Alufælg fra THansen, er de gode?
Fra : allan

Dato : 08-04-08 20:00

Hej.

Jeg sidder og kigger lidt på alufælg inde hos Thansen.
Det er nogle til omkring 7000 kroner for 4 stk.
Er der ok, mht kvalitet o.s.v.

Jeg ved godt at jeg kan købe dem hos Ford, men så koster de måske
12-13.000 kr. istedet.
mvh

Allan

--
--------------------------------- --- -- -
Posted with NewsLeecher v3.8 Final

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-04-08 20:06

"leneogallan@mail.dk" skriver:

> Hej.
>
> Jeg sidder og kigger lidt på alufælg inde hos Thansen.
> Det er nogle til omkring 7000 kroner for 4 stk.

Med dæk ?

> Jeg ved godt at jeg kan købe dem hos Ford, men så koster de måske
> 12-13.000 kr. istedet.

Det var da også lige springet i den anden retning, for Ford er næpep
interesseret i at give rabat.

Find en god lokal dækforhandler der har lidt forskellige kvalitetsfælge.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Anders Sørensen

Dato : 08-04-08 20:12

On Tue, 08 Apr 2008 18:59:47 GMT, allan (leneogallan@mail.dk) wrote:

>Hej.
>
>Jeg sidder og kigger lidt på alufælg inde hos Thansen.
>Det er nogle til omkring 7000 kroner for 4 stk.
>Er der ok, mht kvalitet o.s.v.

Det er jo ikke let at svare på uden at vide hvilken størrelse, model
og dækmontering det er. Jeg ved ikke hvor meget forskel der er på
fælge, men man får hvad man betaler for. Sådan er det!
Sådan noget som overfladebehandling kan der være stor forskel på.
Dækkene går jeg aldrig på kompromis med, jeg kører ikke på "ukurante"
mærker. Vores biler kører med Bridgestone og Michelin.
Et alternativ til T. Hansens fælge kunne være brugte BBS, OZ eller
andre kendte mærker fra Gul og gratis eller DBA.

--
Mvh.
Anders Sørensen

Fra : Frank Leegaard

Dato : 08-04-08 23:31

allan wrote:
> Hej.
>
> Jeg sidder og kigger lidt på alufælg inde hos Thansen.
> Det er nogle til omkring 7000 kroner for 4 stk.
> Er der ok, mht kvalitet o.s.v.

Prisen kunne indikere at de var ok. Sættene til 3-5.000 er så typisk ikke.

Billige fælge er een ting. Billige dæk er endnu værre.

/F

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 09-04-08 08:30

Frank Leegaard wrote:

> Prisen kunne indikere at de var ok. Sættene til 3-5.000 er så typisk ikke.
>
> Billige fælge er een ting. Billige dæk er endnu værre.

Det ved jeg nu ikke lige, da jeg købte vinterdæk for et par år siden,
røg jeg på Thansens billige Raze 5 star til næsten ingen penge, her
to år efter ser de stadig ud som nye, og der er intet at bemærke
angående ubalancer, lakskader eller andet.

--
Ejvind

Fra : Anders Sørensen

Dato : 09-04-08 16:52

On Wed, 9 Apr 2008 09:29:36 +0200, "Ejvind Kruse"
<hejwin@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>to år efter ser de stadig ud som nye, og der er intet at bemærke
>angående ubalancer, lakskader eller andet.

Een ting er hvor slidstærke dæk er, noget andet er hvor godt de står
fast.
Det kan sikkert godt lade sig gøre at fremstille slidstærke dæk som
holder til rigtigt mange km. Men hvordan står de fast på sne,is, tør
vej og våd vej? Hvor meget larmer de?
Som jeg skrev i går, hos os kører vi Bridgestone og Michelin.
Continental, Pirelli, Goodyear og lignende kunne også komme på tale,
men aldrig Raze 5 Star, TNG Star Performer, Kenda, Kingstar, Goodride,
Nangkang, Linglong osv.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 10-04-08 06:50

Ejvind Kruse wrote:

> [...]
> to år efter ser de stadig ud som nye, og der er intet at bemærke
> angående ubalancer, lakskader eller andet.

Hvis man er lidt kender af priser og avancer i den branche kan man godt
finde gode tilbud. Race 5 er netop svjh en fælg som de normalt tager cirka 5
k for. (altså incl et godt dæk)

/F

Fra : Thomas Duus Jürgense~

Dato : 09-04-08 05:55

Find de ford fælge du ønsker og kontakt så¨en ford forhandler i Tyskland

vi sparede 50 % på den øvelse ved at hente i flensborg

istedet for 22.000 kom vi ned på 11.000 kr

Thomas