RGV powervalves..HJÆLP
Fra : Claus Bisgaard Kjeld~

Dato : 18-07-01 19:26

Jeg har købt en Suzuki RGV250 far '91 af en kammerat i pengenød, og da
jeg har læst lidt om at de powervalves som sidder i udstødningen er
følsomme (Læs: elendige), ville jeg selvfølgelig lige kontrollere dem.
Det skulle jeg aldrig have gjort...............

Alle fire ventiler er totalt slidt op, den ene har endda været uhyggelig
tæt på stemplet. Mirakuløst har intet taget skade. Faktisk har jeg været
heldig at festen ikke sluttede med et ordentligt brag.
Se det sørgelige syn på dk.binaer.

Årsagen til at jeg skriver, er egentlig for at høre om der er nogen der
har kendskab til en god forhandler af dele til sådan et legetøj. Jeg har
via nettet
kontaktet en forhandler i tyskland, som laver nogle ventiler, der er
bedre end de originale. Se evt. www.fischer-kfz.purespace.de
Han skulle efter sigende kunne renovere de gamle ventiler ? for ca 2kKr
og nye koster godt 4kKr. Det er dog stadig væsentlig billigere end de
6kKr jeg har fået oplyst originale koster ved en forhandler (Der i
øvrigt ikke var specielt interesseret i at hjælpe)

Der må være andre end mig der kender problemet.

Hvor køber RR rødderne stumper til de adskillige RGV'er der stadig er i
live i debutant klassen? Kan det betale sig at handle i udlandet.

På forhånd tak for hjælpen

Claus Bisgaard
Lungeskudt, men meget flot RGV..............som bare venter.....

Fra : Michael K.S.

Dato : 18-07-01 19:59

On Wed, 18 Jul 2001 20:26:06 +0200, Claus Bisgaard Kjeldsen
<cbk@kubik.dk> wrote:

> [...]
>følsomme (Læs: elendige), ville jeg selvfølgelig lige kontrollere dem.
>Det skulle jeg aldrig have gjort...............

Hæ-hæ,min gode mand...du er på den,de skal tjekkes inden køb sådan
nogle ),PV'sne er i typisk Skruzuki-kvalli og holder bare ikke i
længden og der er krise i det lille hjem når de går i stykker.

>Alle fire ventiler er totalt slidt op, den ene har endda været uhyggelig
>tæt på stemplet. Mirakuløst har intet taget skade. Faktisk har jeg været
>heldig at festen ikke sluttede med et ordentligt brag.

Ja det har du meget-meget heldig endda,de ser godt nok rimelig bustede
ud,og kan næppe renoveres heller.

>Se det sørgelige syn på dk.binaer.

Har set... uha-uha

> [...]
>6kKr jeg har fået oplyst originale koster ved en forhandler (Der i
>øvrigt ikke var specielt interesseret i at hjælpe)

Ja men det er ikke en decideret renovering,eller rettere kun
delvist,det han gør er at forstærke midterstykket ved at indsætte en
forstærkning istedet for den pin som typisk knækker af hvorefter hele
midterstykket frit kan droppe ned i cylinderen ...kronsj :-/,evt. kan
han skifte hele midterstykket,men problemet med dine er at de ser så
slidte ud over det hele så det er tvivlsomt om det er en løsning.Han
laver så også de forstærkede komplette ventiler og det er nok dit
bedste bud,men det bliver dyrt hvis du skal have alle 4 :-/

>Der må være andre end mig der kender problemet.

Det er der også,vær vis på det... min Priller knækkede det store
stykke i den øverste krans (ikke midterstykket) hvorefter den
begyndte at æde af stempelkronen,lykkeligvis var det også det eneste
der skete, er man uheldig ryger der stumper ned i krumtapshuset,og så
er man først på den !! Jeg købte en forstærket ventil hos Fischer,men
har stadig 3 tilbage der kan gå i stykker så de bliver tjekket _hver_
eneste gang jeg har været ude at køre.Det kostede iøvrigt ca. 2100 for
ventil/stempel/ringe/pakninger

>Hvor køber RR rødderne stumper til de adskillige RGV'er der stadig er i
>live i debutant klassen? Kan det betale sig at handle i udlandet.

Du er godt og grundigt på den,måske kan du finde nogle brugte ventiler
et eller andet sted,men det bliver nok ikke nemt og nye finder du
næppe billigere end Fischers forstærkede.Fischer er mig bekendt den
eneste der laver Replica-ventiler,send ham en mail og forhør dig,Armin
er en flink fætter og kan han hjælpe gør han det ret sikkert.

>På forhånd tak for hjælpen

Desværre nok ikke meget hjælp

>Lungeskudt, men meget flot RGV..............som bare venter.....

Du har min medfølelse.....

-M

Fra : Claus Bisgaard Kjeld~

Dato : 18-07-01 20:43

Jeg kan ikke maile til dig. Der er tilsyneladende problemer med din
mail-server. Har du evt en anden mail adr.?

Ellers prøver jeg bare igen i morgen.

-Claus