Bilister får rødt lys ved smogalarm
Fra : ab

Dato : 29-03-08 09:51

Endnu engang har Klaus Bondam fået en hjerneblødning

http://jp.dk/indland/article1305748.ece

Det må efterhånden være tydeligt, at manden ikke er en "løsningspolitikker"
men en "jeg flytter bare rundt på problemerne politikker"

/AB

Fra : Mikael

Dato : 29-03-08 03:18

On 29 Mar., 09:50, "ab" <a...@ab.dk> wrote:
> [...]
>
> Det må efterhånden være tydeligt, at manden ikke er en "løsningspolitikker"
> men en "jeg flytter bare rundt på problemerne politikker"

Det virker godt nok en smule bagvendt. Men vil ikke have trafikken
afviklet, men hellere have dem holdende i tomgang i meget længere tid,
så bliver der mere plads på vejene og så er der mere plads til
Københavnerene, som nu går ud og køber en bil fordi nu holder alle
pendlerne uden for byen og venter i tomgang på at komme ind.
Var det ikke smartere at gøre den kollektive trafik så attraktiv at
folk helt frivilligt valgt den istedet for at forsøge at tvinge folk
over i noget som i forvejen ikke dur.

Mikael

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-03-08 18:24

Mikael <MikLarsen@gmail.com> wrote in news:6ade2dfb-e630-494f-bc48-
d5c6468840c5@t54g2000hsg.googlegroups.com:

> Var det ikke smartere at gøre den kollektive trafik så attraktiv at
> folk helt frivilligt valgt den istedet for at forsøge at tvinge folk
> over i noget som i forvejen ikke dur.

Uha nej, det går ikke ;)

Fra : Hr. Jensen

Dato : 29-03-08 11:16

On Sat, 29 Mar 2008 09:50:37 +0100, "ab" <ab@ab.dk> wrote:

>Endnu engang har Klaus Bondam fået en hjerneblødning

I hans tilfælde må det så hedde en perforeret endetarm, da han
tilsyneladende tænker med dén, han sidder på.

>http://jp.dk/indland/article1305748.ece
>
>Det må efterhånden være tydeligt, at manden ikke er en "løsningspolitikker"
>men en "jeg flytter bare rundt på problemerne politikker"

Så må man jo håbe, at "Bøssernes Kennedy" har taget med i beregningen,
at det er de færreste, der slukker motoren, når de holder for rødt lys.

--
I'm not dead yet, I just smell bad.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 29-03-08 11:48

ab skrev:
> [...]
> Det må efterhånden være tydeligt, at manden ikke er en
> "løsningspolitikker" men en "jeg flytter bare rundt på problemerne

Tillad mig at spørge pendlerne herinde hvad I helst vil.

Blive udsat for ovennævnte "løsning", eller den løsning jeg har
beskrevet med ændring af kørselsfradraget så single-pendlere mister
deres fradrag?

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 29-03-08 11:55

On Sat, 29 Mar 2008 11:47:38 +0100, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

> [...]
>
>Blive udsat for ovennævnte "løsning", eller den løsning jeg har
>beskrevet med ændring af kørselsfradraget så single-pendlere mister

Paradisiske tilstande ville først opstå, hvis der var en option hvor
vi kunne slippe for både dig og Bondam. )

Du kører for lidt lastbil og læser for mange paragraffer, og Bondam
han er bare radikal. )

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 29-03-08 19:33

Folmer Rasmussen skrev:
> Paradisiske tilstande ville først opstå, hvis der var en option hvor
> vi kunne slippe for både dig og Bondam. )

Ja vi har jo nok lov at have hver vores opfattelse af hvad paradis er.

> Du kører for lidt lastbil og læser for mange paragraffer, og Bondam
> han er bare radikal. )

Ja, på det sidste er det da ikke blevet til så meget som det helst
skulle havde været. Men fra på mandag.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-03-08 12:16

> eller den løsning jeg har
>beskrevet med ændring af kørselsfradraget så single-pendlere mister
>deres fradrag?

Den har du da vist ikke gennemtænkt...

Fra : Finn Guldmann

Dato : 29-03-08 19:34

Martin Johansen [6000] skrev:
> Den har du da vist ikke gennemtænkt...

Men du kan åbenbart huske den.

Så er noget jo opnået.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-03-08 22:46

>Men du kan åbenbart huske den.

Nej faktisk ikke så jeg har fortolket den ud fra det korte indlæg :)

>Så er noget jo opnået.

Desværre :)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-03-08 12:48

Finn Guldmann skriver:

> [...]
>
> Blive udsat for ovennævnte "løsning", eller den løsning jeg har
> beskrevet med ændring af kørselsfradraget så single-pendlere mister

Ingen af delene. Det kan godt være at Hr Bondams løsning kun måske
bliver til noget - dine ideer gør aldrig.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Finn Guldmann

Dato : 29-03-08 19:35

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Ingen af delene. Det kan godt være at Hr Bondams løsning kun måske
> bliver til noget - dine ideer gør aldrig.

Jeg kunne jo prøve at fortælle den til bondam.

Fra : Kent Friis

Dato : 29-03-08 23:06

Den Sat, 29 Mar 2008 11:47:38 +0100 skrev Finn Guldmann:

> [...]
>
> Blive udsat for ovennævnte "løsning", eller den løsning jeg har
> beskrevet med ændring af kørselsfradraget så single-pendlere mister

Hvorfor er der overhovedet noget der hedder kørselsfradrag? Det er
jo reelt bare et tilskud til at arbejde langt væk.

Jeg kunne i princippet få kørselsfradrag nu jeg arbejder i Vejle,
men jeg gider ikke køre så langt, så jeg leder efter noget at bo
i deroppe i stedet for. Det er lidt dyrere end at køre (specielt
når jeg kører med en kollega), men det giver jo ikke noget
fradrag at finde en lejlighed tættere på sit arbejde.

Det er åbenbart et fradrag for at udlede CO2. Udleder man for lidt
CO2, får man ikke noget fradrag.

Mvh
Kent

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-08 23:31

Kent Friis <nospam@nospam.invalid> skrev :

>Hvorfor er der overhovedet noget der hedder kørselsfradrag? Det er
>jo reelt bare et tilskud til at arbejde langt væk.

Forkert gættet - det er for at bevare folks lyst til at bo ude i Lars
Tynd's egne

>Det er åbenbart et fradrag for at udlede CO2. Udleder man for lidt
>CO2, får man ikke noget fradrag.

Underlig sammenligning ;)
--
Jan_stevns

Fra : Kent Friis

Dato : 30-03-08 08:29

Den Sat, 29 Mar 2008 23:31:13 +0100 skrev jan_stevns:

> Forkert gættet - det er for at bevare folks lyst til at bo ude i Lars
> Tynd's egne

Det gælder da begge veje.

> Underlig sammenligning ;)

Overhovedet ikke. Lige nu udleder jeg masser af CO2 hver dag, og kan
derfor få kørselsfradrag. Men lige så snart jeg finder noget at bo i,
så jeg ikke skal udlede al den CO2, har jeg ikke længere den mulighed.

Mvh
Kent

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-08 11:52

>Overhovedet ikke. Lige nu udleder jeg masser af CO2 hver dag, og kan
>derfor få kørselsfradrag.

Hvis dit transportmiddel er CO2 neutralt får du samme fradrag -
*derfor* er din sammenligning ubrugelig

Det er afstanden til arbejde der tæller i *det* regnskab, intet andet
--
Jan_stevns

Fra : Kent Friis

Dato : 30-03-08 14:34

Den Sun, 30 Mar 2008 12:51:57 +0200 skrev jan_stevns:

> Hvis dit transportmiddel er CO2 neutralt får du samme fradrag -
> *derfor* er din sammenligning ubrugelig

Næste gang du kører rundt på den der sjællandske motorvej du altid
snakker om, så prøv at lægge mærke til hvad det er langt størstedelen
kører rundt i.

> Det er afstanden til arbejde der tæller i *det* regnskab, intet andet

Og den skal være så stor at det stort set kun er bilen der er relevant.
Kan man nøjes med cykel (stort set CO2-neutral), får man sg* ikke
noget.

Mvh
Kent

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-08 15:26

Kent Friis <nospam@nospam.invalid> skrev :

>Og den skal være så stor at det stort set kun er bilen der er relevant.

sludder og vrøvl - tager du det offentlige hver dag fra Ringsted til
Khb, har du samme fradrag, som hvis du kørte i bil, eller på knallert
--
Jan_stevns

Fra : Kent Friis

Dato : 30-03-08 15:30

Den Sun, 30 Mar 2008 16:25:48 +0200 skrev jan_stevns:

> sludder og vrøvl - tager du det offentlige hver dag fra Ringsted til
> Khb, har du samme fradrag, som hvis du kørte i bil, eller på knallert

Hvilke CO2-neutrale offentlige transportmidler er det?

Iøvrigt mener jeg bestemt at befordringsfradraget kun gælder den
korteste vej til og fra arbejde, så hvis jeg fjumrer rundt mellem
Ringsted og Kbh, giver det ikke noget fradrag.

Mvh
Kent

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-08 15:34

Kent Friis <nospam@nospam.invalid> skrev :

>Iøvrigt mener jeg bestemt

Man skal ikke mene - hvad *befordringsfradrag* angår ;)

Man kan læse :

http://www.tax.dk/pjecer/befordringsfradrag.htm

og notere sig dette :

citat:

"Måden hvorpå man transporterer sig har således ingen betydning for,
hvor stort et befordringsfradrag, man er berettiget til.2) "

Og nej - det er ikke *korteste rute* der gælder

--
Jan_stevns

Fra : Kent Friis

Dato : 30-03-08 16:06

Den Sun, 30 Mar 2008 16:34:22 +0200 skrev jan_stevns:

> [...]
> hvor stort et befordringsfradrag, man er berettiget til.2) "
>

> Og nej - det er ikke *korteste rute* der gælder

Så hvis jeg kører mellem Ringsted og Kbh, når jeg skal på arbejde
i Vejle fra fra Padborg, får jeg for tre gange så stort fradrag?

Det tror jeg sg* ikke på.

Mvh
Kent

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-08 16:15

Kent Friis <nospam@nospam.invalid> skrev :

>Det tror jeg sg* ikke på.

Hmmmm.... du er da ellers en oplagt køber til et aflagt Eiffeltårn

Forstår du slet ikke det der står på det link jeg sendte ?

--
Jan_stevns

Fra : Kent Friis

Dato : 30-03-08 16:31

Den Sun, 30 Mar 2008 17:14:57 +0200 skrev jan_stevns:

> Hmmmm.... du er da ellers en oplagt køber til et aflagt Eiffeltårn
>
> Forstår du slet ikke det der står på det link jeg sendte ?

Jeg læste det ikke. Men det har jeg så nu, og der står stort set
det jeg sagde.

Jeg får altså *ikke* noget for hverken turen mellem Ringsted og
Kbh, eller for den sags skyld de to ture over broerne.

Mvh
Kent

Fra : Claus Frørup

Dato : 30-03-08 16:39

Isang tao pinangalanan, Kent Friis nagsulat:

> [...]
>korteste vej til og fra arbejde, så hvis jeg fjumrer rundt mellem
>Ringsted og Kbh, giver det ikke noget fradrag.

I de fleste tilfælde, er det den hurtigste vej befordringsfradraget
regnes efter.
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-08 16:43

Claus Frørup <Claus@froerup.dk> skrev :

>I de fleste tilfælde, er det den hurtigste vej befordringsfradraget
>regnes efter.

Ja - den mølle har vi jo været gennem - Skat har ikke været helt sig
selv siden ... <fnis>

--
Jan_stevns

Fra : Kent Friis

Dato : 30-03-08 16:53

Den Sun, 30 Mar 2008 17:38:46 +0200 skrev Claus Frørup:
> Isang tao pinangalanan, Kent Friis nagsulat:

> I de fleste tilfælde, er det den hurtigste vej befordringsfradraget
> regnes efter.

Sålænge DSB kører som de gør, vil den hurtigste vej altid være
bilen.

En time i bil, eller to timer med tog. Men så passer toget heller
ikke med hverken arbejdstids begyndelse eller fyraften.

Mvh
Kent

Fra : Leonard

Dato : 30-03-08 11:30

On 29 Mar 2008 22:06:17 GMT, Kent Friis wrote:

> Hvorfor er der overhovedet noget der hedder kørselsfradrag? Det er
> jo reelt bare et tilskud til at arbejde langt væk.

Uha, tænk på alle de arbejdsløse kontornussere der ville være, hvis ikke
SKAT havde brug for dem til at kontrollere og regne alle de kringlede
skatteregler efter.
Hvorfor findes der i det hele taget fradrag?
Hvorfor er der ikke bare et grundfradrag (frikort) og derefter en sats
alle skal betale?
Nej, det ville da være alt for nemt.

--
Leonard
"Hvis General Motors havde fulgt udviklingen i samme takt som

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-03-08 12:47

ab skriver:

> Endnu engang har Klaus Bondam fået en hjerneblødning

Jeps.

Mere forurening ved tomgangskørsel.

Fra : Leonard

Dato : 29-03-08 13:26

On Sat, 29 Mar 2008 09:50:37 +0100, ab wrote:

> Det må efterhånden være tydeligt, at manden ikke er en "løsningspolitikker"
> men en "jeg flytter bare rundt på problemerne politikker"

Det er nu ikke noget han har fundet på, han får bare lov at sige det i
pressen.
Det har længe været kendt blandt vejteknikere og trafikplanlæggere, at
man kan styre mængden af biler i byen ved hjælp af lyskrydsene.
Problemet er at det kun virker ganske kortvarigt, hvis ikke der kommer
et reelt alternativ i form af bedre kollektiv trafik.

Jeg har lige tilbragt 4 dage i Berlin. 3,5 mill. indbyggere, helt vildt
mange biler, uden at det gav store propper. Men der kører også både
sporvogne, s-tog, undergrundsbane og busser rundt overalt og hele tiden.
Kbh. har bare ikke de samme tilbud til borgerne og før det kommer på
plads, så flyttes problemerne bare rundt.
--
Leonard
Fejltagelser er indgangen til opdagelser.

Fra : Brian Sørup

Dato : 29-03-08 18:06

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kbh. har bare ikke de samme tilbud til borgerne og før det kommer på
> plads, så flyttes problemerne bare rundt.

Hvis du syntes den kollektive trafik i Kbh. stinker, så prøv at bevæge
dig til Jylland......
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : alexbo

Dato : 29-03-08 18:10

"Brian Sørup" skrev

> Hvis du syntes den kollektive trafik i Kbh. stinker, så prøv at bevæge dig
> til Jylland......

Fiskeolie?
Biogas?

mvh
Alex Christensen

Fra : Møller

Dato : 29-03-08 18:40

alexbo skrev:
> "Brian Sørup" skrev

> Fiskeolie?
> Biogas?

Som de siger på de kanter:
"der er penge i lortet"

Møller

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-08 20:22

Syntes også at københavnerne skal ha bedre kollektiv trafik så længe
de betaler hvad det koster.

/gubbi

Fra : Leonard

Dato : 29-03-08 22:15

On Sat, 29 Mar 2008 20:22:25 +0100, gubbi wrote:

> Syntes også at københavnerne skal ha bedre kollektiv trafik så længe
> de betaler hvad det koster.

Det er ikke så meget et spørgsmål om hvad det koster, for min skyld kan
det såmænd være gratis. For brugerne tror jeg heller ikke det er prisen,
men udbuddet, der gør forskellen. Det kan såmænd være meget dyrt før det
koster mere end at have bil, men når det føles meget nemmere at køre
selv, så vælger folk det.
Der skal være så meget kollektiv trafik på kryds og tværs af byen, at
man næsten uanset rute og tid kan komme afsted med korte intervaller og
i en næsten direkte linie.

Fra : Leonard

Dato : 29-03-08 22:11

On Sat, 29 Mar 2008 18:06:13 +0100, Brian Sørup wrote:

> Hvis du syntes den kollektive trafik i Kbh. stinker, så prøv at bevæge
> dig til Jylland.....

Kollektiv i det meste af DK er ikke god nok, men det er kun i de 5
største byer at der er et grundlag for ret meget mere end skolebusser.
På min lille vej kører der 4 busser forbi hver time hele dagen. Der er
kun nogen med når eleverne skal i skole og hjem igen, hele formiddagen
kører de bare frem og tilbage helt tomme. Det er fandme meningsløst.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 31-03-08 01:50

On Mar 29, 12:47 pm, Finn Guldmann <n...@a.invalid> wrote:
> [...]
>
> Blive udsat for ovennævnte "løsning", eller den løsning jeg har
> beskrevet med ændring af kørselsfradraget så single-pendlere mister

Arbejde andet sted.
Kollektiv transport hænger bare ikke sammen med at skulle aflevere 2
børn, arbejde og hente 2 børn igen.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Torben Scheel

Dato : 01-04-08 08:51

ab wrote:
> [...]
>
> Det må efterhånden være tydeligt, at manden ikke er en
> "løsningspolitikker" men en "jeg flytter bare rundt på problemerne

Tjah. Jeg kan ikke lide bilkøer. Jeg kan ikke lide dieselpartikler. Jeg
arbejder på FRB. Bondam stiller et løsningsforslag. Jeg kan godt lide
løsningsforslag.

Der er mange der har travlt med at skyde forslaget ned, men der mangler
realistiske modforslag der kan hjælpe på smogproblemet. Er Londons
metode med "congestion charge" løsningen? Seperate baner for busser,
elbiler og hybridbiler? Et effektivt samkørselssystem? Bondams forslag
er faktisk ikke helt i skoven, hvis alarmsystemet bliver effektivt. Når
de daglige pendlere ved hvornår køerne opstår finder de andre
tidspunkter eller transportmidler i de belastede perioder. Og så er det
som jeg forstår det justerbart, så der kan åbnes op hvis
trafikovervågningen ser tegn på totalt kollaps på omegnsvejene.

Personligt har jeg bygget mig en cykel med elektrisk hjælpemotor der kan
bringe mig forbi køen på hareskovvejen - men da jeg bor i hillerød er
tidsforbruget massivt nok til at jeg ikke får brugt den mere end max. et
par dage om ugen. I sommerperioden afløser den min MC der sjældent
behøver stå i kø, om vinteren min gamle storforbrugende Audi 80.
Desværre er reglerne for hjælpemotor ret restriktive (max. assistance
til 25km/t) så skal det være lovligt er hjælpen meget begrænset for folk
i bare rimelig god form.

Var det offentlige bare en anelse mere praktisk ville jeg benytte det -
som det er nu er tidsforbruget i overkanten, og togene for fyldte i
myldretiden.

--
vh
Torben

Fra : Kent Friis

Dato : 01-04-08 18:25

Den Tue, 01 Apr 2008 09:51:20 +0200 skrev Torben Scheel:

> Tjah. Jeg kan ikke lide bilkøer. Jeg kan ikke lide dieselpartikler. Jeg
> arbejder på FRB. Bondam stiller et løsningsforslag. Jeg kan godt lide
> løsningsforslag.

Du kan ikke lide bilkøer, men du kan godt lide et løsningsforslag
der går ud på at skabe enorme bilkøer...

.... alle andre steder end der hvor du kører.

Mon der er en sammenhæng?

Mvh
Kent

Fra : Torben Scheel

Dato : 02-04-08 07:31

Kent Friis wrote:

> Du kan ikke lide bilkøer, men du kan godt lide et løsningsforslag
> der går ud på at skabe enorme bilkøer...

Jeg kører jo netop dér hvor du påstår der vil opstå enorme bilkøer -
Hareskovvejen. Min tese er at den tidlige bremsning/regulering vil
flytte nogle bilister til andre transportmidler - og brugte vi den
norske model til en fri inderbane til samkørere, elbiler og busser, så
ville køerne såmænd ikke blive større. Og der var en vej til at undgå
dem næsten helt.

Desuden kan jeg ikke specielt godt lide Bondams forslag - men han
forsøger. Det er det jeg mener med at jeg godt kan lide løsningsforslag.

> ... alle andre steder end der hvor du kører.
>
> Mon der er en sammenhæng?

Du ser spøgelser. Alternativet til at gøre noget (ikke at gøre noget)
vil ikke skabe mindre kø.

--
vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-08 18:55

> [...]
>
>Var det offentlige bare en anelse mere praktisk ville jeg benytte det -
>som det er nu er tidsforbruget i overkanten, og togene for fyldte i

Jamen har du så et løsningsforslag,som kan hive de håndværkere ud af
køen,så de kan komme ind og lave noget arbejde for Københavnerne,samt
at sørge for at de kan komme til at parkere nognenlunde i nærheden af
hvor de skal arbejde.En løsning kunne være at beskatte hårdt på
københavnerne når de har bil,da der kører busser lige efter hinanden
hvert 10 ende minut,S-tog og Metro,altsammen for Københavnerne.

/gubbi

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-04-08 18:57

gubbi skriver:

> [...]
> københavnerne når de har bil,da der kører busser lige efter hinanden
> hvert 10 ende minut,S-tog og Metro,altsammen for Københavnerne.

Næh, roadpricing 2 kr/km kørt inden for ring 4 - for alle.....

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-08 19:11

>Næh, roadpricing 2 kr/km kørt inden for ring 4 - for alle.....
>
>Klaus

Jeps og hvis det bliver aktuelt,så ryger der bare Københavnertillæg på
regningen,til kunderne,så det er da for mit vedkommende ok.Bare
kunderne bliver lige så begejsteret,og når varene stiger i butikkerne
i hovedstaden,der er nemlig kun en til at betale øgede omkostninger
nemlig kunden.

/gubbi

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-04-08 19:12

gubbi skriver:

> [...]
> kunderne bliver lige så begejsteret,og når varene stiger i butikkerne
> i hovedstaden,der er nemlig kun en til at betale øgede omkostninger

Ja.

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-08 19:27

>Ja.