|
| Olieforbrug - HJÆLP hvor forsvinder det he~ Fra : Bjarnespost@gmail.co~ |
Dato : 07-04-08 16:10 |
|
Jeg har en VW Jetta 1,6 TD som har fået et ekstremt oliforbrug 1l. pr
100 km. Jeg havde mistanke til turboen da jeg, når jeg afmonterede
slangen fra turboen til indsugningen konstaterede olielækage, men den
røg stadig (blå røg) så jeg startede med at skifte paraplyerne dog
efter først at have fået foretaget en kompressionstest (den type som
autoophuggerne bruger som måler gns. via ånderøret, efter hvad jeg har
forstået) som viste at motoren var i god stand. Det gjore ingen
forskel med paraplyerne, så jeg bed i det sure æble og købte en
ombytterturbo som jeg monterede i den tro at så var problemet løst,
men nej den bruger stadig (næsten) ligeså meget olie. Hvad gør jeg kan
det være skraberingene, eller hvad med en revne i topstykket????
Motoren har kørt 280000 km og starter straks....
Bjarne
| |
Frank Leegaard (10-04-2008)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 10-04-08 07:09 |
|
Bjarnespost@gmail.com wrote:
> Jeg har en VW Jetta 1,6 TD som har fået et ekstremt oliforbrug 1l. pr
> 100 km. Jeg havde mistanke til turboen da jeg, når jeg afmonterede
> slangen fra turboen til indsugningen konstaterede olielækage, men den
> røg stadig (blå røg) så jeg startede med at skifte paraplyerne dog
> efter først at have fået foretaget en kompressionstest (den type som
> autoophuggerne bruger som måler gns. via ånderøret, efter hvad jeg har
> forstået) som viste at motoren var i god stand. Det gjore ingen
> forskel med paraplyerne, så jeg bed i det sure æble og købte en
> ombytterturbo som jeg monterede i den tro at så var problemet løst,
> men nej den bruger stadig (næsten) ligeså meget olie. Hvad gør jeg kan
> det være skraberingene, eller hvad med en revne i topstykket????
> Motoren har kørt 280000 km og starter straks....
Ventilhætterne..
/F
| |
DerGolf (13-04-2008)
| Kommentar Fra : DerGolf |
Dato : 13-04-08 20:19 |
|
Er du kommet videre med din fejlfinding?
mvh M.
| |
|
|