Tonede ruder koster?
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 09-04-08 09:21

Jeg overvejer tonede ruder på de bagerste ruder - men hvad koster det, når
det skal "se ordentlig ud"? :)

--
Per
CV sælges: ´91 Wilk 500, 7 meter lang, totalvægt 1200 kg, fortelt, gasvarme,

Fra : Kim

Dato : 09-04-08 09:35

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg overvejer tonede ruder på de bagerste ruder - men hvad koster det, når
> det skal "se ordentlig ud"? :)

Jeg kan da godt se, at det ser "sejt" ud, MEN...
Jeg har mørke bagruder i min Rexton, og når jeg
bakker ud af min indkørsel om aftenen, er det mest
på lykke og fromme, at der ikke er nogen bagved.
Man kan ikke se en hujende fis...

Mvh, Kim

Fra : OZ3BTO

Dato : 09-04-08 12:58

"Kim" <JohnDoe@Falskmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bakker ud af min indkørsel om aftenen, er det mest
> på lykke og fromme, at der ikke er nogen bagved.

Aldrig lært at bruge dine spejle ? ... Ellers var det måske på tide at
overvejer at tage på den lokale politi station og aflevere pappet

Der er lidt forskellige priser på det .. Jeg slap med 1900.- for alle ruder
i bag på en nissan sunny st.car og 2200 for nissan terrano 2.. Og de er
mørkere som mørk :P

Erik

Fra : Kim

Dato : 09-04-08 13:41

"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i meddelelsen

> Aldrig lært at bruge dine spejle ? ... Ellers var det måske på tide at
> overvejer at tage på den lokale politi station og aflevere pappet

Det var dog en venlig kommentar....
Jo, jeg kan godt bakke med mine spejle... Men jeg kan sgutte
orientere mig skråt bagud inden jeg kører, når men ikke kan se
ud af de mørke ruder...

Mvh, Kim

Fra : preben nielsen

Dato : 09-04-08 21:08

"Kim" <JohnDoe@Falskmail.dk> skrev i meddelelsen
> "Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg kan da godt se, at det ser "sejt" ud, MEN...

Det er nogenlunde lige så sejt som Stallones solbriller i "Cobra". Meget
lidt sejt

http://www.imdb.com/media/rm694982912/tt0090859

Det er til gengæld meget "Brian" agtigt vil mange mene.

-preben

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-04-08 16:45

"Kim" <JohnDoe@Falskmail.dk> wrote in

> Jeg har mørke bagruder i min Rexton, og når jeg
> bakker ud af min indkørsel om aftenen, er det mest
> på lykke og fromme, at der ikke er nogen bagved.
> Man kan ikke se en hujende fis...

Helt så slemt er det ikke i min men jeg er godt nok heller ikke glad for at
bakke alt for meget i mørke - det er begrænset med udsyn bagud :s

Fra : Mikael

Dato : 09-04-08 02:53

On 9 Apr., 10:35, "Kim" <John...@Falskmail.dk> wrote:

> [...]
> bakker ud af min indkørsel om aftenen, er det mest
> på lykke og fromme, at der ikke er nogen bagved.

To ting. Hvorfor faen hiver du det så ikke af igen hvis du ikke kan
se?

Det kan sagtens lade sig gøre at se ud, man skal jo bare vælge en
tilpas toning.

Mikael

Fra : Fly Christensen

Dato : 09-04-08 09:57

Mikael wrote:

> Hvorfor faen hiver du det så ikke af igen hvis du ikke kan
> se?

Ved nogle biler kan det faktisk være ret besværligt at "hive af". For
eksempel på min Galant SE.

Fly

Fra : Kim

Dato : 09-04-08 13:42

"Mikael" <MikLarsen@gmail.com> skrev i meddelelsen
On 9 Apr., 10:35, "Kim" <John...@Falskmail.dk> wrote:

>To ting. Hvorfor faen hiver du det så ikke af igen hvis du ikke kan
>se?
Fordi den er født med det. Det er ruden der er tonet. Tror ikke
det er klistret på...

Mvh, Kim

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 09-04-08 09:54

On Wed, 09 Apr 2008 10:35:24 +0200, Kim wrote:

> [...]
> i min Rexton, og når jeg bakker ud af min indkørsel om aftenen, er det
> mest på lykke og fromme, at der ikke er nogen bagved. Man kan ikke se en

Så er det sagt. Smukt!

Fra : N/A

Dato : 09-04-08 09:57

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 09-04-08 13:52

On Wed, 09 Apr 2008 14:40:52 +0200, Kim wrote:

> [...]
> Jo, jeg kan godt bakke med mine spejle... Men jeg kan sgutte orientere
> mig skråt bagud inden jeg kører, når men ikke kan se ud af de mørke

Man lærer det i øvrigt da vist ikke i køreundervisningen. Jeg fik i hvert
fald en betydelig skideballe ("det kan du ikke!") og besked om at kikke ud
ad bagruden første gang jeg prøvede...

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 09-04-08 14:35

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i meddelelsen
> Jeg overvejer tonede ruder på de bagerste ruder - men hvad koster det, når
> det skal "se ordentlig ud"? :)

Er der flere end Kim der har problemer med at se ud? Det vil jeg helst
undgå - jeg parkerer tæt på en murstensvæg når jeg holder derhjemme, og jeg
ved godt hvad der giver sig først (uden at jeg har prøvet det endnu)... :)

Fra : Fly Christensen

Dato : 09-04-08 14:54

Per Henneberg Kristensen wrote:

> [...]
> undgå - jeg parkerer tæt på en murstensvæg når jeg holder derhjemme, og
> jeg ved godt hvad der giver sig først (uden at jeg har prøvet det

Om aftenen kan det godt være lidt besværligt at se noget, men man vender
sig til det. Til gengæld synes jeg, at det er behageligt at køre med, da
lyset fra bilerne bagved ikke blænder. Når jeg låner konens bil, er det
faktisk forstyrrende, at ruder i hendes bil ikke er tonede. Ungerne
synes også, at de tonede ruder er rarest. De har aldrig brokket sig over
direkte sol i min bil.

Fly

Fra : Frank Leegaard

Dato : 10-04-08 06:44

> [...]
> undgå - jeg parkerer tæt på en murstensvæg når jeg holder derhjemme,
> og jeg ved godt hvad der giver sig først (uden at jeg har prøvet det

Få en Brian-ven til at kigge forbi med sin øse, og vurder så. Jeg er enig i
at det tager voldsomt meget af natteudsynet bagud ved bakning. Afhænger så
også af hvor godt baklyset er på din bil

(F

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-04-08 21:25

Per Henneberg Kristensen skriver:

> Jeg overvejer tonede ruder på de bagerste ruder

Det var da synd for din flotte bil.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Frank Leegaard

Dato : 10-04-08 06:41

Per Henneberg Kristensen wrote:
> Jeg overvejer tonede ruder på de bagerste ruder - men hvad koster
> det, når det skal "se ordentlig ud"? :)

VW har modeller kan jeg se i deres reservedelsfortegnelse som er med mørkere
glas. Selve ruden koster nøjagtigt det samme som en almindelig tonet rude.

/F