Kia Ceed/Citroën C4?
Fra : M

Dato : 20-04-08 18:05

Hej

Jeg kigger i øjeblikket på ny bil på gule plader. Jeg har en plan om, at det
skal være en dieselmodel, der kører langt på literen, men samtdig må den
heller ikke være alt for sløv hverken i bykørsel eller på længere ture. Vi
kører nogle gange sydpå om sommeren, så det må gerne være behageligt at køre
langt i den og bakkerne i Sydtyskland skal helst kunne forceres i god stil.
Jeg er ret sart mht. støj, så en støjsvag kabine står højt på ønskesedlen!

Har indtil videre kigget på Seat Leon (Ecomotive), Peugeot 207 og Opel
Corsa. Af disse kunne jeg bedst lide Seat'en, men jeg synes den larmer noget
og den virker lidt hård i affjedringen.

De næste biler jeg har planer om at prøve er Kia Ceed og Citroën C4. Er der
nogen, der har erfaring med disse og som har en holdning til, om de kan
opfylde de ønsker jeg har ridset op ovenfor? Evt. alternative forslag er
også velkomne.

På forhånd tak for tips og erfaringer.

Morten

Fra : Mogens

Dato : 21-04-08 05:29

"M" <m@m.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> der nogen, der har erfaring med disse og som har en holdning til, om de
> kan opfylde de ønsker jeg har ridset op ovenfor? Evt. alternative forslag

Jeg har lige været et tilsvarende forløb igennem, fordi jeg ifm. et
jobskifte skulle have mig en ny firmabil. Valget blev en Seat Leon, fordi
den pt. giver mest for pengene. Jeg har valgt en TDI 170 FR, men der findes
jo en del modeller at vælge imellem. Største problem er leveringstiden, som
nemt bringes op på 10-14 uger, hvis du tilvælger bilen monteret med
yderligere originalt ekstra udstyr (har jeg gjort).

Vedr. støjen i "varerummet" på Altea og Leon findes der et
støjdæmpninigssæt - www.seatclub.dk

Fra : KASO

Dato : 21-04-08 22:02

"M" <m@m.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> højt på ønskesedlen!
>
> Evt. alternative forslag er også velkomne.

Renault Scénic 1.9dCi

Rummelig, særdeles komfortabel og særdeles lydsvag - og med god trækkraft.
Jeg har en Grand Scenic (længere, tungere) - og kører i praksis 16-17km/l i
gennemsnit over året.

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-08 18:38

"M" <m@m.com> wrote in message
> [...]
> der nogen, der har erfaring med disse og som har en holdning til, om de
> kan opfylde de ønsker jeg har ridset op ovenfor? Evt. alternative forslag

Du mener vel C4 Picasso? For den almindelige C4 fåes mig kendt ikke på gule
plader. Der er ingen tvivl om at den opfylder dine krav, men du skal være
klar over at alle "kassevogne" larmer mere end de møblerede. Så du skal have
lagt nogen tykke tæpper over hjulkasserne. Franske biler er generelt
komfortable. Selv den mindste 1,6 dieselmotor vil hive dig op over bakkerne
med 130 km/t med en meget fin økonomi. Pladsmæssigt er der også en verden
til forskel mellem C4 Picasso og de andre du har nævnt. Du skal blot undgå
E6G gearkassen, da rygtet vil vide, at den hurtigt går i stykker. Den er
ellers genial.

Ulrik