Peugeot 309 knirker , kaput ?
Fra : Ukendt

Dato : 02-04-08 11:17

En Peugeot 309 fra 1990.
Den er begyndt at knirke i takt med hjulomdrejningerne.
Knirkeriet starter når man bremser ned og selv om man slipper bremsen igen,
knirker
den til den står stille.Alt i takt med hjulomdrejninger.Den knirken lyder
som en gammel seng
kan gøre når man hygger sig med konen
Har løftet bilen op på donkraften og drejet begge hjul rundt med håndkraft,
men ingen mærkelige lyde..Nogen der har et bud på hvad der kan være galt ?
Jo jo , ved godt at der er bud efter den hos ophuggeren

Knud.

Fra : Ukendt

Dato : 02-04-08 11:40

"P. Eugeot" <franskbil.virker.ikkenej> skrev i en meddelelse
> [...]
> være galt ?
> Jo jo , ved godt at der er bud efter den hos ophuggeren

Skal tilføje , at lyden synes at komme fra enden af ratstammen mellem
forhjulene..men
det kan snyde TEMMELIG meget med hvor lyden kommer fra.

Fra : Ukendt

Dato : 02-04-08 22:57

> [...]
> være galt ?
> Jo jo , ved godt at der er bud efter den hos ophuggeren

En kollega fortæller mig at det kan være støddæmper / fjedre den er gal
med..
Hvordan pokker kan det komme til at knirke i takt med hjulomdrejninger..?
Fatter nada efterhånden...

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 03-04-08 00:35

On Wed, 02 Apr 2008 23:56:52 +0200, P. Eugeot wrote:

> [...]
> med..
> Hvordan pokker kan det komme til at knirke i takt med
> hjulomdrejninger..? Fatter nada efterhånden...

Passer fint med min fysikforståelse hvis det tilhørende hjul/leje/
bremseskive er ude af balance eller centrering.

Er du forresten sikker på at det er i takt med hjulomdrejninger? Er
bilhjul kører altså temmelig hurtigt rundt, ca 1.6 gange i sekundet ved 10
km/t (jeg må hellere lade være med at kommentere det med konen ...).