og lige et afgiftsspørgsmål mere ang veter~
Fra : Thomas

Dato : 05-04-08 16:33

Hej NG

Faldt også over denne her
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/Porsche-911-2,4-2d.--_ID264190.htm

Gad vide om denne stadigvæk har "veteranstatus" når den er bygget om eller
delvist bygget om til en nyere vogn ?????

Nogen der ved noget om det ?

Mvh

Thomas

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 05-04-08 17:40

"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Gad vide om denne stadigvæk har "veteranstatus" når den er bygget om
> eller delvist bygget om til en nyere vogn ?????

Ja, det skal være en originalbil, dvs minus fælge. Sådan er det i hvert fald
set flere gange på vores us-biler.

Mvh
Leon

Fra : Thomas

Dato : 07-04-08 14:18

"Leon Hulstrøm" <LeonSPAMME@hulstroem.com> wrote in message

> "Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja, det skal være en originalbil, dvs minus fælge. Sådan er det i hvert
> [...]

jeg takker, ville også mene at alt andet ville være nonsens, når alm nyere
biler, kan skifte "identitet" ved større ombygninger, men man ved jo aldrig
med dansk lov. Men man ved dog så hvorfor den pågældende bil er til salg

Fra : BigMac

Dato : 07-04-08 15:18

> [...]
> biler, kan skifte "identitet" ved større ombygninger, men man ved jo
> aldrig med dansk lov. Men man ved dog så hvorfor den pågældende bil er

Min MC er syntes med konstruktive ændringer på registreringsattesten, ved
dette syn blev der påskrevet "veteran status" - så de behøver ikke stå
originalt. Men måske ved toldsyn for at få lav afgift!
Det må gælde det sammme for biler...