Carnival vil ikke starte
Fra : Ukendt

Dato : 12-04-08 10:01

Hej Gruppe

Min Carnival vil ikke starte.
Problemet startede i går, 1,5 km efter at jeg havde tanket, med at bilen
trak ujævnt ved igangsætning.
Jeg trak straks ind til siden og undersøgte bunden for spildte væsker.
Intet.
Olie, vand og autogear olie normalt.
Jeg køre stille 200m til mere hensigtmæssig parkering, og undersøger
nærmere,
I tomgang når man træder bremsen helt ned motoren mister 200omd og går meget
ujæn. Ditto når man sætter den i D eller R.
Ringer efter min mekker ven(har ikke arbejdet som mekker i 20år;-( ), han
tjekker det samme og siger den går kun på 3 mener ikke det er i hjertet
fejlen ligger, så vi aftaler at jeg prøver at liste hjem og kikke på det.
4km sener i et kryds går den længre ned i omd og motor lampe tænder går
derefter i stå og kan ikke starte mere.
vi trækker den meget stille hjem, men kaqn ikke umidelbart finde fejlen.
Ingen advarselslamber eller ligende.
Har prøvet at løsne en rør ved en dysse, og der kommer diesel.

Har googlet og fundet en kendt fejl med immo der er defekt, men min immo
lampe lyser indtil jeg turner starteren, så det er vel ok?
Hvad kan jeg ellers prøve selv?

Kan jeg trække bilen på værksted 20km?

Det er en 02 144hk med autogear.

Mvh Ove

Fra : Niels Bengaard

Dato : 12-04-08 11:05

> Kan jeg trække bilen på værksted 20km?
>
> Det er en 02 144hk med autogear.

Biler med automatgear må generelt ikke trækkes på værksted. I
instruktionsbogen til min Volvo står der maks en strækning på 30 km og maks
20 km/t. Du kan jo tjekke hvad der står i din instruktionsbog. Min
anbefaling er dog at få den kørt på værksted, et ødelagt automatgear er en
dyr fornøjelse.

Mvh Niels

Fra : A. K.

Dato : 12-04-08 12:34

"Ove" <ovejakobsenREMOVEmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Har googlet og fundet en kendt fejl med immo der er defekt, men min immo
> lampe lyser indtil jeg turner starteren, så det er vel ok?

Og du er helt sikker på det er diesel du har tanket, jeg har før tanket, fra
den rigtige stander, og fået "lort" i tanken, så undersøg det du har i
tanken, hvis du ikke finder en anden fejl.

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-08 13:13

Fra : Kim Olsen

Dato : 12-04-08 13:33

Det plejer at lugte af BENZIN LOL

kim

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 12-04-08 19:42

"Kim Olsen" <kim.olsen@sport.dk> skrev i en meddelelse
> Det plejer at lugte af BENZIN LOL
>
> kim

Hørte lige i radioen til eftermiddag at der på en Statoil tank i Slagelse,
var fyldt forkert på deres hovedtank :-/ jeg mener at det var benzin på
diesel anlægget :-/

-Leon

Fra : A. K.

Dato : 12-04-08 18:52

> [...]
Jeg afmonterede brændstoffilteret og tømte det ud i en helt ren skål hvor
jeg kunne se det ikke var ren diesel, så satte jeg et nyt filter på og
pillede den slange af der kom fra tanken og satte et kort stykke på i stedet
for og direkte ned i en 10 liters dunk med diesel fra en anden tank, den var
lidt tid om at starte men den kom igang med lidt hosten og rygen i starten,
men kørte flere år bagefter uden problemer.