W210 / S210
Fra : Søren

Dato : 03-04-08 09:17

Hej drenge

Kan nogen sige mig hvad forskellen er på en W210 og en S210? .. og hvad
er en T model?

http://www.mercefreaken.com/modellene/210/210.htm

mvh Søren

Fra : Fly Christensen

Dato : 03-04-08 09:31

Søren wrote:
> Hej drenge
>
> Kan nogen sige mig hvad forskellen er på en W210 og en S210? .. og hvad
> er en T model?

T er Mercedes' betegnelse for en Touring, altså stationcar.

Fly

Fra : Søren

Dato : 03-04-08 19:17

Fly Christensen skrev:

> T er Mercedes' betegnelse for en Touring, altså stationcar.
>
> Fly

Ok. Så er min ihvertfald en T model.

Hvad er så forskellen på W210 og S210?

Fra : Michael Nielsen

Dato : 03-04-08 19:27

"Søren" <spammers@die.young> wrote in message

> Ok. Så er min ihvertfald en T model.
>
> Hvad er så forskellen på W210 og S210?

W210 = 210 E-klasse sedan
S210 = 210 E-klasse stationcar
Bokstavene sier altså kun hva slags karosseri det er tale om.

Andre eksempler:
A124 = 124 E-klasse cabriolet
C124 = 124 E-klasse coupé
R129 = 129 SL roadster
V140 = 140 S-klasse lang utgave
CL203 = 203 C-klasse Sportcoupé

--
Michael N. Nielsen

www.mercefreaken.com

Fra : Søren

Dato : 03-04-08 20:55

Michael Nielsen skrev:
> "Søren" <spammers@die.young> wrote in message

> W210 = 210 E-klasse sedan
> S210 = 210 E-klasse stationcar
> Bokstavene sier altså kun hva slags karosseri det er tale om.

Så er jeg forviret igen.

Er det bare for at narre fjenden .. at den både hedder S (i S210) og T -
for at angive at det er en stationcar?

Er vi sikre på at T også betyder stationcar?

mvh Søren

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 03-04-08 21:21

Søren <spammers@die.young> wrote in news:47f53640$0$2098
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Så er jeg forviret igen.
> Er det bare for at narre fjenden .. at den både hedder S (i S210) og T -
> for at angive at det er en stationcar?

Jeps. Svarer til at sige at man bakker baglæns, åbner en dør op osv.

> Er vi sikre på at T også betyder stationcar?

112%.

Forvirringen opstår fordi Mercedes aldrig har været 100% konsekvent med
deres modelbetegnelser, hverken de officielle eller de interne.

Oprindeligt dækkede W også over stationcar modellen (og andre). Der findes
således ikke en S123, som ellers burde være den korrekte interne betegnelse
for en Mercedes 200 T fra først i 80'erne. Den hedder W123 T-model, og det
har hængt ved i mange sammenhænge.

Det gælder f.eks også de forlængede udgaver af S-klassen. De burde fra
model W140 (den første S-klasse med V12 motor) retteligt betegnes V140 osv,
men masser af steder betegnes de stadig f.eks W140 Lang.

Fra : Søren

Dato : 03-04-08 22:07

Kent Oldhøj skrev:
> [...]
> model W140 (den første S-klasse med V12 motor) retteligt betegnes V140 osv,
> men masser af steder betegnes de stadig f.eks W140 Lang.

Det er tjotalt sygt.

...og lidt øv .. for så passer disse ikke på min bil:
http://www.amazon.de/gp/product/images/B000F3383I/ref=dp_image_0?ie=UTF8&n=10925021&s=tools

Jeg må finde nogle andre.

mvh Søren

Fra : Michael Nielsen

Dato : 04-04-08 17:21

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> wrote in message

> [...]
> betegnelse
> for en Mercedes 200 T fra først i 80'erne. Den hedder W123 T-model, og det

Meg bekjent har Mercedes alltid benyttet det samme system de benytter i dag
(som f.eks. S123), ihvertfall for alle de modeller jeg har fått teknisk
informasjon om til min hjemmeside fra DCAG.

> [...]
> osv,
> men masser af steder betegnes de stadig f.eks W140 Lang.

Lang 140 heter V140 fra Mercedes´ side. At mange tror W er "standard" på
alle modeller er en annen sak :)

--
Michael N. Nielsen

www.mercefreaken.com

Fra : Michael Nielsen

Dato : 04-04-08 17:19

> Så er jeg forviret igen.

;)

> Er det bare for at narre fjenden .. at den både hedder S (i S210) og T -
> for at angive at det er en stationcar?
>
> Er vi sikre på at T også betyder stationcar?

T er stationcar ja, men det heter ikke f.eks. 210 T. T brukes kun i
forbindelse med den fulle betegnelse på bilen, f.eks. E320 T(-modell).

S210 er en intern betegnelse, hvor S forteller at det er snakk om en
stationcar og 210 forteller hvilket karosseri det er.

T´et står iøvrigt AFAIR for "Transport & Tourismus".

--
Michael N. Nielsen

www.mercefreaken.com

Fra : Mama´s kitchen

Dato : 03-04-08 17:55

Hej
Der er meget godt at hente på Wikipedia
http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W210
Mvh
Anders

Fra : Søren

Dato : 03-04-08 19:18

Mama´s kitchen skrev:
> Hej
> Der er meget godt at hente på Wikipedia
> http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W210
> Mvh
> Anders

Det er et fint link. Den nævner dog ikke S210 som jeg fandt på det andet
site. Hvad er mon forskellen på en S210 og en W210? Er det to helt
forskellige modeller?

mvh Søren

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 03-04-08 21:24

Søren <spammers@die.young> wrote in news:47f51f8c$0$2090
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Det er et fint link. Den nævner dog ikke S210 som jeg fandt på det andet
> site. Hvad er mon forskellen på en S210 og en W210? Er det to helt
> forskellige modeller?

W er sedan. S er stationcar.