Sæt X i kalenderen. (Tågelys)
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 11-04-08 14:37

For dem som var tidligt oppe i morges, ville det være passende at slå
et X i kalenderen.

Ude i Brøndby og Høje Tåstrup, og mange andre steder, var der godt nok
tåget i morges. Jeg kan ikke mindes at have set noget lignende siden
jeg måtte holde ind på en p-plads nede på Po-sletten for nogen år
siden.

Det var kort sagt berettiget at føre tågelys både for og agter.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : K*N

Dato : 11-04-08 14:43

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message
> [...]
> siden.
>
> Det var kort sagt berettiget at føre tågelys både for og agter.

Hvorfor skulle vi dog sætte X - det er jo overstået nu så hvorfor rende
rundt og huske på den dag?

Knud

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 11-04-08 14:55

On Fri, 11 Apr 2008 15:42:53 +0200, "K*N" <dnhrrammeringenj@mail.dk>
wrote:

>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message

>Hvorfor skulle vi dog sætte X - det er jo overstået nu så hvorfor rende
>rundt og huske på den dag?

>--

Knud, du har som sædvanligt ikke fattet en meter af hvad der foregår.
)

Fordi det er helt overordentligt sjældent at man kan bruge dette
hjælpelys til noget fornuftigt. Derfor!

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Niels Pein

Dato : 11-04-08 18:06

"Folmer Rasmussen" skrev ...
> For dem som var tidligt oppe i morges, ville det være passende at slå
> et X i kalenderen.

Men træls at de bruger kontorforsyningens fedeste tuschpen, så krydset
fylder hen over de efterfølgende par dage også. :-/
--
Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX

Fra : Peter C:

Dato : 12-04-08 10:01

> Chevrolet Nubira 1.8 CDX
> (med en lampe i instrumentpanelet, så man kan huske at slukke skidtet
> igen)

Den problematik synes jeg er løst endnu smartere på min Volvo V40.
Der er tågelys-tænde-knappen ikke en "tænd/sluk", men kun en "tænd"

Når tændingen har været afbrudt er tågelyset automatisk slukket næste gang
man starter bilen.

Vupti ... ALDRIG mere køre med tågelys om eftermiddagen bare fordi det blev
brugt om morgenen.

MVH Peter C:

Fra : Leonard

Dato : 13-04-08 13:26

On Sat, 12 Apr 2008 11:01:25 +0200, Peter C: wrote:

> [...]
> Der er tågelys-tænde-knappen ikke en "tænd/sluk", men kun en "tænd"
>
> Når tændingen har været afbrudt er tågelyset automatisk slukket næste gang

Det viser bare at denne feature er indrettet efter detailforskrifter for
motorkøretøjer. Sådan har det været i nogle af de tyske biler i mange
år.

--
Leonard
Heller komme for sent i dette liv

Fra : Frank Leegaard

Dato : 11-04-08 23:42

Folmer Rasmussen wrote:
> [...]
> siden.
>
> Det var kort sagt berettiget at føre tågelys både for og agter.

Jeg tror ikke typer som Alexbo sætter X alligevel.

For dem er det jo angiveligt ikke et spørgsmål om behov, mere et spørgsmål
om indre trang.

/F