Nøgle kopi med chip
Fra : Kajni

Dato : 04-04-08 23:29

Hej NG

Kan en nøgle/hælebar klone en bil nøgle med chip eller er man nødsaget til
at købe en orginal?

--
Med venlig hilsen/Best regards

NDAN

GPS - Længde : 8,960398 / Bredde : 56,136734

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-04-08 05:54

Kajni skriver:

> Kan en nøgle/hælebar klone en bil nøgle med chip eller er man nødsaget til
> at købe en orginal?

Nogle få har.

Hvad er problemet med at købe en original?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Frank Leegaard

Dato : 05-04-08 19:23

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Kajni skriver:

> Nogle få har.
>
> Hvad er problemet med at købe en original?

Velsagtens kun prisen. Er du klar over hvad den fx koster til en VW?

En nøgle med fjernbetjening til centrallås og kodet til din bil koster
mellem en tusse og 1500 bobs.

Det er trods alt en del.

/F

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-04-08 19:32

Frank Leegaard skriver:

> En nøgle med fjernbetjening til centrallås og kodet til din bil koster
> mellem en tusse og 1500 bobs.
>
> Det er trods alt en del.

Tjah, hvad koster den til en VW Golf hos Dani ?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 05-04-08 19:53

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Frank Leegaard skriver:

> Tjah, hvad koster den til en VW Golf hos Dani ?

Dani har så nok originale nøgleemner, så deres er ikke nok ikke
alternativet.

Nøglerne koster dog kun godt det halve hos VW/AUDI i Flensburg. Så det er
med at bestille i god tid inden turen derned.

/F

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-04-08 20:02

Frank Leegaard skriver:

> Dani har så nok originale nøgleemner, så deres er ikke nok ikke
> alternativet.

Netop...

> Nøglerne koster dog kun godt det halve hos VW/AUDI i Flensburg. Så det er
> med at bestille i god tid inden turen derned.

Det var også en mulighed.

Men det ses også at danske forhandlere kan sælge en helt original til
den rette pris.

Nogle steder koster uroginale dele mere end originale.

Jeg sparede eksempelvis penge ved at købe viskerblade hos en autoriseret
VW forhandler frem for Hoyer.

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 05-04-08 20:19

> Jeg sparede eksempelvis penge ved at købe viskerblade hos en autoriseret
> VW forhandler frem for Hoyer.

Hvad koster originale VW blade ? - jeg har købt uoriginale hos THansen for
190, Jeg er indtil videre udmærket tilfreds med dem, men kunne jeg have fået
billigere originale, så ville jeg selvfølgelig hellere have haft det.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-04-08 21:49

"Andreas M. Hansen" skriver:

> [...]
> billigere originale, så ville jeg selvfølgelig hellere have haft det.

Fra tidligere (23. november 2006)

Morten Juel skriver:

> jeg køber KUN Valeo.. kan købes hos hoyer og hos thansen hvis du siger du
> skal ha valeo..det er det mange biler bliver leveret med fra fabrikken, og
> de er lydløse og super kval

> Og de koster ikke en bondegård..

Med mindre at du skal købe dem til Golf V.

Der koster de 350 kr/sæt. VW i Ålestrup skulle have 302,50 for originale
(og det er svjv også Valeo, men jeg kan da tage fejl).

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 05-04-08 22:05

> Med mindre at du skal købe dem til Golf V.
>
> Der koster de 350 kr/sæt. VW i Ålestrup skulle have 302,50 for originale
> (og det er svjv også Valeo, men jeg kan da tage fejl).

Nu er jeg ikke helt inde i VW numrene, men mon ikke en Golf V bruger de
samme Aero viskere som dem der sidder på min Octavia II'er ?

Dem jeg har købt, står der ikke Valero på - det var et eller andet mærke som
jeg aldrig havde hørt om - nu er mine erfaringer med dem endnu begrænsede,
da jeg kun har kørt med dem et par måneder - men efter min subjektive
bedømmelse, så larmer de ikke mere end de originale VAG viskere som der
originalt sad på bilen - og de visker i hvert fald rent uden at lave
striber.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Carsten

Dato : 05-04-08 16:52

"Kajni" <jadadai@cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Kan en nøgle/hælebar klone en bil nøgle med chip eller er man nødsaget til
> at købe en orginal?

http://www.dani.dk/

Carsten