Skal jeg købe dene Mondeo eller holde mig ~
Fra : Kim Eichen

Dato : 17-04-08 00:03

Hej gruppe

Jeg har kigget en del på denne Mondeo 2,5 stc:
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?AnnonceId=54233138

Den kører fint nok og ser rimelig pæn ud og prisen er fornuftig.

Der er dog et minus, servicebogen.
Den har været til eftersyn efter 29000 km, 58000 km samt 82000 km, dvs. 9000
km, 9000 km, 4000 km og nu 5000 km overskredet i forhold til de anbefalede
20000 km. Derudover er rusteftersynene ikke blevet overholdt hvilket er
rimelig skidt i forhold til rustgarantien.

Bilen har været en leasing bil hos Nordania leasing.

Min Ford man siger at jeg skal holde fingrene væk pga. de overskredne
eftersyn samt de manglende rusteftersyn.
Hvad synes I, skal jeg holde mig væk?

Mvh Kim

Fra : MGJ

Dato : 17-04-08 05:08

> Bilen har været en leasing bil hos Nordania leasing.
>
> Min Ford man siger at jeg skal holde fingrene væk pga. de overskredne
> eftersyn samt de manglende rusteftersyn.
> Hvad synes I, skal jeg holde mig væk?

Hej Kim

Der findes SÅ mange mondeoer brugte så find en anden. (selv glad mondeo
ejer)

MGJ

Fra : Mikael

Dato : 17-04-08 01:27

On 17 Apr., 01:03, "Kim Eichen" <eic...@FJERNruc.dk> wrote:
> [...]
>
> Min Ford man siger at jeg skal holde fingrene væk pga. de overskredne
> eftersyn samt de manglende rusteftersyn.

Det eneste jeg vil være bekymret over det er rust garantien. Det er
dog en 2005 hvor rust problemerne skulle være løst. Det gør ikke det
store at serviceeftersynene er overskredet med et par tusind km. bare
de er blevet udført.

Men er du i tvivl så find en anden, der er jo nok at vælge imellem.

Mikael

Fra : Kim Eichen

Dato : 17-04-08 08:36

"Mikael" <MikLarsen@gmail.com> wrote in message
> [...]

de er blevet udført.

Men er du i tvivl så find en anden, der er jo nok at vælge imellem.

Det er rigtigt, men denne er nu et ret godt tilbud idet den dels er ret
veludstyret (fartpilot, kørecomputer, autonedblændeligt bakspejl,
regnsensor, aft. træk helt elektrisk justerbare forsæder og så medfølger der
også 18" alufælge) og jeg skal give 162.500 inkl lev og nummerplader. Det er
svært at matche det tilbud, men bilen skal selvfølgelig være i orden.

Nu tager jeg om et par time en tur til ALD og ser hvad de kan tilbyde af
Mondoer med korrekt udfyldt servicebog.'

Kim

Mikael

Fra : Carsten Andersen

Dato : 18-04-08 15:26

[...]

Hej,

Ifølge Ford's eget karroseriværksted, er det ikke et krav for skift af døre
og klap at rusteftersyn er overholdt.
Det er et problem af så stort omfang, at de skifter det på garatien, hvis
det er påkrævet.

Carsten Andersen

Fra : Z

Dato : 17-04-08 10:21

Hvorfor skulle det være en negativ ting at serviceeftersynene er
overskredet?

Sålænge værkstedet er gået de ting igennem de skal, betyder det jo blot
at der er kortere tid siden sidste service = færre antal kørte km hvor
noget kan være gået galt.

Fra : Kim Eichen

Dato : 17-04-08 10:32

"Z" <svarigruppen@hotmail.invalid> wrote in message
> Hvorfor skulle det være en negativ ting at serviceeftersynene er
> overskredet?

Min ford mand mente at det er skidt når olien kører meget længere end 20000
km

Fra : Tom

Dato : 17-04-08 14:02

"Kim Eichen" <eichen@FJERNruc.dk> skrev i en meddelelse

> "Z" <svarigruppen@hotmail.invalid> wrote in message
>
> Min ford mand mente at det er skidt når olien kører meget længere end
> 20000 km

Det er lige meget. Min mondeo kører stadig rundt med rimelig frisk motor
efter 350.000 Km. Der kan højst være tale om et minimalt merslid pga. de
lidt længere intervaller.

Men du må selv vurdere om det kan betyde noget ved evt. gensalg.
Personligt ville jeg være nærmest ligeglad.....men selvfølgelig bruge det
som et argument til at handle prisen lidt ekstra ned :)

--
Tom

Fra : Kim Eichen

Dato : 17-04-08 20:23

"Kim Eichen" <eichen@FJERNruc.dk> wrote in message
> [...]
>
> Min Ford man siger at jeg skal holde fingrene væk pga. de overskredne
> eftersyn samt de manglende rusteftersyn.

Det bliver til at jeg holder mig væk. Jeg har i dag hos ALD kigget på og
kørt i en Mondeo 2,5 stc limited edition fra februar 2005. Jeg synes selv at
den er et godt tilbud, men hvad synes I?:
Lidt om bilen:
90000 km
meget fin stand ingen buler og ridser
8 vejs eletriske sæder foran
auto nedblædenligt bakspejl
baksensor
lædersæder
baksensor
regnsensor
Kørecomputer
varme i bagsæderne
Webasto motorvarmer (fjernbetjent)
fartpilot
aftageligt træk
18" hjul (dem, der er på ST220)
vinterhjul
+ alt hver der er standard, dvs. klima, elruder for og bag, tågelygter og
den slags.
Den står til 18800 uden vinterhjul og levering og jeg kan få den for 185000
inkl. vinterhjul og levering.
En lille bonus hos ALD er at den får et FDM eftersyn og får rettet det der
skal rettes ifølge testen.

Mvh Kim

Fra : Kim Eichen

Dato : 17-04-08 20:34

> [...]
> kørt i en Mondeo 2,5 stc limited edition fra februar 2005. Jeg synes selv
> at den er et godt tilbud, men hvad synes I?:

Den er også sænket lidt, det giver vel ikke problemer?

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 17-04-08 23:57

> [...]
Jeg ville dælme skynde mig alt hvad jeg kunne og få den købt uden vinterhjul
og levering.

En pris på 18.800 for det køretøj er jo umulig at slå.

Den lyder ellers ikke tosset

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Kim Eichen

Dato : 18-04-08 00:27

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> wrote in message

> "Kim Eichen" <eichen@FJERNruc.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ville dælme skynde mig alt hvad jeg kunne og få den købt uden
> vinterhjul og levering.
>
> En pris på 18.800 for det køretøj er jo umulig at slå.

Hehe, ja så må den pris på 185.000 inkl ekstra dæk og levering jeg er er
blevet tilbudt jo siges at være noget i overkanten

Fra : Kim Eichen

Dato : 18-04-08 22:13

"Kim Eichen" <eichen@FJERNruc.dk> wrote in message

> "Kim Eichen" <eichen@FJERNruc.dk> wrote in message

> Den er også sænket lidt, det giver vel ikke problemer?

Har I slet ingen kommentarer til om det vil være et godt køb?