|
| Sommerbil Fra : Ukendt |
Dato : 10-04-08 16:57 |
| | |
Leonard (10-04-2008)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 10-04-08 17:31 |
| | |
Holm (10-04-2008)
| Kommentar Fra : Holm |
Dato : 10-04-08 18:19 |
| | |
Møller (10-04-2008)
| Kommentar Fra : Møller |
Dato : 10-04-08 19:32 |
| | |
KMH (11-04-2008)
| Kommentar Fra : KMH |
Dato : 11-04-08 20:54 |
|
"Møller" <em@upsg2n.dk> skrev i en meddelelse
news:47fe5d0b$0$2096$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> HB skrev:
>
>>
>> Hvilken vogn kunne du tænke dig at køre i en lys og varm sommeraften hen
>> af strandpromenaden?
>
> Jeg overvejer blandt disse:
>
>
> Lotus/ Caterham 7 http://www.caterham.co.uk/
> Westfield Byg selv: http://www.carbuilt.de/roadster.htm
> Morgan 4+4 http://www.morgan-motor.co.uk/
>
> og i reserve:
> Boxter
>
> Møller
Jeg kan kun tilslutte mig dine tanker om Lotus.....
Hvad komfort angår, ja så er og bliver det et badekar på hjul - Men hvad
køre glæde angår "så går man glad i bad"
Men nu da du er ude i noget "byg selv" noget, så har jeg faktisk i nogen tid
overvejet om en VW R32'er/vr6 egentligt ikke kan være der (så trang er
pladsen heller ikke). Og så smide gearkassen om til bagakslen for
vægtfordelingen.
Der er jo masser af eks'er på tuning at R32 ..... evt med lidt trykladning
på over de 400 hk
Hovse.... før jeg når videre...... lever stadig i DK ....... det bliver ski
nok ikke let at få plader til sådant et dyr :-/
Kim
| |
Møller (11-04-2008)
| Kommentar Fra : Møller |
Dato : 11-04-08 21:18 |
|
KMH skrev:
> "Møller" <em@upsg2n.dk> skrev i en meddelelse
> news:47fe5d0b$0$2096$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> HB skrev:
>>
>>> Hvilken vogn kunne du tænke dig at køre i en lys og varm sommeraften hen
>>> af strandpromenaden?
>> Jeg overvejer blandt disse:
>>
>>
>> Lotus/ Caterham 7 http://www.caterham.co.uk/
>> Westfield Byg selv: http://www.carbuilt.de/roadster.htm
>> Morgan 4+4 http://www.morgan-motor.co.uk/
>>
>> og i reserve:
>> Boxter
>>
>> Møller
>
> Jeg kan kun tilslutte mig dine tanker om Lotus.....
> Hvad komfort angår, ja så er og bliver det et badekar på hjul - Men hvad
> køre glæde angår "så går man glad i bad"
>
> Men nu da du er ude i noget "byg selv" noget, så har jeg faktisk i nogen tid
> overvejet om en VW R32'er/vr6 egentligt ikke kan være der (så trang er
> pladsen heller ikke). Og så smide gearkassen om til bagakslen for
> vægtfordelingen.
> Der er jo masser af eks'er på tuning at R32 ..... evt med lidt trykladning
> på over de 400 hk
>
> Hovse.... før jeg når videre...... lever stadig i DK ....... det bliver ski
> nok ikke let at få plader til sådant et dyr :-/
>
Tag til England, Holland eller Sverige.
Selvom de er EU-lande kan det nok blive svært at få dem registreret i DK, men det hjælper
Hvor blev AWD og to motorer af?
Mølle
| |
KMH (11-04-2008)
| Kommentar Fra : KMH |
Dato : 11-04-08 21:47 |
|
"Møller" <em@upsg2n.dk> skrev i en meddelelse
news:47ffc77d$0$2096$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> KMH skrev:
>> "Møller" <em@upsg2n.dk> skrev i en meddelelse
>> news:47fe5d0b$0$2096$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> HB skrev:
>>>
>>>> Hvilken vogn kunne du tænke dig at køre i en lys og varm sommeraften
>>>> hen af strandpromenaden?
>>> Jeg overvejer blandt disse:
>>>
>>>
>>> Lotus/ Caterham 7 http://www.caterham.co.uk/
>>> Westfield Byg selv: http://www.carbuilt.de/roadster.htm
>>> Morgan 4+4 http://www.morgan-motor.co.uk/
>>>
>>> og i reserve:
>>> Boxter
>>>
>>> Møller
>>
>> Jeg kan kun tilslutte mig dine tanker om Lotus.....
>> Hvad komfort angår, ja så er og bliver det et badekar på hjul - Men hvad
>> køre glæde angår "så går man glad i bad"
>>
>> Men nu da du er ude i noget "byg selv" noget, så har jeg faktisk i nogen
>> tid overvejet om en VW R32'er/vr6 egentligt ikke kan være der (så trang
>> er pladsen heller ikke). Og så smide gearkassen om til bagakslen for
>> vægtfordelingen.
>> Der er jo masser af eks'er på tuning at R32 ..... evt med lidt
>> trykladning på over de 400 hk
>>
>> Hovse.... før jeg når videre...... lever stadig i DK ....... det bliver
>> ski nok ikke let at få plader til sådant et dyr :-/
>>
>
>
>
> Tag til England, Holland eller Sverige.
>
> Selvom de er EU-lande kan det nok blive svært at få dem registreret i DK,
> men det hjælper
> Hvor blev AWD og to motorer af?
>
> Mølle
Hvor blev AWD og to motorer af?
De døde da jeg kom til at tænke på min geografiske potition
Ligesom en fuld kulfiber opbygning for at spare et par kg som jo nok gik til
lidt mere motor.
Men jow .... realistisk så vil jeg mene at en R32'er kan være i hullet, men
det giver nok et par ekstra kg på for akslen og derfor gearet ned til
bagakslen (Alfa Romero har jo til en vis grad haft held med det gennem
tiderne)
AWD er en ting som jeg meget gerne ville opleve i en 7'er...... men går det
ikke imod konceptet - lav vægt og "keep it simple" - og så også lidt af en
øjebæ med trækaksler ud til nogle nærmest fritlagte forhjul.
Men jow... tanken om AWD har da været der..... En trykladet R32'er smider jo
mellem 400 og op i mod 500 hk ..... At få dem ned i asfalten leder jo
tankerne helt naturligt i den retning.
Men rundhåndet brug af kulfiber osv. så burde det nærmest være inden for
rækkevide at få et vægt effekt forhold på tæt ved de 1:1
Kim
| |
Ostehaps (10-04-2008)
| Kommentar Fra : Ostehaps |
Dato : 10-04-08 19:37 |
| | |
ShutEye (12-04-2008)
| Kommentar Fra : ShutEye |
Dato : 12-04-08 11:55 |
|
> det bliver nok en flot gammel MG.. så bliver det næsten ikke mere
> nostalgisk..
>
> http://www.mgcc.dk/files/lange1.jpg
Hør den pige i baggrunden ... er i fra Ballerup-egnen?
Hvis ikke så kan du fortælle hende at hun har en tvilling her :)
mvh
Ole
| |
Ukendt (10-04-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 10-04-08 20:10 |
|
"HB" <hbOOsnabela.dk> skrev i meddelelsen
news:47fe3713$0$27367$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
>
> Det kunne være sjovt at se/høre hvad i herinde kunne tænke jer.
Det er nogle fine eksemplarer i kommer med. Man sidder jo og stirrer sig
blind i de nyere biler og glemmer de ældre - men ikke mindre fede biler.
Møller: Det der kitcar ser spændende ud. Skal du til at bygge en til lidt
trackdays?
Havde man pengene og garagen til projektet, så var jeg gårt igang
--
/HB
| |
Møller (10-04-2008)
| Kommentar Fra : Møller |
Dato : 10-04-08 21:26 |
| | |
Anders Majland (11-04-2008)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 11-04-08 10:23 |
| | |
Per Beer Hansen (11-04-2008)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 11-04-08 10:48 |
|
Anders Majland wrote:
>> eller en ombygget Audi 80: Audi Quadro:
>> http://www.youtube.com/watch?v=MSrDD3tcibU
>>
>
> Hold da *beep* en hækvinge Den fåes ikke større i thansen ....
Ja det er en hækvinge der VIL noget
Men der er da ikke meget Audi over bilen, ligner nu mere en Peugeot 405
Coupe, med Ari Vatanen bag rattet
--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer
| |
Møller (11-04-2008)
| Kommentar Fra : Møller |
Dato : 11-04-08 11:44 |
| | |
Ukendt (11-04-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 11-04-08 13:09 |
| | |
TJ (11-04-2008)
| Kommentar Fra : TJ |
Dato : 11-04-08 16:38 |
|
On Fri, 11 Apr 2008 11:22:37 +0200, "Anders Majland"
<See.Signature@address.invalid> wrote:
>> eller en ombygget Audi 80: Audi Quadro:
>> http://www.youtube.com/watch?v=MSrDD3tcibU
>>
>
>Hold da *beep* en hækvinge Den fåes ikke større i thansen ....
Er det en hækvinge? Jeg troede, at det var "soldækket" til de topløse
piger...
--
I'm not dead yet, I just smell bad.
| |
Torben Scheel (16-04-2008)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 16-04-08 07:28 |
| | |
Anders Majland (10-04-2008)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 10-04-08 20:16 |
| | |
Vestman (10-04-2008)
| Kommentar Fra : Vestman |
Dato : 10-04-08 20:37 |
|
"HB" <hbOOsnabela.dk> skrev i meddelelsen
news:47fe3713$0$27367$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
> Hvilken vogn kunne du tænke dig at køre i en lys og varm sommeraften hen
> af strandpromenaden?
> Glem jantelov og glem hvad lillemor har sagt - bare vælg!
1966 Pontiac GTO:
http://www.gto66.se/Video/2006/WN%20-06%204_763.wmv
http://www.gto66.se/ - 0-250 km/t på under 5 sek., bremseskærm..... og på
nummerplader!
> Bilen skal være en åben vogn!
Ellers tak
--
/Lars
5.0 V8
| |
Brian (10-04-2008)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 10-04-08 21:00 |
| | |
Frøken Jensen (10-04-2008)
| Kommentar Fra : Frøken Jensen |
Dato : 10-04-08 22:20 |
|
On 10/04/08 17:56, in article 47fe3713$0$27367$ba624c82@nntp06.dk.telia.net,
"HB" <hbOOsnabela.dk> wrote:
> Jeg synes at de sidste par dage, sådan rent vejrmæssigt, har vist tegn på
> forår og det er jo dejligt
> .
>
> Det får mig til at tænke på en åben vogn - en vogn udelukkende til at køre
> ud i om sommeren.
> Hvad kunne jeg tænke mig? - masser af læder? masser af kræfter? masser af
> nostalgi? eller masser af det hele?
>
> Det kunne være sjovt at se/høre hvad i herinde kunne tænke jer.
>
> Hvilken vogn kunne du tænke dig at køre i en lys og varm sommeraften hen af
> strandpromenaden?
> Glem jantelov og glem hvad lillemor har sagt - bare vælg!
> Bilen skal være en åben vogn!
>
>
> Personligt har jeg disse favoritter:
>
> http://www.automobilemag.com/reviews/convertibles/0612_alfa_romeo_8c_spider/ph
> oto_01.html
>
> Eller denne:
> http://www.seriouswheels.com/pics-2007/2007-Hamann-Ferrari-F430-Spider-Front-A
> nd-Driver-Side-1024x768.jpg
>
> Eller lidt mere classic:
> http://www.caradvice.com.au/wp-content/uploads/2007/11/ac-cobra-427_big.jpg
>
> --
> /HB
> 08' Skoda Octavia Combi 2.0 tdi Elegance.
>
Rød Ferrari Testerossa omdannet til cabriolet ;D)
Er bange for, at jeg ville skrige af fryd og dermed være et ret så
forstyrrende element!!!
| |
OZ3BTO (11-04-2008)
| Kommentar Fra : OZ3BTO |
Dato : 11-04-08 06:03 |
| | |
Ukendt (11-04-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 11-04-08 13:10 |
| | |
Søren (11-04-2008)
| Kommentar Fra : Søren |
Dato : 11-04-08 08:00 |
| | |
TJ (11-04-2008)
| Kommentar Fra : TJ |
Dato : 11-04-08 08:54 |
|
On Thu, 10 Apr 2008 17:56:35 +0200, "HB" <hbOOsnabela.dk> wrote:
>Hvilken vogn kunne du tænke dig at køre i en lys og varm sommeraften hen af
>strandpromenaden?
>Glem jantelov og glem hvad lillemor har sagt - bare vælg!
New Beetle Cabrio, den har måske ikke så meget charme som sit fædrende
ophav, men jeg må jo også tænke på driftssikkerhed og generel sikkerhed.
Ellers kunne en Ford som den Biff Tannen kører i "Back to the Future 1 &
2" være et bud.
--
I'm not dead yet, I just smell bad.
| |
Torben Scheel (11-04-2008)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 11-04-08 10:28 |
|
HB wrote:
> Hvilken vogn kunne du tænke dig at køre i en lys og varm sommeraften hen
> af strandpromenaden?
> Glem jantelov og glem hvad lillemor har sagt - bare vælg!
> Bilen skal være en åben vogn!
Audi Cabriolet :
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=91889&ipc=288012
Klassisk, smuk og uden for mange dikkedarer. Og hele familien kan være
der. Den mangler bare en 7A motor (5cyl, 20v, 170hk).
Eller hvis jeg skal fjolle - så en AC Cobra eller Lotus 7 i en eller
anden bestykning.
--
vh
Torben Audi 80 2,3E Avant 1992 - med 7A motorombygning under forberedelse.
| |
Per Beer Hansen (11-04-2008)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 11-04-08 10:56 |
|
HB wrote:
> Jeg synes at de sidste par dage, sådan rent vejrmæssigt, har vist
> tegn på forår og det er jo dejligt
> .
> Det får mig til at tænke på en åben vogn - en vogn udelukkende til at
> køre ud i om sommeren.
> Hvad kunne jeg tænke mig? - masser af læder? masser af kræfter?
> masser af nostalgi? eller masser af det hele?
>
> Det kunne være sjovt at se/høre hvad i herinde kunne tænke jer.
>
> Hvilken vogn kunne du tænke dig at køre i en lys og varm sommeraften
> hen af strandpromenaden?
> Glem jantelov og glem hvad lillemor har sagt - bare vælg!
> Bilen skal være en åben vogn!
Her er et par af mine bud:
http://tinyurl.com/4ta4a7
http://tinyurl.com/54namx
http://tinyurl.com/5xetqm
Eller måske bare sådan en simpel gammel sag som denne:
http://tinyurl.com/4bzohm
--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer
| |
Niels.Pein@gmail.com (11-04-2008)
| Kommentar Fra : Niels.Pein@gmail.com |
Dato : 11-04-08 04:57 |
| | |
Niels.Pein@gmail.com (11-04-2008)
| Kommentar Fra : Niels.Pein@gmail.com |
Dato : 11-04-08 05:02 |
| | |
Møller (11-04-2008)
| Kommentar Fra : Møller |
Dato : 11-04-08 12:21 |
|
Niels.Pein@gmail.com skrev:
> Meget af det siger "motorcykel" til mig.
>
> Men hvad med en Triumph Spitfire? Mk IV f.eks.?
> http://www.ssbrakepistons.com/images/Triumph%20Spitfire%20MkIV.jpg
Nope, som Ralf og Damkier sagde: unsafe at any speed:
Pendulaksler, hoppede sidelæns værre en end en WV, især farlig da nogen tror, at det er en sportsvogn.
Møller
| |
Hans Paulin \(6310\) (11-04-2008)
| Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) |
Dato : 11-04-08 19:09 |
|
Møller skrev:
> Nope, som Ralf og Damkier sagde: unsafe at any speed:
Damkier sagde ellers at Heralden "kørte som en sportsvogn"!?
Ved godt at det ikke er helt samme vogn.
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/
| |
Møller (11-04-2008)
| Kommentar Fra : Møller |
Dato : 11-04-08 20:20 |
|
Hans Paulin (6310) skrev:
> Møller skrev:
>
>> Nope, som Ralf og Damkier sagde: unsafe at any speed:
>
> Damkier sagde ellers at Heralden "kørte som en sportsvogn"!?
>
> Ved godt at det ikke er helt samme vogn.
En Herald vil jeg godt have, men en Spitfire.
MHD havde et familiemedlem der kom til skade i denne sidestepper !
Lige lidt fra arkivet:
SMJ nr. 12/70:
Mogens H. Damkier: Triumph Spitfire MK IV og GT MK III
Disse to modeller fik også premiere på udstillingen i Torino, og der er tale om et væsentlige
forandringer. Frem for alt er der sket en lille, men meget betydelig forandring af baghjulsophænget
i Spitfire. Vi har aldrig lagt skjul på, at køreegenskaber i denne vogn var under al krog de var
faktisk så dårlige, at den tidligere importør aldrig gav os en vogn til regulær prøvekørsel.Ikke des
do mindre kender vi den tidligere vogn temmelig godt, og dens styreegenskaber skiftede fra klar
understyring til pludselig overstyring med den ubehagelige og farlige effekt, som en ren
pendulakselophængning er i stand til at give nær de belastede hjul spænder sig ind under vognen i et
sving.desuden var styrekaraktestik´tikken og den bratte skiftende tendenser i voldsom grad afhængig
af det øjeblikkelige træk på de drivende baghjul. Hvis en kører blev forskrækket over den
overstyrende tendens og slap gassen bidt i svinget gik det helt galt.....
... man har med enkle midler opnået en betydelig forbedring af vognens egenskaber...
Selvfølgelig er denne forbedring noget af en glædelig begivenhed, da man har kendskab til flere
ulykker der direkte kan føres tilbage til Spitfirerens lumske køreegenskaber, men man kan næppe
blive helt imponeret over, at man endelig retter en så lumsk konstruktion efter en produktion på
175.000 vogne... de to modeller ventes først på det danske marked i det nye år
Så fra og med MK II 1971 burde bilen være mere entydig i styrekaraktestikken.
Men du fik aldrig MHD til at sige god for den bil.
han har tidligere givet den drøje hug, men jeg gider ikke bladre længere tilbage.
PS læg mærke til, at MHD konsekvent skriver "vogne" selvom de flest på det tidspunkt brugte
betegnelsen bil
Møller
| |
Hans Paulin \(6310\) (12-04-2008)
| Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) |
Dato : 12-04-08 07:32 |
|
Møller skrev:
> En Herald vil jeg godt have, men en Spitfire.
Nå, okay!
> MHD havde et familiemedlem der kom til skade i denne sidestepper !
Okay!
> Lige lidt fra arkivet:
>
> SMJ nr. 12/70:
> Mogens H. Damkier: Triumph Spitfire MK IV og GT MK III
> Disse to modeller fik også premiere på udstillingen i Torino, og der
> er tale om et væsentlige forandringer. Frem for alt er der sket en
> lille, men meget betydelig forandring af baghjulsophænget i Spitfire.
> Vi har aldrig lagt skjul på, at køreegenskaber i denne vogn var under
> al krog de var faktisk så dårlige, at den tidligere importør aldrig
> gav os en vogn til regulær prøvekørsel.Ikke des do mindre kender vi
> den tidligere vogn temmelig godt, og dens styreegenskaber skiftede
> fra klar understyring til pludselig overstyring med den ubehagelige
> og farlige effekt, som en ren pendulakselophængning er i stand til at
> give når de belastede hjul spænder sig ind under vognen i et
> sving. Desuden var styrekaraktestikken og den bratte skiftende
> tendenser i voldsom grad afhængig af det øjeblikkelige træk på de
> drivende baghjul. Hvis en kører blev forskrækket over den
> overstyrende tendens og slap gassen bidt i svinget gik det helt
> galt..... ... man har med enkle midler opnået en betydelig forbedring
> af vognens egenskaber...
Var det den (læder)rem som nogen monterede på akslen?
Eller gjorde man som VW og lavede akslen 3-delt?
> Selvfølgelig er denne forbedring noget af en glædelig begivenhed, da
> man har kendskab til flere ulykker der direkte kan føres tilbage til
> Spitfirerens lumske køreegenskaber, men man kan næppe blive helt
> imponeret over, at man endelig retter en så lumsk konstruktion efter
> en produktion på 175.000 vogne...
Nej, det må du nok sige.
VW var jo heller ikke bedre.
Og de gamle mågevinger havde samme bagaksel...
> de to modeller ventes først på det
> danske marked i det nye år
> Så fra og med MK II 1971 burde bilen være mere entydig i
> styrekaraktestikken.
Så ved man dét!
Måske også derfor at Spitfire aldrig blev anerkendt i sportsvognskredse...
> Men du fik aldrig MHD til at sige god for den bil.
> han har tidligere givet den drøje hug, men jeg gider ikke bladre
> længere tilbage.
Har kun læst MOTOR, ikke SMJ; vi havde en kompletsamling fra 1964 og frem
til i dag; de gamle numre havde jeg læst 3 gange men er aldrig stødt på
hans kritik dér
> PS læg mærke til, at MHD konsekvent skriver "vogne" selvom de flest
> på det tidspunkt brugte betegnelsen bil
Ok - MHD var en guru!
Mindes bl.a. hans prøvekørsel af en Fiat 126! (eller den 1. test af en
Capri! )
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/
| |
Møller (12-04-2008)
| Kommentar Fra : Møller |
Dato : 12-04-08 11:12 |
|
Hans Paulin (6310) skrev:
>
> Var det den (læder)rem som nogen monterede på akslen?
>
> Eller gjorde man som VW og lavede akslen 3-delt?
>
Den med remmen var udbredt, og redder nok mange for at komme ud i noget snavs.
Man bibeholdt 2-delt.
Men prøv at tyd dette:
"baghjulene er som bekendt ophængt i en tværgående bladfjeder, der har fat i
foroven i to lodretstående hjulkonsoller, fra hvis nederste del der føres skråt fremadrettede
reaktionsarme. Differentialet er fastboltet til chassiset, og momentet overøres til baghjulene
gennem kardanaksler, den tværliggende bladfjeder var fastspændt til differentialet.
OG NU KOMMER DET:
Den eneste forskel er, at kun hovedfjederlaget er fastgjort på midten af differentialet, og over
hovedfjederlaget ligger der på langs i vognens midterlinje en bolt, som de øvrige fjerdelag er ført
i en bue op over. De næste fjederlag er fastgjort med dragebånd, og det øverste fjederlag er frit i
enderne, således, at det med sin retlinede facon kuntjener som hjælpefjeder i opdslagsbevægelsen.
alle fjederlag undtagen hovedfjederlaget kan dreje om bolten, og kun nær der er en ensartet
påvirkning på de to hjul vil disse fjedre fungere som fjedre- de er altså med til at bære vognens
vægt, og de vil modvirke samtidig opslag af de to baghjul. Under krængning i sving vil disse
fjederlag kun dreje, medens hovedfjedern må udføre arbejdet, hvis et enkelt hjul slås op fra veje
under krængning i sving, vil de øvrige fjederlag fungere som fjedre.
Det belastede hjul sving får derfor mindre hjælp fra fjedrene til at spænde sig ind under vognen, og
det aflastede hjulbliver ikke af fjedene tvunget til at indtage denne stilling med stærkt positiv
camber. desuden har man givet baghjulene udpræget negativ camber.... o.s.v.
....
Resultatet bliver, at der ikke i sving skulle kunne komme nogen pludselig tendens der kommer bag på
chaufføren."
Det virker ikke som den gode MHD er helt overbevist.
Og læg mærke til datidens anmeldelser: man går ind i mekanik og opbygning samt funktion. I dag
diskuterer man plastdæksel over motor, og om fælgene står til resten af det lakerede karosseri, hvad
der er inden i og hvad er gør en forskel mellem de enkelte biler, ved motorjournalister i dag ikke
en hujende fis om, måske enkelte, men hvem gider læse dem.
>
> VW var jo heller ikke bedre.
Den var jo også en stille familiebil og ikke markedført som en smart sportsvogn.
Fra den tid er der jo: A-H 300 Convertible, MGA, MGB, m.fl der var sportsvogne
>
> Og de gamle mågevinger havde samme bagaksel...
Ja men bedre styr på affjedring ok krængning.
>
>
> Har kun læst MOTOR, ikke SMJ; vi havde en kompletsamling fra 1964 og frem
> til i dag; de gamle numre havde jeg læst 3 gange men er aldrig stødt på
> hans kritik dér
Kom han ikke først til Motor efter at Spitfiren havde været på markedet i nogle år?
>
> Ok - MHD var en guru!
Jo men jeg nød nu når Leon Østergård tog sig af MC og N. Thorlacius-ussing kom med sine spøjse
konstruktioner.
Dengang var der teknik i bladene.
>
> Mindes bl.a. hans prøvekørsel af en Fiat 126! (eller den 1. test af en
> Capri! )
)
| |
Hans Paulin \(6310\) (12-04-2008)
| Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) |
Dato : 12-04-08 12:34 |
|
Møller skrev:
> Og læg mærke til datidens anmeldelser: man går ind i mekanik og
> opbygning samt funktion. I dag diskuterer man plastdæksel over motor,
> og om fælgene står til resten af det lakerede karosseri, hvad der er
> inden i og hvad er gør en forskel mellem de enkelte biler, ved
> motorjournalister i dag ikke en hujende fis om, måske enkelte, men
> hvem gider læse dem.
Nej, sådan går det i forhold til krystalapparater (radioer), motorcykler
(læs også MHD's: "Motorcyklen" - pligtlæsning! ), biler osv.
>> VW var jo heller ikke bedre.
>
> Den var jo også en stille familiebil og ikke markedført som en smart
> sportsvogn.
Nej, okay.
> Fra den tid er der jo: A-H 300 Convertible, MGA, MGB, m.fl der var
> sportsvogne
De sidste med stiv bagaksel, hvilket ikke fik så mange rosende ord med på
vejen.
>> Og de gamle mågevinger havde samme bagaksel...
>
> Ja men bedre styr på affjedring ok krængning.
Ok!
>> Har kun læst MOTOR, ikke SMJ; vi havde en kompletsamling fra 1964 og
>> frem til i dag; de gamle numre havde jeg læst 3 gange men er
>> aldrig stødt på hans kritik dér
>
> Kom han ikke først til Motor efter at Spitfiren havde været på
> markedet i nogle år?
Ja, nu tar du mig med bukserne nede; kan jeg ikke svare på! - husker bare at
afskeden (ligesom for Harry Motor's vedkommende vist ikke var så hjertelig!?
>> Ok - MHD var en guru!
> Jo men jeg nød nu når Leon Østergård tog sig af MC og N.
> Thorlacius-ussing kom med sine spøjse konstruktioner.
Lige der ringer ikke så mange klokker hos mig
Jeg husker mere "vor Orbesen" o.l.
> Dengang var der teknik i bladene.
>>
>> Mindes bl.a. hans prøvekørsel af en Fiat 126! (eller den 1. test af
>> en Capri! )
>
> )
Caprien bremsede som en katastrofe på vej ned af en sneglat bjergvej, hvor
MHD endte inde på en gårdsplads i stedet for at runde et sving -
126'eren fik megen ros for sin manøvredygtighed, da MHD måtte over i venstre
vejbane (vistnok for at undgå en udskridende modkørende )
Nå, er ved at brække køkkengulv op, så derfor blev det kun til et par linier
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/
| |
Ukendt (11-04-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 11-04-08 13:13 |
| | |
Niels.Pein@gmail.com (11-04-2008)
| Kommentar Fra : Niels.Pein@gmail.com |
Dato : 11-04-08 06:25 |
|
On 11 Apr., 14:13, "HB" wrote:
> <Niels.P...@gmail.com> skrev ...
>
> <Meget af det siger "motorcykel" til mig.
>
> Havde motorcykel for 15 år siden, det rykker i hænderne hvert forår
>
> >Men hvad med en Triumph Spitfire? Mk IV f.eks.?
> > http://www.ssbrakepistons.com/images/Triumph%20Spitfire%20MkIV.jpg
>
> Ellers tak, så hellere denne:
>
> http://www.bruntonauto.com/ss.jpg
>
Kanon!
Vi skal også over i den boldgade før jeg dropper motorcyklen.
En af fordelene ved at have den slags, og nu har jeg så valgt MC, er
at så er det ikke noget problem at have en helt almindelig hverdagsbil
til daglig.
--
Hilsen Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX
Suzuki Bandit 1250 SA
| |
Ukendt (11-04-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 11-04-08 13:47 |
|
<Niels.Pein@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:a48066a2-efdf-40c0-b9bd-dc3ea98a1749@k37g2000hsf.googlegroups.com...
On 11 Apr., 14:13, "HB" wrote:
> <Niels.P...@gmail.com> skrev ...
>
> <Meget af det siger "motorcykel" til mig.
>
> Havde motorcykel for 15 år siden, det rykker i hænderne hvert forår
>
> >Men hvad med en Triumph Spitfire? Mk IV f.eks.?
> > http://www.ssbrakepistons.com/images/Triumph%20Spitfire%20MkIV.jpg
>
> Ellers tak, så hellere denne:
>
> http://www.bruntonauto.com/ss.jpg
>
>Kanon!
>Vi skal også over i den boldgade før jeg dropper motorcyklen.
>En af fordelene ved at have den slags, og nu har jeg så valgt MC, er
>at så er det ikke noget problem at have en helt almindelig hverdagsbil
>til daglig.
Nemlig!
Sårn en fætter fra Engelskland vejer jo næsten ingenting og er derfor
rimelig skarp i acc, habil i sving og så får man luft til håret - lidt
ligesom MC - blot på 4 hjul
--
/HB
| |
Folmer Rasmussen (11-04-2008)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 11-04-08 13:44 |
|
On Thu, 10 Apr 2008 17:56:35 +0200, "HB" <hbOOsnabela.dk> wrote:
>Jeg synes at de sidste par dage, sådan rent vejrmæssigt, har vist tegn på
>forår og det er jo dejligt
>.
>Det får mig til at tænke på en åben vogn - en vogn udelukkende til at køre
>ud i om sommeren.
>Hvad kunne jeg tænke mig? - masser af læder? masser af kræfter? masser af
>nostalgi? eller masser af det hele?
>
>Det kunne være sjovt at se/høre hvad i herinde kunne tænke jer.
>
>Hvilken vogn kunne du tænke dig at køre i en lys og varm sommeraften hen af
>strandpromenaden?
>Glem jantelov og glem hvad lillemor har sagt - bare vælg!
>Bilen skal være en åben vogn!
>--
Du skulle ikke høre et ondt ord fra mig, hvis du kunne skaffe mig
sådan én som den her, men i rød og med hvid læderstue.
http://www.guildclassiccars.com/1958_t_bird.html
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Ukendt (11-04-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 11-04-08 17:10 |
|
"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen
news:g5nuv3tlgqoomtraiiiv6ne8nhitasp5gk@4ax.com...
> On Thu, 10 Apr 2008 17:56:35 +0200, "HB" <hbOOsnabela.dk> wrote:
>
>>Jeg synes at de sidste par dage, sådan rent vejrmæssigt, har vist tegn på
>>forår og det er jo dejligt
>>.
>>Det får mig til at tænke på en åben vogn - en vogn udelukkende til at køre
>>ud i om sommeren.
>>Hvad kunne jeg tænke mig? - masser af læder? masser af kræfter? masser af
>>nostalgi? eller masser af det hele?
>>
>>Det kunne være sjovt at se/høre hvad i herinde kunne tænke jer.
>>
>>Hvilken vogn kunne du tænke dig at køre i en lys og varm sommeraften hen
>>af
>>strandpromenaden?
>>Glem jantelov og glem hvad lillemor har sagt - bare vælg!
>>Bilen skal være en åben vogn!
>
>>--
>
> Du skulle ikke høre et ondt ord fra mig, hvis du kunne skaffe mig
> sådan én som den her, men i rød og med hvid læderstue.
>
> http://www.guildclassiccars.com/1958_t_bird.html
Jamen du skal da bare begynde at renovere sårn en i weekenderne
--
/HB
| |
Ole Gaarde Kristense~ (11-04-2008)
| Kommentar Fra : Ole Gaarde Kristense~ |
Dato : 11-04-08 15:24 |
|
"HB" <hbOOsnabela.dk> skrev i en meddelelse
news:47fe3713$0$27367$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
[klip]
>
> Det kunne være sjovt at se/høre hvad i herinde kunne tænke jer.
>
Ja jeg er jo Mercedes-mand, så en 450 SL'er fra først i halvfjerdserne kunne
være en dejlig tilføjelse til vognparken
Se f.eks. http://www.oldtimergalerie.ch/d/galerie/fahrzeuge/MB450SL.htm
Det er nok nærmest den eneste model fra Mercedes der er også pæn i
halelfenbenweiss (ikke som ovenstående link - mere a'la de tyske taxaer)
Heldigvis har jeg en kollega der lige har købt sådan en. Glæder mig til de
sidste ting bliver lavet på den, og vejret for alvor arter sig!
--
Med venlig hilsen
Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved
| |
Ukendt (11-04-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 11-04-08 19:33 |
|
"Ole Gaarde Kristensen" <netpost98@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:47ff748d$0$15886$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "HB" <hbOOsnabela.dk> skrev i en meddelelse
> news:47fe3713$0$27367$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
> [klip]
>>
>> Det kunne være sjovt at se/høre hvad i herinde kunne tænke jer.
>>
> Ja jeg er jo Mercedes-mand, så en 450 SL'er fra først i halvfjerdserne
> kunne være en dejlig tilføjelse til vognparken
> Se f.eks. http://www.oldtimergalerie.ch/d/galerie/fahrzeuge/MB450SL.htm
> Det er nok nærmest den eneste model fra Mercedes der er også pæn i
> halelfenbenweiss (ikke som ovenstående link - mere a'la de tyske taxaer)
> Heldigvis har jeg en kollega der lige har købt sådan en. Glæder mig til de
> sidste ting bliver lavet på den, og vejret for alvor arter sig!
Den Mercedes der er skam heller ikke nogen dårlig ide, men den Sølvpil der
bliver linket til længere oppe i tråden er bare toppen af den kransekage
--
/HB
| |
Ukendt (11-04-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 11-04-08 19:39 |
| | |
Ukendt (11-04-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 11-04-08 19:42 |
|
"Ivan Madsen" skrev i meddelelsen
news:rqbvv31dhnp5go8jn75ojdpiivgi8ihnhu@4ax.com...
>
> Jeg skal jo bare have fat i en E-type )
> Bare det at se folk hænge ud af bilen og tage billeder var fedt
> Og om den kunne flytte sig? En smule - den gik fint 110 for enden af
> rampen (og opdagede så det der mph og et 20% gearet bagtøj lidt
> senere ) (eller også var jeg ligeglad, det var sjoooovt) - og øde!
Nåh ja - var der ikke noget med at du linkede til nogle billeder på et
tidspunkt? Kunne da lige være sjovt at se dem igen
--
/HB
| |
Ukendt (11-04-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 11-04-08 20:17 |
|
On Fri, 11 Apr 2008 20:41:49 +0200, "HB" <hbOOsnabela.dk> wrote:
>
>"Ivan Madsen" skrev i meddelelsen
>news:rqbvv31dhnp5go8jn75ojdpiivgi8ihnhu@4ax.com...
>>
>> Jeg skal jo bare have fat i en E-type )
>> Bare det at se folk hænge ud af bilen og tage billeder var fedt
>> Og om den kunne flytte sig? En smule - den gik fint 110 for enden af
>> rampen (og opdagede så det der mph og et 20% gearet bagtøj lidt
>> senere ) (eller også var jeg ligeglad, det var sjoooovt) - og øde!
>
>Nåh ja - var der ikke noget med at du linkede til nogle billeder på et
>tidspunkt? Kunne da lige være sjovt at se dem igen
Gå ind på http://www.dkfritidbil.dk og kig på køreturen og så Jaguar
E-typen - der er der nogle billeder. Kan ikke lige få et direkte link
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka
Husk de andre er MED trafikanter ikke MODtrafikanter
| |
Claus Frørup (11-04-2008)
| Kommentar Fra : Claus Frørup |
Dato : 11-04-08 23:00 |
|
Isang tao pinangalanan, HB nagsulat:
klip
>Hvilken vogn kunne du tænke dig at køre i en lys og varm sommeraften hen af
>strandpromenaden?
>Glem jantelov og glem hvad lillemor har sagt - bare vælg!
>Bilen skal være en åben vogn!
Det skal da naturligvis være en excalibur:
http://www.excaliburautomobile.com/
--
Dette er en signatur.
Læs den ikke.
| |
|
|