Årets bil ?.
Fra : Ukendt

Dato : 26-03-08 23:50

Har igen idag set plakater med Mazda som er årets bil 2008.

Jeg forstår ikke lige hvordan man kan vælge en bil som årets bil når året
kun er 3-4 måneder gammel.

Hvis nu Mazda havde solgt flest biler i 2007 og man så skriver det var årets
bil i 2007 pga. af flest solgte biler så fatter jeg det eller er der helt
andre ting ang. hvordan årets bil bliver valgt.

kimila

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 26-03-08 23:51

Hej!

kimila wrote:
> Hvis nu Mazda havde solgt flest biler i 2007 og man så skriver det var årets
> bil i 2007 pga. af flest solgte biler så fatter jeg det eller er der helt
> andre ting ang. hvordan årets bil bliver valgt.

Motorjournalister mødes, kigger på en stribe biler, og vælger en. Har ikke en
sk*d at gøre med antal solgte biler eller andet så vidt jeg ved... :(

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-03-08 07:38

Kim Voss Schrader skrev:
> Hej!
> Motorjournalister mødes, kigger på en stribe biler, og vælger en. Har
> ikke en sk*d at gøre med antal solgte biler eller andet så vidt jeg
> ved... :(

Og de mødes vist endda sidst på året, året før.

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-08 08:20

> [...]
> årets bil i 2007 pga. af flest solgte biler så fatter jeg det eller er der
> helt andre ting ang. hvordan årets bil bliver valgt.

Næste års modeller kommer altid i slutningen af det foregående år.
2008 modellerne er altså på markedet allerede i slutningen af 2007.
Så mødes et antal fagfolk (i 2007 var det 31 medlemmer fra
Motorjournalisternes Klub) og prøvekører bilerne og analyserer dem på kryds
og tværs.
Så uddeles der point til bilerne og den der får flest point bliver kåret til
årets (næste års) bil.

Allan

Fra : Henning

Dato : 27-03-08 08:45

On Wed, 26 Mar 2008 23:50:05 +0100, "kimila" <kimila snabel a mail dot
dk> wrote:

>Har igen idag set plakater med Mazda som er årets bil 2008.

"Årets bil" er vist en udvandet titel, fuldstændig som at være
verdensmester i boksning.
Hvis Mazda synes deres nye model er deres Årets bil, så kalder de den
det Årets bil er ikke en beskyttet titel.

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-08 12:49

"Henning" <@> skrev i en meddelelse

> "Årets bil" er vist en udvandet titel, fuldstændig som at være
> verdensmester i boksning.
> Hvis Mazda synes deres nye model er deres Årets bil, så kalder de den
> det Årets bil er ikke en beskyttet titel.

Det er så ikke rigtigt:

http://politiken.dk/forbruger/biler/article388785.ece
http://www.fdm.dk/public/biler/Bildatabasen/aretsbil/

Allan

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-08 17:47

Mazda 2 (Ford Verve/Fiesta undervogn) blev årets bil i DK, Europa
og nu også i hele verden...Nr. 2 på verdensplan blev Mondeo.
Mondeo blev også TopGears favorit for nylig.

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-08 18:06

....glemte en detalje:

http://www.bt.dk/article/20080327/bil_og_camping/80327018/

Fra : Brian

Dato : 27-03-08 18:11

Eque wrote:
> Mazda 2 (Ford Verve/Fiesta undervogn) blev årets bil i DK, Europa
> og nu også i hele verden...Nr. 2 på verdensplan blev Mondeo.
> Mondeo blev også TopGears favorit for nylig.

Så er det da en skam at Topgear er så useriøst et program, der kun tænker i
omgangstider.

Nææ, lad os hellere få en relevant test der viser hvor godt den trækker
dugen af et bord

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-08 18:14

De fleste herinde er enige med dig:
Og apropos dugen - en Mondeo er også
underholdende at køre i.

Fra : Specks6812

Dato : 27-03-08 21:30

"Eque" <-> said in news:47ebcf75$0$2108$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> [...]
> Mondeo blev også TopGears favorit for nylig.
>

> "kimila" <kimila snabel a mail dot dk> skrev i en meddelelse

Det er da vist ikke korrekt?

Hvad blev Fiat 500 så beæret med.
Jeg mener da at den blev kåret som "Årets Bil" i Europa.

Måske er der flere "Årets Bil" titler både i DK og i Europa?