/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Biobenzin ødelægger motoren?
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 06-04-08 12:59

"Alkoholen i bioætanol risikerer at tære på slanger, pakninger og på
motorblokken. Også biodiesel kan være et problem. Her frygter
motorfabrikanterne, at dieselmotorernes indsprøjtningssystem ikke kan
holde"
http://politiken.dk/tjek/bilerogmc/article490784.ece

Det lyder ikke særlig betryggende...

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!

 
 
Ukendt (07-04-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-04-08 21:23

Sage jeg i al beskedenhed for ca. 6 mdr siden.
Spritten ødelægger pakninger og slanger, med mindre
bilen er 'designet' til dêt formål at køre på sprit.
Derfor Ford m.fl. lavede udgaver, som var sprit-ready.


"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns9A788E37924C1henrikstidsendk@130.225.247.90...
> "Alkoholen i bioætanol risikerer at tære på slanger, pakninger og på
> motorblokken. Også biodiesel kan være et problem. Her frygter
> motorfabrikanterne, at dieselmotorernes indsprøjtningssystem ikke kan
> holde"
> http://politiken.dk/tjek/bilerogmc/article490784.ece
>
> Det lyder ikke særlig betryggende...
>
> --
> Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
> http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!



Henrik Stidsen (07-04-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 07-04-08 21:45

"Eque" <-> wrote in news:47fa82aa$0$2110$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Sage jeg i al beskedenhed for ca. 6 mdr siden.
> Spritten ødelægger pakninger og slanger, med mindre
> bilen er 'designet' til dêt formål at køre på sprit.

Men pakninger og slanger kan jo skiftes - er straks mere besværligt hvis
det ødelægger selve motorblokken, så er vi jo ude i at hele motoren og
benzinsystemet skal skiftes. Det er noget af en udskiftning.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!

Ukendt (07-04-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-04-08 21:50


"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns9A79E774A7842henrikstidsendk@130.225.247.90...
> "Eque" <-> wrote in news:47fa82aa$0$2110$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
>
>> Sage jeg i al beskedenhed for ca. 6 mdr siden.
>> Spritten ødelægger pakninger og slanger, med mindre
>> bilen er 'designet' til dêt formål at køre på sprit.
>
> Men pakninger og slanger kan jo skiftes - er straks mere besværligt hvis
> det ødelægger selve motorblokken, så er vi jo ude i at hele motoren og
> benzinsystemet skal skiftes. Det er noget af en udskiftning.


Så hvorfor bekymre sig ???
Jeg syntes også de 5 procent var fint pga.
den grønne bølge, indtil jeg fandt ud af
spritten er skadelig.
Så himledes der op her i gruppen at det
ikke betød en døjt, men som dengang, sprit
er sprit og værd at gå LANGT uden om, medmindre
man er greenpeace fanatiker eller kører en bil som er
designet til sprit.



Henrik Stidsen (07-04-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 07-04-08 21:59

"Eque" <-> wrote in news:47fa88ea$0$2100$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Så hvorfor bekymre sig ???

Hvorfor bekymre sig? Fordi nogen tilsyneladende arbejder for at alt benzin
skal indeholde mere bioætanol. Dvs, hva enten vi vil eller ej kommer vi til
at køre med det og risikerer ødelagte motorer... Det er da ufedt!

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!

Ukendt (07-04-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-04-08 22:09


"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns9A79E9DB8431Ahenrikstidsendk@130.225.247.90...
> "Eque" <-> wrote in news:47fa88ea$0$2100$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
>
>> Så hvorfor bekymre sig ???
>
> Hvorfor bekymre sig? Fordi nogen tilsyneladende arbejder for at alt benzin
> skal indeholde mere bioætanol. Dvs, hva enten vi vil eller ej kommer vi
> til
> at køre med det og risikerer ødelagte motorer... Det er da ufedt!

Tyskland har netop opgivet 'forsøget'...netop fordi der er for mange
biler, som IKKE kan tåle det. Så hvorfor skulle det så indføres i lille
danmark, som ikke engang har det antal folk, som der er biler i tyskland ??



Henrik Stidsen (07-04-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 07-04-08 22:51

"Eque" <-> wrote in news:47fa8d8a$0$2101$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Tyskland har netop opgivet 'forsøget'...netop fordi der er for mange
> biler, som IKKE kan tåle det. Så hvorfor skulle det så indføres i
> lille danmark, som ikke engang har det antal folk, som der er biler i
> tyskland ??

Fra artiklen:
"Fra 2010 kræver EU, at der tilsættes mere ætanol til benzinen, men det kan
dagens biler slet ikke tåle, advarer eksperter."

"For at nå målet skal der tilsættes 8,5 procent bioætanol til benzinen..."

Så det er EU der kræver det.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!

Ukendt (07-04-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-04-08 23:08

EU-Kommissionen har foreslået, at man kan løse problemet ved at etablere
flere standere på tankstationerne. Én med fem procent biobrændstof og én med
ti procent iblanding til de nye biler.

Men flere eksperter tvivler på, om man kan nå miljømålene, fordi mange
bilister vil vælge den mere sikre blanding på fem procent.

Så det diskuteres stadig på EU-plan. Jeg tror ikke det blir' til noget
med 'kvaliteten' af den eksisterende bilpark i europa idag.

2 år er ganske kort tid til at få den slags helt og fuldgyldigt igennem.


"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns9A79F2A63785Dhenrikstidsendk@130.225.247.90...

> Så det er EU der kræver det.




Henrik Stidsen (08-04-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 08-04-08 20:35

"Eque" <-> wrote in news:47fa9b55$0$2093$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Men flere eksperter tvivler på, om man kan nå miljømålene, fordi mange
> bilister vil vælge den mere sikre blanding på fem procent.

Det ville jeg også med mindre jeg kunne få en garanti på at bilen kunne
klare det - og jeg mener en garanti der giver gratis rep hvis det viser sig
ikke at holde.

> 2 år er ganske kort tid til at få den slags helt og fuldgyldigt
> igennem.

Ekstremt kort tid. Men det er jo EU vi snakker om så det overrasker jo
ikke... ;)

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177502
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408538
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste