|
| Bondam's fjogede ide Fra : Ukendt |
Dato : 31-03-08 18:45 |
|
Da' i hytterne
Jam.. venner dog
Hvorfor al den ballade om tanken bag røde lys for at begrænse
forureningen inde i Kjøvenhaunstrup
Tænk om omegnskommunerne fik en tilsvarende ide - om eftermiddagen
lader vi da hele lortet holde i kø, vel at mærke inde i føromtalte by
?
Lige skal vel være lige ?
--
Jan_stevns
| |
H C Jensen (31-03-2008)
| Kommentar Fra : H C Jensen |
Dato : 31-03-08 18:55 |
|
<jan_stevns> skrev i en meddelelse
news:tk82v3tjh5b7tl5poglunmk6pekv2asq7i@news.tele.dk...
> Da' i hytterne
>
> Jam.. venner dog
>
> Hvorfor al den ballade om tanken bag røde lys for at begrænse
> forureningen inde i Kjøvenhaunstrup
>
> Tænk om omegnskommunerne fik en tilsvarende ide - om eftermiddagen
> lader vi da hele lortet holde i kø, vel at mærke inde i føromtalte by
> ?
>
>
> Lige skal vel være lige ?
> --
> Jan_stevns
God ide Jan
| |
Henrik Stidsen (31-03-2008)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 31-03-08 19:55 |
|
jan_stevns wrote in news:tk82v3tjh5b7tl5poglunmk6pekv2asq7i@news.tele.dk:
> Tænk om omegnskommunerne fik en tilsvarende ide - om eftermiddagen
> lader vi da hele lortet holde i kø, vel at mærke inde i føromtalte by
> ?
> Lige skal vel være lige ?
Fed ide :)
Samtidig kunne man jo også forbyde f.eks. McDrive, der holder folk jo også
tit i kø med motoren i tomgang...
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!
| |
Jim Bob (31-03-2008)
| Kommentar Fra : Jim Bob |
Dato : 31-03-08 20:19 |
|
jan_stevns skrev:
> Da' i hytterne
>
> Jam.. venner dog
>
> Hvorfor al den ballade om tanken bag røde lys for at begrænse
> forureningen inde i Kjøvenhaunstrup
>
> Tænk om omegnskommunerne fik en tilsvarende ide - om eftermiddagen
> lader vi da hele lortet holde i kø, vel at mærke inde i føromtalte by
> ?
>
>
> Lige skal vel være lige ?
Yeps 50000 biler der holder i tomgang omkring
København en times tid hver dag skal nok sikre at
vi får varmere vejr. Så slipper vi også for at
skovle sne og skrabe ruderne før vi starter.
Ku være man skulle skifte til Diesel for at få
maksimal effekt ud af tåbelighederne.
//JB
| |
Klaus D. Mikkelsen (31-03-2008)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 31-03-08 20:21 |
| | |
Martin Bak (31-03-2008)
| Kommentar Fra : Martin Bak |
Dato : 31-03-08 20:39 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:47F1398A.78D9C4D6@du.kan.finde.den...
> Jim Bob skriver:
>>
>> Ku være man skulle skifte til Diesel for at få
>> maksimal effekt ud af tåbelighederne.
>
> Husk, det må ikke være en Lupo 3L!
>
Hvorfor ikke? I tomgang er forureningen nok ikke markant mindre end i andre
tilsvarende motorstørrelser. At bilen kan køre langt på literen har så vidt
jeg har forstået meget med bilens vægt og konstruktion at gøre?
--
Martin
www.martinbak.dk/
| |
Brian (31-03-2008)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 31-03-08 20:48 |
|
Martin Bak wrote:
> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en
> meddelelse news:47F1398A.78D9C4D6@du.kan.finde.den...
>> Jim Bob skriver:
>>>
>>> Ku være man skulle skifte til Diesel for at få
>>> maksimal effekt ud af tåbelighederne.
>>
>> Husk, det må ikke være en Lupo 3L!
>>
> Hvorfor ikke? I tomgang er forureningen nok ikke markant mindre end i
> andre tilsvarende motorstørrelser. At bilen kan køre langt på literen
> har så vidt jeg har forstået meget med bilens vægt og konstruktion at
> gøre?
Det var et trick fra Klaus, og du hoppede lige i
Der er noget med at de der små potter, stopper motoren når de holder helt
stille i et par sekunder - f.eks ved rødt lys.
Jeg synes dog at der er længere og længere imellem dem der reelt stopper
motoren, så mon ikke en del har fået disabled den feature.
/Brian
| |
Broegger (31-03-2008)
| Kommentar Fra : Broegger |
Dato : 31-03-08 21:20 |
|
"Brian" <nej@tak.du> skrev
news:47f13ff6$0$90273$14726298@news.sunsite.dk:
> Martin Bak wrote:
>> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en
>> meddelelse news:47F1398A.78D9C4D6@du.kan.finde.den...
>>> Jim Bob skriver:
>>>>
>>>> Ku være man skulle skifte til Diesel for at få
>>>> maksimal effekt ud af tåbelighederne.
>>>
>>> Husk, det må ikke være en Lupo 3L!
>>>
>> Hvorfor ikke? I tomgang er forureningen nok ikke markant mindre end i
>> andre tilsvarende motorstørrelser. At bilen kan køre langt på literen
>> har så vidt jeg har forstået meget med bilens vægt og konstruktion at
>> gøre?
>
> Det var et trick fra Klaus, og du hoppede lige i
>
> Der er noget med at de der små potter, stopper motoren når de holder
> helt stille i et par sekunder - f.eks ved rødt lys.
>
> Jeg synes dog at der er længere og længere imellem dem der reelt
> stopper motoren, så mon ikke en del har fået disabled den feature.
I myldretidskøerne kan den vel hurtigt sutte et batteri tomt
--
Hilsen Thomas
du kan ikke sige du ikke kan svømme før du er druknet...
http://www.broeggerne.dk
| |
Klaus D. Mikkelsen (31-03-2008)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 31-03-08 21:35 |
| | |
Leonard (01-04-2008)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 01-04-08 11:19 |
|
On 31 Mar 2008 20:20:26 GMT, Broegger wrote:
> I myldretidskøerne kan den vel hurtigt sutte et batteri tomt
Det sørger bilen selv for at holde styr på, hvis motoren er for varm,
for kold eller spændingen for lav, så slukker motoren ikke af sig selv.
--
Leonard
Heller komme for sent i dette liv
end for tidligt til det næste ...
| |
Klaus D. Mikkelsen (31-03-2008)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 31-03-08 21:22 |
|
Brian skriver:
>
> Jeg synes dog at der er længere og længere imellem dem der reelt stopper
> motoren, så mon ikke en del har fået disabled den feature.
Et tryk på en knap på instrumentpanelet og den går ikke ud.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Leonard (01-04-2008)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 01-04-08 11:18 |
|
On Mon, 31 Mar 2008 21:48:05 +0200, Brian wrote:
> Der er noget med at de der små potter, stopper motoren når de holder helt
> stille i et par sekunder - f.eks ved rødt lys.
4 sek. med bremsen aktiveret (hvilket er nødvendigt for at holde stille
ligesom med aut.gear) og motoren slukker. Starter af sig selv når
bremsen slippes og kan køre videre på mindre end 1 sek.
> Jeg synes dog at der er længere og længere imellem dem der reelt stopper
> motoren, så mon ikke en del har fået disabled den feature.
Der er mange, der har misforstået ideen med den bil og har slået
ECO-funktionen fra, hvilket kan gøres med en knap på instrumentbordet.
--
Leonard
Heller komme for sent i dette liv
end for tidligt til det næste ...
| |
Klaus D. Mikkelsen (31-03-2008)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 31-03-08 21:21 |
|
Martin Bak skriver:
>
> Hvorfor ikke? I tomgang er forureningen nok ikke markant mindre end i andre
> tilsvarende motorstørrelser. At bilen kan køre langt på literen har så vidt
> jeg har forstået meget med bilens vægt og konstruktion at gøre?
Og delvist (som Brian skriver) at motoren standser ved tomgang i over xx
sekunder.
Jeg kunne ikke lade være
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Vestman (31-03-2008)
| Kommentar Fra : Vestman |
Dato : 31-03-08 22:08 |
|
"Jim Bob" <wholesome@ofir.dk> skrev i meddelelsen
news:47f13929$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
> Yeps 50000 biler der holder i tomgang omkring København en times tid hver
> dag skal nok sikre at vi får varmere vejr. Så slipper vi også for at
> skovle sne og skrabe ruderne før vi starter.
Og så sparer DK masser af energi vha højere temperaturer i vintermånederne.
Hvad er problemet?
/ Lars
5.0 V8
| |
Jim Bob (31-03-2008)
| Kommentar Fra : Jim Bob |
Dato : 31-03-08 23:22 |
|
Vestman skrev:
> "Jim Bob" <wholesome@ofir.dk> skrev i meddelelsen
> news:47f13929$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
>> Yeps 50000 biler der holder i tomgang omkring København en times tid hver
>> dag skal nok sikre at vi får varmere vejr. Så slipper vi også for at
>> skovle sne og skrabe ruderne før vi starter.
>
> Og så sparer DK masser af energi vha højere temperaturer i vintermånederne.
> Hvad er problemet?
>
> / Lars
> 5.0 V8
>
>
Det er en ren win-win situation
/JB
2.8 V6 Turbo (7,6 km/l og 3 liter i timen i tomgang)
| |
Ukendt (31-03-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 31-03-08 21:20 |
|
On Mon, 31 Mar 2008 19:44:53 +0200, jan_stevns wrote:
>Da' i hytterne
>
>Jam.. venner dog
>
>Hvorfor al den ballade om tanken bag røde lys for at begrænse
>forureningen inde i Kjøvenhaunstrup
>
>Tænk om omegnskommunerne fik en tilsvarende ide - om eftermiddagen
>lader vi da hele lortet holde i kø, vel at mærke inde i føromtalte by
>?
>
>
>Lige skal vel være lige ?
Ideen er da genial - vi flytter forureningen ud til S-togs stationen
derude ved enden af Helsingørmotorvejen og køerne starter senest ved
Klokkedal og forlænger køerne ved Hvidovre til Ishøj-sammenfletningen
og på indkørslen fra Amager. (øøøh- Mogens, du må hellere købe et fly
- for køerne skal sq nok nå broen )
--
med pt. fire OES'ere i hytten, snart kun tre
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka
| |
Mogens (01-04-2008)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 01-04-08 06:06 |
|
<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
news:mnh2v3l65q1k8mh57b7m8i94svtlir3qds@4ax.com...
>>Hvorfor al den ballade om tanken bag røde lys for at begrænse
>>forureningen inde i Kjøvenhaunstrup
Tiden skal vel gå med noget?
Hr. Bondam ønsker bilerne ud af byen således, at han kan få god
plads til at køre i sin firmabil - en Renault Vel Satis !
> og på indkørslen fra Amager. (øøøh- Mogens, du må hellere købe et fly
> - for køerne skal sq nok nå broen )
He he - det har man diskuteret lidt på Sunddebaten (helikopter).
Nuvel, jeg er netop startet i et nyt job, som betyder, at jeg har
kontor i Kastrup, men ansvarsområdet Øst for Storeblt og hele
Sverige, så jeg kommer sgu til et køre en del - i Sverige
| |
Kent Oldhøj (31-03-2008)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 31-03-08 21:49 |
|
jan_stevns wrote in news:tk82v3tjh5b7tl5poglunmk6pekv2asq7i@news.tele.dk:
> Lige skal vel være lige ?
Du missede Bondams pointe (om den er god skal jeg lade være usagt), men dit
forslag understøtter netop samme:
At genere billisterne så meget at de ikke tager bilen ind til byen.
| |
Vestman (31-03-2008)
| Kommentar Fra : Vestman |
Dato : 31-03-08 22:07 |
|
"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:Xns9A72E81686D72kentoldhoj@oldhoj.dk...
> jan_stevns wrote in news:tk82v3tjh5b7tl5poglunmk6pekv2asq7i@news.tele.dk:
>
>> Lige skal vel være lige ?
>
> Du missede Bondams pointe (om den er god skal jeg lade være usagt), men
> dit
> forslag understøtter netop samme:
>
> At genere billisterne så meget at de ikke tager bilen ind til byen.
Hvad med om vi generede ham så meget, at han ikke gad tage ind til rådhuset?
Han er jo ikke rask, og burde have holdt sig til den succes, omend stærkt
begrænset, han havde i TV.
/Lars
| |
Ukendt (31-03-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 31-03-08 22:16 |
|
"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev :
>Du missede Bondams pointe (om den er god skal jeg lade være usagt), men dit
>forslag understøtter netop samme:
Nejda - jeg har skam fanget hans tåbelige indfald
>At genere billisterne så meget at de ikke tager bilen ind til byen.
De opnår kun en eneste ting, ved at genere folk, fler og fler lægger
pengene udenby's.
Jeg er efterhånden meget sjældent inde i selve byen - alle vore kunder
er søgt udenfor - de gider ikke nok ikke de trækrammere mere.
Så til sidst ender vi vel med at genopføre voldende, og portene - så
kan de selv hente deres varer på oksekærrer, og deres vand - well, vi
må jo nok også lige overveje et par store propper
Er man Hovedstaden, må man sgu' tage det sure med det søde
--
Jan_stevns
| |
Christian B. Andrese~ (01-04-2008)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 01-04-08 05:14 |
|
On Apr 1, 12:17 pm, Leonard <piper...@gmail.invalid> wrote:
> > Jeg synes dog at der er længere og længere imellem dem der reelt stopper
> > motoren, så mon ikke en del har fået disabled den feature.
>
> Der er mange, der har misforstået ideen med den bil og har slået
> ECO-funktionen fra, hvilket kan gøres med en knap på instrumentbordet.
Udløser det så også automatisk et større girokort på grøn ejerafgift ?
--
Christian...... http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....
Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder.
| |
Leonard (01-04-2008)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 01-04-08 12:50 |
|
On Tue, 1 Apr 2008 04:13:42 -0700 (PDT), Christian B. Andresen wrote:
>> Der er mange, der har misforstået ideen med den bil og har slået
>> ECO-funktionen fra, hvilket kan gøres med en knap på instrumentbordet.
>
> Udløser det så også automatisk et større girokort på grøn ejerafgift ?
Nej, men det burde det sg*!
På den anden side, så skal du jo heller ikke betale ekstra for at køre
med åbent vindue og derved bruge mere brændstof end opgivet ...
--
Leonard
Heller komme for sent i dette liv
end for tidligt til det næste ...
| |
Christian B. Andrese~ (01-04-2008)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 01-04-08 07:39 |
|
On Apr 1, 1:49 pm, Leonard <piper...@gmail.invalid> wrote:
> On Tue, 1 Apr 2008 04:13:42 -0700 (PDT), Christian B. Andresen wrote:
> >> Der er mange, der har misforstået ideen med den bil og har slået
> >> ECO-funktionen fra, hvilket kan gøres med en knap på instrumentbordet.
>
> > Udløser det så også automatisk et større girokort på grøn ejerafgift ?
>
> Nej, men det burde det sg*!
> På den anden side, så skal du jo heller ikke betale ekstra for at køre
> med åbent vindue og derved bruge mere brændstof end opgivet ...
Det er ikke helt det samme, for 3L'eren er positivt fremhævet med den
lave ejerafgift
--
Christian...... http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....
Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder.
| |
Leonard (01-04-2008)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 01-04-08 15:38 |
|
On Tue, 1 Apr 2008 06:38:45 -0700 (PDT), Christian B. Andresen wrote:
>> På den anden side, så skal du jo heller ikke betale ekstra for at køre
>> med åbent vindue og derved bruge mere brændstof end opgivet ...
>
> Det er ikke helt det samme, for 3L'eren er positivt fremhævet med den
> lave ejerafgift
Det er det da. Ejerafgift er udregnet efter forbrug, dette forbrug er
målt under bestemte forhold. Ændrer du på disse forhold så forbruget
bliver højere opfylder du ikke betingelserne for udregningen af
ejerafgiften og bør indbetale ekstra.
Om ændringen skyldes at du åbner vinduet, kører med tagbagagebærer eller
bare trykker på en knap i bilen er vel ligegyldigt.
Og om ejerafgiften er høj eller lav er vel også ligegyldigt.
--
Leonard
Heller komme for sent i dette liv
end for tidligt til det næste ...
| |
|
|