Falige vaner ?
Fra : Finn Guldmann

Dato : 18-04-08 20:51

"Faldt" over dette:

"En anden ting jeg er begyndt at blive skræmende afhængig af er at
overhale lastbiler lige inden jeg skal af motorvejen.. altså lige inden
den frakørelse jeg skal af på.. Det gir en lidt underlig form for
spænding.. Altså at overhale og i det man sviger ind forran lastbilen
prøve at ramme frakørelsen.. Jeg ved at det værste der kan ske er endten
at ramme ind i forsiden af en lastbil der køre ca. 2km/h hurtigere end
den der ligger bag den, eller at misse frakørelsen.. men jeg kan ikke
lade vær. Hvis jeg kan se at der er en lastbil forran mig og der er ca
3-400 meter til frakørelsen, så skal jeg bare overhale den..."

Er det noget nogen kan nikke genkendende til?

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 18-04-08 21:03

On Fri, 18 Apr 2008 21:51:11 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

> [...]
>3-400 meter til frakørelsen, så skal jeg bare overhale den..."
>
>Er det noget nogen kan nikke genkendende til?

Hvor har tåben skrevet disse bevingede ord?

Det skulle da ikke undre mig om det kunne blive en ny folkesport, i
lighed med at stå på vandski efter færger og hægte sig på en bus,
iført rulleskøjter. Ikke bussen altså.

Man skal hore meget, før.........................

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 18-04-08 22:01

Her: http://www.firben.dk/2007_08_01_archive.html

> Det skulle da ikke undre mig om det kunne blive en ny folkesport, i
> lighed med at stå på vandski efter færger og hægte sig på en bus,
> iført rulleskøjter. Ikke bussen altså.

Skulle vi ikke prøve, bare med det ene hjørne - på "Brormands" bus.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-04-08 22:16

Finn Guldmann skriver:

> Her: http://www.firben.dk/2007_08_01_archive.html

Selvsamme person der er "faret vild" 2 gange i firkløveret vest for
Århus og brugt 12 km "halvsikker" køresel på motorvejen for at få han
A/C til at puste luften ud i den rigtige retning.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Finn Guldmann

Dato : 18-04-08 22:26

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Selvsamme person der er "faret vild" 2 gange i firkløveret vest for
> Århus og brugt 12 km "halvsikker" køresel på motorvejen for at få han
> A/C til at puste luften ud i den rigtige retning.....

Jeg havde fået nok da eg havde læst det første.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-04-08 23:09

Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote in

> Jeg havde fået nok da eg havde læst det første.

Hvis du læser lidt ned af siden får du ellers forklaringen på hvorfor han
kører som han gør:
Jeg kom til at tænke her forleden..
Det er godt nok længe siden at jeg har været på skadestuen.. altså med en
skade på egen krop..
Er det mon tegn på at man liver livet for kedeligt og forsigtigt!?
indsendt af Steph klokken 21:24 den 09-08-2007

Fra : Finn Guldmann

Dato : 19-04-08 00:03

Henrik Stidsen skrev:
> [...]
> Er det mon tegn på at man liver livet for kedeligt og forsigtigt!?
> indsendt af Steph klokken 21:24 den 09-08-2007

Jeg sidder og får myrekryb af at en der kan finde på at skrive sådan kan
få lov at færdes frit.

Fra : Claus Frørup

Dato : 19-04-08 13:44

Isang tao pinangalanan, Finn Guldmann nagsulat:

klip

>Skulle vi ikke prøve, bare med det ene hjørne - på "Brormands" bus.

Snitterne af fadet, kammerat

For nogle år siden, da jeg kørte linie 6, var jeg udsat for en flok
rulleskøjtespader.

De hægtede sig bag på bussen da jeg forlod Rådhuspladsen og kørte
gennem jernbanegade mod Cirkusbygningen.
Jeg havde ikke selv opdaget dem, men en vågen passager på bagsædet var
blevet temmelig nervøs over at der hang 8 mennesker efter bussen, så
han kom op til mig og fortalte hvad der foregik.

Jeg knaldede bremsen i... op med døren og ned til bagenden af bussen
for at se hvad de havde gang i.

De lå hulter til bulter, og tre af dem oven i købet så langt inde
under bagenden, at de skulle trækkes ud af deres kammerater.

Det viste sig at være en flok fjolser, der ville lave en video om hvor
smart man kan være, når man skal hurtigt gennem byen.

Jeg skal da love for at de fik demonstreret hvor smarte de var.

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 19-04-08 14:15

Claus Frørup skrev:
> Snitterne af fadet, kammerat

Nu bor jeg jo ikke i den del af landet, så........

> [...]
> smart man kan være, når man skal hurtigt gennem byen.
> Jeg skal da love for at de fik demonstreret hvor smarte de var.

Så du nogensinde den video?

Eller var de så flove over slutningen at de slettede det hele?

Fra : Claus Frørup

Dato : 19-04-08 22:06

Isang tao pinangalanan, Finn Guldmann nagsulat:

>Nu bor jeg jo ikke i den del af landet, så........

Og så er der nogen der siger at København er en lorteby....

klip
>Så du nogensinde den video?
>
>Eller var de så flove over slutningen at de slettede det hele?

Onde tunger ville påstå, at jeg kom til at træde på kameraet.....

Men de ka´ik´bevis´n skid...
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 19-04-08 22:43

Claus Frørup skrev:
> Og så er der nogen der siger at København er en lorteby....

Nogen kunne jo have ret.

> Onde tunger ville påstå, at jeg kom til at træde på kameraet.....
> Men de ka´ik´bevis´n skid...

Det må havdeværet før YouTube.

Fra : Claus Frørup

Dato : 20-04-08 10:56

Isang tao pinangalanan, Finn Guldmann nagsulat:

>Nogen kunne jo have ret.

>Det må havdeværet før YouTube.

Det var i 1995, så det skal nok passe

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-04-08 07:16

Helt klart mentalt underbemidlet.....

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 18-04-08 21:35

On Fri, 18 Apr 2008 22:03:26 +0200, Folmer Rasmussen wrote:

> Hvor har tåben skrevet disse bevingede ord?

Tja, der er vist for mange til at de kan stå på hans gravsten....

> [...]
> rulleskøjter. Ikke bussen altså.
>
> Man skal hore meget, før.........................

....ordene falder af. Og dukken kan gå så længe til dans, at hun kommer
tankeløs frem.

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-08 21:51

> [...]

>3-400 meter til frakørelsen, så skal jeg bare overhale den..."
>
>Er det noget nogen kan nikke genkendende til?

Jow, jow - bortset fra det ikke kun er lastbiler det gælder.
Det gælder alt der bevæger sig en anelse langsommere en "herremanden"!
Ses ofte især i myldretiden at et passende tidspunkt at svinge fra
yderbane til afkørsel er når spærrefladen er begyndt. Og det gør man
så bare overalt ;-(
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-04-08 21:50

> "Faldt" over dette:

Hvor har du fundet den idiot?

> Er det noget nogen kan nikke genkendende til?

Aldrig oplevet det eller mødt nogen der havde det sådan.

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-08 22:08

Finn Guldmann <n@a.invalid> skrev :

>Er det noget nogen kan nikke genkendende til?

Herregud mand - hvad er forskellen på *den opførsel*, og så det vi
andre ser dagligt på KøgeBugt - Magnetbanefolket, skal pludsligt ved
Ishøj sammen/ud-fletningen krydse 3 baner til højre, for ikke at ende
ude på Amager - på trods af de kører turen hver dag, bliver de ved
med det stunt ....

Altså med mindre nogen kender dem, og holder dem fast i magnetsporet ?
--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-08 22:15

On Fri, 18 Apr 2008 23:08:15 +0200, jan_stevns wrote:

> [...]
>med det stunt ....
>
>Altså med mindre nogen kender dem, og holder dem fast i magnetsporet ?

Nu er vi nogen, der bare sukker dybt og flytter os, fordi skærmene på
en Pluto ikke ligefrem matcher "volden" fra en
Q7/Towawreck/ML/Cayenne-peber/Range-råber...eller lign. )

Fra : Finn Guldmann

Dato : 18-04-08 22:25

jan_stevns skrev:
> [...]
> med det stunt ....
> Altså med mindre nogen kender dem, og holder dem fast i magnetsporet ?

Og det har du vist en vis tendens til at prøve med.

(Var det ikke dig der skrev om en der var kommet en uforudset tur til
Malmø?)

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-08 22:33

On Fri, 18 Apr 2008 23:24:36 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Og det har du vist en vis tendens til at prøve med.
>
>(Var det ikke dig der skrev om en der var kommet en uforudset tur til
>Malmø?)

Han er ikke alene - kender også et par stykker, som har måttet finde
alternative ruter. Der "er" ikke plads mellem mig og en lastbil med
hænger, når det "brænder på" - især ikke, når der er ½ km blankt spor
bagud, så bliver jeg lidt irriterende. Men i stedet for så at tude og
hyle og gå bagom.....tuder og hyler de udenfor.og må en tur mod Amager
)

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-08 23:03

Finn Guldmann <n@a.invalid> skrev :

>Og det har du vist en vis tendens til at prøve med.

Hvad får dig dog til at tro det ? <grin>

Det er sgu' deres egen fejl, at de ikke evner at plavere sig
ordentligt i tide - det der magnetspor har meget kraftige magneter,
siden det kan fastholde bilerne hele vejen fra Køge til Hundige

..... og på mystifistisk vis give slip 50 meter før en frakørsel

>(Var det ikke dig der skrev om en der var kommet en uforudset tur til
>Malmø?)

Tjaehhhh ... Vi er nok flere, der yndede at sende de der
lavtflyvende Taxi'er en tur over at vende i Sverige, når deres
forehavende med at mase sig ind foran en, ved den sidste frakørsel i
Danmark ikke lykkedes dem.

Heldigtvis for dem, har de taget ved lære ;)

Som en kørelærer udtrykte sig :

Rette bane, rette tid, og rette sted
--
Jan_stevns

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-04-08 22:23

Finn Guldmann skriver:

> Er det noget nogen kan nikke genkendende til?

Manden selv?

Citat fra denne måned:

"Man køre "stille og roligt", eller så stille som loven nu tillader, på
motorvejen, og så lige pludseligt er der en frakørelse! som jeg har
overset... Jeg drejer ret skarpt til højre for at undgår skiltet med
pilene. Bilen begynder at slingre ret kraftigt og jo mere jeg prøver at
rette op jo mere slyngre bilen.. Til sidst slingre den så meget at den
faktisk kør sidelæns, og begynder at skrabe det trådnet der er langs
frakørelsen til højere.. Så få den fat i en af de store pæle (på
størrelse med en god gammeldags lygtepæl, og begynder at tumble rund..
Der mistede jeg lige overbliket over hvor mange gange den snurrede
rundt, men jeg var godt klar over at den var endt med hjulene øverst, ud
på en mark.."

Men det undrer efterhånden ikke når man læser januars:
"Der har været meget snak om den storm der lige for tiden er ved at
passere over Danmark. Normalt tager jeg vejr advarelserne ikke særligt
tungt.. selv om jeg kun har sommerdæk på, men den her gang var faktisk
lidt speciel!

Der var så meget sne at man stort set kun kunne se lygterne af den bil
der var forran en. Samtidigt blæste det så meget at sneen hamrede løst
på min forrude, i de største flager jeg nogen sinde har set.

Det der var underligt var at fordi man ikke kunne se noget, og fordi
sneflagerne bare fis forbi så hurtigt som de gjorde, og så i kombination
med at bilen forran en bevægede sig i 100% samme fart som en selv,
mister man fornemmelsen af hvor hurtigt man køre! Jeg kunne se på
speedometeret at jeg var helt nede på 90 Km/h,"

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-08 23:12

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Manden selv?

Ham Steph er vist lige så rundtosset i roen som mange af os andre -
sådan dybest set

hans blog, er ret finurlig
--
Jan_stevns

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-04-08 07:22

On Apr 18, 11:22 pm, "Klaus D. Mikkelsen"
> [...]
> mister man fornemmelsen af hvor hurtigt man køre! Jeg kunne se på
> speedometeret at jeg var helt nede på 90 Km/h,"

På sommerdæk ?

Han har vist drukket lidt for meget Dexofan

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-04-08 15:30

"Christian B. Andresen" skriver:

> På sommerdæk ?
>
> Han har vist drukket lidt for meget Dexofan

Gad vide om ikke hans forsikring stiger kraftigt?
Altså med sådanne udtalelser om sin engen kørestil og så der sker et
uheld?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 18-04-08 23:34

Finn Guldmann wrote:
> [...]
> jeg bare overhale den..."
> Er det noget nogen kan nikke genkendende til?

For mig lyder han bare som en pendant i bil til fx en Train-surfer.

/F

Fra : Leonard

Dato : 18-04-08 23:38

On Sat, 19 Apr 2008 00:34:04 +0200, Frank Leegaard wrote:

> For mig lyder han bare som en pendant i bil til fx en Train-surfer.

Der er dog en væsentligt forskel i hvor stor en ulykke han kan blive
årsag til.
En train-surfer vil i de fleste tilfælde højst tage livet af sig selv og
chokere tilskuere.
Ham her ender med at ramme en lastbil, der måske vælter over nogle andre
trafikanter ...

--
Leonard
Heller komme for sent i dette liv

Fra : Frank Leegaard

Dato : 19-04-08 00:10

Leonard wrote:

> [...]
> og chokere tilskuere.
> Ham her ender med at ramme en lastbil, der måske vælter over nogle

Det har du ganske ret i. Det indebærer dog i begge tilfælde en så totalt
mangel på eftertanke fra udøveren at jeg sagtens mener man kan sammenligne.
Tænk sig de efterladte til Trainsurferen der på var det Lem viadukt?

/F

Fra : Claus Frørup

Dato : 19-04-08 13:45

Isang tao pinangalanan, Finn Guldmann nagsulat:

>"Faldt" over dette:
klip

>Er det noget nogen kan nikke genkendende til?

Det er der da ikke noget nyt i.
Kører man stor bil, ser man det jo mange gange i løbet af dagen.

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 19-04-08 14:16

Claus Frørup skrev:
> Det er der da ikke noget nyt i.
> Kører man stor bil, ser man det jo mange gange i løbet af dagen.

Det har jeg vist også skrevet et utal af gange, dog uden at blive troet. :-/

Fra : Claus Frørup

Dato : 19-04-08 22:12

Isang tao pinangalanan, Finn Guldmann nagsulat:

>Det har jeg vist også skrevet et utal af gange, dog uden at blive troet. :-/

Det er nok det der med at råbe: "Ulven kommer", der får folk til at
tvivle......

Set fra rattet i min bus, er jeg nu ikke i tvivl om at det er en yndet
folkesport, at kunne skære ind foran bussen for at få den til at
bremse hårdt.

Tvivlere, er velkommen til tage en tur med i bussen og se det med egne
øjne.......
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-04-08 07:09

On Apr 18, 9:51 pm, Finn Guldmann <n...@a.invalid> wrote:
> [...]
> 3-400 meter til frakørelsen, så skal jeg bare overhale den..."
>
> Er det noget nogen kan nikke genkendende til?

Ikke personligt, men ser det da jævnligt.
Men det er da mentalt underudviklede som laver sådanne numre.

Fra : Leonard

Dato : 21-04-08 17:45

On Fri, 18 Apr 2008 21:51:11 +0200, Finn Guldmann wrote:

> "Faldt" over dette:

Undrer mig over, hvordan du kan falde over sådan en blog, leder du
ligefrem efter folk, der gerne vil genere dig?

--
Leonard
Hellere komme for sent i dette liv

Fra : Finn Guldmann

Dato : 29-04-08 12:44

Leonard skrev:
> Undrer mig over, hvordan du kan falde over sådan en blog, leder du
> ligefrem efter folk, der gerne vil genere dig?

Søgte på et ord, og den dukkede op som en af de første.