dækhistorie
Fra : Niels Bengaard

Dato : 07-04-08 15:44

Nu skriver man så tit om billige dæk købt via dækonline osv.

Min far skulle bruge 4 dæk i 205/50x16. Han ville have Pirelli 7-
Bridgestone Turanza ER300 - Continental Premium-Contact 2 som vist har
ligget højest i FDM´s dæktest. Hos det lokale Activ dækcenter kunne de
tilbyde Bridgestone til 4800 og Continental til 4400 monteret. Conti fik han
så pruttet ned i 4100 kr monteret. Daekonline.dk tager 925 kr stykket uden
montering, Bridgestone 896 kr.

Så hvis man har lidt dæktyper man vil vælge imellem, kan man gøre en fin
handel i Danmark også hos den lokale forhandler.

Mvh Niels

Fra : Frank Leegaard

Dato : 07-04-08 16:01

Niels Bengaard wrote:
> [...]
>
> Så hvis man har lidt dæktyper man vil vælge imellem, kan man gøre en
> fin handel i Danmark også hos den lokale forhandler.

Et eller andet sted er flere i dækbranchen vel bare ved at indse at
daekonline esksisterer?

Det mest pinlige i den branche er dog stadig vejledende priser kontra de
priser varen reelt sælges til.

Det er helt til grin.

/F

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-08 18:06

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev :

>Det mest pinlige i den branche er dog stadig vejledende priser kontra de
>priser varen reelt sælges til.

det er da endnu værre hvis man ved hvad dækkene koster engros - så
rynker man sgu' noget på øjenbrynene

--
Jan_stevns

Fra : Vestman

Dato : 07-04-08 22:30

"jan_stevns" skrev i meddelelsen

> det er da endnu værre hvis man ved hvad dækkene koster engros - så
> rynker man sgu' noget på øjenbrynene

Ak.. det er intet - tro mig - INTET i sammenligning med avancen på sodavand
og popcorn i biografkioskerne. Titusinder procenter, taler vi om.
Irrelevant, ja men alligevel.

--
/Lars
5.0 V8

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 07-04-08 22:33

jan_stevns skrev:

> det er da endnu værre hvis man ved hvad dækkene koster engros - så
> rynker man sgu' noget på øjenbrynene

Jeg vil nu sige det giver panderynker. Jeg har har "glæden" ved at købe
dæk fra en af de store grossister. Selv om man sælger mange dæk og
derved kommer i den bedste bonusklasse, så kan priserne kun lige hamle
op med dækonline. Skulle du sælge til de priser så monterer du dem uden
fortjeneste eller med et overskud på få hundrede. Det vejet op mod den
risiko der er for at skade et dyrt fælg og den tid du bruger kan det
ikke betale sig at rode med. Vi snakker om dæk af alle mærker. Faktisk
køber jeg selv dæk fra online til eget brug. Det er billigere en
værkstederne kan købe dem til. Endelig er det lidt unfair at sammenligne
priser med og uden montering.

Og så lige en lille anekdote. I 1981 købte jeg fire Michelin XVS
195/70x14. De kostede 2800kr selv med rabat. I 2007 købte jeg fire
195/65x15 de kostede 2400 fra online.

Mit budskab er: Folk må betale ved kasse 1. Det må vi andre gøre.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Frank Leegaard

Dato : 08-04-08 23:41

Ib Jakobsen wrote:

> [...]
> 195/65x15 de kostede 2400 fra online.
>
> Mit budskab er: Folk må betale ved kasse 1. Det må vi andre gøre.

Jeg kan godt nikke genkendende til din historie. Som IT-mand har man ofte et
rimeligt kendskab til nettopriser og avancer, men man kan jo ikke tillade
sig at udbasunere det. Det er dog ganske korrekt at en almindelig
detailforhandler af dæk sagtens i visse tilfælde kan få billigere dæk via
DAEKONLINE.

(F

Fra : Frank Leegaard

Dato : 08-04-08 23:38

jan_stevns wrote:

> det er da endnu værre hvis man ved hvad dækkene koster engros - så
> rynker man sgu' noget på øjenbrynene

.. Den slags holder man sin kæft med som IT-mand.

Men enig.

(F

Fra : Henning

Dato : 07-04-08 17:45

On Mon, 7 Apr 2008 16:44:26 +0200, "Niels Bengaard"
<bengaard@FJERNDETTE850r.dk> wrote:

> [...]
>så pruttet ned i 4100 kr monteret. Daekonline.dk tager 925 kr stykket uden

Men hvorfor skal de "pruttes" ned? Hvorfor ikke bare annoncere med den
reele pris?

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 07-04-08 19:15

> Men hvorfor skal de "pruttes" ned? Hvorfor ikke bare annoncere med den
> reele pris?

Velsagtens som med så meget andet - der findes altid en vis andel af
kunderne som betaler den pris der står annonceret - og dem som får pruttet
sig til noget rabat, de føler at de har gjort en ekstra god handel.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 07-04-08 19:15

Henning skrev:

> Men hvorfor skal de "pruttes" ned? Hvorfor ikke bare annoncere med den
> reele pris?

Fordi at så er der ikke noget at handle med. En god handel går jo ud på,
at den kloge narrer den mindre kloge. Sådan har det altid været, og det
vil forhåbentlig forblive sådan.

Hvis du går ind i en forretning og prutter om prisen, og så får den ned
på et niveau du syntes er mere rimeligt, og sælger kan acceptere den
pris, som han/hun så selvfølgelig ved at man tjener da i hvert fald på
varen, ja så er begge vel tilfredse. Kunden kommer igen og køber, fordi
man fik en oplevelse af en god betjening, og en god handel.
Er det ikke sådan vi alle handler ??

Jesper

Fra : claus b. p.

Dato : 07-04-08 23:19

"Jesper Jacobsen" <jesper.jacobsen@host.cybercity.dk> wrote in message

> [...]
> så er begge vel tilfredse. Kunden kommer igen og køber, fordi man fik en
> oplevelse af en god betjening, og en god handel.

Næ, - jeg fravælger steder der ikke annoncerer pris, og vælger det sted jeg
bedst kan lide, som har en pris der er acceptabel. Så hvis nogen sætter
prisen højere fordi der skal være lidt at prutte med, så ser de ikke mig som
kunde.

/Claus

Fra : Frank Leegaard

Dato : 08-04-08 23:43

claus b. p. wrote:
> [...]
> sted jeg bedst kan lide, som har en pris der er acceptabel. Så hvis
> nogen sætter prisen højere fordi der skal være lidt at prutte med, så

Foretrækker nu også steder med en reel prispolitik

(F

Fra : sidse

Dato : 07-04-08 19:56

"Henning" < @> wrote in message

> Men hvorfor skal de "pruttes" ned? Hvorfor ikke bare annoncere med den
> reele pris?

Fordi der er rigtigt mange der dels kører firmabil og derfor bare betaler
hvad de tror det koster og dels er der rigtigt mange der tror at jo mere de
betaler, for samme vare, jo bedre en vare får de.
Jeg har oplevet flere kunder ringe og spørge på dæk og når jeg så har givet
en pris har de ikke villet købe dem fordi det var for billigt, så de mente
der var noget galt.
Jeg reklamerer med den pris som jeg tager for varen, ingen yderligere rabat,
men tilgengæld er priserne meget langt fra de såkaldte vejl. priser.
Vejl. priser er til at dø af grin over, kunne jeg sælge 4 dæk om ugen til
den pris kunne jeg holde fri resten af dagene!

Henrik
www.ha-ts.dk

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-08 19:57

> [...]

>Så hvis man har lidt dæktyper man vil vælge imellem, kan man gøre en fin
>handel i Danmark også hos den lokale forhandler.

Jeg havde kigget lidt på den lokale og valgte så at spørge Euromaster
og AGL. Euromaster ville have 3300 for 4 stk Michelin Pilot Exalto Pe2
195/50 R 15V - den lokale ville have 2620,-. Dækonline kan levere en
pakke hos mig for 2120,-, så jeg holder mig til den lokale, når
Xsaraen skal have sko. (AGL mente ikke de havde dem ;-(
http://www.hjulskift.dk
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka