Indsamling til billister der ikke har råd ~
Fra : Ellen

Dato : 31-03-08 11:59

Man ser tit billister der kører rundt og taler mobil, uagtet det er forbudt.

Da de åbenbart ikke har råd til handsfree, synes jeg vi skal lave en
indsamling til dem.
Jeg synes det er synd de bliver stemplet som tabere når de kører og snakker
mobil, bare fordi de er fattige.

Så vil nogle være med til at lave en indsamling til disse stakler, så skriv
her. Er der nok interesserede vil jeg søge en tilladelse fra politiet til
indsamlingen så vi kan komme igang.

Tænk på det også er synd for deres børn når kammeraterne ser at deres mor
eller far ikke har råd til handsfree.

Så derfor
Kh Ellen.

Fra : Møller

Dato : 31-03-08 12:13

Ellen skrev:
> [...]
> indsamlingen så vi kan komme igang.
>
> Tænk på det også er synd for deres børn når kammeraterne ser at deres mor

Jeg vil godt yde en vingummebamse til de stakkels forældre der ikke har råd til håndfri, nu hvor de
bruger ca. 8 milliarder, 8.ooo.ooo.ooo. kr. årligt, ud over al den anden unødvendige skrammel de
køber som aflad til de stakkels, ja nærmest forældreløse, børn. De ser jo aldrig far og mor.

Og så vil jeg godt være med i en klub der har til formål at mobbe de der moderigtige forældrer der
ikke har tid til at opdrage deres egne børn, men klæde dem ud som modedukker for at signalere et
eller andet tåbeligt.
Det er da ikke uden grund, at børnechecken er for lille. Afskaf den.

Møller

Fra : Torben Scheel

Dato : 31-03-08 12:40

Møller wrote:
> [...]
> men klæde dem ud som modedukker for at signalere et eller andet tåbeligt.
> Det er da ikke uden grund, at børnechecken er for lille. Afskaf den.

Og hvorfor er din forargelse over visse befolkningsgrupper relevant i en
bilgruppe?

--
vh
Torben

Fra : Peter

Dato : 31-03-08 12:46

Hej Torben!

Bilister er da ikke en "befolkningsgruppe"

hilsen
Peter

Fra : Torben Scheel

Dato : 31-03-08 12:59

Peter wrote:
> Hej Torben!

Hi!

> Bilister er da ikke en "befolkningsgruppe"

Det var nu også forældre jeg hentydede til - men derudover mener jeg
godt at man kan omtale begge grupper befolkningsgrupper

Var det blot bilister der blev omtalt, så var det da tæt på at være on
topic.

--
vh
Torben

Fra : Peter

Dato : 31-03-08 13:20

Hej igen!

Det "oprindelige" indlæg (fra Ellen) var ikke bare "tæt på", men var helt
klart "on topic"! Det kan kun være fordi du har læst Møllers indlæg m.h.t.
"forældre", at du mener det bliver "off topic". ik!

hilsen
Peter

Fra : Torben Scheel

Dato : 31-03-08 13:56

Peter wrote:
> [...]
> klart "on topic"! Det kan kun være fordi du har læst Møllers indlæg m.h.t.
> "forældre", at du mener det bliver "off topic". ik!

Ja, selvfølgelig. Det er jo Hr. Møller jeg svarer (og citerer).

--
vh
Torben

Fra : Møller

Dato : 31-03-08 14:19

Torben Scheel skrev:

> Ja, selvfølgelig. Det er jo Hr. Møller jeg svarer (og citerer).

Ironi og sarkasme har dårlige stunder fornemmer jeg, hr. Scheel
Så får du lige et par ), , ,-)
Så kan du selv drysse dem ud.

Så stopper vi ungerne ind i en bil
Og lader forældrene være bilister der har for travlt med at overholde hastighedsbegrænsningerne ved
skoler og børnehaver, da de jo skal holde for Bondams seneste påhit, hvis det altså gennemføres

Møller

Fra : Torben Scheel

Dato : 01-04-08 08:14

Møller wrote:

> Ironi og sarkasme har dårlige stunder fornemmer jeg, hr. Scheel

Næ - og bare fordi jeg mener at politiske indlæg ikke hører hjemme her
har man så ingen humor?

> Så får du lige et par ), , ,-)
> Så kan du selv drysse dem ud.

*LOL* *ROFL* *TiHi* *pegefingreafdemjegikkekanli'*

Que?

--
vh
Torben

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-03-08 19:51

Møller skriver:

> [...]
> eller andet tåbeligt.
> Det er da ikke uden grund, at børnechecken er for lille. Afskaf den.

Nå der var nok en der så "21søndag"........

"Ammmen det er vigtigt at mit barn har det helt rigtige modetøj" - for
satan en ged....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Søren

Dato : 31-03-08 13:21

Jeg vil gerne donere en klud til dine øjne.

Ellen skrev:
> Man ser tit billister der kører rundt og taler mobil, uagtet det er forbudt.

Man ser også tit bilister der..

Kører for stærkt ..
Kører når de er trætte ..
Ikke standser for forgængere i forgængerfelter ..
Ikke holder sikkerhedsafstand ..
Kører i røde biler ..
Kører med ikke godkendte performance chips ..
Monterer for lave sænkningssæt og potter der larmer ..

osv osv ..

Hvis du er sikker på at du er et 100% lovlydigt dydsmønster - så er dit
tuderi godkendt. Hvis ikke - så tør øjnene og kom videre.

mvh Søren

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 31-03-08 13:44

Søren wrote:

> Man ser også tit bilister der..

> Kører i røde biler ..

Siden hvornår der det blevet forbudt?

Ebbe

Fra : Leo Jensen

Dato : 31-03-08 16:06

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> skrev i meddelelsen

> Siden hvornår der det blevet forbudt?

Det er ikke forbudt, han er bare misundelig...

http://picasaweb.google.com/Leo.5500/Jaguar/photo#5183182364763125314

Leo

Fra : Claus Frørup

Dato : 31-03-08 22:41

Isang tao pinangalanan, Leo Jensen nagsulat:

klip

>Det er ikke forbudt, han er bare misundelig...
>
>http://picasaweb.google.com/Leo.5500/Jaguar/photo#5183182364763125314

Flot dyt.
Har du selv eftermonteret de fire runde forlygter, eller havde Jaguar
selv indset at de to grimme firkantede ikke passede til bilen?
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-04-08 19:50

Leo Jensen skrev:
> Det er ikke forbudt, han er bare misundelig...
> http://picasaweb.google.com/Leo.5500/Jaguar/photo#5183182364763125314

Hvad er det for en lille Jaguar? (En rigtig Jaguar står der da XJ12 på)

Og hvad var det for noget mærkeligt noget der var på taget på det ene
billede?

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Fra : Ukendt

Dato : 04-04-08 19:53

Finn Guldmann <n@a.invalid> skrev :

>Hvad er det for en lille Jaguar? (En rigtig Jaguar står der da XJ12 på)

Sludder - der skal da stå XK 140 på den ;)

http://images.google.dk/images?q=jaguar+xk140&hl=da&um=1&ie=UTF-8&sa=X&oi=images&ct=title

--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 04-04-08 20:02

On Fri, 04 Apr 2008 20:52:46 +0200, jan_stevns wrote:

>Sludder - der skal da stå XK 140 på den ;)
>
>http://images.google.dk/images?q=jaguar+xk140&hl=da&um=1&ie=UTF-8&sa=X&oi=images&ct=title

Pjat der skal stå E-type og så skal den have stoftag )
Ellers skal vi over i noget XK120 Ecosse, som vintageauto havde for
nylig - den var også ganske nice )
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : Finn Guldmann

Dato : 05-04-08 08:03

jan_stevns skrev:
> Sludder - der skal da stå XK 140 på den ;)
> http://images.google.dk/images?q=jaguar+xk140&hl=da&um=1&ie=UTF-8&sa=X&oi=images&ct=title

Så er vi jo der hvor det er synd at bruge den til daglig brug.

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-08 08:14

>Så er vi jo der hvor det er synd at bruge den til daglig brug.

Hvorfor dog det - biler er lavet til at blive brugt ;)

--
Jan_stevns

Fra : Finn Guldmann

Dato : 05-04-08 09:41

jan_stevns skrev:
> Hvorfor dog det - biler er lavet til at blive brugt ;)

Jo, men vel ikke til hvadsomhelst?

Med sådan en der er det jo lige før sofagruppen skulle smides ud af
stuen og bilen have lov at stå der i stedet.

Fra : Brian

Dato : 04-04-08 20:05

Leo Jensen wrote:
> http://picasaweb.google.com/Leo.5500/Jaguar/photo#5183182364763125314

Rigtig rigtig fin vogn, når det nu skal være

To ting undrer mig dog ud fra billederne.
På billede 8 napper den 125km/t ved 3000 omdrejninger - er den virkelig ikke
højere gearet ?
Billede 16 af bagagerummet; er der en grund til at man både har brugt
dæmpere og hængsler til bagsmækken - eller er det mig der ser forkert ?

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-04-08 20:20

Brian skriver:

> Billede 16 af bagagerummet; er der en grund til at man både har brugt
> dæmpere og hængsler til bagsmækken - eller er det mig der ser forkert ?

Hmmm, har din bil ikke begge dele ?

Det har begge mine - smækken hænger i et (tadaa) hængsel og dæmperen er
der til at (tadaa dæmpe bevægelsen og holde klappen oppe.

På nogle biler er dæmperen udført som en fjeder indbygget i hænglset,
andre har dæmperen som en gasdæmper i midten af et "saksehængsel" (så
undgår man kuffertknuserhængslerne).

Fra : Brian

Dato : 04-04-08 20:23

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Brian skriver:

> Hmmm, har din bil ikke begge dele ?

Nope, er ikke begavet med en bil med dæmpere.

> Det har begge mine - smækken hænger i et (tadaa) hængsel og dæmperen
> er der til at (tadaa dæmpe bevægelsen og holde klappen oppe.

Det har du selvfølgelig ret i

> På nogle biler er dæmperen udført som en fjeder indbygget i hænglset,
> andre har dæmperen som en gasdæmper i midten af et "saksehængsel" (så
> undgår man kuffertknuserhængslerne).

Og det var sidstnævnte type jeg tænkte på - jeg havde bare ikke tænkt den
helt ud i detaljen

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-04-08 20:24

Brian skriver:

> Nope, er ikke begavet med en bil med dæmpere.

Damn, hvad er du begavet med da ?

> Og det var sidstnævnte type jeg tænkte på - jeg havde bare ikke tænkt den
> helt ud i detaljen

Så moderne er en "Jag" heller ikke. Der skal være noget nostalgisk - det
blev så kuffertknuserne.........

Fra : Brian

Dato : 04-04-08 20:31

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Brian skriver:

> Damn, hvad er du begavet med da ?

Nyere Saab 9-3 med kuffertknusere, hvilket er helt godnat. Gudskelov er de
pakket pænt ind.

> Så moderne er en "Jag" heller ikke. Der skal være noget nostalgisk -
> det blev så kuffertknuserne.........

Når man sådan lige skimter bilbladene, virker det som om kuffertknuserne er
ved at få en lille revival. Jeg mindes ihvertfald to helt nye modeller, som
er begavet med det skrammel.

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-04-08 20:49

Brian skriver:

> Nyere Saab 9-3 med kuffertknusere, hvilket er helt godnat. Gudskelov er de
> pakket pænt ind.

Dæmperne sidder nok inde bagved som fjedre.....
http://us.autos1.yimg.com/img.autos.yahoo.com/ag/saab_93sportsedan_20t_2008_other_7_346x270.jpg

> Når man sådan lige skimter bilbladene, virker det som om kuffertknuserne er
> ved at få en lille revival. Jeg mindes ihvertfald to helt nye modeller, som
> er begavet med det skrammel.

Hvilke ?

Fra : Brian

Dato : 04-04-08 20:53

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Dæmperne sidder nok inde bagved som fjedre.....
> http://us.autos1.yimg.com/img.autos.yahoo.com/ag/saab_93sportsedan_20t_2008_other_7_346x270.jpg

Jeps, det gør de nemlig.

> Hvilke ?

Sådan lige uden at rode for meget med den skrøbelige hukommelse, kan jeg
nævne den nye C5.

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-04-08 22:16

Brian skriver:

> Sådan lige uden at rode for meget med den skrøbelige hukommelse, kan jeg
> nævne den nye C5.

Å-K - skal jeg have knust kufferter bliver det i en "SÅB" - næppe i en
C5.....

Fra : Brian

Dato : 05-04-08 20:23

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Å-K - skal jeg have knust kufferter bliver det i en "SÅB" - næppe i en
> C5.....

Du får dem ikke knust i nogen af bilerne, da de er pakket ind.

Udover det, er det svært at være uenig

/Brian

Fra : Søren

Dato : 01-04-08 07:29

Ebbe Kristensen skrev:

> Siden hvornår der det blevet forbudt?

Det burde det være. Røde biler er grimme IMO.

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 01-04-08 10:58

Søren wrote:

> Det burde det være. Røde biler er grimme IMO.

Den mening er du tilsyneladende ikke ene om - men til gengæld er en rød bil
en hel del nemmere at finde på en parkeringsplads end en sølvfarvet

Ebbe

Fra : N/A

Dato : 01-04-08 18:53

Fra : Leo_Jensen

Dato : 31-03-08 06:45

On 31 Mar., 12:59, "Ellen" <el-...@viharingenmail.dk> wrote:
> [...]
> indsamlingen så vi kan komme igang.
>
> Tænk på det også er synd for deres børn når kammeraterne ser at deres mor

Fordelen ved ikke at bruge handsfree er at de andre bilister så kan se
hvorfor den telefontalende bilist mister koncentrationen om at køre
bil fuldstændigt....

Leo

Fra : winddiesel

Dato : 31-03-08 07:16

> Fordelen ved ikke at bruge handsfree er at de andre bilister så kan se
> hvorfor den telefontalende bilist mister koncentrationen om at køre
> bil fuldstændigt....
>
> Leo

HELT enig... hjernen er vigtigere at have ledig, end begge hænder !

Men dem der ikke har handsfree - kan jo låne lidt på opsparingen til
deres begravelse, det vil give dem et par år mere at spare op i igen !

Eller gør som jeg, lad være med at tale ! Det fortjener dem jeg deler
vejen med !

Fra : Mathias

Dato : 31-03-08 15:24

> HELT enig... hjernen er vigtigere at have ledig, end begge hænder !

Jeps.. og hvad skal man med handsfree hvis man har automatgear?

-Mathias

Fra : Mikael

Dato : 31-03-08 08:38

On 31 Mar., 16:23, "Mathias" <baggadap_FJERN-DE...@hotmail.com> wrote:

> Jeps.. og hvad skal man med handsfree hvis man har automatgear?

Hørt!

Mikael

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 31-03-08 20:41

Man ser tit bilister, der ikke helt er bag rattet men i stedet ligger på
gulvet og roder efter en sut - lad os samle ind og gi' dem en snor til
sutten.

Man ser tit bilister, der sidder og roder med radioen - lad os få afskaffet
alt andet end DR P1, så der ikke er så meget at rode med radioen for.

Ma ser tit billister, der ikke kan se ud af bilen p.g.a. is og sne - lad os
samle ind til varme vanter, så de ikke fryser om fingrene når de skraber
ruderne rene.

Mao: hele hysteriet om håndfri mobil eller ej er da fuldstændigt tåbeligt
skruet op - er du ikke i stand til at beskæftige dig med mere end een ting
ad gangen er du jo så ikke egnet til at føre et motordrevet køretøj - tænk
hvis du både skal styre OG starte blinklyset, viskerne, varmen eller nogle
af de andre, almindelige ting i en bil.

Fuldstændig uansvarligt med alt det ekstraudstyr, folk bruger niu til dags.

--
Jesper Hedegaard

Suzuki Savage når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder

Fra : Carl Dragert

Dato : 31-03-08 14:53

On 31 Mar., 21:40, "Jesper Hedegaard" <sk...@af.nu> wrote:

> Man ser tit bilister, der sidder og roder med radioen - lad os få afskaffet
> alt andet end DR P1, så der ikke er så meget at rode med radioen for.

Ja, den er jeg også med på, det er efterhånden den eneste kanal der er
værd at lytte til.

- Carl

Fra : Leo_Jensen

Dato : 01-04-08 03:04

On 31 Mar., 23:40, Claus Frørup <Cl...@froerup.dk> wrote:
> [...]
> Har du selv eftermonteret de fire runde forlygter, eller havde Jaguar
> selv indset at de to grimme firkantede ikke passede til bilen?

De firkantede lygter var i starten reserveret til topmodellerne, dvs
alle Daimler + Jaguar Sovereign, men kunderne ville have de runde. Min
er bare en alm. Jaguar, så den er helt sikkert født med dem.

Leo

Fra : Claus Frørup

Dato : 01-04-08 19:35

> [...]

>alle Daimler + Jaguar Sovereign, men kunderne ville have de runde. Min
>er bare en alm. Jaguar, så den er helt sikkert født med dem.

Forstår godt kunderne ikke ville have de firkantede. Jeg synes de er
tudegrimme. En jaguar _skal_ bare have runde øjne

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Leo_Jensen

Dato : 01-04-08 07:23

On 1 Apr., 11:58, "Ebbe Kristensen" <e...@ekologic.dk> wrote:

> Den mening er du tilsyneladende ikke ene om - men til gengæld er en rød bil
> en hel del nemmere at finde på en parkeringsplads end en sølvfarvet

Jeg kan se på vejene, at mange synes sølvfarvet er en god farve. Jeg
synes det er grimt til alt andet end en Mercedes af den sportslige
type, men det er da praktisk, ingen tvivl om det. Ridser og skidt ses
ikke, og det er da en kvalitet i sig selv. Jeg vil nu hellere vaske
bilen...

Leo

Fra : Søren

Dato : 01-04-08 18:53

Leo_Jensen skrev:

> Jeg kan se på vejene, at mange synes sølvfarvet er en god farve. Jeg
> synes det er grimt til alt andet end en Mercedes

Det er sjovt du siger det .. jeg har lige købt en sølvfarvet E290'er for
2 timer siden.

> af den sportslige
> type,

ahh ... hmm .. den har da ihvertfald 18" alu og tonene ruder.

Fra : Jim Bob

Dato : 01-04-08 16:33

Ellen skrev:
> [...]
> indsamlingen så vi kan komme igang.
>
> Tænk på det også er synd for deres børn når kammeraterne ser at deres mor

Nejda hvorfor ikke sætte fotofælder op i bilerne
så enhver utidig befamling af et telefonapparat
kan udløse en øjeblikkelig bøde. Og nu hvor vi har
proppen af, hvorfor skal det være lovligt at pille
ved radioen, din kæreste, børnene, næsen ja find
selv på mere. Bare fordi lovgivning er fladpandet
behøves vi ikke følge efter som hjernedøde lemminger.

Vorherre bevares. Få dig et liv!

//JB

Fra : Møller

Dato : 01-04-08 16:45