er vores peugeot blevet politisk ?
Fra : Ib Tinning

Dato : 27-04-08 09:19

Min kære lille automobil en Peugeot 306 Cashmere, 1,4, årgang '96 har fået
nogen pudsigløjerlige vaner på sine gamle dage.

Om det er et fænomén, der skyldes alderdommen, der trykker en smule, eller
om det bare er en 'drillenisse', der har sat sig fast i mekanikken er
vanskeligt at gisne på, men i hvert fald opfører den sig højst besynderligt.

Vi har prøvet alverdens forskellige ting for at se om vi kunne stoppe denne
form for 'pudsigløjerlige kørsel', men indtil videre uden held.. Der er
blevet boret et hul i benzin-dækslet for hvis det nu var tilfældet, at der
var noget undertryk i tanken, som bilen ikke kunne komme af med.. Vi har
prøvet at køre tanken næsten 'tom' for benzin, hælde kaburator-sprit i
benzintanken, for at tjekke om det evt. kunne være pga. kondensvand, men
lige meget hjælper det..

Efter længere tids iagttagelse viser det sig, at bilen IKKE har den store
lyst til højresving. Hver gang den skal dreje til højre, så hoster og
sprutter den, som om den ikke kan få luft.. så tager den ligesom en 'dyb
indånding', hvorefter den kører fint nok igen.
der er INGEN symptomer på 'hikke', når den skal foretage venstre-sving..
hmmm..

Skal dertil tilføjes, at fænomenet med 'hikke', eller højre-fordrejning,
venstre-orienteret kørsel viser sig mest, når tanken er ca. halv-fuld.. ikke
når der er fuld tank på 'dyret'.. så mon ikke bare der er tale om, at den
'gamle' dyt har fået alderdomsnykker ?

Men pudsigt er det dog, at det lige er ved 'højre-sving', at den får 'hikke'
*pust* - det er virkelig frustrerende.. Hvorfor er det lige at fænomenet
optræder KUN ved højre-sving ? - man skulle jo nærmest tro, at dytten var
ved at blive politisk orienteret !!!

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 27-04-08 09:26

"Ib Tinning" <ib@1.spambox.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> optræder KUN ved højre-sving ? - man skulle jo nærmest tro, at dytten var

Hmm - havde engang en Corolla Liftback, der havde lidt de samme symptomer.
Men en dag tog jeg et højresving i et kryds sådan lidt friskt - og så gik
motoren helt ud !
Ved nærmere eftersyn viste det sig at tændkablet mellem tændspolen og
strømfordeleren var revet ud i den ene ende - kablet var simpelthen for kort
!
Montering af et nyt, længere kabel fjernede problemet helt.

Venner af familien havde engang en gammel bil - den begyndte at hoste op ad
bakke, medens det gik over når de kom over bakketoppen.
Det viste sig at "nogen" havde hængt oliepinden fra sig på netop samme
kabel, så når de kørte op ad bakke gled oliepinden tilbage og ku kortslutte
en af de små poler på tændspolen - over toppen og pinden gled fremad igen

Fejlsøgning kan somme tider kræve nogen fantasi

--
Jesper Hedegaard

Suzuki Savage når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder

Fra : Ib Tinning

Dato : 28-04-08 22:08

> [...]
> en af de små poler på tændspolen - over toppen og pinden gled fremad igen
>

> Fejlsøgning kan somme tider kræve nogen fantasi

efter at have stået på hovedet nede i motorrummet kan jeg ikke se ne nogle
ting der nede der kunne være skyld i problemet
øv

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-04-08 22:16

Ib Tinning skriver:

> efter at have stået på hovedet nede i motorrummet kan jeg ikke se ne nogle
> ting der nede der kunne være skyld i problemet

Hvis jeg var dig ville jeg også nærmere kigge ned omkring tanken da du
kan pege problemet han til mængden af benzin i tanken.

Mit bud er at sugerøret" ned i tanken sidder i højre side, drejer du
"friskt" til højre skvulper benzinen over i venstre side af tanken og
røret suger kun luft.

Så du skal finde ud af, hvorfor den ikke suger benzin. Er svulpepladerne
væk, er sugerøret knækket osv.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ib Tinning

Dato : 02-05-08 10:31

> [...]
> røret suger kun luft.
>
> Så du skal finde ud af, hvorfor den ikke suger benzin. Er svulpepladerne

er der andre måder jeg kan finde ud af det ind at købe en ny tank og sætte

mvh Ib

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-05-08 10:34

Ib Tinning skriver:

> er der andre måder jeg kan finde ud af det ind at købe en ny tank og sætte
> på

Find ud af hvor "sugerøret" sidder.

Fra : Ib Tinning

Dato : 02-05-08 11:37

> Find ud af hvor "sugerøret" sidder.

det sider i højre side så jeg tror det bliver en ny tank

Fra : Ib Tinning

Dato : 12-05-08 10:12

jeg fandt ud af det var en plast tank så nu tror jeg ikke på det kan være
den der laver bøvl men er så løbet tør for ideer