Hvilken lille bil til stor mand
Fra : Per

Dato : 04-04-08 14:48

De fleste biler er for små. Jeg er 190 og 160 kg.

Det er især hovedet jeg støder ind i øverste dørkarm når jeg skal ind i
bilen. (F.eks. på megane, ford focus, skoda fabia mv.)

Et andet problem er at sæderne er for korte til at støtte speeder benet, så
jeg bliver træt og øm i benet når jeg kører langt. (f.eks. suzuki wagon ,
sx4 osv)

Hvor finder jeg en lille - billig bil ( gerne brugt) som jeg også kan sidde
nogenlunde i og desuden komme ind og ud af uden at krumme sammen.

Er en Berlingo noget at gå efter ?
Hvad med en colt ?

Mvh Per

Fra : Darking

Dato : 04-04-08 08:24

On Apr 4, 3:48 pm, "Per" <per_m...@edbegenskaber.dk> wrote:
> [...]
>
> Hvor finder jeg en lille - billig bil ( gerne brugt) som jeg også kan sidde
> nogenlunde i og desuden komme ind og ud af uden at krumme sammen.

Jeg ville kigge på en Toyota Yaris... min mutter har en 2003 model,
som jeg sagtens kan være i... jeg er 185cm høj og godt oppe i kiloene,
og der er ihvertilfælde god plads oppe over mig. og benene er heller
ikke et problem, jeg har dog "mest" overkrop.

Fra : Torben Scheel

Dato : 04-04-08 15:30

Darking wrote:

> [...]
> og der er ihvertilfælde god plads oppe over mig. og benene er heller
> ikke et problem, jeg har dog "mest" overkrop.

Min bror har en Yaris Verso - han er 2m og noget. Jeg har været i
Dortmund i den med trailer efter en MC - det gik fint. Jeg er 195cm.

Udover størrelsen kan jeg ikke finde så mange superlativer at tilføje..

--
vh
Torben

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 04-04-08 17:02

On Fri, 04 Apr 2008 16:30:23 +0200, Torben Scheel wrote:

> [...]

2006 modellen er en streg større end de gamle. Men de fås endnu ikke til
meget under 160k, brugt. Jeg er noget mere gennemsnitsmenneske (se
signaturen), men jeg kørt rundt med ganske store folk i min.

> Min bror har en Yaris Verso - han er 2m og noget. Jeg har været i
> Dortmund i den med trailer efter en MC

<Hvis du kørte med trailer efter MC, hvem kørte så Yaris'en? .... Oh, nu
er jeg med! >

> - det gik fint. Jeg er 195cm.
>
> Udover størrelsen kan jeg ikke finde så mange superlativer at tilføje..

Jeg mener at kunne huske at den er designet til at man kan trille en
kørestol ind bagi (med indhold!), så loftshøjden er næppe et problem.
Ejerne er vist ganske glade for dem på trods af det aparte udseende. Var
der ikke nogen herinde der engang sagde at det var ganske praktisk at man
kunne impulskøbe en tørretumbler sammen med en vaskemaskine?

Fra : Hr. Jensen

Dato : 05-04-08 09:16

On 04 Apr 2008 16:02:07 GMT, Peter Dalgaard <p.dalgaard@biostat.ku.dk>
wrote:

>2006 modellen er en streg større end de gamle. Men de fås endnu ikke til
>meget under 160k, brugt.

Og til den pris kan man få en splinterny Hyundai Matrix 1,6 (hvilket så
fik vores til at falde yderligere i brugtværdi *Grrrr*) Og den kan selv
jeg sidde i (1,90 og tungere end spørgeren) og endda på bagsædet.

Men kareten er jo ikke ligefrem brændstoføkonomisk, hvilket minder mig
om at den snart skal have sin "halvårlige" tankning (sidste gang var i
starten af december)

--
Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit's me, Hooray!

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 04-04-08 17:48

"Per" <per_mand@edbegenskaber.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvor finder jeg en lille - billig bil ( gerne brugt) som jeg også kan
> sidde nogenlunde i og desuden komme ind og ud af uden at krumme sammen.

Jeg var meget imponeret over Pug 107 på Bella og ved den efterfølgende
køretur.
Jeg er 1.89 og en pæn lille sag. Sad fantastisk.

100.000 fra ny
Michael

Fra : Ukendt

Dato : 04-04-08 23:08

Per wrote:
> [...]
>
> Hvor finder jeg en lille - billig bil ( gerne brugt) som jeg også kan
> sidde nogenlunde i og desuden komme ind og ud af uden at krumme

En varevogn. Biler bliver ikke lavet efter dine mål.
Men måske skulle du overveje at ændre din krop, i stedet for at skifte din
bil.

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-08 00:07

"Martin F. Nygaard" <nejtak> skrev i en meddelelse

> En varevogn. Biler bliver ikke lavet efter dine mål.
> Men måske skulle du overveje at ændre din krop, i stedet for at skifte din
> bil.

Og hvilke fejl og mangler har du så " Martin " ?
Mage til stjernedumt indlæg skal man da lede længe efter !
Narrøv ...

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-08 03:24

P. Eugeot wrote:
> Og hvilke fejl og mangler har du så " Martin " ?

Hvad har det med sagen at gøre?

> Mage til stjernedumt indlæg skal man da lede længe efter !
> Narrøv ...

Hvad er problemet? Det er jo sandt. Manden finder da ingen lille personbil
han kan være i. På tysk TV (VOX) lavede for et par måneder siden et indlæg i
deres bilprogram om store mennesker og deres bilproblemer. Det lykkedes ikke
at finde en bil som de kunne være i længere tid af gangen.
Men det er selvfølgelig nemmere at gøre det på den amerikanske måde: Jeg er
blevet for stor til en almindelig bil, så jeg køber da bare en større. I
stedet for at gribe fat om problemet.
Alternativt kunne han vælge en varevogn hvor indstigningsforholdene er bedre
og pladsen måske også. Der er mange som i forvejen kører på gule plader.

/Martin
- som trods alt ikke optræder anonymt som visse andre personer.

Fra : Holm

Dato : 05-04-08 12:38

Martin F. Nygaard wrote:
> Men det er selvfølgelig nemmere at gøre det på den amerikanske måde: Jeg er
> blevet for stor til en almindelig bil, så jeg køber da bare en større. I
> stedet for at gribe fat om problemet.

....og hvis spørger skulle have/få den tilskyndelse, vil han formentlig
stille nogle tilsvarende begavede spørgsmål i dk.helbred.slank,
dk.videnskab.sundhed eller dk.kultur.mad+drikke

Nu spørger han så om biler.

--
s s h o l m (at) g m a i l . c o m

Fra : Per

Dato : 07-04-08 09:24

> [...]

> er blevet for stor til en almindelig bil, så jeg køber da bare en større.

Mine ben og overkrop bliver da ikke kortere hvis jeg taber mig ?

Problemerne ligger jo i benet til speederen (Tak til den der gav tippet om
fartpilot)

Det andet problem er jeg støder øverste halvdel af hovedet mod dørkanten når
jeg sætter mig ind. Jeg bliver vel ikke kortere af at tabe mig ???

Eller hvad ?

Hilsen Per

Fra : Hr. Jensen

Dato : 07-04-08 09:49

On Mon, 7 Apr 2008 10:23:58 +0200, "Per" <per_mand@edbegenskaber.dk>
wrote:

>Mine ben og overkrop bliver da ikke kortere hvis jeg taber mig ?

Mjah, det gør dine knogler ikke, men mange glemmer, at har man et godt
lag spæk på røven samt over ryggen og lænden, så kommer man altså højere
op og længere frem i sædet. Og derved går det også ud over benpladsen og
loftshøjden. Så jo, et massivt vægttab giver faktisk plads i både højde
og længde.

Det er et ubestridt faktum.

--
I'm not dead yet, I just smell bad.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-04-08 05:53

"Martin F. Nygaard" skriver:

> En varevogn. Biler bliver ikke lavet efter dine mål.

Mange varevogne er mindst lige så ringe pladsmæssigt.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 05-04-08 13:36

Hej!

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Mange varevogne er mindst lige så ringe pladsmæssigt.

Jep. Der er f.eks. rigeligt lofthøjde i en '97 VW Transporter, men ikke
specielt meget benplads. Ville ihvertfald ikke være længere end mine
1.90 hvis jeg skulle køre i sådan en :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Brian

Dato : 05-04-08 20:21

Kim Voss Schrader wrote:

> Jep. Der er f.eks. rigeligt lofthøjde i en '97 VW Transporter, men
> ikke specielt meget benplads. Ville ihvertfald ikke være længere end
> mine 1.90 hvis jeg skulle køre i sådan en :)

Det er endnu værre i en nyere Transporter, da nøglen er sådan en fin
kæmpestor flip dims.

Så er det rart at have knæpuder i bukserne, og så skide højt og flot på
firmaet bil

/Brian

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 05-04-08 20:47

Hej!

Brian wrote:
> Det er endnu værre i en nyere Transporter, da nøglen er sådan en fin
> kæmpestor flip dims.

Og nøglen sidder i vejen for knæet? Ellers smart nok VW...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Brian

Dato : 05-04-08 20:54

Kim Voss Schrader wrote:
> Hej!

> Og nøglen sidder i vejen for knæet?

Nemlig, den sidder og borer fint ind i knæet.

Eneste løsning er at rette sædet godt op, så det lige kan komme et klik
længere tilbage - men behageligt er det ikke.

/Brian

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 05-04-08 21:38

Hej!

Brian wrote:
> Nemlig, den sidder og borer fint ind i knæet.
>
> Eneste løsning er at rette sædet godt op, så det lige kan komme et klik
> længere tilbage - men behageligt er det ikke.

Det er da en mærkelig måde at designe en varevogn på. Man skulle da mene VW
tester deres produkter inden salg, men åbenbart ikke ordentligt.

Nuvel, kører heller ikke varevogn længere - det var kun i studietiden. Savner
dog lidt friheden. Nu er jeg papirnusser istedet (well, arbejder med udvikling
af elektronik / mekanik etc) :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Brian

Dato : 06-04-08 20:04

Kim Voss Schrader wrote:

> Nuvel, kører heller ikke varevogn længere - det var kun i
> studietiden. Savner dog lidt friheden. Nu er jeg papirnusser istedet
> (well, arbejder med udvikling af elektronik / mekanik etc) :)

Papirnusseri fik jeg prøvet en kort periode, men det duede ikke rigtig for
mig. Jeg vil hellere være ude at pille/rode/rage i tingene

/Brian

Fra : Hr. Jensen

Dato : 06-04-08 09:00

On Sat, 5 Apr 2008 21:54:09 +0200, "Brian" <nej@tak.du> wrote:

>Eneste løsning er at rette sædet godt op, så det lige kan komme et klik
>længere tilbage - men behageligt er det ikke.

Varevogne skal ikke være for komfortable, da håndværkeren ellers bliver
sværere at få ud og passe sit primære arbejde.
Desuden får det måske hr. og fru Flæskesteg til at købe hvidpladebil i
stedet.

--
Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit's me, Hooray!

Fra : Brian

Dato : 06-04-08 20:07

Hr. Jensen wrote:

> Varevogne skal ikke være for komfortable, da håndværkeren ellers
> bliver sværere at få ud og passe sit primære arbejde.

Det er muligvis tanken - men at køre fra f.eks Midtjylland til Kbh i en vogn
hvor man ikke kan have benern, er tæt på tortur.

> Desuden får det måske hr. og fru Flæskesteg til at købe hvidpladebil i
> stedet.

Lige nøjagtig kassevogne er nok ikke noget der tiltaler alm. mennesker, hvis
det skal være på gule skilte.

/Brian

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 06-04-08 18:47

> Nemlig, den sidder og borer fint ind i knæet.
>
> Eneste løsning er at rette sædet godt op, så det lige kan komme et klik
> længere tilbage - men behageligt er det ikke.

Jeg havde også kroniske smerter i mit højre knæ, da jeg kørte T5'er.
Gearkonsollen er også pænt meget i vejen, og jeg er endda ikke ret stor.
Tror VW har bygget den Kina...

Mvh
Hans

Fra : Brian

Dato : 06-04-08 20:08

Hans Mouridsen wrote:

> Jeg havde også kroniske smerter i mit højre knæ, da jeg kørte T5'er.
> Gearkonsollen er også pænt meget i vejen, og jeg er endda ikke ret
> stor. Tror VW har bygget den Kina...

Njaa, sådan har det været for mig i en del kassevogne. Den eneste jeg rigtig
passer i, er Ford Transit - men det er til gengæld en møgspand

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-04-08 20:12

Brian skriver:

> Njaa, sådan har det været for mig i en del kassevogne. Den eneste jeg rigtig
> passer i, er Ford Transit - men det er til gengæld en møgspand

Uha, pas nu på om lidt kommer ham der den fordliderlige og siger at ford
er den bil der er kåret til årets bil flest gange..............

Har du for øvrigt kørt Hi-Ace ?

Fra : Brian

Dato : 06-04-08 20:31

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Brian skriver:

> Uha, pas nu på om lidt kommer ham der den fordliderlige og siger at
> ford er den bil der er kåret til årets bil flest gange..............

Well, en Transit ér praktisk, men der er stadig meget der gør den til en
møgspand.

> Har du for øvrigt kørt Hi-Ace ?

Yes - på det tidligere job havde vi sådan en som lånekasse i 3 pinefulde
uger. Det er tydeligt at den på ingen måde er bygget til europæiske forhold,
og det der med at sidde lige over forhjulene er sgutte betryggende.

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-04-08 20:39

Brian skriver:

> Well, en Transit ér praktisk, men der er stadig meget der gør den til en
> møgspand.

Ikke at vi er uenige.

> Yes - på det tidligere job havde vi sådan en som lånekasse i 3 pinefulde
> uger. Det er tydeligt at den på ingen måde er bygget til europæiske forhold,
> og det der med at sidde lige over forhjulene er sgutte betryggende.

En af dem hvor du sad på motoren eller den "nyere" model med motoren ude
foran ?

De larmer, retningsstabilitet er en by i Rusland osv...

Fra : Brian

Dato : 06-04-08 20:48

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> En af dem hvor du sad på motoren eller den "nyere" model med motoren
> ude foran ?

Den jeg tullede rundt i 3 uger, var den gamle slags.

> De larmer, retningsstabilitet er en by i Rusland osv...

Nemlig, og som rummeligt arbejdsredskab er er de ubruelige.

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-04-08 21:43

Brian skriver:

> Den jeg tullede rundt i 3 uger, var den gamle slags.

Vel ikke med ratgear ?

> Nemlig, og som rummeligt arbejdsredskab er er de ubruelige.

Jeg kan så nævne at dem med motoren ude foran larmer mindst lige så
meget.....

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-08 13:28

"Martin F. Nygaard" <nejtak> skrev :

>En varevogn. Biler bliver ikke lavet efter dine mål.
>Men måske skulle du overveje at ændre din krop, i stedet for at skifte din
>bil.

Nogengange står man sig bedre ved ikke at svare - det her, var vist
en af dine gange ?

--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-08 22:31

jan_stevns wrote:
> Nogengange står man sig bedre ved ikke at svare - det her, var vist
> en af dine gange ?

Nånå så er netpolitiet ude og fortælle at jeg ikke må svare på indlæg?

/Martin

Fra : Claus Frørup

Dato : 06-04-08 00:33

Isang tao pinangalanan, Martin F. Nygaard nagsulat:

klip

>En varevogn. Biler bliver ikke lavet efter dine mål.
>Men måske skulle du overveje at ændre din krop, i stedet for at skifte din
>bil.

Ja, det er s´gi for dårligt, at han ikke kan finde ud af at save 20 cm
af benene, så han kan være i alle slags biler.
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Ukendt

Dato : 06-04-08 15:17

Claus Frørup wrote:
> Ja, det er s´gi for dårligt, at han ikke kan finde ud af at save 20 cm
> af benene, så han kan være i alle slags biler.

Save 20 cm af benene? Det er jo nok de 160 kg jeg hentyder til.

/Martin

Fra : Brian

Dato : 06-04-08 16:57

Martin F. Nygaard wrote:

> Save 20 cm af benene? Det er jo nok de 160 kg jeg hentyder til.

Om man har lidt for mange kilo på kroppen, har ikke noget med støtten
omkring lårene at gøre.

/Brian

Fra : Claus Frørup

Dato : 06-04-08 20:33

Isang tao pinangalanan, Martin F. Nygaard nagsulat:

>Save 20 cm af benene? Det er jo nok de 160 kg jeg hentyder til.

Han støder hovedet mod dørkarmen og sædet er for kort.

Så er det da for pokker bedøvende ligegyldigt hvad han vejer.
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Ukendt

Dato : 06-04-08 20:59

Claus Frørup <Claus@froerup.dk> skrev :

>Så er det da for pokker bedøvende ligegyldigt hvad han vejer.

åbenbart ikke for nogen ........... tsk tsk ..
--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-08 09:09

Claus Frørup wrote:
> Han støder hovedet mod dørkarmen og sædet er for kort.
> Så er det da for pokker bedøvende ligegyldigt hvad han vejer.

Nej det vil jeg nu ikke sige. Jeg er selv 190 cm og kan være i de fleste
biler. Jeg lægger bare sædet i en lidt anden vinkel. Men det har jeg da set
kan være umuligt for fede mennesker.
Prøv du og tag en oppustelig overlevelses svømmedragt på og sæt dig ind i en
bil. Så er det lige meget om du er 160 eller 190 cm, du vil sidde dårligt
alligevel. Og lårstøtte er en by i rusland.

Morten

Fra : Lund

Dato : 05-04-08 11:40

Et bud kunne være den nye Corsa. Jeg er 1.90 og sidder ganske fint. (har
kørt i den et par gange)

Få monteret afviserarm med fartpilot, såfremt den ikke har det. Så slapper
man også mere af i benet, på de længere strækninger.

Mvh. Torben

Fra : Per

Dato : 07-04-08 09:26

> [...]
>
> Hvor finder jeg en lille - billig bil ( gerne brugt) som jeg også kan
> sidde nogenlunde i og desuden komme ind og ud af uden at krumme sammen.

Tak til jer med de seriøse svar. Det har givet mig nogle nye muligheder at
prøve af.

Mvh Per

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-04-08 10:55

Per skrev:
> De fleste biler er for små. Jeg er 190 og 160 kg.
>
> Det er især hovedet jeg støder ind i øverste dørkarm når jeg skal ind i
> bilen. (F.eks. på megane, ford focus, skoda fabia mv.)

Dvs du vil gerne have en høj bil.

> [...]
>
> Hvor finder jeg en lille - billig bil ( gerne brugt) som jeg også kan sidde
> nogenlunde i og desuden komme ind og ud af uden at krumme sammen.

Prøv at kigge på ting i stil med en Renaut Scenic Megane. Desværre har
jeg kun kørt i en mandagsmodel af slagsen, så jeg vil ikke anbefale den,
men der var god plads.