sådden ska´ det ik´ gøres!
Fra : zillyink

Dato : 14-04-08 16:29

Besøgte en KIA forhandler for at (seriøst) kigge på en Pro Ceed
Sport X 2.0 CDi.

Ud kom en juniorsælger og her er så (nogenlunde) følgende dialog:
S = sælger.

S: Davs.

B: Davs, jeg er interesseret i en 2 liters ProCeed diesel, jeg så
den i "Biler i Bella", men fik aldrig snakket med nogen derude,
og jeg ser at I har en stående derude... er det en 1.6 eller en
2.0´er ?

S: Det er en 1.6.

B: Har I en 2´er?

S: Nej.

B: Får I en hjem?

S: Nej!

Pause.

S: Men du kan prøve en 2.0 Ceed!

B: Mjoeh, men det er ikke den samme bil! (?)

S: Nej, men den har en toliters motor!

B: Mjaeh, men det er nu en ProCeed jeg går efter... ... Er der
nogen forskel på setuppet mellem en 1.6 og 2.0 ... altså ud over
motorstørrelse?

S: ja, du får 35 heste!

B. Okay, måske jeg skulle få en prøvetur i den lille ProCeed og
se hvordan den kører!

S: (kigger på uret på væggen) Du kan ringe rundt til de andre
forhandlere og se om de har en 2.0 hjemme!

Jeg kunne mærke at der vist ikke var den store entusiasme hos
sælgeren og jeg gad ikke mere at prøve at få ham til at udvise
interesse for et evt. salg, så jeg smuttede igen.

Og nej, hvor det var er ligegyldigt, men jeg tror jeg smutter en
tur rundt hos en af de andre og ser om der skulle være en lidt
større lyst til kundebetjening.

--
Baumann

Fra : Steen F.

Dato : 14-04-08 20:47

zillyink wrote:
> [...]
>
> Og nej, hvor det var er ligegyldigt, men jeg tror jeg smutter en
> tur rundt hos en af de andre og ser om der skulle være en lidt

Hmm, sjovt... sådan oplever jeg det aldrig hos min Mercedes-forhandler

Fra : Per O.

Dato : 14-04-08 23:08

"Steen F." <steen@steenmartin.dk> skrev i en meddelelse

> Hmm, sjovt... sådan oplever jeg det aldrig hos min Mercedes-forhandler
Nej for han har vel heller ikke en ProCeed vil jeg tro.

Fra : Steen F.

Dato : 15-04-08 09:21

Per O. wrote:

> Nej for han har vel heller ikke en ProCeed vil jeg tro.

Nej, Gud ske tak og lov
Men det var nu ovenstående jeg kommenterede (kundebetjeningen).
Vil man absolut misforstå tingene...

/Steen

Fra : Ukendt

Dato : 14-04-08 21:00

On Mon, 14 Apr 2008 17:29:00 +0200, "zillyink"
<flem@1z2x3chotmail.com> wrote:

<snapper en KIA-forhandler for at fortælle om Citron-biler>

Minder mig om følgende oplevelse:

M: Dooh, Benny min kobling fedter, men den er nået på 58000 og 2½ år.
Hvad gør jeg.
B: Du sagde du aldrig kom her mere efter service, hvor vi var uenige
om regningen. Der var en klar aftale (det er der så delte meninger
om).
M: Du mener, at mekanikeren går ud og fortæller min kone, at bremserne
skal renses - 5 min. senere ser hun bilen futte ud på prøvetur og 10
min. senere får hun bilen udleveret.
B: Der var en aftale.
M: 5 minutter er vel for at skrue hjulene på? 800 kr for intet
arbejde, glem det.
B: Der var en aftale og jeg vil ikke røre din bil med en ildtang.
M: Gad vide om FDM vil høre om det?
B: Jeg så den ved 20000 km men ikke siden.
M: Den var af behagelighedsgrunde i Køge ved 40000 fordi jeg lå på
sygehuset der.
B: uhm.
M: det betyder altså at alt jeg har hørt om Citroens kundeservice er
sandt - at den er ikke eksisterende.
B: Så lad mig da køre en tur i den?
M: OK
5 minutter senere.
B: Den fejler ikke noget.
M: Øh, nå - når jeg kører i 3/4/5 gear ved 2000 o/min og planer så
ender vi på 4000 o/min uden farten rigtig øges.
B: Det er ligemeget, det kommer til at koste mig penge, hvis jeg skal
se på det der.
M: Okay - så må jeg jo prøve Køge.

Køge tog sig af problemet - selv om den medfølgende serviceregning løb
en del op.
Benny i Ringsted skal bare bede mig om anbefalinger, så'eeeh får han
det han fortjener, nemlig at hans værksted er en flok røvhuller.
Salgsafdelingen er OK - det kan desværre ikke siges om dem ude bagved.
Talte med en, der havde en bil inde til reparation for en skade.
Han endte med selv at få regning på en del af skaden, fordi de ikke
"kunne klare det" for det taksatoren gav.

--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-04-08 21:23

Ivan Madsen <> wrote in news:ubd704dor4vtrce038mcuiio5sg9nbf0om@4ax.com:

> Han endte med selv at få regning på en del af skaden, fordi de ikke
> "kunne klare det" for det taksatoren gav.

Sådan en regning ville jeg godt nok aldrig godtage at betale, det er en
ting der er helt sikkert.

Han betalte den forhåbentlig ikke?

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-04-08 03:25

On Apr 14, 10:23 pm, Henrik Stidsen <in...@henrikstidsen.dk> wrote:

> Sådan en regning ville jeg godt nok aldrig godtage at betale, det er en
> ting der er helt sikkert.
>
> Han betalte den forhåbentlig ikke?

Samme trick frosøgte Peugeot Viby og en taksator med mig. Jeg skulle
have lave en bagskade for 3 år siden.
De rettede bagklappen op og bagefter virkede elruden ikke ved en
efterfølgende FDM test som mit forsikringsselskab betalte.
Det bad jeg dem rette, men taksatoren sagde at det var meget normalt
for stc. Jeg fortalte ham at den virkede inden påkørslen og så skal
den virke bagefter og hvis den ikke blev rettet uden omkostninger for
mig så var der Ankenævnet.
Han muggede og sagde han ville finde ud af noget og ringe tilbage. 20
min efter ringede han og sagde at modparten/taksatoren ville betale
ruden og værkstedet arbejdslønnen, somom jeg skulle være taknemlig.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Klaus G.

Dato : 14-04-08 21:24

> Jeg kunne mærke at der vist ikke var den store entusiasme hos sælgeren og
> jeg gad ikke mere at prøve at få ham til at udvise interesse for et evt.
> salg, så jeg smuttede igen.
I 2005 kiggede jeg på Fabia og en Yaris. Hos Toyota var de mere intra i at
sælge en brugt Yaris til mig, selv om jeg meget tydeligt sagde jeg altså
gerne vil have en byttepris på min gamle bil og en helt ny Yaris. Da han
hele tiden blev ved med at nævne en brugt yaris som de havde til at stå, så
gik jeg altså igen...

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Z

Dato : 14-04-08 21:48

Klaus G. skrev:
> [...]
> hele tiden blev ved med at nævne en brugt yaris som de havde til at stå, så

Jeg bestilte 3/3 en prøvetur på en Aygo på Toyota.dk.
Hørte ikke fra forhandler inden den bestilte dag.
På dagen (7/3) kontakter jeg forhandler direkte på mail.(Hvis man
tilbyder at kunderne kan maile, må man jo have styr på det...)
Fik svar fra forhandler 3 dage senere (9/3).

Fik dagen efter den bestilte prøvetur (8/3) også automatisk svar fra
Toyota Danmark. Heriblandt at hvis jeg mod forventning ikke havde fået
aftalt prøvetur med forhandler, kunne jeg udfylde deres spørgeskema og
deltage i konkurrencen om 100 Toyota-nøgleringe "med vognpolet".....!!

D. 18/3 kom der er påskeæg fra Toyota som et "plaster på såret" og
opfordring til at kontakte dem.
Dagen før havde jeg skrevet slutseddel på en Skoda Fabia

Lesson learned: Næste gang ringer jeg

Fra : Anders Majland

Dato : 17-04-08 15:35

> [...]
> gerne vil have en byttepris på min gamle bil og en helt ny Yaris. Da han
> hele tiden blev ved med at nævne en brugt yaris som de havde til at stå,

Kender det - vi købte en ny fabia i 2004 i Hobro. I Viborg havde sælger mere
travlt med at forsøge at sælge en brugt på ali-fælge og med et skod musik
anlæg. Selvom jeg sagde ligeud at de 10000krs fælge var ligegyldige og i
øvrigt med godt slidte dæk og at den ikke var interessant så blev han ved -
Han ringede så 2 dage senere og lagde en besked at nu var den brugte solgt
og vi da var meget velkomne til at komme igen ... Men der havde vi lavet en
fornuftig aftale i Hobro (hvor servicen på værkstedet iøvrigt også var god -
også ved reklationer)

I 2007 købte vi en C5 i Viborg*, men inden vi købte var lidt rundt og se
hvad de havde af demo biler de forkellige steder. Hos Citroen Viborg ville
sælger kun sælge hos en Berlingo... Og han blev ved med at fortælle om dens
fortræffeligheder - selv mens jeg kravlede rundt i en C5. Han er btw hvis
ikke Citroen forhandler mere

* Og direkte adspurgt var hen helst fri for at tage fabia'en i bytte- så det
slap han for og kunne istedet tilbyde C5'en til en ganske fornuftig pris.
Fabian'en solgte jeg så privat på blot 2 dage med aftalt levering 14dage
senere når vi havde fået c5'en.

/A

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 14-04-08 22:45

> [...]
> opfordring til at kontakte dem.
> Dagen før havde jeg skrevet slutseddel på en Skoda Fabia

Ja, jeg har også en god sund mistro til at ordne den slags over nettet....

De der nøgleringe er i øvrigt ikke at kimse ad. Meget nyttige når man lige
er kommet til bruge sin sidste tier før man skal løskøbe en indkøbsvogn i
centeret. Den er godt nok lige tyk nok at lokke med at man kan vinde
retten til at reklamere gratis for Toyota, jeg fik da min kvit og frit
efter en prøvetur hos Toyota Rødovre. Desværre faldt "mønten" ud af sin
midlertidige placering i Yarisen og forputtede sig et sted hvorfra den
ikke siden er dukket op. Så den indeholder nu en 1-Euro, uden Toyota
reklame....

Fra : OZ3BTO

Dato : 14-04-08 19:03

On 14 Apr., 17:29, "zillyink" <f...@1z2x3chotmail.com> wrote:
> [...]
>
> Og nej, hvor det var er ligegyldigt, men jeg tror jeg smutter en
> tur rundt hos en af de andre og ser om der skulle være en lidt

Nu ved jeg ikke hvor henne af i landet du befinder dig
Men kia i Sdr.Omme har som reglen altid super service når man vil
prøvekøre og det er oftes chefen selv der betjener dig

Køre taxa i området og chefen er nabo til forhandleren så er jævnligt
derinde forbi og kikke lidt

Erik

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 19-04-08 05:51

zillyink formulerede mandag:
> [...]
>
> Og nej, hvor det var er ligegyldigt, men jeg tror jeg smutter en tur rundt
> hos en af de andre og ser om der skulle være en lidt større lyst til

Det lyder som den betjening jeg fik hos Bilpavillionen i Brøndby for 4
år siden. Jeg kørte så videre til Suzuki og fik en bil der lever bedre
op til kravene, så det var win/win.
Forhandler slap for at sælge en bil som han absolut ikke gad sælge, og
jeg slap for at overtale ham til at sælge mig noget
Kai