Mercedes-Benz (prøvetur + billeder)
Fra : Steen F.

Dato : 21-04-08 18:39

Som nogen måske ved, så kører jeg rundt i en MB C180 Kompressor med
aut.gear, årg. 2006 med 34.000 km på bagen. Efter sommerferien vil jeg have
en ny da forandring fryder, og da der ikke har været en eneste fejl ved
bilen, så har jeg selvfølgelig tænkt mig at købe en C-klasse igen.

Så derfor var jeg ude og prøve den nye C200 Kompressor med aut.gear og 187
HK. Det umiddelbare indtryk når man sætter sig ind i bilen er, at designerne
har tænkt BMW/Audi og sport. Sæderne virker hårdere, og instrumentpanelet
har større plastik-areal og alting ser mere "moderne"ud med de rene linier.
Ikke noget Mercedes-folket er vant til hehe Selv speedometer og midterkonsol
ser ikke just Mercedes-agtig ud. Men der er jo også 2 verdener til forskel
på de to biler. Ind-/udstigningshøjden er højere end på den gamle model, så
det er lidt nemmere for os gamle på 38 at komme ind og ud.

Men efter motoren er startet falder man til ro igen. Ingen støj, ingen
vibrationer. Gearvælgeren til aut.gearet går lidt lettere og styretøjet har
fået en overhaling af de helt store. Det er VIRKELIG letgående og direkte
nu. Det skal man lige vænne sig til. Kørestillingen skulle efter sigende
være identisk med forgængeren, men jeg synes umiddelbart at rattet har en
lidt for flad vinkel. Men 1½ dags køretur giver muligvis ikke et effektivt
grundlag at danne sig den konklussion på. Det tog mig også 14 dage at finde
den HELT perfekte kørestilling sidst. (Hos Mercedes vil de helst have at man
beholder bilen natten over, så man rigtig kan danne sig et indtryk. Sidste
gang var det en hel weekend med fuld tank og fri km). Det er selvfølgelig
indreg. demobiler.

Det virker som om gearskiftet er blevet lidt hurtigere og endnu blødere, men
det der virkelig overrasker mig er undervognen. Bilen krænger ikke 1 mm i
sving, den er mere præcis end en BMW 320i, og alligevel har de formået at
bevare komforten ved ujævn vej. Det er næsten helt selvmodsigende, men det
virker. C-klassen skulle være udstyret med en ny type støddæmpere, men meget
er jo PR-snak, men denne gang lader det til at virke.
Sæderne klæder faktisk meget godt bilen efter kort tid. De virker pludselig
mere rummelige, dog er ryglænet kortere end den gamle model underligt nok
(jeg er 180 cm). Nakkestøtterne har ikke "hvile-position" som på den gamle
model desværre. Nakkestøtterne i bag kan heller ikke klappes ned pneumatisk
som i den gamle model. Men derfor har de en anden udformning så udsynet
bagud er bevaret.
Der er pænt spræl i de 187 HK også selvom den har aut.gear. Det føles som et
laaaangt træk når den accellererer, og selvom det alligevel ta'r hele 9
sekunder om at nå 100 km/t, så føles det hurtigere da man ikke hører lyden.
230 km/t på toppen vidner om fremdrift selv ved 200 km/t ned gennem
Tyskland.

Funktionerne i instrumenpanelet virker logiske og har kopieret BMW's
drejeknap i midterkonsollen, dog kun til nogle få ting som fx. radio og
telefon osv. Rart nok at man ikke skal ind i en menu for at få duggen væk
fra forruden.
Den har to-trins fartpilot, hvilket er en supersmart ting. Et tip op forøger
hastigheden med 1 km/t, og trykkes armen et trin længere op er det i 10 km/t
intervaller. Det er vanedannende. Det samme kan man sige, når man på
indersiden af speedometer-kransen kan se hvor fartpiloten er sat, i form at
en masse små dots ud for hastigheden. Det er kopieret fra E-klassen.

Jeg vil faktisk kun anbefale bilen med aut.gear. Det klæder den godt, og
skifter perfekt i alle situationer. Det er 5-trins (man skal op i de 6-cyl.
modeller før det er 7-trins Gtronic). Den manuelle gearkasse er bestemt ikke
den bedste af slagsen (lang vandring, upræcis og ufølsom), og vidner nok
også lidt om hvorfor 80% af hele Mercedes' produktion af personbiler er med
aut.gear. Det er virkelig deres domæne.

Det skal siges, at det var den mest skrabede model jeg prøvede (Classic
udstyrs niveau), men den har faktisk hvad den skal have (el-ruder,
el-spejle, el-sæder, multi-læderrat, 2-zone aircon, cd, trådløs telefon via
Bluetooth osv.), det eneste man ekstraudstyr jeg ønsker er metallak og
aut.gear og måske regnsensor.

Selvfølgelig er den dyr, men man lever jo kun en gang.
Men jeg vil hellere anbefale sådan en C-klasse, fremfor måske en fuldt
udstyret Passat til over ½ million.
Jeg ved ikke om I kender ordet "ejerglæde" eller om man bør holde sin mund
med sådan noget i jantelovens mekka. Men jeg er ikke bleg for at sige, at
jeg er glad ved min bil. Synes det er et lækkert stykke køretøj. Og så må
folk jo affinde sig med det. Ja, der er faktisk ikke nogen der skal
kritisere hverken mit valg af bil eller kone (eller møbler eller sko
eller au-pair piger osv. hehe)

Og....... her er lige en masse dejlige billeder for andre MB fans:

http://www.geocities.com/pors288/mer.html

Mercedes-Benz 150 Sportroadster (1935)
Mercedes-Benz 170 D (1949)
Mercedes-Benz 170 S-V / S-D (W136) (1951)
Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 EVOLUTION 2
Mercedes-Benz 190 SL (1955)
Mercedes-Benz 190 SL (1956)
Mercedes-Benz 190 SL Concours d'elegance(1957)
Mercedes-Benz 220 S "Ponton" Cabriolet (1957)
Mercedes-Benz 230 "Fintail" Sedan (W110) (1966)
Mercedes-Benz 230 "Fintail" Sedan (W110) UNIVERSAL (1966)
Mercedes-Benz 250 SE Convertible (1966)
Mercedes-Benz 280 S (1968)
Mercedes-Benz 280 SE 3.5 "Fintail" Coupé (1970)
Mercedes-Benz 280 SE (1969)
Mercedes-Benz 280 SE (1972)
Mercedes-Benz 280 SE 3.5 Convertible (1971)
Mercedes-Benz 280 SL
Mercedes-Benz 300 CD Turbo Diesel (1985)
Mercedes-Benz 300 D (1981)
Mercedes-Benz 300 D (1959)
Mercedes-Benz 300 S (1953)
Mercedes-Benz 300 S Cabriolet (1955)
Mercedes-Benz 300 SC Coupe (1956)
Mercedes-Benz 300 SD
Mercedes-Benz 300 SEL 6.3 (1968)
Mercedes-Benz 300 SL Roadster (1957)
Mercedes-Benz 300 SL Roadster (W198) (1959)
Mercedes-Benz 300 SL "Disk Brake" Roadster (1962)
Mercedes-Benz 300 SLR (1955)
Mercedes-Benz 320 B Cabrio (1939)
Mercedes-Benz 500 E (1992)
Mercedes-Benz 540 K Spezial Roadster (1935)
Mercedes-Benz 540 K Tourenwagen (1938)
Mercedes-Benz 600 (W100) SWB (1972)
Mercedes-Benz 600 SEL (1991)
Mercedes-Benz 680 S Saoutchik Torpedo Roadster (1928)
Mercedes-Benz 720 SSK (1928)
Mercedes-Benz Alpine Imprint RLS Concept (2007)
Mercedes-Benz Brabus B63 S (2007)
Mercedes-Benz Brabus Bullit (2007)
Mercedes-Benz C 111 Concept (1969)
Mercedes-Benz C 111 II Concept (1969)
Mercedes-Benz C 112 Concept
Mercedes-Benz C 32 AMG (2004)
Mercedes-Benz C 32 AMG Estate (2001)
Mercedes-Benz C 36 AMG (1996)
Mercedes-Benz C 63 AMG (2008)
Mercedes-Benz C 63 AMG Estate (2008)
Mercedes-Benz C DTM (2007)
Mercedes-Benz Carlsson SLK CK32
Mercedes-Benz CL 55 (2003)
Mercedes-Benz CL 55 AMG (2003)
Mercedes-Benz CL 500 Coupe (2003)
Mercedes-Benz CL 550 (2007)
Mercedes-Benz CL 65 AMG (2008)
Mercedes-Benz CL 65 AMG Stage 3 RENNtech (2008)
Mercedes-Benz CL 600
Mercedes-Benz CL 600 (2007)
Mercedes-Benz CL Limo Convertible
Mercedes-Benz CLK 430 Convertible (2000)
Mercedes-Benz CLK 63 AMG "Black Series"
Mercedes-Benz CLK 63 AMG Cabrio
Mercedes-Benz CLK 63 AMG F1 Safety Car (2006)
Mercedes-Benz CLK Cabrio
Mercedes-Benz CLK-DTM (2002)
Mercedes-Benz CLK-DTM (2007)
Mercedes-Benz CLK-DTM Cabrio (2007)
Mercedes-Benz CLK GTR Roadster
Mercedes-Benz CLK GTR Super Sport
Mercedes-Benz CLS 500
Mercedes-Benz CLS 500 Spacewagon
Mercedes-Benz CLS 55 AMG
Mercedes-Benz CLS 63 AMG
Mercedes-Benz CLS Coupe
Mercedes-Benz CLS Stretch Limousine
Mercedes-Benz E 420 Special Edition (1995)
Mercedes-Benz E 500 Wagon 4MATIC (2004)
Mercedes-Benz E 55 AMG
Mercedes-Benz E 55 AMG 4MATIC
Mercedes-Benz E 63 AMG
Mercedes-Benz Experimental Vehicle
Mercedes-Benz F 200 Concept
Mercedes-Benz F 400 Carving Concept
Mercedes-Benz F 500 Mind Concept
Mercedes-Benz F 600 Hygenius Concept (2006)
Mercedes-Benz F 700 (2007)
Mercedes-Benz G 4 Offroader (1939)
Mercedes-Benz G 55
Mercedes-Benz G 55 AMG
Mercedes-Benz G 55 AMG (2007)
Mercedes-Benz G 500 (2004)
Mercedes-Benz GST
Mercedes-Benz Kleeman
Mercedes-Benz ML 63 AMG
Mercedes-Benz ML 500 (2004)
Mercedes-Benz Mojave Runner
Mercedes-Benz Monza (1924)
Mercedes-Benz Ocean Drive Concept (2007)
Mercedes-Benz P 8
Mercedes-Benz Pininfarina
Mercedes-Benz R
Mercedes-Benz R 63 AMG (2007)
Mercedes-Benz Recy
Mercedes-Benz S 130 H (1935)
Mercedes-Benz S 430 (2003)
Mercedes-Benz S 55 AMG (2003)
Mercedes-Benz S 600 Coupe (1996)
Mercedes-Benz S 600 Guard (2006)
Mercedes-Benz S 600 Guard Pullman (2008)
Mercedes-Benz S 600 Pullman AMG
Mercedes-Benz S 63 AMG 6.3L V8 (2008)
Mercedes-Benz SL 600 (2009)
Mercedes-Benz SL 65 AMG (2009)
Mercedes-Benz SL 65 AMG
Mercedes-Benz SL 350 Mille Miglia Edition
Mercedes-Benz 450 SLC 5.0 AMG-MAMPE-LUFTHANSA GROUP 4 (1980)
Mercedes-Benz SL 500 (2002)
Mercedes-Benz SL 500 (2003)
Mercedes-Benz SL 500 (2004)
Mercedes-Benz SL 600 (1993)
Mercede-Benz SLK 350 (2005)
Mercede-Benz SLK 55 AMG
Mercedes-Benz SLK 55 "AMG Ultimate Experience Asia"
Mercedes-Benz SLR 722 GT (2008)
Mercedes-Benz SLR 722 "edition"
Mercedes-Benz SLR McLaren
Mercedes-Benz SLR McLaren (2003)
Mercedes-Benz SLR McLaren (2006)
Mercedes-Benz SLR McLaren Roadster
Mercedes-Benz Stillen SMK
Mercedes-Benz SSK (1929)
Mercedes-Benz Targa Florio (1924)
Mercedes-Benz TLS
Mercedes-Benz Vision CLS Coupe Concept
Mercedes-Benz Vision GST Concept
Mercedes-Benz W 125 Record (1938)
Mercedes-Benz W 154 Record (1939)

Mercedes-Benz Polizei

Fra : Mogens

Dato : 21-04-08 18:52

"Steen F." <steen@steenmartin.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ved bilen, så har jeg selvfølgelig tænkt mig at købe en C-klasse igen.
> Jeg ved ikke om I kender ordet "ejerglæde" eller om man bør holde sin mund

Hvis ikke man kan åbne sin kæft netop "herinde" med dén slags, hører verden
da op, IMO. Men der skal nok være nogle, der på vanlig vis får ondt i røven
af din fine velvalgte investering. Ikke jeg...

Fra : Ukendt

Dato : 21-04-08 19:02

"Steen F." <steen@steenmartin.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> have en ny da forandring fryder, og da der ikke har været en eneste fejl
> ved bilen, så har jeg selvfølgelig tænkt mig at købe en C-klasse igen.

KLIPS

> [...]
> folk jo affinde sig med det. Ja, der er faktisk ikke nogen der skal
> kritisere hverken mit valg af bil eller kone (eller møbler eller

Rigtig fin beskrivelse - Tak for den!

Og med hensyn til det med janteloven - Lige mine ord!

--
/HB

Fra : Leonard

Dato : 21-04-08 19:05

On Mon, 21 Apr 2008 19:39:19 +0200, Steen F. wrote:

> Som nogen måske ved, så kører jeg rundt i en MB C180 Kompressor med
> aut.gear, årg. 2006 med 34.000 km på bagen. Efter sommerferien vil jeg have
> en ny da forandring fryder,

Med så få km om året burde du nøjes med en gammel brugt Sierra, så ville
du have råd til en limousine til de lange ture.

Undskyld, jeg ville bare komme Eque i forkøbet

> Jeg ved ikke om I kender ordet "ejerglæde" eller om man bør holde sin mund
> med sådan noget i jantelovens mekka. Men jeg er ikke bleg for at sige, at
> jeg er glad ved min bil. Synes det er et lækkert stykke køretøj.

Selvom jeg ikke selv vil prioritere bil i den prisklasse, så kan jeg
sagtens forstå din ejerglæde.

--
Leonard
Hellere komme for sent i dette liv

Fra : Ukendt

Dato : 21-04-08 19:10

On Mon, 21 Apr 2008 19:39:19 +0200, "Steen F." <steen@steenmartin.dk>
wrote:

> [...]
>en ny da forandring fryder, og da der ikke har været en eneste fejl ved
>bilen, så har jeg selvfølgelig tænkt mig at købe en C-klasse igen.

Det var tidligt, men tror engang nogen sagde drenge altid var drenge,
det var kun et spørgsmål om prisen på legetøjet )

<snipper lige beskrivelsen>

> [...]
>folk jo affinde sig med det. Ja, der er faktisk ikke nogen der skal
>kritisere hverken mit valg af bil eller kone (eller møbler eller sko

Held og lykke med at finde den næste - og tak for en beskrivelse af
"dyret".

--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : Steen F.

Dato : 22-04-08 01:06

Ivan Madsen wrote:
> Det var tidligt, men tror engang nogen sagde drenge altid var drenge,
> det var kun et spørgsmål om prisen på legetøjet )

Uha, jeg tror såmen ikke at jeg har flere penge end gennemsnittet af jer.
Jeg har bare valgt at prioritere midlerne i husholdningen lidt anderledes.
Og ja, jeg opfører mig som et lille barn hvis ikke jeg får min vilje hvad
bil angår, så der må konen sgu bare følge med. Men hun klæ'r nu også en
C-klasse helt godt Eller den klæder sgu de fleste.
Vi regnede også på indkøb af en ny Golf 5 med 2-liters bezinmotor (dengang
den stadig kunne fås) og aut.gear og tilsvarende udstyr som en C-klasse samt
servicekontrakt, og der blev Mercedes'en altså ikke så meget dyrere. Jeg vil
sige det sådan, at nu får vi hvad vi betaler for. Med Golf'en ville vi
bestemt ikke få hvad vi betalte for - vi var ret enige om at vi ville føle
os lidt snydt at have givet 412.000 kr. for en Golf. Og den kunne være svær
at få pengene hjem på igen.

Mvh Steen

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 21-04-08 20:40

"Steen F." <steen@steenmartin.dk> wrote in

> [...]
> (Classic udstyrs niveau), men den har faktisk hvad den skal have
> (el-ruder, el-spejle, el-sæder, multi-læderrat, 2-zone aircon, cd,

Da ikke i en Classic. El-sæder, multirat og bluetooth koster ekstra.

> det eneste man ekstraudstyr jeg
> ønsker er metallak og aut.gear og måske regnsensor.

Jeg er vild med Avantgardens front. Fjerner lige den sidste rest af
"morfar"

El førersæde med memory funktion (inkl spejle og ratstamme), xenon og navi
ville jeg nok også vælge. Uden sidstnævnte er bilen jo nærmest usælgelig
når trangen til en ny melder sig igen

Og så kan jeg bare godt li' læder men det er jo en smagssag.

Og hvis jeg skulle brænde så mange penge af på en C-klasse ville jeg nok
spare en månedstid mere og vælge den lille 6 cylindrede C230'er med 7G.

Fra : Steen F.

Dato : 22-04-08 00:51

Kent Oldhøj wrote:
> Da ikke i en Classic. El-sæder, multirat og bluetooth koster ekstra.

Jo, altså el-sæder i den forstand at højde og ryklænshældning kan justeres
elektrisk.
Frem og tilbage sker stadigvæk manuelt. Ellers så er det som en det af en
Memorypakke (nr. 280) til 20.000 kr., da får man hukommelse for 3
indstillinger inkl. nakkestøtter. Med den pakke fungerer Presafe også, da
vinduer, sæder og seler bliver klargjort til et forestående uheld
(Pre-safe). Men altså kun når længderetningen på forsæderne også er
elektrisk. Ratstammen er stadig manuel indstillelig i en Classic.

Multirat* er standard på en Classic i DK. Det samme er 6-eger 16" alufælge
blevet. Det er ændret i forhold til kataloget. Bluetooth var standard i den
Classic jeg prøvede, og forhandleren sagde at det var blevet standard. Jeg
fik en instruktion i, hvordan man kobler telefonen sammen med bilen.
Mikrofonen sidder gemt oppe ved loftbelysningen, og radio/cd'en muter når
man foretager opkald.

> Jeg er vild med Avantgardens front. Fjerner lige den sidste rest af
> "morfar"

Smag og behag. Men jeg er enig i, at fronten uden stjerne ovenpå køleren er
mere sportslig. Jeg synes dog ikke den anden en morfar-agtig. Bare elegant
måske

> El førersæde med memory funktion (inkl spejle og ratstamme), xenon og
> navi ville jeg nok også vælge. Uden sidstnævnte er bilen jo nærmest
> usælgelig når trangen til en ny melder sig igen

Ja, det er gode ting. Jeg kan leve uden el-justerbar ratstamme og xenon
lygter. Bilen er forberedt for Command navigation. Selve Command-delen
koster desværre 70.000 kr. pga. afgifter, men kan eftermonteres for det
halve. Men det kræver at bilen er forberedt til det med nogle enkelte
komponenter* (bl.a 12-funktions rat [nr. 345] og combidisplay for command)
som er standard på de modeller der kommer til DK.

> Og så kan jeg bare godt li' læder men det er jo en smagssag.

Fuldlæderkabine kan fås eftermonteret til 24.000 kr. i en masse farver, også
2-farve kombinationer (orig. fra fabrik koster læderindtræk 42.000 kr.).

> Og hvis jeg skulle brænde så mange penge af på en C-klasse ville jeg
> nok spare en månedstid mere og vælge den lille 6 cylindrede C230'er
> med 7G.

Den kører også sikleblødt, men har ikke meget bundtræk. Den føles ikke som
204 HK og 2,5 V6 desværre. Den skal have mange omdregninger og har et lavere
drejningsmoment end C200.
Kompressor-motorerne trækker helt fra bunden.
C280 med 3,0 V6 skulle være lækker (den hedder sjovt nok C300 til det
amerikanske marked. Da jeg var på fabrikken i Bremen i efteråret, fik alle
C300 en fin lille chrom nummerplade-indsats til de amerikanske
nummerplader). Men så vil jeg hellere have en 320 CDI hvis vi alligevel er
deroppe. Den klæder bilen virkelig godt. Jeg har også prøvet en C220 CDI på
en kort tur, og det er bestemt også en fin motor til den bil.

Jeg glemt lige at skrive, at der nu er blevet mulighed for at bestille
kabinen i 2-farvet plast (også i en Classic). Den øverste del er altid sort,
men den deler ved handskerum og midterkonsol og kan også fås i en lysere grå
samt beige og gulvtæppe der matcher. Sæder følger den nederste del af
kabinefarven. 2-farvet kabine i sort/grå ser faktisk ret lækker ud. I de
dyrere udstyrsvarianter kan man også vælge lofthimmel farve

Men jeg overvejer seriøst om det skal være en Elegance i stedet for. Det er
små 50.000 kr. ekstra, men stofkvaliteten er lækrere og der er en del
chromdetaljer på eksteriøret som får bilen til at fremstå optisk lækrere.
Slutteligt kan alle Classic og Elegance-modeller "ombygges" til
Avantgarde-front for ca. 3500 kr. (ny kølergrill og et emblem i stedet for
stjernen). Dog vil bilen så mangle resten af Avantgarde-udstyret, hvilket er
synd (bl.a. de blåtonede ruder som den vist har, andre tågelygter/chrom
osv.).
Men der er 3-4 måneders leveringstid (tidligst levering ultimo juli/primo
august), medmindre allerede indlagte ordrer kan ændres (40-dages varsel) -
men det gælder kun udstyr, ikke de motorer/gearkasser der er bestilt.

Mvh Steen

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 22-04-08 11:03

Steen F. wrote:

> Selvfølgelig er den dyr, men man lever jo kun en gang.

Det er nemlig rigtigt! Og jeg syntes også det var fedt da Mogens fortalt om
sin glæde ved Porschen.

> [...]
> Jeg ved ikke om I kender ordet "ejerglæde" eller om man bør holde sin
> mund med sådan noget i jantelovens mekka. Men jeg er ikke bleg for at

Jeg har ikke selv et sådant forhold til vores biler men jeg kan sagtens
forstå hvad du mener.

Ebbe

Fra : Mogens

Dato : 22-04-08 15:49

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> skrev i en meddelelse

> Det er nemlig rigtigt! Og jeg syntes også det var fedt da Mogens fortalt
> om sin glæde ved Porschen.

Takker! - bilen har under min netop overståede ferie til Schweiz lige rundet
45.000 km (købt februar 2007 - km-stand 23.500 km). Nye bagdæk er netop for
2. gang bestilt, idet bilen kører ca. 15.000 km på et sæt bagdæk (jeg har
uden pis kørt meget i perioden i Tyskland)

> Jeg har ikke selv et sådant forhold til vores biler men jeg kan sagtens
> forstå hvad du mener.

He he - egentlig en sjov detalje ift. at du følger med :)

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 22-04-08 16:50

Mogens wrote:

> He he - egentlig en sjov detalje ift. at du følger med :)

Nu er en fem år gammel Citroën Xsara HDi og en nogenlunde ny Citroën C3 HDi
jo ikke biler der på samme måde indgyder ejerglæde din Porsche eller Steens
Mercedes

Men jeg synes faktisk det er herligt at andre har en fed oplevelse ved en
bil. F.eks. har min svoger en Lexus RX i hybrid-udgaven. Han har det på
samme måde som Jer - det er den fedeste bil han nogensiden har ejet.

Ebbe

Fra : Steen F.

Dato : 22-04-08 17:58

Ebbe Kristensen wrote:
> Nu er en fem år gammel Citroën Xsara HDi og en nogenlunde ny Citroën
> C3 HDi jo ikke biler der på samme måde indgyder ejerglæde din Porsche
> eller Steens Mercedes

Det er nu kun en bette C-klasse med mindste motor jeg har. Men prisen løber
jo hurtigt op over 700.000 kr. for sådan en bil, som er mindre end en Ford
Mondeo. Og der er sikkert dét, der får mange til at synes at jeg er skudt i
hovedet. Men fornemmelsen i sådan en bil passer mig 100%. Alt virker og
fungerer som det skal. Motoren siger ingenting, gearkassen skifter ens og
lige blødt hver gang, materialerne, komforten, det lave støjniveau. Men så
er det jo godt at der er biler for enhver smag

> [...]
> ved en bil. F.eks. har min svoger en Lexus RX i hybrid-udgaven. Han
> har det på samme måde som Jer - det er den fedeste bil han nogensiden

Jeg storsmiler da også når jeg ser en nyere Porsche eller en BMW 7-serie
eller Mercedes S-klasse (eller Lexus osv.). Alene tanken om, at nogle
ingeniører render rundt og beskæftiger sig med disse flagskibe som deres
arbejde, beundrer jeg virkelig.

/Steen

Fra : Mogens

Dato : 22-04-08 18:58

> [...]
> bil. F.eks. har min svoger en Lexus RX i hybrid-udgaven. Han har det på
> samme måde som Jer - det er den fedeste bil han nogensiden har ejet.

For mig (og mange andre) hænger ejerglæden ikke sammen med prisen.
Det er en hel masse andre tekniske faktorer end lige netop den

Fra : Frederik C

Dato : 22-04-08 16:00

> [...]
> Mercede-Benz SLK 350 (2005)
> Mercede-Benz SLK 55 AMG
> Mercedes-Benz SLK 55 "AMG Ultimate Experience Asia"

Herlig beskrivelse, tillykke med den.

Historien giver helt lyst til sådan en C-klasse, selv hos mig, hvor der jo
ellers er en E-klasse parkeret.

PS. Det er modellen større end din... ÆV BÆV.

PPS. Det er en 25 år gammel W123. ;)

Mvh.

Fra : Nicolaj C

Dato : 23-04-08 11:31

"Steen F." <steen@steenmartin.dk> wrote in message
> [...]
> Mercede-Benz SLK 350 (2005)
> Mercede-Benz SLK 55 AMG
> Mercedes-Benz SLK 55 "AMG Ultimate Experience Asia"

Du burde da søge et job som Motor Journalist !

Fra : news@tele.dk

Dato : 26-04-08 21:33

> [...]
> have en ny da forandring fryder, og da der ikke har været en eneste fejl
> ved bilen, så har jeg selvfølgelig tænkt mig at købe en C-klasse igen.

Fin beskrivelse, jeg har stået lidt i samme situation, bare med en C180K fra
2005. Der havde vi også en C200 CDI (w204) til låns en dags tid fordi jeg
ville hellere have en diesel efter et skifte til andet arbejde hvor
km-tallet om året ville stige ganske betragteligt.

Men vi (hustruen og jeg) besluttede os efter den oplevelse at anskaffe en
brugt E320 CDI (w211) i stedet og så vente til W204 bliver faceliftet eller
anskaffe en W212 når den kommer på markedet. Der var ingen af os der kunne
holde interiøret ud i længden. Og specielt ikke når vi begge er enige om at
bilen skal have COMAND. Den måde det er sat sammen på rent designmssigt er
da en katastrofe!

Prøv også at lægge mærke til de fedtfingre og slitage der meget hurtigt
kommer på den dæk-plade der er til radioen efter meget kort brug. Det er
godt nok ikke særlig kønt og se på i længden.

Og man kan jo allerede se at de er klar over det, bare se på det indvendige
design på en GLK, der er det jo allerede lavet om og er langt mere elegant
at se på.

Nææh, så ser W212 ud til at blive langt mere interessant, se bare de seneste
billeder hvor f.eks. gear-stangen er blevet sat op bag rettet på samme måde
som i M-klassen

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Steen F.

Dato : 27-04-08 00:34

news@tele.dk wrote:
> [...]
> bliver faceliftet eller anskaffe en W212 når den kommer på markedet.
> Der var ingen af os der kunne holde interiøret ud i længden.

Så vælge et 2-farvet interiør. Det koster jo ikke ekstra. enten sort/grå
eller sort/beige.
Se her: www.steenmartin.dk/mb/

> Og specielt ikke når vi begge er enige om at bilen skal have COMAND. Den
> måde det er sat sammen på rent designmssigt er da en katastrofe!

En E-klasse er jo også en helt anden bil, så ingen tvivl om at den er
lækrere. Jeg ville også vælge sådan en hvis pengene var der til det.
Men hvorfor synes du at Command-systemet er en katastrofe? Jeg synes at at
det fungerer meget godt vha. drejeknappen ved midterarmlænet. Det var også
meget præcis med navigationen da jeg prøvede.
Jeg vil egentlig hellere dreje på en knap, end sidde og trykke på en
touch-screen (det får jeg ondt i armen af i længden).

> Prøv også at lægge mærke til de fedtfingre og slitage der meget
> hurtigt kommer på den dæk-plade der er til radioen efter meget kort
> brug. Det er godt nok ikke særlig kønt og se på i længden.

Det lagde jeg ikke mærke til, men vil prøve og huske det til næste gang.

> Og man kan jo allerede se at de er klar over det, bare se på det
> indvendige design på en GLK, der er det jo allerede lavet om og er
> langt mere elegant at se på.

Hvis så det er det eneste, så tror jeg godt at jeg kan leve med det
Men det er altid en god idé at vente 1 års tid med at købe en ny model, da
børnesygdommene er forsvundet.

> Nææh, så ser W212 ud til at blive langt mere interessant, se bare de
> seneste billeder hvor f.eks. gear-stangen er blevet sat op bag rettet
> på samme måde som i M-klassen

Det bryder jeg mig så personligt ikke om (at gearvælgeren sidder der). Men
det er også indført i S-klassen, så de andre modeller får det nok også.

Mvh Steen

Fra : news@tele.dk

Dato : 27-04-08 06:58

> [...]
> Jeg vil egentlig hellere dreje på en knap, end sidde og trykke på en
> touch-screen (det får jeg ondt i armen af i længden).

Jeg synes bestemt ikke COMAND er en katastrofe, du misforstod mig, jeg kunne
aldrig finde på at købe en MB uden COMAND Det jeg synes er en katastrofe
er måden det er designet på i den nye c-klasse. Selve måden hvor skærmen er
noget der popper op og så ligger der en plade og flyder bagved. Det er efter
min mening design mæssigt ikke særlig smart lavet.

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : news@tele.dk

Dato : 26-04-08 11:43

> [...]

holde interiøret ud i længden. Og specielt ikke når vi begge er enige om at
bilen skal have COMAND. Den måde det er sat sammen på rent designmæssigt er