/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Attn.: Finn Guldmann
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 05-04-08 11:01

Naaaaaaah.

Hvordan går det så med det svenske?

Jeg synes at jeg kunne se tydeligt forskel på svenskernes adfærd på
E4, fra søndag da jeg kørte nordpå, og så resten af ugen.

Du har allerede gjort et uudsletteligt indtryk på dem.

Hvad har du egentlig gang i? Ny vognmand, eller bare ny speditør?
Vaffor en bil skal man holde udkig efter?

Du kan jo starte med at holde udkig efter en hvid MB 1844 med sorte
stafferinger, samt en sort Schmitz trailer hvor der står PNL på siden.

Så er der 50% chance for at det er mig, da vi er to ens biler der
betjener ruten.

Sårn en Skrammelcedes er forresten ikke det værste man har budt mig.
De er blevet en smule bedre end da jeg sidst var kusk på sådan én. Det
var fra 67 til 69 i forrige århundrede.

Men skide være med det. Lad mig høre nogen slibrige detaljer fra det
svenske.

--

Venlig hilsen
Folmer

 
 
Møller (05-04-2008)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 05-04-08 12:08

Folmer Rasmussen skrev:

> Du kan jo starte med at holde udkig efter en hvid MB 1844 med sorte
> stafferinger, samt en sort Schmitz trailer hvor der står PNL på siden.

øverst tv:
http://www.pannordic.com/sv/

Møller

Folmer Rasmussen (05-04-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 05-04-08 12:12

On Sat, 05 Apr 2008 13:07:51 +0200, Møller <em@upsg2n.dk> wrote:

>Folmer Rasmussen skrev:
>
>> Du kan jo starte med at holde udkig efter en hvid MB 1844 med sorte
>> stafferinger, samt en sort Schmitz trailer hvor der står PNL på siden.
>
>øverst tv:
>http://www.pannordic.com/sv/

>--

Ja, men det er jo en Renolt der er afbildet der. Den er skiftet ud
med noget tysk isenkram.

--

Venlig hilsen
Folmer

Møller (05-04-2008)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 05-04-08 12:18

Folmer Rasmussen skrev:
> On Sat, 05 Apr 2008 13:07:51 +0200, Møller <em@upsg2n.dk> wrote:
>
>> Folmer Rasmussen skrev:
>>
>>> Du kan jo starte med at holde udkig efter en hvid MB 1844 med sorte
>>> stafferinger, samt en sort Schmitz trailer hvor der står PNL på siden.
>> øverst tv:
>> http://www.pannordic.com/sv/
>
>> --
>
> Ja, men det er jo en Renolt der er afbildet der. Den er skiftet ud
> med noget tysk isenkram.

Men det smager da mere af konjak, end Nürburgkram. ,-)

Og så skal I straks reorganinseres.
Skal du altid lave rav i den fra 1. arbejdsdag?
Dansk og Norsk post i konkurrence med Dansk og Svensk post

Møller

Folmer Rasmussen (05-04-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 05-04-08 12:51

On Sat, 05 Apr 2008 13:17:38 +0200, Møller <em@upsg2n.dk> wrote:

>Folmer Rasmussen skrev:
>> On Sat, 05 Apr 2008 13:07:51 +0200, Møller <em@upsg2n.dk> wrote:
>>
>>> Folmer Rasmussen skrev:
>>>
>>>> Du kan jo starte med at holde udkig efter en hvid MB 1844 med sorte
>>>> stafferinger, samt en sort Schmitz trailer hvor der står PNL på siden.
>>> øverst tv:
>>> http://www.pannordic.com/sv/
>>
>>> --
>>
>> Ja, men det er jo en Renolt der er afbildet der. Den er skiftet ud
>> med noget tysk isenkram.
>
>Men det smager da mere af konjak, end Nürburgkram. ,-)

>--

Alt det der druk siger mig ikke en sk..!

>--

>Og så skal I straks reorganinseres.
>Skal du altid lave rav i den fra 1. arbejdsdag?
>Dansk og Norsk post i konkurrence med Dansk og Svensk post

>--

Nu skal du ikke blande dig i noget du ikke har forstand på.

Det handler bare om at der skal være nogen pakker der skal flyttes.

--

Venlig hilsen
Folmer

Møller (05-04-2008)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 05-04-08 13:47

Folmer Rasmussen skrev:

>
>> Og så skal I straks reorganinseres.
>> Skal du altid lave rav i den fra 1. arbejdsdag?
>> Dansk og Norsk post i konkurrence med Dansk og Svensk post
>
>> --
>
> Nu skal du ikke blande dig i noget du ikke har forstand på.
>
> Det handler bare om at der skal være nogen pakker der skal flyttes.


Jep, og hvem der får mest ud af det med mindst besvær.
Kører man stadig post til fordeling i DK fra DK til et eksotisk land i EU for frankering og så
tilbage igen til omdeling??

Jeg huske tydeligt, da KPC blev taget i brug, da "fungerede" teknikken ikke de første 3-4 uger
Der var nogle af Scocozzas venner fra RUC der lavede et sociologisk eksperiment ved overflytningen i
forbindelse med en gruppeopgave.
Da så der kom en ny overenskomst, fungerede al mekanik straks.
Der kom ikke klar neglelak på fotoceller, motoromskiftere drejede ikke af sig selv mere, og
afregning på over 24 timer på en arbejdsdag blev tilladt.

Møller

Folmer Rasmussen (05-04-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 05-04-08 13:59

On Sat, 05 Apr 2008 14:47:10 +0200, Møller <em@upsg2n.dk> wrote:

>Folmer Rasmussen skrev:
>
>>
>>> Og så skal I straks reorganinseres.
>>> Skal du altid lave rav i den fra 1. arbejdsdag?
>>> Dansk og Norsk post i konkurrence med Dansk og Svensk post
>>
>>> --
>>
>> Nu skal du ikke blande dig i noget du ikke har forstand på.
>>
>> Det handler bare om at der skal være nogen pakker der skal flyttes.
>
>
>Jep, og hvem der får mest ud af det med mindst besvær.
>Kører man stadig post til fordeling i DK fra DK til et eksotisk land i EU for frankering og så
>tilbage igen til omdeling??
>
>Jeg huske tydeligt, da KPC blev taget i brug, da "fungerede" teknikken ikke de første 3-4 uger
>Der var nogle af Scocozzas venner fra RUC der lavede et sociologisk eksperiment ved overflytningen i
>forbindelse med en gruppeopgave.
>Da så der kom en ny overenskomst, fungerede al mekanik straks.
>Der kom ikke klar neglelak på fotoceller, motoromskiftere drejede ikke af sig selv mere, og
>afregning på over 24 timer på en arbejdsdag blev tilladt.

>--

Alt det der er for avanceret for mig.

PNL har egne terminaler der ikke har forbindelse med nogen post det
ene eller det andet.

Derhenter og bringer jeg pakker, og det er fint med mig. ;-9

--

Venlig hilsen
Folmer

Møller (05-04-2008)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 05-04-08 16:05

Folmer Rasmussen skrev:

>
> PNL har egne terminaler der ikke har forbindelse med nogen post det
> ene eller det andet.
>
> Derhenter og bringer jeg pakker, og det er fint med mig. ;-9

Får I nu ikke alligevel post fra PostDamnark.)
Eller er I kun ejet af PD.
Helt eller delvist ejede datterselskaber
• Budstikken
• e-Boks
• Pan Nordic Logistics

Får I så heller ikke udleveret denne:
http://postdanmark.dk/cms/da-dk/files/kogebog.pdf

For der hører vel mikroovn med i det kørende electronikuhyre.
Knapperne har man jo sparet væk, for det er meget lettere at trække få ledninger og så lade dig
fumle rundt med en skærm.


Møller




Folmer Rasmussen (05-04-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 05-04-08 16:33

On Sat, 05 Apr 2008 17:05:03 +0200, Møller <em@upsg2n.dk> wrote:

>Folmer Rasmussen skrev:
>
>>
>> PNL har egne terminaler der ikke har forbindelse med nogen post det
>> ene eller det andet.
>>
>> Derhenter og bringer jeg pakker, og det er fint med mig. ;-9
>
>Får I nu ikke alligevel post fra PostDamnark.)
>Eller er I kun ejet af PD.
>Helt eller delvist ejede datterselskaber
>• Budstikken
>• e-Boks
>• Pan Nordic Logistics

>--

Møller, er du fatsvag? )

Jeg har forsigtigt prøvet at forklare dig, at jeg er græsk-katolsk
overfor hvor pakkerne kommer fra, men nu har du jo på bedste måde
overbevist os om hvordan firmastrukturen er strikket sammen.

>--

>Får I så heller ikke udleveret denne:
>http://postdanmark.dk/cms/da-dk/files/kogebog.pdf

>--

Jeg må gentage, at jeg ikke er ansat i Post DK!!

>--

>For der hører vel mikroovn med i det kørende electronikuhyre.
>Knapperne har man jo sparet væk, for det er meget lettere at trække få ledninger og så lade dig
>fumle rundt med en skærm.

>--

Microovne stinker! Jeg vil ikke have den slags i mit soveværelse.

--

Venlig hilsen
Folmer

Møller (05-04-2008)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 05-04-08 16:41

Folmer Rasmussen skrev:

>
> Møller, er du fatsvag? )

Medfødt.

> Jeg må gentage, at jeg ikke er ansat i Post DK!!

Er feset ind på lystavlen
>
> Microovne stinker! Jeg vil ikke have den slags i mit soveværelse.

hvad er den af? Er den også forsynet med badeværelse ,o))

Møller


Folmer Rasmussen (05-04-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 05-04-08 19:34

On Sat, 05 Apr 2008 17:40:55 +0200, Møller <em@upsg2n.dk> wrote:

>Folmer Rasmussen skrev:
>
>>
>> Møller, er du fatsvag? )
>
>Medfødt.

>--

Stakkels.

>--

>> Jeg må gentage, at jeg ikke er ansat i Post DK!!
>
>Er feset ind på lystavlen

>--

Det var godt.

>--

>> Microovne stinker! Jeg vil ikke have den slags i mit soveværelse.
>
>hvad er den af? Er den også forsynet med badeværelse ,o))

>--

Der kniber det godt nok, og hvad værre er, visse skribenter mener
heller ikke at vi skal have adgang til den slags.

--

Venlig hilsen
Folmer

Finn Guldmann (05-04-2008)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 05-04-08 15:54

Folmer Rasmussen skrev:
>>> Du kan jo starte med at holde udkig efter en hvid MB 1844 med sorte
>>> stafferinger, samt en sort Schmitz trailer hvor der står PNL på siden.
>> øverst tv:
>> http://www.pannordic.com/sv/
> Ja, men det er jo en Renolt der er afbildet der. Den er skiftet ud
> med noget tysk isenkram.
>
Men farvefordelingen er vel den samme?

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Folmer Rasmussen (05-04-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 05-04-08 16:33

On Sat, 05 Apr 2008 16:54:21 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Folmer Rasmussen skrev:
>>>> Du kan jo starte med at holde udkig efter en hvid MB 1844 med sorte
>>>> stafferinger, samt en sort Schmitz trailer hvor der står PNL på siden.
>>> øverst tv:
>>> http://www.pannordic.com/sv/
>> Ja, men det er jo en Renolt der er afbildet der. Den er skiftet ud
>> med noget tysk isenkram.
>>
>Men farvefordelingen er vel den samme?

>--

Det er ikke meget galt. ;-9

--

Venlig hilsen
Folmer

Finn Guldmann (05-04-2008)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 05-04-08 15:54

Møller skrev:
>> Du kan jo starte med at holde udkig efter en hvid MB 1844 med sorte
>> stafferinger, samt en sort Schmitz trailer hvor der står PNL på siden.
> øverst tv:
> http://www.pannordic.com/sv/
>
Tak.

Så ved jeg da lidt om hvad jeg skal holde udkig efter.

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Claus Frørup (05-04-2008)
Kommentar
Fra : Claus Frørup


Dato : 05-04-08 12:17

Isang tao pinangalanan, Folmer Rasmussen nagsulat:

klip
>
>Men skide være med det. Lad mig høre nogen slibrige detaljer fra det
>svenske.

Kaffen på landevejskroerne er udgået, man får i stedet serveret blå
pripps.....
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Folmer Rasmussen (05-04-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 05-04-08 12:52

On Sat, 05 Apr 2008 13:16:34 +0200, Claus Frørup <Claus@froerup.dk>
wrote:

>Isang tao pinangalanan, Folmer Rasmussen nagsulat:
>
>klip
>>
>>Men skide være med det. Lad mig høre nogen slibrige detaljer fra det
>>svenske.
>
>Kaffen på landevejskroerne er udgået, man får i stedet serveret blå
>pripps.....

>--

Skal jeg liiiiige se om mine forbindelser rækker til at få dig flyttet
over på en plan med faste delte vagter?

--

Venlig hilsen
Folmer

Claus Frørup (06-04-2008)
Kommentar
Fra : Claus Frørup


Dato : 06-04-08 00:39

Isang tao pinangalanan, Folmer Rasmussen nagsulat:

klip
>Skal jeg liiiiige se om mine forbindelser rækker til at få dig flyttet
>over på en plan med faste delte vagter?

Bort me´ tassarna.....
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Finn Guldmann (05-04-2008)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 05-04-08 15:57

Claus Frørup skrev:
>> Men skide være med det. Lad mig høre nogen slibrige detaljer fra det
>> svenske.
> Kaffen på landevejskroerne er udgået, man får i stedet serveret blå
> pripps.....
>
Så er man da heldigvis i stand til at lave sin kaffe selv.

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Folmer Rasmussen (05-04-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 05-04-08 16:34

On Sat, 05 Apr 2008 16:57:03 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Claus Frørup skrev:
>>> Men skide være med det. Lad mig høre nogen slibrige detaljer fra det
>>> svenske.
>> Kaffen på landevejskroerne er udgået, man får i stedet serveret blå
>> pripps.....
> >
>Så er man da heldigvis i stand til at lave sin kaffe selv.

>--

Nemlig.

--

Venlig hilsen
Folmer

Finn Guldmann (05-04-2008)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 05-04-08 12:24

Folmer Rasmussen skrev:
> Naaaaaaah.
> Hvordan går det så med det svenske?
>
Bedre end med det tyske. Hentede første læs i Tyskland og brugte 6 timer
på at få det. (Aflæsset på en time incl åbne og lukke siderne på trailer)

> Jeg synes at jeg kunne se tydeligt forskel på svenskernes adfærd på
> E4, fra søndag da jeg kørte nordpå, og så resten af ugen.
>
Det må havde været noget andet end mig så siden du kunne se det så
tidligt. Jeg kom først til Sverige tirsdag lidt over 10 om formiddagen.

> Du har allerede gjort et uudsletteligt indtryk på dem.
>
Det er muligt.

> Hvad har du egentlig gang i? Ny vognmand, eller bare ny speditør?
> Vaffor en bil skal man holde udkig efter?
>
Hvid Volvo boogiebil med et enkelt rotorblink i venstre side.

Den her: http://www.guldfinn.dk/FG0803-023.jpg

Det er taget tirsdag aften hvor jeg kom ½ time for sent til at kunne få
læsset af den dag. (Det der med at havde brugt 6 timer på at få læs)

> Du kan jo starte med at holde udkig efter en hvid MB 1844 med sorte
> stafferinger, samt en sort Schmitz trailer hvor der står PNL på siden.
>
Det skal jeg huske.

> Så er der 50% chance for at det er mig, da vi er to ens biler der
> betjener ruten.
>
Kører I altid ud de samme tider? Og/eller bliver det noget med tre ture
i den ene uge og to i den anden for at skiverne hænger sammen?

> Sårn en Skrammelcedes er forresten ikke det værste man har budt mig.
> De er blevet en smule bedre end da jeg sidst var kusk på sådan én. Det
> var fra 67 til 69 i forrige århundrede.
>
Sidst jeg kørte i sådan noget var i '90. De skulle også være blevet
bedre siden da.

Den her: http://www.guldfinn.dk/Mega%20Spand.jpg

> Men skide være med det. Lad mig høre nogen slibrige detaljer fra det
> svenske.
>
Jo, Polisen har været så flinke at holde lysene slukkede når jeg kom
forbi de der kontrolpladser (alle fire gange), så dem har jeg ikke haft
problemer med.

Og de steder hvor navi har meldt om fartkameraer har jeg alligevel været
under det man måtte køre på stedet, så dem har der heller ikke været
problemer med.

Men jeg fandt da ud af at det ikke er dem alle der holder sig striks,
endda godt og vel, til reglerne.

I anden omgang var jeg i Bara ved Malmø og læsse af, og da jeg var på
vej gennem byen med de tilladte 50 var der en "Brian" (Hvad kalder de
dem på svensk? Forsøgte at finde ud af det og det nærmeste jeg kunne
komme det var at det vistnok er "en drul".) der ikke syntes det var nok,
og så tog han den lige venstre om et helleanlæg 100 m efter
fartkameraet.

Og om tirsdagen fik jeg lært, i Norrköping, at pladsen foran en lastbil
er lige så attraktiv for svenskere som den er for alle andre. Med det
resultat at den 4. af dem der lige skulle nå at dreje til højre foran
mig ikke nåede det og måtte presse sig ind længere fremme i rækken. Med
det resultat at Finn kunne få lov at holde og vente på at de alle kom
afsted til højre så han kunne få sporet at køre lige ud i.

Den der rasteplads du skrev om i sidste weekend, hvor ligger den sådan
lidt mere eksakt?

Det forlyder at vi godt kan komme så langt op som nord for Stockholm, og
så ville det jo være rart at kunne finde pladsen.

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Folmer Rasmussen (05-04-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 05-04-08 13:08

On Sat, 05 Apr 2008 13:23:59 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Folmer Rasmussen skrev:
>> Naaaaaaah.
>> Hvordan går det så med det svenske?
> >
>Bedre end med det tyske. Hentede første læs i Tyskland og brugte 6 timer
>på at få det. (Aflæsset på en time incl åbne og lukke siderne på trailer)

>--

Shit happens.

>--

>> Jeg synes at jeg kunne se tydeligt forskel på svenskernes adfærd på
>> E4, fra søndag da jeg kørte nordpå, og så resten af ugen.
>>
>Det må havde været noget andet end mig så siden du kunne se det så
>tidligt. Jeg kom først til Sverige tirsdag lidt over 10 om formiddagen.

>--

På det tidspunkt vidste de allerede at du skulle komme.

>--

>> Du har allerede gjort et uudsletteligt indtryk på dem.
>>
>Det er muligt.
>
>> Hvad har du egentlig gang i? Ny vognmand, eller bare ny speditør?
>> Vaffor en bil skal man holde udkig efter?
>>
>Hvid Volvo boogiebil med et enkelt rotorblink i venstre side.
>
>Den her: http://www.guldfinn.dk/FG0803-023.jpg

>--

Samme trailer hele tiden?

>--

>> Så er der 50% chance for at det er mig, da vi er to ens biler der
>> betjener ruten.
>>
>Kører I altid ud de samme tider? Og/eller bliver det noget med tre ture
>i den ene uge og to i den anden for at skiverne hænger sammen?

>--

Ja til det hele. Afg. Høje Tåstrup mellem 15:00 og 15:30, og afg. fra
Arlanda dagen efter kl. 16:30

>--

>> Sårn en Skrammelcedes er forresten ikke det værste man har budt mig.
>> De er blevet en smule bedre end da jeg sidst var kusk på sådan én. Det
>> var fra 67 til 69 i forrige århundrede.
>>
>Sidst jeg kørte i sådan noget var i '90. De skulle også være blevet
>bedre siden da.
>
>Den her: http://www.guldfinn.dk/Mega%20Spand.jpg

>--

Ja, de ligner stadig sig selv, men "min" er fra sidste efterår.

>--

>> Men skide være med det. Lad mig høre nogen slibrige detaljer fra det
>> svenske.
>>
>Jo, Polisen har været så flinke at holde lysene slukkede når jeg kom
>forbi de der kontrolpladser (alle fire gange), så dem har jeg ikke haft
>problemer med.

>--

Det er ikke særligt ofte, for nu at sige det mildt, at de er i brug.

>--

>Og de steder hvor navi har meldt om fartkameraer har jeg alligevel været
>under det man måtte køre på stedet, så dem har der heller ikke været
>problemer med.

>--

Der er 300 mere på vej!!

>--

>Men jeg fandt da ud af at det ikke er dem alle der holder sig striks,
>endda godt og vel, til reglerne.

>--

Sikkert en tilflytter fra DK, på de højtelskede svenske plader. ))

>--

>Den der rasteplads du skrev om i sidste weekend, hvor ligger den sådan
>lidt mere eksakt?

>--

Den er skiltet ude på E4. Det er den sidste frakørsel inden den til
selve Arlanda lufthavn. Den hedder Eurostop/Arlandastop, og der ligger
en Statoil-tank ved siden af, samt et stort shopping-center.

>--

>Det forlyder at vi godt kan komme så langt op som nord for Stockholm, og
>så ville det jo være rart at kunne finde pladsen.

>--

Ja, det er en god ting.

--

Venlig hilsen
Folmer

Finn Guldmann (05-04-2008)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 05-04-08 16:26

Folmer Rasmussen skrev:
>>> Hvad har du egentlig gang i? Ny vognmand, eller bare ny speditør?
>>> Vaffor en bil skal man holde udkig efter?
>> Hvid Volvo boogiebil med et enkelt rotorblink i venstre side.
>> Den her: http://www.guldfinn.dk/FG0803-023.jpg
> Samme trailer hele tiden?
>
Det er ikke givet at det er samme trailer, men der er ret stor
sandsynlighed for at den holder farvesammensætningen.

>>> Så er der 50% chance for at det er mig, da vi er to ens biler der
>>> betjener ruten.
>> Kører I altid ud de samme tider? Og/eller bliver det noget med tre ture
>> i den ene uge og to i den anden for at skiverne hænger sammen?
> Ja til det hele. Afg. Høje Tåstrup mellem 15:00 og 15:30, og afg. fra
> Arlanda dagen efter kl. 16:30
>
Jamen det betyder jo at jeg sover når du kommer drønene den ene eller
den anden vej.

Jeg troede da det var et dagjob du havde fundet.

>>> Sårn en Skrammelcedes er forresten ikke det værste man har budt mig.
>>> De er blevet en smule bedre end da jeg sidst var kusk på sådan én. Det
>>> var fra 67 til 69 i forrige århundrede.
>> Sidst jeg kørte i sådan noget var i '90. De skulle også være blevet
>> bedre siden da.
>> Den her: http://www.guldfinn.dk/Mega%20Spand.jpg
> Ja, de ligner stadig sig selv, men "min" er fra sidste efterår.
>
Også med de ekstra påskrifter?

>>> Men skide være med det. Lad mig høre nogen slibrige detaljer fra det
>>> svenske.
>> Jo, Polisen har været så flinke at holde lysene slukkede når jeg kom
>> forbi de der kontrolpladser (alle fire gange), så dem har jeg ikke haft
>> problemer med.
> Det er ikke særligt ofte, for nu at sige det mildt, at de er i brug.
>
De fire gange jeg nævner var de igang inde på pladsen. Men havde
åbenbart ikke lige tid til mig.

>> Og de steder hvor navi har meldt om fartkameraer har jeg alligevel været
>> under det man måtte køre på stedet, så dem har der heller ikke været
>> problemer med.
> Der er 300 mere på vej!!
>
Så må vi jo bare opdatere filen når den bliver til at få fat på.

>> Men jeg fandt da ud af at det ikke er dem alle der holder sig striks,
>> endda godt og vel, til reglerne.
> Sikkert en tilflytter fra DK, på de højtelskede svenske plader. ))
>
Han stillede sig ikke til rådighed for at svare på spørgsmål, så jeg fik
ikke hørt sproget.

>> Den der rasteplads du skrev om i sidste weekend, hvor ligger den sådan
>> lidt mere eksakt?
> Den er skiltet ude på E4. Det er den sidste frakørsel inden den til
> selve Arlanda lufthavn. Den hedder Eurostop/Arlandastop, og der ligger
> en Statoil-tank ved siden af, samt et stort shopping-center.
>
Er det den der lille trekant syd for centret hvor der kun kan holde en
ti biler?

(Ok hvis du så skal bruge den om dagen og jeg om natten bliver de jo på
en måde n ekstra plads.)

>> Det forlyder at vi godt kan komme så langt op som nord for Stockholm, og
>> så ville det jo være rart at kunne finde pladsen.
> Ja, det er en god ting.
>
Ja, nemmerlig.

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Folmer Rasmussen (05-04-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 05-04-08 19:42

On Sat, 05 Apr 2008 17:25:58 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Folmer Rasmussen skrev:
>>>> Hvad har du egentlig gang i? Ny vognmand, eller bare ny speditør?
>>>> Vaffor en bil skal man holde udkig efter?
>>> Hvid Volvo boogiebil med et enkelt rotorblink i venstre side.
>>> Den her: http://www.guldfinn.dk/FG0803-023.jpg
>> Samme trailer hele tiden?
>>
>Det er ikke givet at det er samme trailer, men der er ret stor
>sandsynlighed for at den holder farvesammensætningen.

>--

Så er du nemmere at spotte på afstand. Det er jo lidt sent at
håndhilse når man får øje på navneskiltet.

>--

>>>> Så er der 50% chance for at det er mig, da vi er to ens biler der
>>>> betjener ruten.
>>> Kører I altid ud de samme tider? Og/eller bliver det noget med tre ture
>>> i den ene uge og to i den anden for at skiverne hænger sammen?
>> Ja til det hele. Afg. Høje Tåstrup mellem 15:00 og 15:30, og afg. fra
>> Arlanda dagen efter kl. 16:30
>>
>Jamen det betyder jo at jeg sover når du kommer drønene den ene eller
>den anden vej.

>--

At sove er godt, at sove længe er meget godt, at sove for længe er
noget snavs.

>--

>Jeg troede da det var et dagjob du havde fundet.

>--

Ha!!

>--

>>>> Sårn en Skrammelcedes er forresten ikke det værste man har budt mig.
>>>> De er blevet en smule bedre end da jeg sidst var kusk på sådan én. Det
>>>> var fra 67 til 69 i forrige århundrede.
>>> Sidst jeg kørte i sådan noget var i '90. De skulle også være blevet
>>> bedre siden da.
>>> Den her: http://www.guldfinn.dk/Mega%20Spand.jpg
>> Ja, de ligner stadig sig selv, men "min" er fra sidste efterår.
>>
>Også med de ekstra påskrifter?

>--

Nej nej. De lader til at være hjemme, alle hestene.

>--

>>>> Men skide være med det. Lad mig høre nogen slibrige detaljer fra det
>>>> svenske.
>>> Jo, Polisen har været så flinke at holde lysene slukkede når jeg kom
>>> forbi de der kontrolpladser (alle fire gange), så dem har jeg ikke haft
>>> problemer med.
>> Det er ikke særligt ofte, for nu at sige det mildt, at de er i brug.
>>
>De fire gange jeg nævner var de igang inde på pladsen. Men havde
>åbenbart ikke lige tid til mig.

>--

Det eneste jeg har set på de 3 ture i den forgangne uge var her på
sidste tur, hvor de havde fat i en Italcargo, oppe omkring Linköping.

>--

>>> Og de steder hvor navi har meldt om fartkameraer har jeg alligevel været
>>> under det man måtte køre på stedet, så dem har der heller ikke været
>>> problemer med.
>> Der er 300 mere på vej!!
>>
>Så må vi jo bare opdatere filen når den bliver til at få fat på.

>--

De findes ikke på "min" vej - endnu.

>--

>>> Men jeg fandt da ud af at det ikke er dem alle der holder sig striks,
>>> endda godt og vel, til reglerne.
>> Sikkert en tilflytter fra DK, på de højtelskede svenske plader. ))
>>
>Han stillede sig ikke til rådighed for at svare på spørgsmål, så jeg fik
>ikke hørt sproget.

>--

Skammeligt.

>--

>>> Den der rasteplads du skrev om i sidste weekend, hvor ligger den sådan
>>> lidt mere eksakt?
>> Den er skiltet ude på E4. Det er den sidste frakørsel inden den til
>> selve Arlanda lufthavn. Den hedder Eurostop/Arlandastop, og der ligger
>> en Statoil-tank ved siden af, samt et stort shopping-center.
>>
>Er det den der lille trekant syd for centret hvor der kun kan holde en
>ti biler?

>--

Der kan snildt holde det dobbelte.

>--

>(Ok hvis du så skal bruge den om dagen og jeg om natten bliver de jo på
>en måde n ekstra plads.)

>--

Skal jeg holde en plads varm til dig?

--

Venlig hilsen
Folmer

Finn Guldmann (05-04-2008)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 05-04-08 21:06

Folmer Rasmussen skrev:
>>>>> Hvad har du egentlig gang i? Ny vognmand, eller bare ny speditør?
>>>>> Vaffor en bil skal man holde udkig efter?
>>>> Hvid Volvo boogiebil med et enkelt rotorblink i venstre side.
>>>> Den her: http://www.guldfinn.dk/FG0803-023.jpg
>>> Samme trailer hele tiden?
>> Det er ikke givet at det er samme trailer, men der er ret stor
>> sandsynlighed for at den holder farvesammensætningen.
> Så er du nemmere at spotte på afstand. Det er jo lidt sent at
> håndhilse når man får øje på navneskiltet.
>
Nu har jeg jo ikke set dem allesammen, men indtil videre har jeg ikke
set andre hvide trækkere foran de trailere, de kører nord på.

>>>>> Så er der 50% chance for at det er mig, da vi er to ens biler der
>>>>> betjener ruten.
>>>> Kører I altid ud de samme tider? Og/eller bliver det noget med tre ture
>>>> i den ene uge og to i den anden for at skiverne hænger sammen?
>>> Ja til det hele. Afg. Høje Tåstrup mellem 15:00 og 15:30, og afg. fra
>>> Arlanda dagen efter kl. 16:30
>> Jamen det betyder jo at jeg sover når du kommer drønene den ene eller
>> den anden vej.
> At sove er godt, at sove længe er meget godt, at sove for længe er
> noget snavs.
>
Havde du nu skulle sove 3-4 timer længer ville det måske havde passet
med den tid hvor jeg ville begynde at tænke på et sted at holde for
natten. Og så kunne du jo få "stå op nu" service.

>> Jeg troede da det var et dagjob du havde fundet.
> Ha!!
>
Hvad gør du så når du er hjemme på weekend? Vender du dit døgn to gange
om ugen eller holder du, så nogenlunde, rytmen?

Har selv kørt om natten i flere omgange (taxi). Og der beholdt jeg
rytmen s jeg sov om dagen selvom jeg havde fri.

Ok, jeg har heller ikke nogen familie at tage hensyn til, s det var
selvfølgelig meget lettere for mig.

Men en far der sover mens mor er på arbejde og ungerne er i skole
(Kender ikke lige alderen på dine (evt.)af slagsen ) og er frisk og
veloplagt ville da nok være en fordel.

Men på den anden side bliver han selvfølge pi**e irriterende for resten
af familien når han vedbliver md at være frisk længe efter at der er
begyndt at hænge med hovederne.

>>>>> Sårn en Skrammelcedes er forresten ikke det værste man har budt mig.
>>>>> De er blevet en smule bedre end da jeg sidst var kusk på sådan én. Det
>>>>> var fra 67 til 69 i forrige århundrede.
>>>> Sidst jeg kørte i sådan noget var i '90. De skulle også være blevet
>>>> bedre siden da.
>>>> Den her: http://www.guldfinn.dk/Mega%20Spand.jpg
>>> Ja, de ligner stadig sig selv, men "min" er fra sidste efterår.
>> Også med de ekstra påskrifter?
> Nej nej. De lader til at være hjemme, alle hestene.
>
Det var de ikke på de første udgaver af modellen.

Den kunne end ikke trække sig selv, og en tom køletrailer, op af
bakkerne nede i Tyskland uden at skulle et geartrind ned.

>>>>> Men skide være med det. Lad mig høre nogen slibrige detaljer fra det
>>>>> svenske.
>>>> Jo, Polisen har været så flinke at holde lysene slukkede når jeg kom
>>>> forbi de der kontrolpladser (alle fire gange), så dem har jeg ikke haft
>>>> problemer med.
>>> Det er ikke særligt ofte, for nu at sige det mildt, at de er i brug.
>> De fire gange jeg nævner var de igang inde på pladsen. Men havde
>> åbenbart ikke lige tid til mig.
> Det eneste jeg har set på de 3 ture i den forgangne uge var her på
> sidste tur, hvor de havde fat i en Italcargo, oppe omkring Linköping.
>
Er det der hvor de har kontrolpladser lige overfor hinanden?

Hvis så så var de igang både tirsdag og onsdag. Og fredag var de igang i
begge retninger nede på dem ved Malmø.

Men nu starter du jo også så sent ud at Jönsson måske er ved at miste
interessen.

>>>> Og de steder hvor navi har meldt om fartkameraer har jeg alligevel været
>>>> under det man måtte køre på stedet, så dem har der heller ikke været
>>>> problemer med.
>>> Der er 300 mere på vej!!
>> Så må vi jo bare opdatere filen når den bliver til at få fat på.
> De findes ikke på "min" vej - endnu.
>
Nej, det fandt jeg ud af på den første tur. Der varder ikke noget der
"gik i rødt", andet end oppe ved læssestedet. Hvor jeg aldrig opdagede
hvor kameraet stod da jeg havde travlt med at finde ud af at den adresse
de havde givet mig vat til kontoret i et villakvarter, og ikke til
savværket, der lå på den anden side af vejen. Og da min hastighed der
gik i området mellem 0 og 30 km/t kunne jeg vel også være ligeglad. ,-)

>>>> Den der rasteplads du skrev om i sidste weekend, hvor ligger den sådan
>>>> lidt mere eksakt?
>>> Den er skiltet ude på E4. Det er den sidste frakørsel inden den til
>>> selve Arlanda lufthavn. Den hedder Eurostop/Arlandastop, og der ligger
>>> en Statoil-tank ved siden af, samt et stort shopping-center.
>> Er det den der lille trekant syd for centret hvor der kun kan holde en
>> ti biler?
> Der kan snildt holde det dobbelte.
>
Det er vi jo nødt til. Jvf anden tråd.

>> (Ok hvis du så skal bruge den om dagen og jeg om natten bliver de jo på
>> en måde n ekstra plads.)
>
> Skal jeg holde en plads varm til dig?
>
Det må du nok hellere glemme at ofte tid på. Jeg vil sikkert først vide
at jeg kommer der lige før jeg er der.

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Folmer Rasmussen (05-04-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 05-04-08 21:23

On Sat, 05 Apr 2008 22:05:54 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:


>>> Det er ikke givet at det er samme trailer, men der er ret stor
>>> sandsynlighed for at den holder farvesammensætningen.
>> Så er du nemmere at spotte på afstand. Det er jo lidt sent at
>> håndhilse når man får øje på navneskiltet.
>>
>Nu har jeg jo ikke set dem allesammen, men indtil videre har jeg ikke
>set andre hvide trækkere foran de trailere, de kører nord på.

>--

Det letter overskueligheden noget.

>--

>Havde du nu skulle sove 3-4 timer længer ville det måske havde passet
>med den tid hvor jeg ville begynde at tænke på et sted at holde for
>natten. Og så kunne du jo få "stå op nu" service.

>--

En kaffe med sukker og to croisanter, tak.

>--

>>> Jeg troede da det var et dagjob du havde fundet.
>> Ha!!
>>
>Hvad gør du så når du er hjemme på weekend? Vender du dit døgn to gange
>om ugen eller holder du, så nogenlunde, rytmen?

>--

Jeg prøver at holde rytmen ved at gå sent i seng.

>--

>Har selv kørt om natten i flere omgange (taxi). Og der beholdt jeg
>rytmen s jeg sov om dagen selvom jeg havde fri.
>
>Ok, jeg har heller ikke nogen familie at tage hensyn til, s det var
>selvfølgelig meget lettere for mig.

>--

Jeg har "bare" fruen, og hun har vænnet sig til mig for længe siden.

>--

>> Nej nej. De lader til at være hjemme, alle hestene.
>>
>Det var de ikke på de første udgaver af modellen.
>
>Den kunne end ikke trække sig selv, og en tom køletrailer, op af
>bakkerne nede i Tyskland uden at skulle et geartrind ned.

>--

Det går meget godt nu, men nu kører vi heller ikke med de tunge læs.
Har vi 8 tons på, så sveder vi.

>--

>> Det eneste jeg har set på de 3 ture i den forgangne uge var her på
>> sidste tur, hvor de havde fat i en Italcargo, oppe omkring Linköping.
>>
>Er det der hvor de har kontrolpladser lige overfor hinanden?

>--

Nej, det var på en af de små krumme de har over det hele.

>--

>Hvis så så var de igang både tirsdag og onsdag. Og fredag var de igang i
>begge retninger nede på dem ved Malmø.

>--

Det var da en voldsom aktivitet.

>--

>> De findes ikke på "min" vej - endnu.
>>
>Nej, det fandt jeg ud af på den første tur. Der varder ikke noget der
>"gik i rødt", andet end oppe ved læssestedet. Hvor jeg aldrig opdagede
>hvor kameraet stod da jeg havde travlt med at finde ud af at den adresse
>de havde givet mig vat til kontoret i et villakvarter, og ikke til
>savværket, der lå på den anden side af vejen. Og da min hastighed der
>gik i området mellem 0 og 30 km/t kunne jeg vel også være ligeglad. ,-)

>--

Ja, så er der ingen skade sket.

>--

>>> Er det den der lille trekant syd for centret hvor der kun kan holde en
>>> ti biler?
>> Der kan snildt holde det dobbelte.
>>
>Det er vi jo nødt til. Jvf anden tråd.

>--

Ja, men hvis det flasker sig med rækkefølgen folk kommer og går i, så
er der altid plads.

>--

>>> (Ok hvis du så skal bruge den om dagen og jeg om natten bliver de jo på
>>> en måde n ekstra plads.)
>>
>> Skal jeg holde en plads varm til dig?
>>
>Det må du nok hellere glemme at ofte tid på. Jeg vil sikkert først vide
>at jeg kommer der lige før jeg er der.

>--

Få styr på skidtet.

--

Venlig hilsen
Folmer

Finn Guldmann (05-04-2008)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 05-04-08 22:07

Folmer Rasmussen skrev:
>> Havde du nu skulle sove 3-4 timer længer ville det måske havde passet
>> med den tid hvor jeg ville begynde at tænke på et sted at holde for
>> natten. Og så kunne du jo få "stå op nu" service.
> En kaffe med sukker og to croisanter, tak.
>
Sukker i kaffen? Det må du s*u selv sørge for.

>>>> Jeg troede da det var et dagjob du havde fundet.
>>> Ha!!
>> Hvad gør du så når du er hjemme på weekend? Vender du dit døgn to gange
>> om ugen eller holder du, så nogenlunde, rytmen?
> Jeg prøver at holde rytmen ved at gå sent i seng.
>
Det er også det kroppen har bedst af.

Det er allerfald min erfaring.

>> Har selv kørt om natten i flere omgange (taxi). Og der beholdt jeg
>> rytmen s jeg sov om dagen selvom jeg havde fri.
>> Ok, jeg har heller ikke nogen familie at tage hensyn til, s det var
>> selvfølgelig meget lettere for mig.
> Jeg har "bare" fruen, og hun har vænnet sig til mig for længe siden.
>
Stor fordel.

>>> Nej nej. De lader til at være hjemme, alle hestene.
>> Det var de ikke på de første udgaver af modellen.
>> Den kunne end ikke trække sig selv, og en tom køletrailer, op af
>> bakkerne nede i Tyskland uden at skulle et geartrind ned.
> Det går meget godt nu, men nu kører vi heller ikke med de tunge læs.
> Har vi 8 tons på, så sveder vi.
>
Ja, så ved man jo ikke om den ville få problemer med de 25 til 31 tons
jeg har haft med indtil nu.

Var lidt soren over at læsse de der 31 tons. Regnede med at det var med
et vist overlæs på den tur.

Men da jeg skulle vejes der hvor jeg efterfølgende skulle læsse returlæs
fandt jeg ud af ar der faktisk var plads til næsten 32 tons.

Blev lidt forundret over at en bogie-bil og en p-trailer kun vejer 16,1
tons tom.

>>> Det eneste jeg har set på de 3 ture i den forgangne uge var her på
>>> sidste tur, hvor de havde fat i en Italcargo, oppe omkring Linköping.
>> Er det der hvor de har kontrolpladser lige overfor hinanden?
> Nej, det var på en af de små krumme de har over det hele.
>
Ok. Det eneste jeg har set dem brugt til var en dansker der fandt dem et
passende sted at lette trykket.

>> Hvis så så var de igang både tirsdag og onsdag. Og fredag var de igang i
>> begge retninger nede på dem ved Malmø.
> Det var da en voldsom aktivitet.
>
Men de ville ikke have mig indblandet, så jeg er sådan set ligeglad.

Hvis de ovenikøbe trak en masse af de der østeuropæiske biler ind ville
jeg endda være rigtig glad.

>>> De findes ikke på "min" vej - endnu.
>> Nej, det fandt jeg ud af på den første tur. Der varder ikke noget der
>> "gik i rødt", andet end oppe ved læssestedet. Hvor jeg aldrig opdagede
>> hvor kameraet stod da jeg havde travlt med at finde ud af at den adresse
>> de havde givet mig vat til kontoret i et villakvarter, og ikke til
>> savværket, der lå på den anden side af vejen. Og da min hastighed der
>> gik i området mellem 0 og 30 km/t kunne jeg vel også være ligeglad. ,-)
> Ja, så er der ingen skade sket.
>
Nej, jeg regnerikke med sjove hilsner der oppe fra.

>>>> Er det den der lille trekant syd for centret hvor der kun kan holde en
>>>> ti biler?
>>> Der kan snildt holde det dobbelte.
>> Det er vi jo nødt til. Jvf anden tråd.
> Ja, men hvis det flasker sig med rækkefølgen folk kommer og går i, så
> er der altid plads.
>
Det må vi se på den dag det bliver aktuelt.

>>>> (Ok hvis du så skal bruge den om dagen og jeg om natten bliver de jo på
>>>> en måde n ekstra plads.)
>>> Skal jeg holde en plads varm til dig?
>> Det må du nok hellere glemme at ofte tid på. Jeg vil sikkert først vide
>> at jeg kommer der lige før jeg er der.
> Få styr på skidtet.
>
Det er ikke et must for mig. Jeg kan sagtens leve med først at få
returbesked når jeg er tom.

Det viser sig dog at den nok kommer 2-4 timer før hvis man ringer hjem
og fortæller hvornår man regner med at være tom.

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Peter Dalgaard (05-04-2008)
Kommentar
Fra : Peter Dalgaard


Dato : 05-04-08 12:43

On Sat, 05 Apr 2008 13:16:34 +0200, Claus Frørup wrote:

> Isang tao pinangalanan, Folmer Rasmussen nagsulat:
>
> klip
>>
>>Men skide være med det. Lad mig høre nogen slibrige detaljer fra det
>>svenske.
>
> Kaffen på landevejskroerne er udgået, man får i stedet serveret blå
> pripps.....


Ydrk...


--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907

Ukendt (05-04-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-04-08 15:00


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:oniev35uiar30mcdmo39lfruraaqa7a7vf@4ax.com...
>
> Du kan jo starte med at holde udkig efter en hvid MB 1844 med sorte
> stafferinger, samt en sort Schmitz trailer hvor der står PNL på siden.

Hva pokker, Folmer. Ligger du og rakker til PNL terminalen i Jönköping? Fra
Brøndby eller hva?

Er det KJ du kører for?

Lidt sjovt at vi så har udført samme opgave

Mvh Tommy



Folmer Rasmussen (05-04-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 05-04-08 15:36

On Sat, 5 Apr 2008 16:00:22 +0200, "TBJ" <bruussnabelaosprikdk> wrote:

>
>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:oniev35uiar30mcdmo39lfruraaqa7a7vf@4ax.com...
>>
>> Du kan jo starte med at holde udkig efter en hvid MB 1844 med sorte
>> stafferinger, samt en sort Schmitz trailer hvor der står PNL på siden.
>
>Hva pokker, Folmer. Ligger du og rakker til PNL terminalen i Jönköping? Fra
>Brøndby eller hva?

>--

Bilen bliver læsset i Jylland. Der er ingen grund til at komme nærmere
ind på godsets beskaffenhed af hen syn til tyveknægte.

Jeg kører så København - Jönköping - Stockholm og retur fra Arlanda
til Priorparken.

>--

>Er det KJ du kører for?

>--

Nej, der blev jeg etnisk udrenset.

>--

>Lidt sjovt at vi så har udført samme opgave

>--

Jeg véd det godt, men du vil jo hellere være krejler.

--

Venlig hilsen
Folmer

Ukendt (05-04-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-04-08 16:41


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:da3fv3d15glb2sdt3kcj1rlnvqo6m8g997@4ax.com...
> On Sat, 5 Apr 2008 16:00:22 +0200, "TBJ" <bruussnabelaosprikdk> wrote:
>
>>
>>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>>news:oniev35uiar30mcdmo39lfruraaqa7a7vf@4ax.com...
>>>
>>> Du kan jo starte med at holde udkig efter en hvid MB 1844 med sorte
>>> stafferinger, samt en sort Schmitz trailer hvor der står PNL på siden.
>>
>>Hva pokker, Folmer. Ligger du og rakker til PNL terminalen i Jönköping?
>>Fra
>>Brøndby eller hva?
>
>>--
>
> Bilen bliver læsset i Jylland. Der er ingen grund til at komme nærmere
> ind på godsets beskaffenhed af hen syn til tyveknægte.

Ah, der hvor det bliver læsset, skal man vist være mere end almindelig dum
for at begå tyveri..

> Jeg kører så København - Jönköping - Stockholm og retur fra Arlanda
> til Priorparken.


>
>>Er det KJ du kører for?
> Nej, der blev jeg etnisk udrenset.
Nå da, ja jeg ved jo godt han er glad for østeuropæere.. utroligt at
kunderne vil acceptere det.. Jeg har en gang overværet en KJ ansat polak der
fik en skideballe på norsk ved PGO (oslo), og KJ fik besked på at han ikke
skulle komme der igen..

Men hvis er bilen så?

>>Lidt sjovt at vi så har udført samme opgave
> Jeg véd det godt, men du vil jo hellere være krejler.

jae, nu var det jo ikke helt mit eget valg. Skulderen sagde fra. Men pengene
er bedre




Folmer Rasmussen (05-04-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 05-04-08 19:48

On Sat, 5 Apr 2008 17:40:57 +0200, "TBJ" <bruussnabelaosprikdk> wrote:


>> Bilen bliver læsset i Jylland. Der er ingen grund til at komme nærmere
>> ind på godsets beskaffenhed af hen syn til tyveknægte.
>
>Ah, der hvor det bliver læsset, skal man vist være mere end almindelig dum
>for at begå tyveri..

>--

Der er ikke grænser for hvad folk stjæler.

>--

>> Jeg kører så København - Jönköping - Stockholm og retur fra Arlanda
>> til Priorparken.
>
>
>>
>>>Er det KJ du kører for?
>> Nej, der blev jeg etnisk udrenset.
>Nå da, ja jeg ved jo godt han er glad for østeuropæere.. utroligt at
>kunderne vil acceptere det.. Jeg har en gang overværet en KJ ansat polak der
>fik en skideballe på norsk ved PGO (oslo), og KJ fik besked på at han ikke
>skulle komme der igen..

>--

Det problem har de flere steder.

>--

>Men hvis er bilen så?

>--

Ja. ))

>--

>>>Lidt sjovt at vi så har udført samme opgave
>> Jeg véd det godt, men du vil jo hellere være krejler.
>
>jae, nu var det jo ikke helt mit eget valg. Skulderen sagde fra. Men pengene
>er bedre

>--

Det kan jeg huske at vi har diskuteret. Den etat er en af de sidste
arbejdspladser der stadig opererer med restsygedage.

Der er fand'me ingen grænser for hvad de kan blive syge af.

--

Venlig hilsen
Folmer

Finn Guldmann (05-04-2008)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 05-04-08 21:12

Folmer Rasmussen skrev:
>>>> Er det KJ du kører for?
>>> Nej, der blev jeg etnisk udrenset.
>> Nå da, ja jeg ved jo godt han er glad for østeuropæere.. utroligt at
>> kunderne vil acceptere det.. Jeg har en gang overværet en KJ ansat polak der
>> fik en skideballe på norsk ved PGO (oslo), og KJ fik besked på at han ikke
>> skulle komme der igen..
> Det problem har de flere steder.
>
Rygtet vil at en stor, meget stor, landsdækkende dansk eksportvirksomhed
vil til at forlange af deres transportør at det kun er danske chauffører
der kører med deres gods. Og helt frem til modtageren.

Det bliver spændende at se hvordan en transportør med mellem 5 og 10%
danske chauffører løser det lille problem.

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Ukendt (05-04-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-04-08 21:22

On Sat, 05 Apr 2008 22:11:33 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Folmer Rasmussen skrev:
>>>>> Er det KJ du kører for?
>>>> Nej, der blev jeg etnisk udrenset.
>>> Nå da, ja jeg ved jo godt han er glad for østeuropæere.. utroligt at
>>> kunderne vil acceptere det.. Jeg har en gang overværet en KJ ansat polak der
>>> fik en skideballe på norsk ved PGO (oslo), og KJ fik besked på at han ikke
>>> skulle komme der igen..
>> Det problem har de flere steder.
>>
>Rygtet vil at en stor, meget stor, landsdækkende dansk eksportvirksomhed
>vil til at forlange af deres transportør at det kun er danske chauffører
>der kører med deres gods. Og helt frem til modtageren.
>
>Det bliver spændende at se hvordan en transportør med mellem 5 og 10%
>danske chauffører løser det lille problem.

Har du aldrig hørt om "grønt kort" eller "forsker-ordning" - men OK,
det er nok ikke lønninger, som vil blive tilbudt en lastbilchauffør.
Jeg mener stadig der er noget galt med lønninger, når førere af
køretøjer indeholdende op til 100 passagerer eller et stort antal ton
gods skal kaldes lavtlønnede.
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka
Husk de andre er MED trafikanter ikke MODtrafikanter

Folmer Rasmussen (05-04-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 05-04-08 21:31

On Sat, 05 Apr 2008 22:22:21 +0200, Ivan Madsen <> wrote:


>>Det bliver spændende at se hvordan en transportør med mellem 5 og 10%
>>danske chauffører løser det lille problem.
>
>Har du aldrig hørt om "grønt kort" eller "forsker-ordning" - men OK,
>det er nok ikke lønninger, som vil blive tilbudt en lastbilchauffør.
>Jeg mener stadig der er noget galt med lønninger, når førere af
>køretøjer indeholdende op til 100 passagerer eller et stort antal ton
>gods skal kaldes lavtlønnede.

>--

Man synes vel altid at man får for lidt i løn, men det synes jeg ikke
er det værste.

Manglen af respekt for det arbejde jeg udfører generer mig meget mere.
Og så den evindelige klagesang fra egoisterne om, at de aldrig kan
komme frem p.gr.a. os.

Hvor travlt er det lige de har?

--

Venlig hilsen
Folmer

Finn Guldmann (05-04-2008)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 05-04-08 21:50

Ivan Madsen skrev:
>>>>>> Er det KJ du kører for?
>>>>> Nej, der blev jeg etnisk udrenset.
>>>> Nå da, ja jeg ved jo godt han er glad for østeuropæere.. utroligt at
>>>> kunderne vil acceptere det.. Jeg har en gang overværet en KJ ansat polak der
>>>> fik en skideballe på norsk ved PGO (oslo), og KJ fik besked på at han ikke
>>>> skulle komme der igen..
>>> Det problem har de flere steder.
>> Rygtet vil at en stor, meget stor, landsdækkende dansk eksportvirksomhed
>> vil til at forlange af deres transportør at det kun er danske chauffører
>> der kører med deres gods. Og helt frem til modtageren.
>> Det bliver spændende at se hvordan en transportør med mellem 5 og 10%
>> danske chauffører løser det lille problem.
> Har du aldrig hørt om "grønt kort" eller "forsker-ordning" - men OK,
> det er nok ikke lønninger, som vil blive tilbudt en lastbilchauffør.
>
Nu er det ikke et offentligt krav. Det skulle være kunden der forlanger
der. Og kundernes magt er jo langt størrer end nogen offentlig
myndigheds.

> Jeg mener stadig der er noget galt med lønninger, når førere af
> køretøjer indeholdende op til 100 passagerer eller et stort antal ton
> gods skal kaldes lavtlønnede.
>
Hvad kan man forlange mere når det kun koster 10 eller 20 kr for en tur
fra Nordjylland til grænsen og tilbage efter endt indkøb?

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

René Løweneck (06-04-2008)
Kommentar
Fra : René Løweneck


Dato : 06-04-08 07:12

Hej Ivan !

> Jeg mener stadig der er noget galt med lønninger, når førere af
> køretøjer indeholdende op til 100 passagerer eller et stort antal ton
> gods skal kaldes lavtlønnede.

Ja, det er helt vanvittigt. En ganske almindelig fabriksarbejder får omkring
150,- i timen, en håndværker i nærheden af 200,-.

Mens en chauffør i en stor stationcar med plads til 105 sjæle, får små 120,-
i timen (

Tingene hænger ansvarsmæssigt/lønmæssigt ikke sammen. Men hva' fa'en, vi
elsker jo at køre bil, ik' ))



--
Med venlig hilsen

René Løweneck
http://www.loweneck.dk/rene/default.asp?PG=51
Land Rover Discovery II TD5 - The best 4x4xfar


Folmer Rasmussen (06-04-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 06-04-08 11:02

On Sun, 6 Apr 2008 08:11:59 +0200, René Løweneck <rene@loweneck.dk>
wrote:

>Hej Ivan !
>
>> Jeg mener stadig der er noget galt med lønninger, når førere af
>> køretøjer indeholdende op til 100 passagerer eller et stort antal ton
>> gods skal kaldes lavtlønnede.
>
>Ja, det er helt vanvittigt. En ganske almindelig fabriksarbejder får omkring
>150,- i timen, en håndværker i nærheden af 200,-.
>
>Mens en chauffør i en stor stationcar med plads til 105 sjæle, får små 120,-
>i timen (
>
>Tingene hænger ansvarsmæssigt/lønmæssigt ikke sammen. Men hva' fa'en, vi
>elsker jo at køre bil, ik' ))

>--

Det er jo ikke et job, vel? det er en livsstil.

--

Venlig hilsen
Folmer

René Løweneck (06-04-2008)
Kommentar
Fra : René Løweneck


Dato : 06-04-08 18:48

Hej Folmer !

> Det er jo ikke et job, vel? det er en livsstil.

Jeps


--
Med venlig hilsen

René Løweneck
http://www.loweneck.dk/rene/default.asp?PG=51
Land Rover Discovery II TD5 - The best 4x4xfar


Folmer Rasmussen (05-04-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 05-04-08 21:27

On Sat, 05 Apr 2008 22:11:33 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Folmer Rasmussen skrev:
>>>>> Er det KJ du kører for?
>>>> Nej, der blev jeg etnisk udrenset.
>>> Nå da, ja jeg ved jo godt han er glad for østeuropæere.. utroligt at
>>> kunderne vil acceptere det.. Jeg har en gang overværet en KJ ansat polak der
>>> fik en skideballe på norsk ved PGO (oslo), og KJ fik besked på at han ikke
>>> skulle komme der igen..
>> Det problem har de flere steder.
>>
>Rygtet vil at en stor, meget stor, landsdækkende dansk eksportvirksomhed
>vil til at forlange af deres transportør at det kun er danske chauffører
>der kører med deres gods. Og helt frem til modtageren.

>--

Så får de nok ørerne i maskinen. Det er sikkert chikane eller
diskrimination.

>--

>Det bliver spændende at se hvordan en transportør med mellem 5 og 10%
>danske chauffører løser det lille problem.

>--

Det kan godt gi' nogen problemer.

--

Venlig hilsen
Folmer

Finn Guldmann (05-04-2008)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 05-04-08 21:53

Folmer Rasmussen skrev:
>>>>>> Er det KJ du kører for?
>>>>> Nej, der blev jeg etnisk udrenset.
>>>> Nå da, ja jeg ved jo godt han er glad for østeuropæere.. utroligt at
>>>> kunderne vil acceptere det.. Jeg har en gang overværet en KJ ansat polak der
>>>> fik en skideballe på norsk ved PGO (oslo), og KJ fik besked på at han ikke
>>>> skulle komme der igen..
>>> Det problem har de flere steder.
>> Rygtet vil at en stor, meget stor, landsdækkende dansk eksportvirksomhed
>> vil til at forlange af deres transportør at det kun er danske chauffører
>> der kører med deres gods. Og helt frem til modtageren.
> Så får de nok ørerne i maskinen. Det er sikkert chikane eller
> diskrimination.
>
Overfor den virksomhed tror jeg ikke det hjælper. De plejer at få hvad
de vil have.

>> Det bliver spændende at se hvordan en transportør med mellem 5 og 10%
>> danske chauffører løser det lille problem.
> Det kan godt gi' nogen problemer.
>
Der vil da vist være god basis for de vognmænd, der nødvendigvis må
træde til, til at hæve priskravet betragteligt.

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste