Mitsubishi Carisma 1,6 1999
Fra : peter

Dato : 27-03-08 22:15

Hej Gruppe

Min Mitsubishi Carisma har et stykke tid haft vanskeligt ved at starte når
den er kold, hvis man giver den lidt med gas pedalen hjælper det lidt.
når den endelig kommer igang, så er der ingen problemer resten af dagen.

den har været hos autoriseret Mitsubishi værksted, for fejlen, men de mener
ikke at den fejler noget og den kan stadig ikke starte om morgenen.

Er der nogen bud på hvad der kan være galt?

På forhånd tak.

Peter

Fra : alexbo

Dato : 28-03-08 09:58

"peter" skrev

> [...]
> ikke at den fejler noget og den kan stadig ikke starte om morgenen.
> Er der nogen bud på hvad der kan være galt?

Jeg har ikke noget bud, bla.a. fordi din fejlbeskrivelse er så mangelfuld,
du må da vide mere end at den ikke starter, snurrer den hurtigt rundt,
hoster den, hvad sker der helt præcist når du drejer nøglen.
Jeg vil foreslå at du lader bilen stå natten over ved værkstedet, og næste
morgen får du værkstedet til at starte bilen, mens du er til stede.

mvh
Alex Christensen

Fra : peter

Dato : 28-03-08 21:43

Hej alex

jeg kan godt se at det er lidt mangelfuldt. Når jeg drejer nøglen "tørner"
motoren med samme hastighed som altid (batteriet er helt nyt) og det lyder
som om den er lige ved at springe igang, men gør det ikke, slipper man så
nøgler stopper motoren igen, det kan man så gøre et antal gange og evt. give
lidt gas, så halter den sig igang. når den så er igang kører den perfekt,
med omkring 1500 til 2000 omdrejninger som langsomt falder til 600-800
omdrejninger i takt med at temperaturen stiger til normal drifttemperatur
Der er ingen mislyde og skal man starte senerer på dagen springer den igang
lige så snart man drejer nøglen.

mvh Peter

Fra : alexbo

Dato : 29-03-08 17:00

"peter" <cougar@mail.dk> skrev i
> [...]
> drifttemperatur Der er ingen mislyde og skal man starte senerer på dagen
> springer den igang lige så snart man drejer nøglen.

Min første tanke var at der er noget galt med temp.føleren så motoren ikke
ved den er kold, men det stemmer ikke med den forhøjede tomgang, så nu vil
jeg gætte på dårlige tændrør.

Hvis ikke de er skiftet inden for de sidste 50.000 km. så køb nogen og skift
dem selv.
det er ikke så dyrt, og så er de i hvert fald i orden.

mvh
Alex Christensen