ;)

--
Jan_stevns

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 27-04-08 13:55

On Sun, 27 Apr 2008 13:58:11 +0200, jan_stevns wrote:

>Åehh - det er da set herhjemme, at de har 2 efter hinanden følgende
>kontroller

>--

Det har hændt, men det er godt nok sjældent.

>--

>de 2 sidste planlagte hold, er heldigtvis sparet væk ;)

>--

Jeg tror det er afspadseringsreglerne.

De rige folks utilpassede unger, og ditto fodboldfans, giver jo fast
arbejde til etaten i rigelige mængder.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : J W Nielsen

Dato : 27-04-08 18:00

Jaee, man skal sør'me passe på:

Jeg blev forleden ringet op af en den lokale betjent her i distriktet. Han
er en rigtig lun fætter... "Hvaaad øhhh, har du sådan lidt sparsom vækst på
toppen af hovedet ligesom mig? Ogee, har du briller? - Og har du iøvrigt
været i Norge omkring 1. marts???
Måtte sådan set bekræfte det hele...
Nå, men du har da ihvertfald sikkerhedsele på - grinede han!!!
Han fortsatte:
Ja, jeg sidder jo her med et billede af dig.... Jeg er sgu ked af det, men
du er blevet fotograferet lidt uden for Oslo i din lastbil. Du kørte 57 km/t
hvor man måtte køre 50!!!

Ak, ja, det er jo en ganske voldsom brøde jeg der har lavet. Jeg så jo godt
glimtet fra fotokassen, men holdt altså ikke så nøje øje med speedometeret -
det gør nu nok lidt mere ud af nu...

Prisen, nå, ja, 1600 NOK eller 3 dages fængsel...

Mvh Jørgen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 27-04-08 18:37

On Sun, 27 Apr 2008 19:00:15 +0200, "J W Nielsen"
<jorgen@fjern5nielsen.dk> wrote:

> [...]
>det gør nu nok lidt mere ud af nu...
>
>Prisen, nå, ja, 1600 NOK eller 3 dages fængsel...

Vi er måske ved at være derhenne, hvor du er moden til at joine
klubben af lastbilchauffører der mener, at al gods til Norge bør
omlastes til norske lastbiler på Svinesund.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 27-04-08 19:19

> [...]
> klubben af lastbilchauffører der mener, at al gods til Norge bør
> omlastes til norske lastbiler på Svinesund.

Næh - lige før Svinesund - så ka' de selv betale broafgiften der

Har een gang kørt hjem genne Norge fra Idre Fjäll - gør det aldrig igen. Jeg
har simpelt hen ikke tålmodighed til den norske trafik. Alle kører
konsekvent for langsomt pga deres elendige stærekasser. Og når man så kan se
grænsen og tror at nu slipper man ud af deres vejafgifter (de ku' de
forresten passende få lov at betale når de kommer her) - ja, så bøffer de
dig lige for broafgiften på Svinesund.

Forresten er 1.600 kr billigt sluppet for at køre gennem Norge - min niece
og hendes mand fik hele to, dårlige fotos ud af at køre samme tur sidste år.
Pris: langt værre end hos Kehlet - 3.500 kr i alt.
Tror i de kører gennem Norge igen

--
Jesper Hedegaard

Suzuki Savage når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder

Fra : J W Nielsen

Dato : 27-04-08 21:02

> Vi er måske ved at være derhenne, hvor du er moden til at joine
> klubben af lastbilchauffører der mener, at al gods til Norge bør
> omlastes til norske lastbiler på Svinesund.

He, he...
Jo, den ide kan jeg da godt tilslutte mig.
For mit vedkommende er problemet bare, at vi skal ha' indøvet en masse
norske lastbilchauffører i brugen af trykbølgeudstyr til nyrestensknusning
samt brug af ultralyd og røngten...
- Men jeg vil da foreslå chefen det...

Derudover synes jeg de nedlægger den ene efter den anden af færgeruterne
mellem Norge og Danmark. Vi slutter tit vores ture i Stavanger og har
tidligere taget færgen til Hirtshals - den lukkede ved årsskiftet... Nu kan
vi så fise ned til Kristiansand istedet...
Her den 6. maj lukker så ruten mellem Oslo og Hirtshals...

Måske skal vi bare lukke Norge og lade dem passe sig selv ???

Mvh Jørgen

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 27-04-08 21:29

"J W Nielsen" <jorgen@fjern5nielsen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Her den 6. maj lukker så ruten mellem Oslo og Hirtshals...
>
> Måske skal vi bare lukke Norge og lade dem passe sig selv ???

Hæ-hæ-hæ; "Norge for Nordmænd....."