|
| peugeot 406 1998 Radio ?? Fra : Is |
Dato : 25-03-08 20:57 |
|
Hej
Har netop købt en af ovenstående mærke. Jeg har så flyttet min radio
(en JVC) fra min gamle bil over.
Men radioen starter altid når jeg starter motoren, også selv om
radioen var slukket da jeg stoppede motoren.
Radioen skal have strøm for "memory backup", hvilket den også får
ifølge instruktionsbogen på ben "A4" . Men jeg tror ikke den får
strøm, (radioen har glemt klokken, og det plejer den ikke.)
Strømmen burde kommer fra sikring 15, som også trækker centrallås (og
den virker) relæ motorventilator, m.m.
Er der nogle gode tip, inden jeg går igang, og måske trækker en ny
ledning fra bateriet???
--
mvh
Erik Isager
| |
martin bjerre (25-03-2008)
| Kommentar Fra : martin bjerre |
Dato : 25-03-08 21:01 |
|
"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse3@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:47e958b3$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej
>
> Har netop købt en af ovenstående mærke. Jeg har så flyttet min radio
> (en JVC) fra min gamle bil over.
> Men radioen starter altid når jeg starter motoren, også selv om
> radioen var slukket da jeg stoppede motoren.
>
> Radioen skal have strøm for "memory backup", hvilket den også får
> ifølge instruktionsbogen på ben "A4" . Men jeg tror ikke den får
> strøm, (radioen har glemt klokken, og det plejer den ikke.)
>
>
> Strømmen burde kommer fra sikring 15, som også trækker centrallås (og
> den virker) relæ motorventilator, m.m.
>
> Er der nogle gode tip, inden jeg går igang, og måske trækker en ny
> ledning fra bateriet???
>
> --
> mvh
> Erik Isager
>
>
Hej
PSA koncernen har en sær ide med at ombytte kl 30 og kl 15 i
radiostikket....
Hos peugeot/citroen kan du købe et omformerstik, der ikke gør andet end at
bytte om på de 2 stikben, alternativt bytter du bare de 2 ben selv....mener
det er en gul og en blå ledning, men mål lige efter, just in case...
Martin
| |
Frank Leegaard (25-03-2008)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 25-03-08 21:43 |
|
martin bjerre wrote:
> "Is" <detteerminnewsgruppemailadresse3@get2net.dk> skrev i en
> meddelelse news:47e958b3$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
>> Hej
>>
>> Har netop købt en af ovenstående mærke. Jeg har så flyttet min radio
>> (en JVC) fra min gamle bil over.
>> Men radioen starter altid når jeg starter motoren, også selv om
>> radioen var slukket da jeg stoppede motoren.
>>
>> Radioen skal have strøm for "memory backup", hvilket den også får
>> ifølge instruktionsbogen på ben "A4" . Men jeg tror ikke den får
>> strøm, (radioen har glemt klokken, og det plejer den ikke.)
>>
>>
>> Strømmen burde kommer fra sikring 15, som også trækker centrallås (og
>> den virker) relæ motorventilator, m.m.
>>
>> Er der nogle gode tip, inden jeg går igang, og måske trækker en ny
>> ledning fra bateriet???
>>
>> --
>> mvh
>> Erik Isager
>>
>>
> Hej
> PSA koncernen har en sær ide med at ombytte kl 30 og kl 15 i
> radiostikket....
> Hos peugeot/citroen kan du købe et omformerstik, der ikke gør andet
> end at bytte om på de 2 stikben, alternativt bytter du bare de 2 ben
> selv....mener det er en gul og en blå ledning, men mål lige efter,
> just in case...
Tsvansen og www.bergs.dk har færdige omformerstik.
/F
| |
Is (25-03-2008)
| Kommentar Fra : Is |
Dato : 25-03-08 22:11 |
|
"martin bjerre" <martin.bjerre-giderikkespam@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:47e959f3$0$2093$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Is" <detteerminnewsgruppemailadresse3@get2net.dk> skrev i en
meddelelse
> news:47e958b3$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
> > Hej
> >
> > Har netop købt en af ovenstående mærke. Jeg har så flyttet min
radio
> > (en JVC) fra min gamle bil over.
> > Men radioen starter altid når jeg starter motoren, også selv om
> > radioen var slukket da jeg stoppede motoren.
> >
> > Radioen skal have strøm for "memory backup", hvilket den også får
> > ifølge instruktionsbogen på ben "A4" . Men jeg tror ikke den får
> > strøm, (radioen har glemt klokken, og det plejer den ikke.)
> >
> >
> > Strømmen burde kommer fra sikring 15, som også trækker centrallås
(og
> > den virker) relæ motorventilator, m.m.
> >
> > Er der nogle gode tip, inden jeg går igang, og måske trækker en ny
> > ledning fra bateriet???
> >
> > --
> > mvh
> > Erik Isager
> >
> >
> Hej
> PSA koncernen har en sær ide med at ombytte kl 30 og kl 15 i
> radiostikket....
> Hos peugeot/citroen kan du købe et omformerstik, der ikke gør andet
end at
> bytte om på de 2 stikben, alternativt bytter du bare de 2 ben
selv....mener
> det er en gul og en blå ledning, men mål lige efter, just in case...
>
> Martin
>
Hvad er kl 30 og kl 15 for en betegnelse ??
men det lyder spændende - kan de ha byttet noget til den ene
baghøjtaler også, jeg ved ikke rigtig om den virker.
tak for svar
--
mvh
Erik Isager
| |
martin bjerre (26-03-2008)
| Kommentar Fra : martin bjerre |
Dato : 26-03-08 16:30 |
|
"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse3@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:47e969fd$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
> Hvad er kl 30 og kl 15 for en betegnelse ??
>
>
> men det lyder spændende - kan de ha byttet noget til den ene
> baghøjtaler også, jeg ved ikke rigtig om den virker.
>
> tak for svar
>
>
> --
> mvh
> Erik Isager
>
>
Kl 30 betyder konstant spænding fra batteri (gennem en sikring)
kl 15 betyder tændingsstrøm...altså spænding når der er tænding på bilen
Martin
| |
Is (26-03-2008)
| Kommentar Fra : Is |
Dato : 26-03-08 18:29 |
|
"martin bjerre" <martin.bjerre-giderikkespam@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:47ea6bfe$0$2111$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> >
> Kl 30 betyder konstant spænding fra batteri (gennem en sikring)
> kl 15 betyder tændingsstrøm...altså spænding når der er tænding på
bilen
>
> Martin
>
Tak for svar
--
mvh
Erik Isager
| |
Carsten (25-03-2008)
| Kommentar Fra : Carsten |
Dato : 25-03-08 22:19 |
|
"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse3@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:47e958b3$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
> Har netop købt en af ovenstående mærke. Jeg har så flyttet min radio
> (en JVC) fra min gamle bil over.
Hvad var din gl. bil for en ? opel ? de bytter nemlig om på "kontinuerlig
+12v" og "tænding +12v"
Se min tråd om lignende problem her:
http://groups.google.dk/groups/search?q=Blaupunkt+glemmer+klokkeslet
Carsten
| |
Is (25-03-2008)
| Kommentar Fra : Is |
Dato : 25-03-08 22:58 |
|
"Carsten" <carsten@noexists.dk> skrev i en meddelelse
news:47e96c3c$0$15883$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Is" <detteerminnewsgruppemailadresse3@get2net.dk> skrev i en
meddelelse
> news:47e958b3$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
> > Har netop købt en af ovenstående mærke. Jeg har så flyttet min
radio
> > (en JVC) fra min gamle bil over.
>
> Hvad var din gl. bil for en ? opel ? de bytter nemlig om på
"kontinuerlig
> +12v" og "tænding +12v"
>
> Se min tråd om lignende problem her:
> http://groups.google.dk/groups/search?q=Blaupunkt+glemmer+klokkeslet
>
> Carsten
Min gamle bil var en mazda 626 fra 92, i den havde jeg klippet de
gamle stik, og fundet frem til en +, + til mem, og stel.
Men jeg må igang med polsøgeren
tak for svar
--
mvh
Erik Isager
| |
Is (27-03-2008)
| Kommentar Fra : Is |
Dato : 27-03-08 20:17 |
|
"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse3@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:47e9754a$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...
> > > Har netop købt en af ovenstående mærke. Jeg har så flyttet min
> radio
> > > (en JVC) fra min gamle bil over.
> >
> > Hvad var din gl. bil for en ? opel ? de bytter nemlig om på
> "kontinuerlig
> > +12v" og "tænding +12v"
> >
> > Se min tråd om lignende problem her:
> >
http://groups.google.dk/groups/search?q=Blaupunkt+glemmer+klokkeslet
> >
> > Carsten
>
> Min gamle bil var en mazda 626 fra 92, i den havde jeg klippet de
> gamle stik, og fundet frem til en +, + til mem, og stel.
>
> Men jeg må igang med polsøgeren
Og det har jeg så været idag - uden at finde nogen fejl - øv
Altid spænding på "memory" - og der er den rigtige i følge radioens
diagram
stel afbrydes vel aldrig ???
Sidste muligheder tror jeg enten er ingen forbindelse mellem stik og
ben - eller radioen er gået istykker ved flytningen.
Flere gode forslag ???
--
mvh
Erik Isager
| |
|
|