Svenskerne vil dø som fluer.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 28-03-08 21:39

Det er jo skandaløst!

http://www1.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=513462

Svenskerne har måske ikke hørt at farten dræber.

Bare fordi sikkerhedsstandarden er blevet højere på vejene, skal man
jo ikke gå helt bananas.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-03-08 22:00

Folmer Rasmussen skriver:

> [...]
>
> Svenskerne har måske ikke hørt at farten dræber.
>
> Bare fordi sikkerhedsstandarden er blevet højere på vejene, skal man

Og tænk på al den ekstra forurening det vil give at køre med højere fart
!

"Fuldstændigt sindssyge" 120 km/t.

Hmmmmm
Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Mogens

Dato : 29-03-08 07:23

> Og tænk på al den ekstra forurening det vil give at køre med højere fart
> "Fuldstændigt sindssyge" 120 km/t.
> Hmmmmm

Nu er Sverige jo nok det land i Vesteuropa, hvor fartgrænserne i by og på
land overholdes bedst.

Jeg forstår ikke hvorfor der ikke er fri hastighed på nogle af
motorvejene...

Fra : Kent Friis

Dato : 29-03-08 11:27

Den Sat, 29 Mar 2008 06:22:44 GMT skrev Mogens:
> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse

> Nu er Sverige jo nok det land i Vesteuropa, hvor fartgrænserne i by og på
> land overholdes bedst.

Hvis det er som artiklen siger at man forsøger at afpasse fartgrænserne
til forholdene, så er det nok også lidt nemmere at tage alvorligt.

Og ikke som herhjemme, hvor "tilrådelig hastighed: 60 km/t" betyder
at man nok ikke skal køre ret meget over 100 km/t.

Mvh
Kent

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 29-03-08 11:34

On Sat, 29 Mar 2008 06:22:44 GMT, "Mogens" <forget@it.dk> wrote:

> [...]
>
>Nu er Sverige jo nok det land i Vesteuropa, hvor fartgrænserne i by og på

Det er der ingen tvivl om.

>--

>Jeg forstår ikke hvorfor der ikke er fri hastighed på nogle af
>motorvejene...

>--

Selvransagelse. Man har nok tænkt lidt over, hvad der sker med
Jönsson, når han kommer til DK, hvor f.eks. alkohol og lovene
deromkring er noget mere liberale end i Sverige.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 29-03-08 13:20

Folmer Rasmussen skrev:
> Det er der ingen tvivl om.
> Selvransagelse. Man har nok tænkt lidt over, hvad der sker med
> Jönsson, når han kommer til DK, hvor f.eks. alkohol og lovene
> deromkring er noget mere liberale end i Sverige.

Duuuu Folmer, jeg skal til at køre Sverige fra på mandag.

Kender du er sted hvor man kan kigge ud hvor det er 'smart' at "smide"
sin lastbil når den bliver træt. Og måske mest hvor det IKKE er smart at
holde?

Til mig at høre bliver det op til omkring på højde med Stockholm.

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 29-03-08 13:48

On Sat, 29 Mar 2008 13:20:06 +0100, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Duuuu Folmer, jeg skal til at køre Sverige fra på mandag.

>--

Så er vi to. Jeg kører i morgen eftermiddag.

> [...]

>Kender du er sted hvor man kan kigge ud hvor det er 'smart' at "smide"
>sin lastbil når den bliver træt. Og måske mest hvor det IKKE er smart at

Ja.

>--

>Til mig at høre bliver det op til omkring på højde med Stockholm.

>--

Hvis du kommer henne fra Jylland, så kan du s'gu da ikke nå til
Stockholm i et hug!

Jeg skal jo for fanden vide en mullion ting.

Hvordan kommer du hen til Sverige. Med Stena til Göteborg. Over broen.
Helsingør-Helsingborg, og ikke mindst hvor meget køretid du har
tilbage når du rammer Sverige.

Når du har de detaljer på plads, så skal "far" nok øse af sin visdom.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 29-03-08 14:21

On Sat, 29 Mar 2008 13:47:54 +0100, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

> [...]
>
>Hvordan kommer du hen til Sverige. Med Stena til Göteborg. Over broen.
>Helsingør-Helsingborg, og ikke mindst hvor meget køretid du har
Han kan måske med fordel komme fra Grenaa-Varberg ?

/Hans

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 29-03-08 14:26

On Sat, 29 Mar 2008 14:21:16 +0100, Hans Kjaergaard
<hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote:

>Han kan måske med fordel komme fra Grenaa-Varberg ?

>--

Jeg havde på fornemmelsen at jeg ikke havde dækket mig helt ind. )

Nå, men hva' fa'en. Bare fluerne ikke er mindreårige.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 29-03-08 19:21

Folmer Rasmussen skrev:
> Så er vi to. Jeg kører i morgen eftermiddag.

Tillykke med det. Lad høre hvad det går ud på.

> Ja.

Men andre må ikke vide det?

> Hvis du kommer henne fra Jylland, så kan du s'gu da ikke nå til
> Stockholm i et hug!

Det var nu heller ikke planen. Det er blot det område, sådan cirka, jeg
kommer til at dække.

Og i og med at jeg skal omkring Dyskland og hente læsset kommer jeg end
ikke til Norrkjöping hvor jeg skal læsse af.

> Jeg skal jo for fanden vide en mullion ting.

Det hedder mollion, og det dækker alt fra mere end en og til uendeligt.
Jeg ved det for jeg har selv fundet på det.

> Hvordan kommer du hen til Sverige. Med Stena til Göteborg. Over broen.
> Helsingør-Helsingborg, og ikke mindst hvor meget køretid du har
> tilbage når du rammer Sverige.

HH engang sidst på dagen mandag. Sådan en 19-21 stykker tror jeg.

Min R66 hævder at jeg kan nå Traryd (?) på 9 eller Hörle på 10 timer.
Alt incl.

Om det så er steder der er værd at holde ved jeg jo ikke noget om.

Har fået lagt en "poi" med en hulens masse rastepladser i Sverige ind på
navien. Men den siger jo ikke noget om hvordan det er at holde der.

> Når du har de detaljer på plads, så skal "far" nok øse af sin visdom.

Øs løs.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 29-03-08 21:57

On Sat, 29 Mar 2008 19:21:17 +0100, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Tillykke med det. Lad høre hvad det går ud på.

>--

Liniebil på Stockholm.

>--

>Men andre må ikke vide det?

>--

Jo.

>--

>Det var nu heller ikke planen. Det er blot det område, sådan cirka, jeg
>kommer til at dække.

>--

Hvis vi ser bort fra terminaler, så er der ingen rigtige rastepladser
efter Södertälje og før Arlanda i den anden ende af byen.

>--

>Og i og med at jeg skal omkring Dyskland og hente læsset kommer jeg end
>ikke til Norrkjöping hvor jeg skal læsse af.

>--

Der er der rigeligt med pladser.

> [...]

>Alt incl.
>
>Om det så er steder der er værd at holde ved jeg jo ikke noget om.

Ved Hörle ligger Smålandsrasta. Det er en fremragende plads der ligger
3-400 meter væk fra motorvejen. Den har alt. Du kan ikke se den fra
motorvejen, men de har nogen flag med OK/Q8 og IDS som du kan se.

>--

>Har fået lagt en "poi" med en hulens masse rastepladser i Sverige ind på
>navien. Men den siger jo ikke noget om hvordan det er at holde der.

>Øs løs.

Oppe ved Järna ikke ret langt fra Södertälje ligger der en Statoil på
højre side et stykke fra motorvejen. Den er helt fin.

Efter det er der ikke andet end terminalerne tilbage.

Nord for Stockholm er der Arlandastop. Den ligger mærkeligt nok ikke
ret langt fra Arlanda. Den er også OK. Det vil være den jeg bruger. Og
du vækker mig fandengaleme ikke hvis jeg sover.

Hvis du ellers har brug for at vide noget, så må du spørge igen.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 29-03-08 23:45

Folmer Rasmussen skrev:
> Liniebil på Stockholm.

Så må vi se om vi mødes på 6'eren.

Hvad for noget bilværk har du fået at køre i?

> Hvis vi ser bort fra terminaler, så er der ingen rigtige rastepladser
> efter Södertälje og før Arlanda i den anden ende af byen.
> Der er der rigeligt med pladser.

Det lyder gjævt.

> Ved Hörle ligger Smålandsrasta. Det er en fremragende plads der ligger
> 3-400 meter væk fra motorvejen. Den har alt. Du kan ikke se den fra
> motorvejen, men de har nogen flag med OK/Q8 og IDS som du kan se.

Nu må vi se om jeg når den.

> Oppe ved Järna ikke ret langt fra Södertälje ligger der en Statoil på
> højre side et stykke fra motorvejen. Den er helt fin.

Så langt når jeg ikke op på mandag.

Og den ligger også for langt oppe til at man kan nå den i en omgang fra
Padborg, hvis man skal til Stockholm.

> Efter det er der ikke andet end terminalerne tilbage.

Dem kan vi ligesom ikke rigtig brugetil noget. Tror ikke det er så meget
jeg skal komme sådanne steder.

> Nord for Stockholm er der Arlandastop. Den ligger mærkeligt nok ikke
> ret langt fra Arlanda. Den er også OK. Det vil være den jeg bruger. Og
> du vækker mig fandengaleme ikke hvis jeg sover.

Hvis du har gardinerne trukket skal jeg nok holde mig væk.

> Hvis du ellers har brug for at vide noget, så må du spørge igen.

Skal nok melde mig, når jeg finder noget.

Fra : Leo Jensen

Dato : 29-03-08 16:30

"Mogens" <forget@it.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> meddelelse news:47ED5C5B.7FEDBF94@du.kan.finde.den...

> Nu er Sverige jo nok det land i Vesteuropa, hvor fartgrænserne i by og på

De 6-8 gange jeg har kørt til Ljungby og Jönköbing har det været min
oplevelse, at der bliver kørt nogenlunde frisk til mellem Malmö og
Helsingborg. 140 km/t er i hvert fald ikke nok til at være den hurtigste på
vejen formiddag og sen efetermiddag/tidlig aften. Jeg synes egentlig de
kører hurtigere (og bedre) end sjællænderne.på den strækning. Derefter
bliver længere mellem bilerne, og farten falder...

Leo

Fra : Mikael

Dato : 29-03-08 03:22

On 28 Mar., 21:39, Folmer Rasmussen <fol...@rasmussen.mail.dk> wrote:
> [...]
>
> Svenskerne har måske ikke hørt at farten dræber.
>
> Bare fordi sikkerhedsstandarden er blevet højere på vejene, skal man

Så skal jeg ikke til Sverige mere, der kommer jo til at ligge døde
mennesker alle steder langs motorvejene. Det er en skandale!

Mikael

Der kan periodisk forekomme forsøg på ironi i enkelte indlæg.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 29-03-08 11:47

On Sat, 29 Mar 2008 02:21:42 -0700 (PDT), Mikael <MikLarsen@gmail.com>
wrote:

>Så skal jeg ikke til Sverige mere, der kommer jo til at ligge døde
>mennesker alle steder langs motorvejene. Det er en skandale!

>--

Der kommer ikke til at ske en hujende fis. Svenskerne kører som
robotter.

På en strækning fra Malmö til Stockholm (ca. 550 km.), kørt midt i den
mørke nat, oplever jeg over 50 gange på hver tur, at folk kommer
snigende forbi når de overhaler. Jeg skønner at deres fart er 95-100
km/t. hvor det er tilladt at køre 110 km/t.

Det er også helt sikkert at man på hver tur må i gang med at overhale
personbiler, der ikke engang kører de 88 km/t. som jeg gør. Alt sammen
kl. lort om natten.

Man har i et godt stykke tid haft en forsøgsstrækning fra Hallandsåsen
og op mod Falkenberg, hvor der er skiltet 120 km/t. Det har ikke været
muligt rent visuelt at se, at de øger farten på strækningen.

Som sagt, så har utallige år med socialdemokratiske regeringer
robotiseret dem i forbløffende grad.

Når de så skejer ud, så gør de det til gengæld med manér. Der bliver
dræbt langt flere politimænd i Sverige end i Danmark. Røverier og den
slags er også meget ofte meget voldsommere derovre.

>--

>Der kan periodisk forekomme forsøg på ironi i enkelte indlæg.

>--

Det giver ikke minusser i min bog.

--

Venlig hilsen