Kia Ceed, godt/skidt?
Fra : Klaus G.

Dato : 20-04-08 14:36

Hej.

Nu er det ved at være et års tid siden at Kia Ceed blev introduceret her i
Danmark og jeg tænkte på om der var nogen her som har haft lidt erfaring med
den bil?

Der er jo 7års garanti, så ens røv skulle være dækket ind, bare man
overholder service osv.. Men hvis deres stumper er af ringe kvalitet, så kan
alt jo gå ind under "slid" og ikke defekter. Forstå mig ret, men hvis f.eks.
deres bremser er af ringe kvalitet og de kun holder 15.000km eller koblingen
er slidt op efter 50.000km, så bliver det sq hurtigt dyrt uanset om der er
7år garanti eller ej :)

FDM giver den top top karakter, samt 4 ud af 5stjerner i rustbeskyttelse, så
ingen tvivl om at bilen er praktisk og stor(stationcar udgaven), samt den
ikke ruster lige med det samme. Plus den er kåret til årets campingtrækker
2008.

Deres 1.6CRDI Diesel motor bliver rost en del(f.eks. i campingtrækker
testen), men kan den holde? Den har så vidt jeg ved kæde i stedet for
rem(2.0CRDI har derimod rem), så man slipper for at skifte tandrem(koster
somregl en del $$$).Motoren sidder også i Hyundai i30 f.eks..

Kan sådan en KIA overhovedet holde til at blive chippet? Har selv pt. en
Audi A4(B5) fra 97' med en 1.8T motor. Den har været chippet hele sit liv og
køre stadig perfekt efter 170kkm, plus det er med samme kobling osv..

Al input er velkommen, men religions svar frabedes venligst :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 20-04-08 14:41

> [...]

>Danmark og jeg tænkte på om der var nogen her som har haft lidt erfaring med

Vi har haft vores siden november/december 2007 og har snart rundet de
9k.

>Der er jo 7års garanti, så ens røv skulle være dækket ind, bare man
>overholder service osv.. Men hvis deres stumper er af ringe kvalitet, så kan
>alt jo gå ind under "slid" og ikke defekter.

Bilen er bygget af europæriske stumper, mange af dem tyske og franske
i topkvalitet.

> [...]
>ikke ruster lige med det samme. Plus den er kåret til årets campingtrækker

Jep. Men giv den alligevel en gang supplerende beskyttelse. Koster så
lidt - betyder så meget.

> [...]
>rem(2.0CRDI har derimod rem), så man slipper for at skifte tandrem(koster
>somregl en del $$$).Motoren sidder også i Hyundai i30 f.eks..

Om den kan holde ved ingen endnu.

> [...]
>køre stadig perfekt efter 170kkm, plus det er med samme kobling osv..

Det ved heller ingen endnu.

Uanset hvad ryger garantien hvis det opdages :P

Jeg har svært ved ikke at anbefale den. Dog det eneste minus synes at
være motorens evne til at sejtrække fra tomgang. En PSA 1,6HDI gør
dette bedre. En cee'd 1,6 CRDI trækker bedste fra 1200 og op. Under
hakker den ved delgas og skal have bundgas for at trække jævnt fra
tomgang.

Alt i alt en super bil, MASSER af plads ved bagsædet og en lækker
kabine IMHO.

Fra : Klaus G.

Dato : 20-04-08 17:35

> Vi har haft vores siden november/december 2007 og har snart rundet de
> 9k.
Oki. Hvordan har du/i så oplevet bilen indtil videre? Hvad andre biler havde
i kigget på da i købte den Ceed?

> Bilen er bygget af europæriske stumper, mange af dem tyske og franske
> i topkvalitet.
Ja, det har jeg også hørt, men ligemeget hvor europæisk noget bliver, så kan
man jo aldrig vide sig helt sikker :) Deres nye 4hjulstrækker kommer også
til at blive lavet på samme måde...

> Jep. Men giv den alligevel en gang supplerende beskyttelse. Koster så
> lidt - betyder så meget.
Kan der være noget om. Bare alm. undervognsbehandling? Dinitrol eller hvad
det hedder?

> Om den kan holde ved ingen endnu.
Nej desværre :/

> Det ved heller ingen endnu.
>
> Uanset hvad ryger garantien hvis det opdages :P
Ja, det er jeg udemærket klar over :)

> [...]
> dette bedre. En cee'd 1,6 CRDI trækker bedste fra 1200 og op. Under
> hakker den ved delgas og skal have bundgas for at trække jævnt fra
Okay. De benziner og diesel øser jeg har kørt i efterhånden, har jeg aldrig
haft tendens til at køre en bil helt nede fra tomgangs rpm og så op. Så tror
såen rent praktisk ikke det vil blive noget problem i hverdagen. Men man ved
jo aldrig...

> Alt i alt en super bil, MASSER af plads ved bagsædet og en lækker
> kabine IMHO.
Dejligt at høre...

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 20-04-08 20:25

>Oki. Hvordan har du/i så oplevet bilen indtil videre?

Jeg nyder hver gang jeg skal ud og køre. Den har det udstyr jeg
forventer (oliefyr, fartpilot, ac og alt i el).

Den kører længere på literen nu end i starten, men det er vel også
forventeligt. Ren bykørsel stop'n'go er mellem 14-15 på literen ca.
Ren landevej 90 km/t er ca. 24-26 km/l og motorvej 110-130km/t er ca.
17-19 km/l. Dette målt over længere afstande. Så det er rigtig godt
synes vi. Den lever afhængig af kørestil ihvertfald op til hvad den
lover.

Jeg bemærker en anelse mere dækstøj end jeg er vant til, men om det
skyldes dækkene eller mangel på isolering ved jeg ikke rigtig - vi
kører på vinterdæk lige nu.

>Hvad andre biler havde
>i kigget på da i købte den Ceed?

Opel Corsa, Peugeot 207, Toyota Auris, Fiat Punto. Alle nybiler.

cee'd vant på pris, kørekomfort, motor og plads.. det er måske heller
ikke fair at sammenligne den med en Opel Corsa, men prismæssigt
snakkede vi samme pris (kiggede på en 1,3CDI Sport med lidt udstyr).

Vi havde egentlig skrevet under på en 207'er, men vi er vist begge
glade for det glippede.. selv med førersædet ret langt fremme sad jeg
sammenkrøllet omme i bag..

>Ja, det har jeg også hørt, men ligemeget hvor europæisk noget bliver, så kan
>man jo aldrig vide sig helt sikker :)

Enig. Men den virker godt skruet sammen. Der er ikke meget discount
over den IMHO. Det er ikke Kia som vi kender Kia.

>Kan der være noget om. Bare alm. undervognsbehandling? Dinitrol eller hvad
>det hedder?

Jae. Vi har givet vores Mercasol. Jeg ved godt cee'd placeres okay i
diverse ruststatistikker, men omvendt så er den så ny endnu vi/man
ikke ved om det holder stik og så gider jeg ikke stå om 4 år med en
bil der har begyndende mås i hjørnerne..

> [...]
>såen rent praktisk ikke det vil blive noget problem i hverdagen. Men man ved

Jeg har været vant til det fra min gamle SAAB. Hvis jeg ikke lige gad
skifte gear så lod jeg den bare blive i 5. uanset hastighed næsten

Fra : Klaus G.

Dato : 21-04-08 11:13

> Jeg nyder hver gang jeg skal ud og køre. Den har det udstyr jeg
> forventer (oliefyr, fartpilot, ac og alt i el).
Fartpilot og oliefyr er ikke standard udstyr i nogle af deres
udstyrsversioner. Fatter ikke hvorfor fart piloten ikke er, det er den dælme
på rigtig mange andre biler efterhånden, bare man ikke køber mindste
udstyrsversion

Hvad udstyrs version har i valgt?.

> [...]
> 17-19 km/l. Dette målt over længere afstande. Så det er rigtig godt
> synes vi. Den lever afhængig af kørestil ihvertfald op til hvad den
Ja, en motor skal lige slides til før de gode km-tal kommer til syne. Og dem
du nævner der ser ihvertfald meget positive ud synes jeg.

> Jeg bemærker en anelse mere dækstøj end jeg er vant til, men om det
> skyldes dækkene eller mangel på isolering ved jeg ikke rigtig - vi
> kører på vinterdæk lige nu.
Okay, det vil jeg lige prøve at lytte efter når jeg nupper en prøvetur
engang.

> Opel Corsa, Peugeot 207, Toyota Auris, Fiat Punto. Alle nybiler.
Okay.

> cee'd vant på pris, kørekomfort, motor og plads.. det er måske heller
> ikke fair at sammenligne den med en Opel Corsa, men prismæssigt
> snakkede vi samme pris (kiggede på en 1,3CDI Sport med lidt udstyr).
Ja, en Ceed får generelt rigtig mange point i diverse tests også derfor jeg
har set mig lidt lun på den :)

> Vi havde egentlig skrevet under på en 207'er, men vi er vist begge
> glade for det glippede.. selv med førersædet ret langt fremme sad jeg
> sammenkrøllet omme i bag..
Hvordan hulen kommer man ud af en underskreven købsaftale uden at blive
fattig?:)

> Enig. Men den virker godt skruet sammen. Der er ikke meget discount
> over den IMHO. Det er ikke Kia som vi kender Kia.
Præcis det jeg mener, man har jo snart hørt så utrolig mange skrækhistorier
om tidligere Kia modeller at bare man siger ordet "kia" så kigger folk skævt
til en...

> [...]
> ikke ved om det holder stik og så gider jeg ikke stå om 4 år med en
> bil der har begyndende mås i hjørnerne..
Ja det kan jeg godt se, så er der kun en selv at give en røvfuld og det er
jo aldrig sjovt :D

> Jeg har været vant til det fra min gamle SAAB. Hvis jeg ikke lige gad
> skifte gear så lod jeg den bare blive i 5. uanset hastighed næsten
Aha, dårlige vaner foregår ikke så let endda :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-04-08 12:03

>Fartpilot og oliefyr er ikke standard udstyr i nogle af deres
>udstyrsversioner.

Nej desværre. Vi havde et oliefyr fra vores gamle bil vi tog med over.

> Fatter ikke hvorfor fart piloten ikke er, det er den dælme
>på rigtig mange andre biler efterhånden, bare man ikke køber mindste
>udstyrsversion

Enig - omvendt er den heldigvis ikke så dyr.

>Hvad udstyrs version har i valgt?.

Exclusive.

>Ja, en motor skal lige slides til før de gode km-tal kommer til syne. Og dem
>du nævner der ser ihvertfald meget positive ud synes jeg.

Den værste tank sagde 11,5 på literen.. hehe. Men det var ren
bykørsel, masser af fyr-brug og en tung fod.

Bedste tank er de ca. 25 på literen på landevejen.

>Ja, en Ceed får generelt rigtig mange point i diverse tests også derfor jeg
>har set mig lidt lun på den :)

Forstår dig godt :)

>Hvordan hulen kommer man ud af en underskreven købsaftale uden at blive
>fattig?:)

Det gør man når forhandleren ringer og siger der går yderligere 6
måneder (hvor man allerede har ventet i 2) - eller rettere man er den
der selv ringer fordi man intet har hørt og opdager han har vidst det
den sidste måned..

Så ved han godt hvad klokken er slået når telefonen bliver rødglødende

>Præcis det jeg mener, man har jo snart hørt så utrolig mange skrækhistorier
>om tidligere Kia modeller at bare man siger ordet "kia" så kigger folk skævt
>til en...

Hvis du køber en så bare vent.. hehe. Folk vil sjældent forstå dig.

>Aha, dårlige vaner foregår ikke så let endda :)

Slet ikke

Fra : Klaus G.

Dato : 21-04-08 12:16

> Nej desværre. Vi havde et oliefyr fra vores gamle bil vi tog med over.
Den luksus har jeg desværre ikke...

> Enig - omvendt er den heldigvis ikke så dyr.
Kan du huske hvad den kostede? Og er det samme pris hvis man vil have den
eftermonteret?

> Exclusive.
Okay. Vi har kig på Ceed SW 1.6 CRDI Sport, fordi der er Klima i og ikke
"bare" aircon. Har klima i min nuværende bil og vil ikke undvære det igen :)

> Den værste tank sagde 11,5 på literen.. hehe. Men det var ren
> bykørsel, masser af fyr-brug og en tung fod.
Alt økonomi kan ødelægges ved hidsig kørsel jo :D

> [...]
> den sidste måned..
>
> Så ved han godt hvad klokken er slået når telefonen bliver rødglødende

Jeg var satme også blevet gal hvis det var mig der lige skulle vente så
længe på en bil, når man var blevet stillet noget andet i sigte til at
starte med. Jeg er faktisk ret overbevist om at jeg aldrig vil købe en bil
hvor ventetiden render op på 8mdr.

> Hvis du køber en så bare vent.. hehe. Folk vil sjældent forstå dig.
En køretur kan vel overbevise dem :) ?

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-04-08 12:28

>Kan du huske hvad den kostede? Og er det samme pris hvis man vil have den
>eftermonteret?

Den koster vist 5k uoriginal og 6k fabriksmonteret.

Spørger du mig er der ingen vej udenom den fabriksmonterede.. den er
bare 40 gange mere helstøbt end den, i mine øjne, grimme
eftermonterede de smider i..

>Okay. Vi har kig på Ceed SW 1.6 CRDI Sport, fordi der er Klima i og ikke
>"bare" aircon. Har klima i min nuværende bil og vil ikke undvære det igen :)

Jeg havde klima i min SAAB og i vores gamle Santa Fe - jeg ville gerne
undvære for jeg sad alligevel og ville bestemme hvad den gjorde og så
kan det jo lige så godt være manuelt fra starten

>Jeg var satme også blevet gal hvis det var mig der lige skulle vente så
>længe på en bil, når man var blevet stillet noget andet i sigte til at
>starte med.

Jep.. og eneste årsag til ventetiden var (ifølge hans udsagn) af
fabrikken havde besluttet at bygge nogle andre udstyrsvarianter før
vores (selvom vores bestilling var røget ind længe før).

Der var nu heller intet problem i at annullere handlen - tror godt han
kunne mærke på mig det ikke var lige der han skulle være på tværs den
dag

>Jeg er faktisk ret overbevist om at jeg aldrig vil købe en bil
>hvor ventetiden render op på 8mdr.

Det er lang tid at vente ihvertfald..

>En køretur kan vel overbevise dem :) ?

Nogle ja.. andre hænger bare for voldsomt i fortiden.

Fra : Brian

Dato : 21-04-08 13:39

Klaus G. wrote:

> Ja, en Ceed får generelt rigtig mange point i diverse tests også
> derfor jeg har set mig lidt lun på den :)

Så er det spøjse bare sådan en test som FDM bladet Motor laver, hvor
testholdet til sidst vælger deres egen favorit. I den sidste gruppetest hvor
Ceed "vandt", ville én ud af seks personer fra testholdet, selv vælge den.

Jeg ved godt at jeg har nævnt det et par gange før, og helst ikke forsømmer
en lejlighed til at gøre det - men det er altså lidt påfaldende. Måske de
bare er nogle gamle konservative skiderikker

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-04-08 21:19

On Mon, 21 Apr 2008 14:39:11 +0200, "Brian" <nej@tak.du> wrote:

> [...]
>en lejlighed til at gøre det - men det er altså lidt påfaldende. Måske de
>bare er nogle gamle konservative skiderikker

Der skal ikke herske tvivl om at sad pengene løst på mig så valgte jeg
en Golf.. præcis som testholdet.

Dernæst.. de har testet benzinudgaverne (så vidt jeg husker) og de
modeller stiller cee'd i rigtig dårligt lys i forhold til
dieseludgaven - bovlam og mere støj fra motor ødelægger en del af
køreglæden.

Jeg forstår i forbindelse med den test godt testholdet.. men prisen
for pokker.. man skal godt nok være forblødt i VW for at give så meget
ekstra, for hvis du får lad os sige 100% i en Golf så får du måske 95%
i en cee'd.. er de sidste 5% alle de penge værd?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-04-08 21:32

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Der skal ikke herske tvivl om at sad pengene løst på mig så valgte jeg
> en Golf.. præcis som testholdet.

Den skal nok blive husket.......

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-04-08 22:15

On Mon, 21 Apr 2008 22:31:37 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>"Martin Johansen [6000]" skriver:

>Den skal nok blive husket.......

Jamen det ser jeg ingen skam i.. sådan en Golf virker utrolig lækker -
blot alt for dyr og kvaliteten følger ikke med derop (dermed ikke sagt
jeg finder den ringe).

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-04-08 05:14

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Jamen det ser jeg ingen skam i.. sådan en Golf virker utrolig lækker -
> blot alt for dyr og kvaliteten følger ikke med derop (dermed ikke sagt
> jeg finder den ringe).

Samme vis som en Panasonic og en Pioneer fladskærm.....

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 22-04-08 10:26

On Tue, 22 Apr 2008 06:13:44 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>"Martin Johansen [6000]" skriver:

>Samme vis som en Panasonic og en Pioneer fladskærm.....

Nej.

Jeg mener Pioneer er en tand bedre kvalitet og ikke kun en tand mere
lækker.

Golf er en tand mere lækker, men ikke en tand bedre kvalitet.

Fra : Brian

Dato : 22-04-08 08:16

Martin Johansen [6000] wrote:

> Der skal ikke herske tvivl om at sad pengene løst på mig så valgte jeg
> en Golf.. præcis som testholdet.

Jég ville vælge en Astra med sjov motor - men sådan har vi jo alle vores
præferencer

> [...]
> ekstra, for hvis du får lad os sige 100% i en Golf så får du måske 95%
> i en cee'd.. er de sidste 5% alle de penge værd?

Næ, jeg er såmænd helt enig.

Var det ikke for det fesne interiørlys, ville jeg muligvis kigge nærmere på
Pro-Ceed.

/Brian

Fra : K*N

Dato : 22-04-08 06:00

Er Kia en bil?

Knud

Fra : Klaus G.

Dato : 22-04-08 06:17

> Er Kia en bil?
Den er lige så meget en bil som du qouter forket...

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Søren C

Dato : 21-04-08 22:25

On 21 Apr., 23:14, "Martin Johansen [6000]" <marti...@tiscali.dk>
wrote:

> Jamen det ser jeg ingen skam i.. sådan en Golf virker utrolig lækker -
> blot alt for dyr og kvaliteten følger ikke med derop (dermed ikke sagt
> jeg finder den ringe).

Enig. 60-80000kr mere for en bil med en elendig dieselmotor der ryster
og larmer som en John Deere?? Nej tak.
Fik de først smidt deres nye commonrail over i Golf, og sænket prisen
til en realistisk niveau så havde jeg da også valgt golf.

Fra : Klaus G.

Dato : 22-04-08 06:19

> Enig. 60-80000kr mere for en bil med en elendig dieselmotor der ryster
> og larmer som en John Deere?? Nej tak.
Puha, hvis nogle VAG folk ser det der, så er der krig :)

> Fik de først smidt deres nye commonrail over i Golf, og sænket prisen
> til en realistisk niveau så havde jeg da også valgt golf.
Er der nok rigtig mange som ville have gjort tror jeg.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 22-04-08 10:25

>Enig. 60-80000kr mere for en bil med en elendig dieselmotor der ryster
>og larmer som en John Deere?? Nej tak.

Så true, so true

>Fik de først smidt deres nye commonrail over i Golf, og sænket prisen
>til en realistisk niveau så havde jeg da også valgt golf.

Jeg er meget spændt på de første tests af deres CR.

Fra : Klaus G.

Dato : 22-04-08 13:32

> Jeg er meget spændt på de første tests af deres CR.
Der er kun CR i deres Crafter. Tiguan kommer så vidt jeg husker også kun med
CR. Så der må da være nogle tests allerede?

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 22-04-08 13:48

On Tue, 22 Apr 2008 14:32:14 +0200, "Klaus G."

>Der er kun CR i deres Crafter. Tiguan kommer så vidt jeg husker også kun med
>CR. Så der må da være nogle tests allerede?

Jeg læste en, men mener det var 2,0 CR.

Er mest interesseret i den 1,6 der skulle komme i deres Polo blandt
andet.

Fra : Søren C

Dato : 22-04-08 04:26

On 22 Apr., 07:18, "Klaus G." <klaus_g...@hotmail.com> wrote:

> Puha, hvis nogle VAG folk ser det der, så er der krig :)

> Er der nok rigtig mange som ville have gjort tror jeg.
>
> --
> Klaus G.  // Seth-Enochwww.seth-enoch.dk/gallery

Lad dem komme. De har da svært ved at argumentere for en teknologi som
WV selv har valgt at pensionere.
Lidt ligesom at mene en Diesel fra 1980 er bedre end TDI (pumpedyse)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 22-04-08 11:45

>Lad dem komme. De har da svært ved at argumentere for en teknologi som
>WV selv har valgt at pensionere.

Det plejer egentlig at gå meget godt for dem..

Kom så Hr. Mikkelsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-04-08 21:16

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Kom så Hr. Mikkelsen

Sorry har været på arbejde fra 6:45 til klokken 21 i dag.

Har brugt en stor del af tiden i en PD dreven slæde - hvor motoren ikke
er den mest fremtrædende larm.....

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 22-04-08 21:21

On Tue, 22 Apr 2008 22:16:06 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>"Martin Johansen [6000]" skriver:

>Sorry har været på arbejde fra 6:45 til klokken 21 i dag.

Tsk.. vi andre nyder ferien

>Har brugt en stor del af tiden i en PD dreven slæde - hvor motoren ikke
>er den mest fremtrædende larm.....

Den har bare larmet så meget du er blevet halvdøv..

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-04-08 21:30

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Tsk.. vi andre nyder ferien

Damn......damn.

> Den har bare larmet så meget du er blevet halvdøv..

HVAA?

Nej, en kollega der snakkede øret af.

Fra : Klaus G.

Dato : 22-04-08 22:52

> Lad dem komme. De har da svært ved at argumentere for en teknologi som
> WV selv har valgt at pensionere.
Jeg synes nemt at man kan forsvare det. For hvis jeg har forstået det
korrekt, så var PD bedst i starten kontra CR. VAG viderudviklede så PD, men
til sidst er CR begyndt at komme op på siden af PD og nu foran. Og så er VAG
begyndt en glidende overgang til CR da det nu er den bedste teknologi. Jeg
kan skam godt se fornuften i det.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-04-08 05:06

"Klaus G." skriver:

> [...]
> begyndt en glidende overgang til CR da det nu er den bedste teknologi. Jeg

CR teknologien kan give flere "pumpeslag" per cylinderomdrejning end
PD'en kan. Dermed kan mængden af brændstof og doseringstidspunktet bedre
styres.

Det blandet op med en lavere produktionspris på CR komponenter og at CR
er kommet op på samme tryk som PD'erne har været længe gør at VW
skifter. De kan formodentligt hente lige så mange km/l ud af CR motorene
som de kan med PD - hvilket er de fleste CR producenter ikke kan.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-04-08 21:17

Søren C skriver:

> Lad dem komme. De har da svært ved at argumentere for en teknologi som
> WV selv har valgt at pensionere.
> Lidt ligesom at mene en Diesel fra 1980 er bedre end TDI (pumpedyse)

VW og VAG har kørt med CR motorer i mange år.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 22-04-08 21:23

On Tue, 22 Apr 2008 22:17:17 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Søren C skriver:

>VW og VAG har kørt med CR motorer i mange år.

Jep.. men ikke i "hr og fru Danmark bilerne".

Selv Audi er først lige kommet med 2,0 CR i deres familiebiler.

Ellers er det vist primært Crafter og de helt store V6'ere der har
kørt med CR?

Du må da give mig/os ret i at 95% af de VW Diesellaer man møder er med
PD...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-04-08 21:31

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Du må da give mig/os ret i at 95% af de VW Diesellaer man møder er med
> PD...

Jeps.

23 km/l

Fra : Brian

Dato : 22-04-08 21:35

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "Martin Johansen [6000]" skriver:

> Jeps.

Hva dælen Klaus - du plejer da ellers at være så nøjeregnende, og slå ned på
det mindste.

Mons ikke Martin har glemt et "nye" i hans skriv

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-04-08 21:47

Brian skriver:

> Hva dælen Klaus - du plejer da ellers at være så nøjeregnende, og slå ned på
> det mindste.

Vrøvl....

> Mons ikke Martin har glemt et "nye" i hans skriv

Nope....

Fra : Brian

Dato : 23-04-08 08:29

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Brian skriver:

> Vrøvl....

Nej...

> Nope....

Så er i da begge helt ude i skoven - 95% af de VW dieseløser man møder, er
sgu da ikke PD.

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-04-08 17:01

Brian skriver:

> Nej...

Jo......

> Så er i da begge helt ude i skoven - 95% af de VW dieseløser man møder, er
> sgu da ikke PD.

Møj tæt Å - når man skal til at definere det ned i smådetaljer som
Martin ynder at gøre det.

(derfor mit ovenstående "vrøvl" og "Nej")

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-04-08 17:11

>Møj tæt Å - når man skal til at definere det ned i smådetaljer som
>Martin ynder at gøre det.

Om det er 95 eller 75 er ligegyldigt.. pointen er at de fleste du
møder er PD.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-04-08 17:17

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Om det er 95 eller 75 er ligegyldigt.. pointen er at de fleste du
> møder er PD.

Er det 51% er det også "de fleste"......

Men modsat Brians hårdnakkede påstande er jeg ikke så nøjeregnende som
han går og tror.....

Fra : Brian

Dato : 23-04-08 17:46

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "Martin Johansen [6000]" skriver:

Det er åbenbart ikke helt ligegyldigt, siden du valgte at skrive 95% istedet
for f.eks de fleste

> Men modsat Brians hårdnakkede påstande er jeg ikke så nøjeregnende som
> han går og tror.....

Næ, åbenbart ikke i dette tilfælde, men du har da før vist dig som en stor
ynder af flueerotik.

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-04-08 17:57

Brian skriver:

> Næ, åbenbart ikke i dette tilfælde, men du har da før vist dig som en stor
> ynder af flueerotik.

Ind i mellem - ja - man kan få meget sjov ud af det

Men du lægger åbenbart kun mærke til flueerotikken..... måske du er
"fluinist"?

Fra : Brian

Dato : 23-04-08 18:05

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Ind i mellem - ja - man kan få meget sjov ud af det

Hvor sjovt det er, kommer vist an på om man er afsender eller modtager.

> Men du lægger åbenbart kun mærke til flueerotikken..... måske du er
> "fluinist"?

Nope, entomofil

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-04-08 18:07

Brian skriver:

> Hvor sjovt det er, kommer vist an på om man er afsender eller modtager.

Jeps

> Nope, entomofil

Aha....

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-04-08 17:59

On Wed, 23 Apr 2008 18:45:33 +0200, "Brian" <nej@tak.du> wrote:

>Det er åbenbart ikke helt ligegyldigt, siden du valgte at skrive 95% istedet
>for f.eks de fleste

Jeg arbejder med pap til daglig.. jeg elsker at skære ting ud i pap

Fra : Brian

Dato : 23-04-08 18:06

Martin Johansen [6000] wrote:

> Jeg arbejder med pap til daglig.. jeg elsker at skære ting ud i pap

Wauww... jeg havde aldrig troet at arbejde med pap kunne være et trin op af
rangstien - der kan man bare se

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-04-08 18:20

>Wauww... jeg havde aldrig troet at arbejde med pap kunne være et trin op af
>rangstien - der kan man bare se

Det er sq bedre end butiksfaget...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 22-04-08 21:56

>Jeps.

Godt så.. ergo er VW = PD. Groft set.

>23 km/l

25 km/l ;)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-04-08 22:12

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Godt så.. ergo er VW = PD. Groft set.

Så længe at du snævrer det ind til små personbiler - ja (vi har været
turen igennem før).
Eksempelvis må tiguan jo ikke tælle med.

> 25 km/l ;)

Du drømmer.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-04-08 00:12

>Så længe at du snævrer det ind til små personbiler - ja (vi har været
>turen igennem før).
>Eksempelvis må tiguan jo ikke tælle med.

Ikke just den man ser flest af..

>Du drømmer.

Det gør du også :)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-04-08 05:03

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Ikke just den man ser flest af..

Flere og flere. Som man også gør emd Taureg.

> Det gør du også :)

Næh, snitte har de sidste 3 uger været 24 når jeg har kørt Hammel -
Hadsten og retur igen 4 timer senere.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-04-08 10:47

>Næh, snitte har de sidste 3 uger været 24 når jeg har kørt Hammel -
>Hadsten og retur igen 4 timer senere.

Hvorfor siger du jeg drømmer så? Det er intet problem for mig at køre
25 km/l .. og heller ikke hvis du satte dig bag rattet i den.

Spørgsmålet er bare om man gider?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-04-08 18:23

"Klaus G." skriver:

> [...]
> køre stadig perfekt efter 170kkm, plus det er med samme kobling osv..

Hvis du chipper ryger din 7 års raganti - er det så noget værd ?
Så hellere købe en med stor nok motor fra starten af........

Fra : Klaus G.

Dato : 21-04-08 11:14

> Hvis du chipper ryger din 7 års raganti - er det så noget værd ?
> Så hellere købe en med stor nok motor fra starten af........
Netop derfor jeg spørger til holdbarheden på bilen. Men tror næppe en
chipning kan opveje 7års garanti...

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Søren C

Dato : 20-04-08 23:19

On 20 Apr., 15:36, "Klaus G." <klaus_g...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> er slidt op efter 50.000km, så bliver det sq hurtigt dyrt uanset om der er

Jeg har efterhånden kørt 34000km i min.
Eneste udgift har været service ved 20.000km som lød på 3400kr incl
lånebil.

> [...]
> ikke ruster lige med det samme. Plus den er kåret til årets campingtrækker

Ja det er jo alt sammen meget godt. Og alligevel får min intet
supplerende rustbeskyttelse.
Hvorfor? Kommer ikke mig tilgode alligevel.
Om den ruster om 6 til 8 år er jeg ligeglad med. Der kører en anden
rundt i den.

> [...]

> køre stadig perfekt efter 170kkm, plus det er med samme kobling osv..

Der er en fra KIA klub der kører i en chippet. Personen har dog valgt
at holde sig anonym da
importør og forhandlerer ofte deltager i debatterne.
Men hans er chippet til 140hk og 310NM. (Bokstuning) Og det har ingen
problemer givet indtil videre.
Topmoment skulle starte ved 1400omdr istedet.

> Al input er velkommen, men religions svar frabedes venligst :)

Alt ialt er det en bil jeg er supertilfreds med. Bliver bare gladere
og gladere for den.
Må sige at en af de ting jeg nyder mest er lydanlægget i bilen, som
spiller langt bedre end man er vant til fra de fleste andre.
Noget af det vigtigeste komfort udstyr for mit vedkommende.

Hehe nej er udemærket klar over der er en hvis forskrækkelse for alt
hvad der er koreansk herinde.

Fra : Klaus G.

Dato : 21-04-08 11:18

> Jeg har efterhånden kørt 34000km i min.
> Eneste udgift har været service ved 20.000km som lød på 3400kr incl
> lånebil.
Hvad var prisen uden lånebil så? Synes 3400kr. lyder lidt dyrt for sådan et
service nemlig.

> [...]
> Hvorfor? Kommer ikke mig tilgode alligevel.
> Om den ruster om 6 til 8 år er jeg ligeglad med. Der kører en anden
Kan der være noget om... Men gensalgsværdien er somregl lidt højere hvis man
kan dokumentere en vedligeholdt undervognsbehandling.

> [...]

> problemer givet indtil videre.
> Topmoment skulle starte ved 1400omdr istedet.
Okay...

> [...]
> spiller langt bedre end man er vant til fra de fleste andre.
> Noget af det vigtigeste komfort udstyr for mit vedkommende.
Hvad udstyrs version har du? Der er sikkert forskel på lyden fra den helt
skrabede udgave og så til Sports udgaven, eller?

> Hehe nej er udemærket klar over der er en hvis forskrækkelse for alt
> hvad der er koreansk herinde.
Jotak, men nu er det her vel næsten en mere europæisk bil end en koreansk,
ikk?:)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Søren C

Dato : 21-04-08 13:45

On 21 Apr., 12:17, "Klaus G." <klaus_g...@hotmail.com> wrote:

> Hvad var prisen uden lånebil så? Synes 3400kr. lyder lidt dyrt for sådan et
> service nemlig.

Det er det egentlig også. Jeg kunne få det for ca 3000kr hos Kia i
Ringsted. Men valgte min forhandler i Slagelse.
Der er altid lånebil uanset hvorfor du kommer. Så kender ikke prisen
uden.

> Kan der være noget om... Men gensalgsværdien er somregl lidt højere hvis man
> kan dokumentere en vedligeholdt undervognsbehandling.

Ja men den gensalgsværdi tvivler jeg på stiger over de udgifter man
har på supplerende rustbeskyttelse.
Da jeg solgte min 206'er interreserede forhandleren sig slet ikke for
at den lige havde fået en behandling.

> Hvad udstyrs version har du? Der er sikkert forskel på lyden fra den helt
> skrabede udgave og så til Sports udgaven, eller?

Forskellen på den skrabede og den som jeg har "Exclusive" er Ipod
indgang og diskanter i fordøren.
Men det jeg hørte i en motion udgave havde ligeså meget bund i lyden.
Men diskanten manglede iforhold til "min" model.

Fra : Klaus G.

Dato : 21-04-08 14:28

Hej.

Fik så lige prøvet mig sådan en Ceed nu her, dog deres Pro Ceed Sport X med
en 1.6CDRI. Den køre satme godt sådan en bil. Desværre havde de ikke en SW
model jeg kunne se, de havde dog en alm. 5dørs. Men de får en SW til service
på Torsdag, så jeg lige kan se hvordan bagagerummet er indrettet, som så
vidt jeg forstod var den eneste forskel mellem en alm Ceed og en Ceed SW.

Men men men, jeg synes godt nok at servostyringen var en lidt speciel
oplevelse. Det gik nærmest lidt stramt/treg, som om der var for meget
modstand i rattet når man drejede. Sikkert noget man kan vende sig til.

Bremserne var virklig følsomme, noget helt andet end en 11år gammel audi :)

Gear og kobling gik rigtig rigtig godt.

Motoren havde rigeligt med power og jeg kan fornemme at den kommer til at
koste lidt penge i nye fordæk :) Men Martin J. har ret, den er ikke god til
at sejtrække fra 1000rpm og op, der er man sq lige nød til at geare ned.

Noget Kia har fundet ud af, er at afskaffe den høje kant på deres Stationcar
model, så det er meget nemmere at få ting ud og ind. Det kunne andre
bilmærker satme lære noget af.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Sp@msen

Dato : 21-04-08 19:24

"Klaus G." skrev i meddelelsen
> [...]
> service på Torsdag, så jeg lige kan se hvordan bagagerummet er indrettet,
> som så vidt jeg forstod var den eneste forskel mellem en alm Ceed og en
Jeg har købt sådan en 2.0 SW CRDI Sport til konen (ekstraudstyret med
lædersæder)

> Men men men, jeg synes godt nok at servostyringen var en lidt speciel
> oplevelse. Det gik nærmest lidt stramt/treg, som om der var for meget
> modstand i rattet når man drejede. Sikkert noget man kan vende sig til.
Du har ret i at den er lidt "blød" og bliver lidt hårdere jo mere du drejer
på rattet, ved ikke hvorfor det er sådan (eller om det er det samme som du
har oplevet)

> Bremserne var virklig følsomme, noget helt andet end en 11år gammel audi
> :)
Jeps, go'daw forrude.. :)

> Gear og kobling gik rigtig rigtig godt.
Nu har jeg selv kun haft aut. gear i de sidste biler jeg har/har haft, så
jeg føler det er "blødt", nok bare en vanesag.

> [...]
> koste lidt penge i nye fordæk :) Men Martin J. har ret, den er ikke god
> til at sejtrække fra 1000rpm og op, der er man sq lige nød til at geare
Det klarer den nu ellers meget godt af sådan en lille "spand" at være :)
måske de ekstra kubic giver det bundtræk?
(det er ikke et vildt ryk der kommer, men den klarer det da)

> Noget Kia har fundet ud af, er at afskaffe den høje kant på deres
> Stationcar model, så det er meget nemmere at få ting ud og ind. Det kunne
> andre bilmærker satme lære noget af.
Ja hun er faktisk meget glad for den, selv om hun havde foretrukket en med
aut. gear, men det findes ikke endnu.

en ting du dog skal prøve, at køre over 140kmt på motorvejen, der rumler den
altså lidt, men det har jeg fået af vide at det gør en passat stc. også.
Men man skulle vist nok snart kunne få nogen andre inderskærme? eller
klistre hulrum til med lydisolerings måtte?
men helt sikkert en fin bil, til de penge :)

Mvh.
Flemming

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-04-08 21:22

>på Torsdag, så jeg lige kan se hvordan bagagerummet er indrettet, som så
>vidt jeg forstod var den eneste forskel mellem en alm Ceed og en Ceed SW.

Ja - kabinen er 100% identisk.

>Men men men, jeg synes godt nok at servostyringen var en lidt speciel
>oplevelse. Det gik nærmest lidt stramt/treg, som om der var for meget
>modstand i rattet når man drejede. Sikkert noget man kan vende sig til.

Ja du skal vende dig til den. Jeg har begyndte egentlig først at lægge
mærke til den efter en del km.

Ved motorvejsfart er den meget fast i det hvor den ved lav bykørsel er
meget let i det.

> [...]
>at sejtrække fra 1000rpm og op, der er man sq lige nød til at geare ned.

Enten det eller bundgas.. det er som om når den får bundgas så trækker
den jævnt nok - måske den går for magert ved delgas ved de rpm?