Kit car spørgsmål
Fra : Benny

Dato : 13-04-08 21:10

Hej

Nu er Toyota Surpra nævnt her i gruppe, men jeg har et spørgsmål.

En af mine gode arbejdskolleger havde for 7-10 år siden en Toyota Surpra.
Den var ombygget med et tysk kit der gav små 800 hk på maskinen. Han
fortalte at kittet var TÜV godkendt (turbo+undervogn + bremser mm.) og
derfor var det lovlig.

Den skulle også være synet med det. Kan det lade sig gøre eller hvad. Hvad
siger reglerne?

Benny

Fra : Søren C

Dato : 14-04-08 01:23

On 13 Apr., 22:09, "Benny" <hojvae...@gmail.invalid> wrote:
> [...]
> derfor var det lovlig.
>
> Den skulle også være synet med det. Kan det lade sig gøre eller hvad.. Hvad

Mig bekendt er en TUV godkendelse ikke noget værd i DK. Det kan kun
bruges som en kvalitets godkendelse.
Men det gør det ikke automatisk lovligt modsat hvad mange tror.

Venligst

Fra : Jakob

Dato : 14-04-08 16:03

"Benny" <hojvaelde@gmail.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> derfor var det lovlig.
>
> Den skulle også være synet med det. Kan det lade sig gøre eller hvad. Hvad

Det er ikke umuligt. Hvis den ellers overholder kravene til forurening, det
er normalt der tunede biler dumper. Om den har 800hk eller 250hk er jo bare
et spørgsmål om at justere ladetrykket helt ned ;)

Men jeg ved at en HGP ( en tysk tunproducent) laver kits der passer på f.eks
VW R32, så den får biturbo og hele svineriet, er medfølger også papirer så
den kan synes og godkendes i Danmark. Så hvis de rigtige tilladelser er
tilstede er det ikke umuligt.

Fra : Tom

Dato : 15-04-08 18:10

> [...]
> derfor var det lovlig.
>
> Den skulle også være synet med det. Kan det lade sig gøre eller hvad. Hvad

Hej

Har besøgt supraimport / Lasse adskillige gange da jeg bor tæt ved. Han
lader ikke til at have de store problemer med at få sine supraer på danske
plader selv om de måtte ha 6-700 heste.....så helt umuligt er det ikke.
Ser ud som om det er HKS komponenter der bliver smidt i bilerne

--
Tom