Hvilken lille dieselbil
Fra : Holten

Dato : 31-03-08 18:44

Har en kollega, som gerne vil skifte sin bil ud.

Krav:

Minimum 20 km/l (han kører 160 km hver dag 90% på motorvej med 110-120 km/t)
Min. 4 døre

Har i dag prøver Opel Corsa samt Hyundai Getz, og vi snakker biler i denne
str. ikke mindre.

Getz kører ikke langt nok pr. liter diesel, ikke mere end 16-18 når man
surfer lidt omkring.
Corsa ok, men kommer op over hans smertegrænse rent økonomisk

Han har til udbetalingen i sin nuværende bil, men kan ikke klare mere end
16-1800 i ydelse pr. md.

Corsaen kommer i ca. 185.000 med radio,træk,metallak og lille udstyrspakke,
og det gav en ydelse på kr. 2150,- pr. md. i 8 år.

Hvad har i af forslag, det skal være en helt ny, og fornuftig bil.

Fiat Grande Punto ?
Bliver nok også for dyr.

MVH

Holten

Fra : Mikker

Dato : 31-03-08 18:52

Fiesta 1.4 TDCi...superstabil bil med kanon brugtbilstest ved FDM

Mikker

Fra : Martin Elkjær

Dato : 31-03-08 19:15

Hej Holten,

Hvorfor skal det være en diesel ? Corsaen med 1.2 Twin Sport kører 17,2
km på literen og koster kun 140kkr (+ udstyr og levering).

Alternativt kunne han jo købe en lettere brugt bil, som dog ikke ikke
kører så langt på literen, men til gengæld også har et mindre værditab.

Jeg synes at folk har fået et tendens til at fokusere for meget på de
magiske km/l-tal, istedet for at prøve at regne lidt på de andre
udgifter der ved at have bil (grøn ejerafgift, værditab, service,
forrentning af mer-pris mm.).

En hurtig sammenligning på Corsa'en i 1.2 benzin og 1.3 diesel gav en
forskel på 638kr/år (benzin, vægtafgift og forrentning ved en
diesel/benzin pris på 10kr)

hilsen
Martin

Fra : joppe

Dato : 31-03-08 13:07

Hvad med en Peugeot 206 til visk 145kkr. Lupo eller Yaris bliver nok
for dyre.
Jeg kan selv bedst li diesel fordi den har momentet der hvor du har
brug for det hvilket giver afslappet kørsel.

Fra : Stefan Jensen

Dato : 31-03-08 20:18

Vi har lige købt en peugeot 206 1.4 HDI
kører ca 22 - 24 km/l
Den 140 km landevejskørsels hver dag

Det var vi ikke fortrudt

-SJ

Fra : KASO

Dato : 31-03-08 20:44

"Holten" <virker@ikke.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> udstyrspakke, og det gav en ydelse på kr. 2150,- pr. md. i 8 år.
>
> Hvad har i af forslag, det skal være en helt ny, og fornuftig bil.

Clio II 1.5 dCi : 22.7 km/l, pris fra. 134.000kr. ?
ClioIII 1.5 dCi på kampagne fra 150.000kr. ?

Hvis pris pr. måned er vigtig, kunne privatleasing måske være interessant?

Fra : Henning

Dato : 31-03-08 21:16

On Mon, 31 Mar 2008 19:44:07 +0200, "Holten" <virker@ikke.dk> wrote:

>Har en kollega, som gerne vil skifte sin bil ud.
>
>Krav:
>
>Minimum 20 km/l (han kører 160 km hver dag 90% på motorvej med 110-120 km/t)
>Min. 4 døre

Hvad med en Chevrolet Lacetti? Koster lige over 200K, har meget
standardudstyr, bl.a. fart-pilot som er et must ved disse afstande
hver dag For 10K mere får du 3 års forsikring med i prisen...
http://www.chevrolet.dk/lacetti-5d/lacetti-5d-index.html

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-08 21:17

> [...]

>og det gav en ydelse på kr. 2150,- pr. md. i 8 år.
>
>Hvad har i af forslag, det skal være en helt ny, og fornuftig bil.

Jeg kører ca. lige så langt dagligt i en Punto JTD fra 2002. Den har
nu gået 170000 og brummer lystigt 22-25 km/l med min kørestil og mit
mønster - og det er altså Borup-Hørsholm retur hver dag. Somme tider
på "cementstien" andre gange via Osted-Roskilde-Slangerup-Allerød.
Den er ikke nogen racerbil men har rimeligt med power. Den tager i
hvert fald røven på dem, som tror det er en 1.træls )
--
med pt. fire OES'ere i hytten, snart kun tre
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 01-04-08 10:55

Holten wrote:
> Har en kollega, som gerne vil skifte sin bil ud.

Et bud kunne være Citroen C3 1.4 Furio 2 Clim. Prisen starter ved 152.000 og
den går nominelt 22,7 km/l.

Ebbe