Nummerplade farve Tyrkis
Fra : Thomas Pedersen

Dato : 20-04-08 08:36

Hejsa

jeg har set en bil køre rudt med tyrkis nummerplade
hvor kommer den fra
den er ikke dansk.
det er ikke en diplomat bil.
findes der en www side hvor man kan se nummerpladerne på.
alser hvilken lande der har hvadfor en farve ???

Thomas

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 20-04-08 09:26

On Sun, 20 Apr 2008 09:36:25 +0200, Thomas Pedersen wrote:

> [...]
> den er ikke dansk.
> det er ikke en diplomat bil.
> findes der en www side hvor man kan se nummerpladerne på. alser hvilken

http://www.worldlicenseplates.com/ eller
http://www.worldpl8s.adahost.com/, men pas på: det tager hele dagen for de
er ikke specielt nemme at søge i.

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 20-04-08 19:07

On 20 Apr 2008 08:26:07 GMT, Peter Dalgaard <p.dalgaard@biostat.ku.dk>
wrote:

>http://www.worldlicenseplates.com/ eller
>http://www.worldpl8s.adahost.com/, men pas på: det tager hele dagen for de
>er ikke specielt nemme at søge i.

Endnu et nummerplade-link (fortrinsvis danske nummerplader):
http://nrpl.dk/

sayonara
Martin Mose Larsen

Fra : TJ

Dato : 20-04-08 09:59

On Sun, 20 Apr 2008 09:36:25 +0200, "Thomas Pedersen" <twp@twp.dk>
wrote:

> [...]
>det er ikke en diplomat bil.
>findes der en www side hvor man kan se nummerpladerne på.
>alser hvilken lande der har hvadfor en farve ???

Er det ikke nordmændene, der har sådan nogle plader (måske deres
'gulplader')?

--
I'm not dead yet, I just smell bad.

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 20-04-08 19:05

On Sun, 20 Apr 2008 10:58:37 +0200, TJ <pomanden@hotmail.com> wrote:

>Er det ikke nordmændene, der har sådan nogle plader (måske deres
>'gulplader')?

Norske "gulplader" er svjv grønne.
http://www.forum.volvoforum.no/viewtopic.php?f=21&t=2328

sayonara
Martin Mose Larsen

Fra : TJ

Dato : 21-04-08 07:32

On Sun, 20 Apr 2008 20:04:48 +0200, Martin Mose Larsen
<martin.mose.larsen@NOSPAMmail.dk> wrote:

>Norske "gulplader" er svjv grønne.
>http://www.forum.volvoforum.no/viewtopic.php?f=21&t=2328

Det er de, men i det rigtige skær kan de godt se lidt turkis ud, så jeg
kompenserede for dette fænomen samt muligheden for at Thomas Pedersen
måske er lidt farveblind. ; )

--
I'm not dead yet, I just smell bad.

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 21-04-08 20:11

hejsa

Den er ikke blå som diplomat biler i danmark.
dem kender jeg godt til.
og mener 100 % at den er turkis og ikke Blå som de danske diplomater biler

Thomas

Fra : Anders

Dato : 22-04-08 07:10

"Thomas Pedersen" <twp@twp.dk> skrev i en meddelelse
> hejsa
>
> Den er ikke blå som diplomat biler i danmark.
> dem kender jeg godt til.
> og mener 100 % at den er turkis og ikke Blå som de danske diplomater biler

Læs min post af 21.04.08

- Anders

Fra : Anders

Dato : 20-04-08 11:03

"Thomas Pedersen" skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> jeg har set en bil køre rudt med tyrkis nummerplade
> hvor kommer den fra
> den er ikke dansk.
Nej, den er Norsk.
Hvis den var med sort tekst, var det en "Light Truck"-nummerplade.
> det er ikke en diplomat bil.
Jo, gul tekst på turkis baggrund betyder diplomat

- Anders

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 20-04-08 19:05

http://nrpl.dk/illustr.php (fjerde række)?

Fra : Anders

Dato : 21-04-08 12:33

"Martin Mose Larsen" <martin.mose.larsen@NOSPAMmail.dk> skrev i en
meddelelse
> http://nrpl.dk/illustr.php (fjerde række)?

Ja, det er en dansk diplomatplade :) Her snakker vi om norsk og turkis -
ikke blå ;)

- Anders