Hvilken bil 200-250 kkr ?
Fra : OK

Dato : 13-04-08 19:21

Jeg er blevet træt af Mondeoen (alt for mange fejl).
Hvilken anden skal jeg vælge (ikke Ford)?

Skal have plads til 5 personer + hund.
Skal trække campingvogn ca. 1100 kg.

Mondeoen er en diesel, men da jeg kun kører omkring 25.000 km/år er det for
dyrt at køre diesel - jeg vil derfor foretrække en benzin (med mindre der
findes noget mere driftstabilt end Ford).
Min nuværende har kun kørt 153.000 km, og opfører sig som om den har kørt
over det dobbelte....

Forslag?

mvh Ole

Fra : Von Beeverhausen

Dato : 13-04-08 12:59

Hej Ole,

Hvis jeg skal anbefale en bil hvor du får meget for pengene, men
samtidigt kvalitet til fingerspidserne, vil jeg sige Skoda. For din
del Octavia II Combi (2005 ->). I denne stationcar har du alle
komponenter som VW-gruppen har gode erfaringer med, samt flere nye
detaljer som elektromekanisk progressiv servo (som du skulle tilkøbe
til mercedes for 25.000,- da jeg købte bil). Den har større bagagerum
(580L) end din nuværende Mondeo, og har god plads på bagsedet (nok det
sammen som Mondeoen). Den er også en god størrelse til campingvogn, og
når du nu skal skifte til benzin, kan man få den nye 1,8TSI motoren.
Den er næsten ligeså momentstærk som diesel, har 160Hk og et meget
meget fornuftigt forbrug. Som ny i ambienteversionen (godt
udstyrsniveau) koster den som ny 300k, forbrug på 13,8.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-04-08 20:01

Von Beeverhausen skriver:

> I denne stationcar har du alle
> komponenter som VW-gruppen har gode erfaringer med, samt flere nye
> detaljer som elektromekanisk progressiv servo

Et det noget nyt fra VW ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Von Beeverhausen

Dato : 13-04-08 14:58

On Apr 13, 9:01 pm, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> Von Beeverhausen skriver:

> Et det noget nyt fra VW ?
>
> Klaus

Såvidt jeg ved blev det udviklet til Phaeton. Så nyt for biler i
klassen for normale mennesker må man sige det er.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-04-08 05:22

Von Beeverhausen skriver:

> Såvidt jeg ved blev det udviklet til Phaeton. Så nyt for biler i
> klassen for normale mennesker må man sige det er.

Elservoen sidder også i Golf og Touran og har gjort det i de sidste 5
år.

Lupo'en er født med elservo (eller kan være det) fra 1998 til 2005. Se
side 36
http://www.vw3literlupoclub.com/ssp218_d_Der_LUPO3L.pdf

Fra : Nicolai

Dato : 13-04-08 21:32

> Mondeoen er en diesel, men da jeg kun kører omkring 25.000 km/år er det
> for dyrt at køre diesel - jeg vil derfor foretrække en benzin (med mindre
> der

Hvorfor dor dyrt at køre diesel?

Mange mærker har faktisk stort set ingen prisforskel længere...

Fra : Per

Dato : 14-04-08 07:05

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor dor dyrt at køre diesel?
>
> Mange mærker har faktisk stort set ingen prisforskel længere...

Vægtafgiften (grøn afgift) er højere.

Står selv i samme dilemma. En diesel med færre heste eller en benzin med
flere heste (samme pris) - desværre kan jeg ikke få en billigere benzin
BRUGT i det mærke Peugeot 307 stationsbil. Har set den til ca. 130 - 140 for
en 2003/04 model

Med et kørselsbehov på 5000 om året er benzin modellen nok billigst.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-04-08 12:25

Per skriver:

> Vægtafgiften (grøn afgift) er højere.

Da jeg skitftede fra 90 HK's benzin til 105HK's diesel var afgiften den
samme.

Fra : ab©

Dato : 15-04-08 18:40

> Da jeg skitftede fra 90 HK's benzin til 105HK's diesel var afgiften den
> samme.

Ja, der er mange måder at have bil på. Vi har kørt Saab siden ruder konges
tid - senest har vi haft 9000 Griffin / 250 HK i mere end 8 år - én enkelt
gang på værksted til ca. kr. 8.000,- - den rundede 1.000.000 km inden et
fjols smadrede ind i os og bilen blev total-skadet. Ikke at den tog ret
meget skade, men den blev vurderet til en brøkdel af, hvad vi igen skulle
give for en tilsvarende. Toyotaen, der kørte frontalt ind i os så ikke ret
godt ud

Jeg turde ikke sende familien rundt i de blik-æsker, som man hver dag ser
folk blive kvæstet i - men dem om det ... det er jo altid naboen, der kører
galt - ja, tro på det.

Til "OK" 153.000 km - helt ærligt ...bop, bop.

ab©