En tilståelse.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 09-04-08 11:23

Jeg kan lige så godt bryde sammen og tilstå med det samme.

Jeg har i forrige uge, samt første del af nuværende uge kørt 4 ture
til Stockholm og retur.

Det er rutebil der vil noget.

Afgang fra Arlanda kl. 16:30 og med usvigelig sikkerhed med færgen fra
Helsingborg kl. 00:40. Kun myldretidstrafikken gennem Stockholm afgør
i hvor god tid til afgangen jeg kommer.

Nu kommer tilståelserne.

Jeg er ikke på nogen måde blevet chikaneret af nogen som helst.

Jeg tror heller ikke jeg har chikaneret nogen.

Jeg har én gang fået "thumbs up" fra det svenske politi, for at
nedsætte hastigheden væsentligt, samt tænde alarmblinket, ved en
passage af et uheld der var sket ude ved midterautoværnet.

Da den Skrammelcedes jeg kører er ret rapfodet, har jeg overhalet
adskillige af mine kolleger, men tilsyneladende uden at vække harme
hos mine mindre medtrafikanter. Det skyldes muligvis min taktik med at
vente med at overhale til der kommer en bakke. De der 25 meter fættere
bliver som regel lidt "trætte" når det går opad.

Jeg vil gerne én gang til opfordre til, ikke at trække for tidligt ind
foran, hvis ikke Mogens ligger og presser på for at komme forbi,
når vejbanen er våd. Det er noget unødigt svineri med sprinklervæske.

Alt i alt er der nu kun én mulighed tilbage for en chikanediskussion.
Det er Finn Guldmann, da han befærder den samme strækning. Man véd jo
aldrig om man uforvarende kunne komme til at genere ham.

Nårh ja, så glemte jeg jo lige at det snart er tid til campingvogne og
mobil-homes, men man skal ikke tage sorgerne på forskud.

Kør ordentligt derude - ikke som I plejer.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-04-08 04:44

On Apr 9, 12:23 pm, Folmer Rasmussen <fol...@rasmussen.mail.dk> wrote:
> [...]
>
> Jeg er ikke på nogen måde blevet chikaneret af nogen som helst.
>
> Jeg tror heller ikke jeg har chikaneret nogen.

Lyder godt, god kørsel.

> Kør ordentligt derude - ikke som I plejer.

I lige måde !!

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 09-04-08 14:37

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen

> Nårh ja, så glemte jeg jo lige at det snart er tid til campingvogne og
> mobil-homes, men man skal ikke tage sorgerne på forskud.

Jeg vil opfordre Dansk Camping Union til at tage på ferie i Scandinavien, så
du ikke glemmer os :)

--
Per
CV sælges: ´91 Wilk 500, 7 meter lang, totalvægt 1200 kg, fortelt, gasvarme,

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 11-04-08 03:37

On Wed, 9 Apr 2008 15:36:42 +0200, "Per Henneberg Kristensen"
<phk@fjern_klikpost.dk> wrote:

>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen

>Jeg vil opfordre Dansk Camping Union til at tage på ferie i Scandinavien, så
>du ikke glemmer os :)

>--

Ja ja Per, jeg kan også godt li' dig.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Torben Scheel

Dato : 11-04-08 06:25

Per Henneberg Kristensen wrote:

> Jeg vil opfordre Dansk Camping Union til at tage på ferie i
> Scandinavien, så du ikke glemmer os :)

Jeg ville ønske at feriepseudotruckerne kunne holde sig i de dertil
indrettede lejre, så trafikken ikke skulle ødelægges hele sommeren.

--
vh
Torben

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 11-04-08 11:23

On Fri, 11 Apr 2008 07:25:02 +0200, Torben Scheel
<torben_scheel@hotmail.com> wrote:

>Jeg ville ønske at feriepseudotruckerne kunne holde sig i de dertil
>indrettede lejre, så trafikken ikke skulle ødelægges hele sommeren.

>--

Meget ville være nået, hvis disse glade ferierejsende bare ville lære
at stave til ordet TRAFIKRYTME.

De sidder inde i Toyota'en (den firehjulstrukne), udstyret med
gummihals, for at få det hele med.

Bag rattet sidder der sædvanligvis en person der ikke kan multitaske,
og resultatet af det hele er, at når de skønne landskaber beundres, så
glemmer man speederen.

Konduite har de dog til overmål. Man undser sig ikke for at lukke et
par af kedsomhed højt skrigende unger ud på p-pladsen, hvor de
derefter får styret den værste grovmotoriske opførsel.

I samme åndedrag er mindst én af forældrene henne og banke en sovende
lastbilchauffør op, for at få ham til at slukke sin kølemaskine,
således at idyllen ikke bliver ødelagt.

Når de så også meget ofte bliver opprioriteret i færgehavnene, frem
for lastbilerne, der trods alt holder gang i forretningen året rundt,
så er det meste af ens tålmodighed ved at være opbrugt.

Javel, de handler i deres fornærethed mere i den tax-free end
lastbilchaufføren gør, og de er altid mere velklædte. Ens joggingtøj
til hele familien.

Men alligevel?

PS.:

Gummihals er et udtryk jeg lærte af nogle australiere mens jeg kørte
bus. Rubbernecks. )

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 09-04-08 16:16

> Da den Skrammelcedes jeg kører...

Tror jeg ik' på

> Jeg vil gerne én gang til opfordre til, ikke at trække for tidligt ind
> foran, hvis ikke Mogens ligger og presser på for at komme forbi,
> når vejbanen er våd. Det er noget unødigt svineri med sprinklervæske.

Den kommentar er for dårlig - Gamle, idet jeg tidligere har fortalt dig
herinde, at jeg ikke trækker tidligt ind. Desuden presser jeg sjældent mere
end Politiet, kunne jeg forleden se på TV. Såh det

Fra : Martin Bak

Dato : 09-04-08 19:06

"Mogens" <forget@it.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> herinde, at jeg ikke trækker tidligt ind. Desuden presser jeg sjældent
> mere end Politiet, kunne jeg forleden se på TV. Såh det

Der er mange ting Politiet må, men som vi andre ikke må. Ikke at jeg vil gå
i forsvar for en eftersætning jeg ikke har set. Men du kan ikke undskylde
dig med "at det gør Politiet også".

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Mogens

Dato : 09-04-08 19:12

> Der er mange ting Politiet må, men som vi andre ikke må. Ikke at jeg vil
> gå i forsvar for en eftersætning jeg ikke har set. Men du kan ikke
> undskylde dig med "at det gør Politiet også".

Jeg tror, du læser for lidt med herinde og derved ikke kender jargon'en

Fra : Martin Bak

Dato : 09-04-08 22:39

> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror, du læser for lidt med herinde og derved ikke kender jargon'en

Så tror du forkert. jeg har været her i rigtig mange år.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Mogens

Dato : 10-04-08 05:29

> Så tror du forkert. jeg har været her i rigtig mange år.

Se afsnittet vedr. "Patrulje" på nettet og læs tråden, oprettet forleden.
Ikke at du måske alligevel forstår sammenhængen, men så er der da gjort et
forsøg

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 11-04-08 03:41

On Wed, 09 Apr 2008 15:15:36 GMT, "Mogens" <forget@it.dk> wrote:

>Tror jeg ik' på

>--

Hvad tror du ikke på? Du klipper lige så hårdt som du kører. )

> [...]

>herinde, at jeg ikke trækker tidligt ind. Desuden presser jeg sjældent mere
>end Politiet, kunne jeg forleden se på TV. Såh det

Unge mand.

Nu var jeg jo ikke specifikt i dialog med dig. Det var et oprop til
hele flokken.

Fortsæt du bare med at køre ligesom politiet.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 11-04-08 05:04

> Hvad tror du ikke på? Du klipper lige så hårdt som du kører. )

At Mercedes er noget skrammel

> Unge mand.

Tak

> Nu var jeg jo ikke specifikt i dialog med dig. Det var et oprop til
> hele flokken.

Så lad være med at anvendemit navn

> Fortsæt du bare med at køre ligesom politiet.

Ok

/Mogens
på vej til Schweiz

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 11-04-08 11:32

On Fri, 11 Apr 2008 04:04:15 GMT, "Mogens" <forget@it.dk> wrote:

>At Mercedes er noget skrammel

>--

Mercedes' lastbiler har i mange år været kendt for at have en meget
karakteristisk lidt skramlende motorlyd, når de kører i tomgang. Det
har de stadigvæk.

Ellers er Mercedes en helt udmærket lastvogn, der oven i købet har små
finesser de andre godt kunne lære af.

>--

>Tak

>--

Det kunne bare mangle.

>--

>Så lad være med at anvendemit navn

>--

Mogens, du er blevet berømt. En "Mogens" er sådan en "Gå lige væk
fra MIN yderbane" type.

Jeg tager dog min hat af for dig, fordi du ikke, som de fleste andre
herinde; lægger skjul på at du kan li' at køre stærkt.

>--

>Ok
>
>/Mogens
>på vej til Schweiz

>--

Rigtig god tur, og pas på kameraerne dernede.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 20-04-08 21:59

> Mercedes' lastbiler har i mange år været kendt for at have en meget
> karakteristisk lidt skramlende motorlyd, når de kører i tomgang. Det
> har de stadigvæk.

OK, vidste jeg ikke...

> Ellers er Mercedes en helt udmærket lastvogn, der oven i købet har små
> finesser de andre godt kunne lære af.

Vi har ik nogen i vores vognpark...

> Mogens, du er blevet berømt. En "Mogens" er sådan en "Gå lige væk
> fra MIN yderbane" type.

OK, vidste jeg ikke :)

> Jeg tager dog min hat af for dig, fordi du ikke, som de fleste andre
> herinde; lægger skjul på at du kan li' at køre stærkt.

Tak for det !

> Rigtig god tur, og pas på kameraerne dernede.

Jep, men advarslen kommer for sent. Jeg blev blitzet en enkelt gang

Fra : Leonard

Dato : 09-04-08 19:40

On Wed, 09 Apr 2008 12:23:03 +0200, Folmer Rasmussen wrote:

> Jeg er ikke på nogen måde blevet chikaneret af nogen som helst.
>
> Jeg tror heller ikke jeg har chikaneret nogen.

Det er jo i Sverige
- og nord for Helsingør, det meste, så du slipper for danskere i
landflygtighed ...

--
Leonard
Heller komme for sent i dette liv

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 11-04-08 03:42

On Wed, 9 Apr 2008 20:40:01 +0200, Leonard <piper28a@gmail.invalid>
wrote:

>Det er jo i Sverige
>- og nord for Helsingør, det meste, så du slipper for danskere i
>landflygtighed ...

>--

Det kan/vil jeg ikke udtale mig om. ))

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 09-04-08 21:38

Folmer Rasmussen skrev:
> Jeg kan lige så godt bryde sammen og tilstå med det samme.

Tilstå nu ikke mere end du vilhøre om senere.

> Alt i alt er der nu kun én mulighed tilbage for en chikanediskussion.
> Det er Finn Guldmann, da han befærder den samme strækning. Man véd jo
> aldrig om man uforvarende kunne komme til at genere ham.

Indtil nu ser det ikke ud til at jeg kommer til at køre den strækning
med samme regelmæssighed som dig.

Ja, end ikke færgen (H-H) kan jeg åbenbart være sikker på at komme med.

Faktisk er det kun blevet til den ene tur på "din vej.

I denne uge er det blevet til en tur over bron, og hjem over vand
længere oppe.

Oplægget var ellers at jeg havde skullet til Surnadal, men da
disponenten viste at det sneede i området, at det der med "dal" skulle
tages alvorligt og at jeg ingen snekæder har ("Har du ikke bare to?",
"Nej", "Så bytter vi".) blev en anden udset til at skulle køre turen færdig.

Der blev så læsset noget mere på, og så blev jeg sendt til Malmø med det
første parti og skulle så byte nord for Gøteborg.

Og jeg skal love for det var nord for Gøteborg, 230 km.

Nærmere betegnet på savværket i Välberg.

Det indebar så at jeg kom til at køre på E45 mellem Gøteborg og Karlstad.

Og jeg skal love for at "Frk. Vejolet" så rødt på den strækning.

Jeg opgav at tælle dem, men fik en mistanke om at de har opsat de fleste
af de fartkameraer de har på den strækning.

Til tider var der så kort mellem dem at advarslen om den næste kom mens
man kørte forbi den første.

> Nårh ja, så glemte jeg jo lige at det snart er tid til campingvogne og
> mobil-homes, men man skal ikke tage sorgerne på forskud.
> Kør ordentligt derude - ikke som I plejer.

Tror du selv det hjælper?

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-08 22:16

Næste gang du skal til Stockholm , kunne du så ikke tage en pakke med hjem
for mig , mod betaling selfølgelig
Ca 25-35 kg
(Et meget specielt løbehjul)
--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : Finn Guldmann

Dato : 09-04-08 22:29

PE skrev:
> Næste gang du skal til Stockholm , kunne du så ikke tage en pakke med hjem
> for mig , mod betaling selfølgelig
> Ca 25-35 kg
> (Et meget specielt løbehjul)

Det er vist Folmer du skal have fat i med det.

Han kommer der jo fast. Jeg ved ikke noget om hvornår jeg kommer på de
kanter.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 11-04-08 03:51

On Wed, 09 Apr 2008 22:37:38 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Tilstå nu ikke mere end du vilhøre om senere.

>--

Skide være med det.

> [...]

>"Nej", "Så bytter vi".) blev en anden udset til at skulle køre turen færdig.

Du bliver s'gu aldrig en rigtig lastbilchauffør med den indstilling.
Du skal iøvrigt altid have mindst 7 snekæder med ved kørsel i Norge,
så vognmanden kan godt komme til lommerne.

> [...]

>første parti og skulle så byte nord for Gøteborg.
>
>Og jeg skal love for det var nord for Gøteborg, 230 km.

Ja, og??

>--

>Nærmere betegnet på savværket i Välberg.

>--

Savværk!?!? Sagde du savværk? Hvad satanoghelvede laver du på et
savværk?

I min verden er det noget med at åbne siden/siderne på traileren, og
bakse med en hævledes masse spændebånd, og ikke mindst sved på
panden!! Aldrig i livet.

> [...]

>af de fartkameraer de har på den strækning.
>
>Til tider var der så kort mellem dem at advarslen om den næste kom mens

De er fast besluttet på at de vil have vores penge.

>--

>Tror du selv det hjælper?

>--

Det ved jeg s'gu ikke, men det går nok alligevel.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 12-04-08 19:48

Folmer Rasmussen skrev:
> Du bliver s'gu aldrig en rigtig lastbilchauffør med den indstilling.
> Du skal iøvrigt altid have mindst 7 snekæder med ved kørsel i Norge,
> så vognmanden kan godt komme til lommerne.

Hvis "rigtig lasbilchauffør" indebærer at man gør hvad man kan for at
komme op og køre på snedækkede norske veje i april måned, nej så bliver
jeg det aldrig.

Men den med pligten til at have kæderne, ophørte den ikke her til den
sidste første?

Er der så ikke noget om at man, længere oppe, blot skal have dem hvis
man får brug for dem?

Min indstilling til det er i øvrigt at hvis de ikke kan holde deres veje
rene må vi jo blot lade være med at køre der. Så finder de nok ud af at
få vejene gjort rene når folk står deroppe og mangler noget at købe.

> Ja, og??

Blot det der med "Bytte nord for Gøteborg" tilsyneladende dækker et
betragtelig stykke af Sverige, måske endda alt der faktisk er længere
nordpå end Gøteborg.

> Savværk!?!? Sagde du savværk? Hvad satanoghelvede laver du på et
> savværk?

Henter træ. Sådan ca 25 tons af gange.

Og det viser sig at netop det savværk kan ligges ind som punkt i navi,
da vi vist kommer der en del.

Ham jeg byttede med deroppe tirsdag mødtejeg igen torsdag da jeg blev
sendt derover fra Oslo.

> I min verden er det noget med at åbne siden/siderne på traileren, og
> bakse med en hævledes masse spændebånd, og ikke mindst sved på
> panden!! Aldrig i livet.

Hvad var det lige du skrev længere oppe? Noget med "rigtig
lasbilchauffør"?

> De er fast besluttet på at de vil have vores penge.

Og jeg er fast besluttet på at det ikke skal være fra mig.

Og jeg tror da nok at makkeren, ham der også læssede træ torsdag, var
glad for at jeg kørte forrest. For ellers er jeg ikke sikker på at han
var kommet nok ned i hastighed ved mere end et af dem.

Han var i øvrigt tysker og regnede derfor ikke med at bøderne kom frem
til ham. Men jeg kunne give ham den beklagelige meddelse at da han kørte
i en dansk bil skullevognmanden nok sørge for at han hørte om dem.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 12-04-08 21:03

On Sat, 12 Apr 2008 20:47:46 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Hvis "rigtig lasbilchauffør" indebærer at man gør hvad man kan for at
>komme op og køre på snedækkede norske veje i april måned, nej så bliver
>jeg det aldrig.

>--

Det kan s'gu da blive glat alle mulige andre steder også.

>--

>Men den med pligten til at have kæderne, ophørte den ikke her til den
>sidste første?

>--

Der er ikke nogen dato på. De skal bare være der når der bliver brug
for dem. I praksis betyder det at de skal være der hele året.

>--

>Er der så ikke noget om at man, længere oppe, blot skal have dem hvis
>man får brug for dem?

>--

Der gælder de samme regler i hele Norge.

> [...]

>rene må vi jo blot lade være med at køre der. Så finder de nok ud af at
>få vejene gjort rene når folk står deroppe og mangler noget at købe.

For min skyld kunne de også godt bygge nogen store terminaler ved
Svinesund. Så kan de selv hente godset der.

> [...]

>Blot det der med "Bytte nord for Gøteborg" tilsyneladende dækker et
>betragtelig stykke af Sverige, måske endda alt der faktisk er længere

Jeg har vænnet de fleste af de disponenter jeg har arbejdet sammen med
af med at lave de numre. Hver gang de har spurgt hvor jeg var, har jeg
konsekvent svaret syd for Haparanda. Det er lige så præcist som
det gylle de lukker ud.

> [...]

>sendt derover fra Oslo.

>Hvad var det lige du skrev længere oppe? Noget med "rigtig

Ja, jeg har på intet tidspunkt nævnt ordet arbejdsmand. )

> [...]

>til ham. Men jeg kunne give ham den beklagelige meddelse at da han kørte
>i en dansk bil skullevognmanden nok sørge for at han hørte om dem.

Han havde været væsentligt bedre stillet hvis bilen var
tysk-registreret. Det kan han jo diskutere lidt med vognmanden.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 12-04-08 21:44

Folmer Rasmussen skrev:
> Det kan s'gu da blive glat alle mulige andre steder også.

Jo, men de fleste andre steder har de det vist med at smide med salt. Og
i det ælte virker snekæde vist ikke så godt?

(Har ikke den vilde erfaring da jeg, som tidligere nævnt, kun har haft
kæderne på en enkelt gang.)

> Der er ikke nogen dato på. De skal bare være der når der bliver brug
> for dem. I praksis betyder det at de skal være der hele året.

Se, det er noget andet end det jeg kan læse mig til på indernettet.

Husker jeg ikke helt fejl gik pligten til at have kæderne med kun i de
fem måneder fra november til marts.

> Der gælder de samme regler i hele Norge.

Hvor mon de har hentet dette så:

"Snekæder
Tilladt fra 31.10 til første mandag efter påske. I Nordnorge (Nordland,
Troms og Finnmark) fra 16.10-01.05. Perioden kan variere efter vejrliget.
Det er førerens ansvar at køretøjet har et tilstrækkeligt vejgreb. Det
kan sikres ved at bruge vinterdæk, pigdæk eller snekæder, alt afhængigt
af vejforholdene."

(Sakset fra "trafikken.dk")

> For min skyld kunne de også godt bygge nogen store terminaler ved
> Svinesund. Så kan de selv hente godset der.

Helst så langt sydfor at vi slipper for at betale de der 120,- kr de vil
have der.

> [...]
> af med at lave de numre. Hver gang de har spurgt hvor jeg var, har jeg
> konsekvent svaret syd for Haparanda. Det er lige så præcist som

Jeg bruger en anden metode til at få dem op at "ringe". Hvis de sørger
hvor jeg er, f.eks. mens jeg er på E45 på vej mod Padborg, kigger jeg på
pindene og så får de beskeden "xx km fra grænsen".

Før tachografen og timeguide og den slags blev moderne brugte jeg en
køkkentimer til at holde styr på mine tider. Og spurgte de hvor lang tid
jeg havde tilbage og der stod 2:32 på timeren var det det de fik at
vide.

Det der med at sidde og finde ud af hvor et var plausibelt at sige man
var, i forhold til hvor man faktisk var og hvor man burde være (jvf.
disponenten) opgav jeg tidligt i min karriere i erhvervet.

> Ja, jeg har på intet tidspunkt nævnt ordet arbejdsmand. )

Godset kan de sagtens selv få lov at flytte, men det er er monteret på
traileren vil jeg gerne selv styre. Så får man heller ikke brædderne
kørt over af en truck, fordi de blot bliver smidt ned på jorden.

> Han havde været væsentligt bedre stillet hvis bilen var
> tysk-registreret. Det kan han jo diskutere lidt med vognmanden.

Jeg tror nok han så ville komme til at køre "den anden vej".

Tyske trækkere med mere end to aksler er der vist ikke så mange af.

Fra : Møller

Dato : 12-04-08 20:09

Folmer Rasmussen skrev:
Finn Guldmannenere

> Du bliver s'gu aldrig en rigtig lastbilchauffør med den indstilling.
> Du skal iøvrigt altid have mindst 7 snekæder med ved kørsel i Norge,
> så vognmanden kan godt komme til lommerne.

Kører I ikke med automatsnekæder?

Møller

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 12-04-08 21:04

On Sat, 12 Apr 2008 21:09:15 +0200, Møller <em@upsg2n.dk> wrote:

>Folmer Rasmussen skrev:
> Finn Guldmannenere

>Kører I ikke med automatsnekæder?

>--

Jeg har haft én vognmand der investerede i den slags, men det var lige
da de var kommet frem. Siden har det været system "De blå fingre".

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-04-08 16:48

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in

> Jeg er ikke på nogen måde blevet chikaneret af nogen som helst.
> Jeg tror heller ikke jeg har chikaneret nogen.

Ganske forfærdeligt, vil du straks holde op? ;)

> Alt i alt er der nu kun én mulighed tilbage for en chikanediskussion.
> Det er Finn Guldmann, da han befærder den samme strækning. Man véd jo
> aldrig om man uforvarende kunne komme til at genere ham.

Ellers kan det jo også være et problem ;)