Øøøh.... skal en bil ikke være 35 år gamme~
Fra : Thomas

Dato : 05-04-08 16:25

Hej NG

Jeg faldt lige over denne annonce og studsede lidt

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Porsche-928-4,5-3d_ID557701395.htm

Jeg overvejde om der skulle være en tastefejl mht. årstallet men fandt et
sted på nettet at produktionen først begyndte i 1977 så det kan ikke være
en fejl. Har den kørt som veteran i et andet land som måske kun kræver 30
år ?

Mvh

Thomas

Fra : Brian Christensen

Dato : 06-04-08 19:45

> [...]
> sted på nettet at produktionen først begyndte i 1977 så det kan ikke være
> en fejl. Har den kørt som veteran i et andet land som måske kun kræver

Det er forskelligt, alt efter hvordan man ser på det:

Nogle klubber m.v. opererer med 25 år som veteranbil i forbindelse med
medlemsskab m.v.

Forsikringer forsikrer som regel biler over 35 år som veteraner og over 25
år som klassiske biler ( i hvertfald Runa og dansk veteranforsikring)

Vægtafgiften falder automatisk til 25% når bilen er over 35 år.

Når bilen er over 35 år gl. kan man på motorkontoret ændre til
veterankørsel, så skal bilen synes når den er 40 år gl og derefter hvert 8
år.

I forbindelse med registrering af ikke dansk bil, kan man hvis bilen er over
35 år og i original stand slippe billigere i afgift!

Fra : Thomas

Dato : 07-04-08 14:16

"Brian Christensen" <brian@fjerndettefamilienviborg.dk> wrote in message

> [...]
>
> I forbindelse med registrering af ikke dansk bil, kan man hvis bilen er
> over 35 år og i original stand slippe billigere i afgift!

Jeg takker