/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Hvad ville du gøre
Fra : JBH


Dato : 18-04-08 10:36

Faldt lige over denne artikel om en fartdjævel. Politiet melder
tilsyneladende mere eller mindre pas.

http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.php/id-11228375.html

mvh
JBH



 
 
Henrik Stidsen (18-04-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 18-04-08 21:49

"JBH" <Skodkontoen@hotmail.com> wrote in
news:4808fc1a$0$2108$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Faldt lige over denne artikel om en fartdjævel. Politiet melder
> tilsyneladende mere eller mindre pas.

> http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.php/id-11228375.html

Det kommer jo an på om loven skal overholdes eller ej...

Man ku jo parkere en skrotbil i hans indkørsel - altså, mens manden er
hjemme :)

Men den bedste metode er jo nok at få en fotovogn på besøg et par dage
eller få lavet bump/chikaner i begyndelsen af byen.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!

Klaus D. Mikkelsen (18-04-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 18-04-08 21:55

Henrik Stidsen skriver:
>
> Men den bedste metode er jo nok at få en fotovogn på besøg et par dage
> eller få lavet bump/chikaner i begyndelsen af byen.

Næh du, en fodbold ud foran bilen fra en have, eller en vandballon med
ketchup i.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Leonard (18-04-2008)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 18-04-08 22:38

On 18 Apr 2008 20:48:31 GMT, Henrik Stidsen wrote:

> Men den bedste metode er jo nok at få en fotovogn på besøg et par dage
> eller få lavet bump/chikaner i begyndelsen af byen.

Det er da bare ærgerligt, at fordi en enkelt ikke kan finde ud af det,
så skal alle andre generes af et bump.

--
Leonard
Heller komme for sent i dette liv
end for tidligt til det næste ...

Henrik Stidsen (18-04-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 18-04-08 23:05

Leonard <piper28a@gmail.invalid> wrote in
news:kltxaihsc405$.u4va55q9anrr.dlg@40tude.net:

>> Men den bedste metode er jo nok at få en fotovogn på besøg et par dage
>> eller få lavet bump/chikaner i begyndelsen af byen.

> Det er da bare ærgerligt, at fordi en enkelt ikke kan finde ud af det,
> så skal alle andre generes af et bump.

Helt enig - men hellere generes af et bump end at miste et barn, en ven
eller selv dø af det.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!

Leonard (18-04-2008)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 18-04-08 23:11

On 18 Apr 2008 22:04:35 GMT, Henrik Stidsen wrote:

>> Det er da bare ærgerligt, at fordi en enkelt ikke kan finde ud af det,
>> så skal alle andre generes af et bump.
>
> Helt enig - men hellere generes af et bump end at miste et barn, en ven
> eller selv dø af det.

Jo, jo, mindermig bare om en gang, hvor der netop var et problem med
nogle lokale, der kørte vildt på illavejene. Da kommunen endelig havde
penge på budgettet til at etablere bump var meldingen fra beboerne, at
det ikke længere var ønskeligt, fjolserne var flyttet.

--
Leonard
Heller komme for sent i dette liv
end for tidligt til det næste ...

Henrik Stidsen (19-04-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 19-04-08 00:07

Leonard <piper28a@gmail.invalid> wrote in
news:14po9woayfjk1.p4hrf2osrirp$.dlg@40tude.net:

> Jo, jo, mindermig bare om en gang, hvor der netop var et problem med
> nogle lokale, der kørte vildt på illavejene. Da kommunen endelig havde
> penge på budgettet til at etablere bump var meldingen fra beboerne, at
> det ikke længere var ønskeligt, fjolserne var flyttet.

Ja det er jo typisk kommunalt :/

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!

Leonard (19-04-2008)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 19-04-08 09:41

On 18 Apr 2008 23:07:20 GMT, Henrik Stidsen wrote:

> Ja det er jo typisk kommunalt :/

Ja, typisk kommunalt, at ting tager tid, men vel også ret typisk for
problemet med dårlige bilister i nabolaget. Det er de ganske få, der
ødelægger det for de andre.

--
Leonard
Heller komme for sent i dette liv
end for tidligt til det næste ...

Anders Majland (22-04-2008)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 22-04-08 20:57

> Det er da bare ærgerligt, at fordi en enkelt ikke kan finde ud af det,
> så skal alle andre generes af et bump.

Desuden er reglerne for placering af bump ved at være ret skrappe. Så når
man kommer østfra til vores by er man forbi skolen inden det første bump kan
placeres. Der er temmelig meget tung trafik (læs lastbiler med råstoffer fra
en grusgrav og cement tagsten fra en fabrik) og vejen er klassificeret som
trafikfarlig i forhold til skolebørne. Mange (både bilister og dem der er
større) kører alt for stærkt ind i byen, da de ser det som tilstrækkeligt at
nå ned i fart inden bumpet vest for skolen. Vi foreslog så at få flyttet
byskiltet det længere ud til at et bump kunne etableres, men det kan heller
ikke lade sig gøre ....

Sidste lavede kommunen hastighedsmålinger foran skolen. Jeg kan ikke huske
resultatet, men resultatet svarede meget godt til vores "oplevelse". Altså
at rigtigt mange kom rigtigt meget for stærkt forbi (Rigtigt meget defineret
som nok til et klip eller det der er værre)....

Og nej det er ikke kun forældrene der kører for stærkt der (Er det ikke
fordom #1 mhs hastighed ved skoler ?)


Ukendt (22-04-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-04-08 21:02

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev :

>Og nej det er ikke kun forældrene der kører for stærkt der (Er det ikke
>fordom #1 mhs hastighed ved skoler ?)

det er ikke en fordom - derimod et faktum - 98% af dem er nok forældre
;)




--
Jan_stevns

Klaus G. (18-04-2008)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 18-04-08 22:20

> Faldt lige over denne artikel om en fartdjævel. Politiet melder
> tilsyneladende mere eller mindre pas.
>
> http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.php/id-11228375.html
Den er jo lidt svær.

For man har jo nok mest lyst til at finde slangebøssen frem og så skyde
nogle kugler fra et kugleleje efter bilen når den suser forbi, men det mås
man jo ikke.

Alternativ nr. 2 er at optage ham nogle gange hvor han køre råddent, prøve
at snakke med ham umildbart lige efter og så smide det hele på youtube.com.
Evt. spørge om EB.dk ikk gider smide det på deres hjemmeside, så kan det jo
nok være at han får lige rigligt med opmærksomhed.

Man kan også undersøge mulighederne for at hive ham i retten for uforsvarlig
kørsel. Det er vel "bare" et spørgsmål om at være nok en dag som ser han
køre råddent. Og har man hevet ham i retten nogle gange, så holder han
forhåbentligt op igen.

Herude hvor jeg bor nu, der havde de engang problemer med en ung "Brian" som
altid skulle køre aalt for stærkt ned af små lukkede veje. Det endte med at
en 4-5fædre en aften gik over til ham og fik sagt et par meget alvorlige ord
til "knægten". Og så kørte han ordentligt igen. Hvad der helt præcist blev
sagt, ja det er der kun meget få mennesker der ved :)

Det mest triste er, at nogle mennesker kan man bare ikke snakke til fornuft
og så skal man ty til alle mulige trælse løsninger :/

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery



Henrik Stidsen (18-04-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 18-04-08 23:06

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in
news:48091081$0$90262$14726298@news.sunsite.dk:

> Man kan også undersøge mulighederne for at hive ham i retten for
> uforsvarlig kørsel. Det er vel "bare" et spørgsmål om at være nok en
> dag som ser han køre råddent. Og har man hevet ham i retten nogle
> gange, så holder han forhåbentligt op igen.

Tvivler på andre end politiet kan hive ham i retten for overtrædelse af
færdselsloven. Muligvis man kan anmelde ham for at udsætte andre for fare
men det bliver nok en svær sag.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!

Finn Guldmann (19-04-2008)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 19-04-08 00:05

Henrik Stidsen skrev:
>> Man kan også undersøge mulighederne for at hive ham i retten for
>> uforsvarlig kørsel. Det er vel "bare" et spørgsmål om at være nok en
>> dag som ser han køre råddent. Og har man hevet ham i retten nogle
>> gange, så holder han forhåbentligt op igen.
> Tvivler på andre end politiet kan hive ham i retten for overtrædelse af
> færdselsloven. Muligvis man kan anmelde ham for at udsætte andre for fare
> men det bliver nok en svær sag.
>
Hvis man er vidner nok kan det faktisk godt lade sig gøre at få politiet
til at rejse en sag.

Det er kun dem der kan rejse en sag om overtrædelser af færdselsloven.

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Niels Pein (19-04-2008)
Kommentar
Fra : Niels Pein


Dato : 19-04-08 02:39

"Klaus G." skrev ...
>> Faldt lige over denne artikel om en fartdjævel. Politiet melder
>> tilsyneladende mere eller mindre pas.
>>
> Det mest triste er, at nogle mennesker kan man bare ikke snakke til
> fornuft og så skal man ty til alle mulige trælse løsninger :/
>
Der kan også ske noget helt andet (endnu mere trist).
For nogle få år siden var der en bestemt bil der kom susende temmelig
hurtigt her forbi hver weekend på vej 525 mellem Ulstrup og Bjerringbro. En
h*lvedes larm når det går rigtigt stærkt.
Så en dag var der en ung mand der slog sig ihjel ved at miste herredømmet
over øsen i en svag kurve 1 km. fra hvor jeg bor, og rulle så mange gange
rundt at stumperne af bilen blev godt spredt ud over markerne. Derefter var
der pludselig ro i weekenderne.
Om det var selv samme person, eller om "raceren" blev skræmt af ulykken, det
ved jeg ikke.
--
Hilsen Niels



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste