Motorcykler.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 25-03-08 12:17

Det sker ikke så sjældent på denne tid af året, at der kommer indtil
flere opfordtinger fra motorcyklister, hvor man beder om passende
hensyntagen til dem i trafikken.

Et eksempel:

http://www.break.com/index/insane-motorcycle-rider-dash-cam-footage.html

Nu kunne det aldrig ske for mig, at jeg ville blive det mindste
forskrækket, når disse trafikanter kommer kørende op mellem
bilrækkerne, med en ubetydelig fartdifference, men mine tanker går af
og til, til de svage trafikanter.

En enkelt indvending har jeg dog. Det bliver altid påpeget, at det er
fornuftigt, især måske for motorcykler, at føre kørelys, således at de
er nemmere at spotte. Det kan jeg tilslutte mig.

Min indvending går nu på, at når totalvægten af sådan en tohjulet
køremaskine bliver lagt 100% på den trækkende aksel, så er det ikke
nemt at få øje på kørelyset længere.

Linket viser ellers med al tydelighed, den ansvarlighed der bliver
lagt for dagen, af disse førere. Det vækker respekt, i hvert fald hos
mig.

Nu kunne svage sjæle måske forledes til at tro, at dette er et
enestående eksempel. Det er det ikke.

Det er min erfaring, at kombinationen af godt vejr, week-end og snoede
veje, i indland såvel som i udland, får denne ansvarlige adfærd til at
blomstre, som var den gødet med Substral.

Læg iøvrigt mærke til hvor meget af denne ansvarlige kørsel der
foregår i inderste vognbane. Der er bedst plads. ))

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 25-03-08 05:44

On Mar 25, 12:17 pm, Folmer Rasmussen <fol...@rasmussen.mail.dk>
wrote:
> Det sker ikke så sjældent på denne tid af året, at der kommer indtil
> flere opfordtinger fra motorcyklister, hvor man beder om passende
> [...]

Han holder sig næppe i live ret lang tid.

> Min indvending går nu på, at når totalvægten af sådan en tohjulet
> køremaskine bliver lagt 100% på den trækkende aksel, så er det ikke
> nemt at få øje på kørelyset længere.

Tror de kigger efter manden med leén.

> Læg iøvrigt mærke til hvor meget af denne ansvarlige kørsel der
> foregår i inderste vognbane. Der er bedst plads. ))

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 25-03-08 13:24

> http://www.break.com/index/insane-motorcycle-rider-dash-cam-footage.html

De skal vel tisse.... det er sgu ikke nemt at få gøjen ned i en flaske eller
pose når man sidder på en kværn

> [...]
> forskrækket, når disse trafikanter kommer kørende op mellem
> bilrækkerne, med en ubetydelig fartdifference, men mine tanker går af

Kvinderne...?

> [...]
>
> Linket viser ellers med al tydelighed, den ansvarlighed der bliver
> lagt for dagen, af disse førere. Det vækker respekt, i hvert fald hos

Ja og i cowboy bukser som de har på er det hurtigt slut med kød på benene

> Nu kunne svage sjæle måske forledes til at tro, at dette er et
> enestående eksempel. Det er det ikke.

Stef

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 25-03-08 13:28

On Tue, 25 Mar 2008 13:23:33 +0100, "Stefan Jacobsen"
<stefware@gmail.com> wrote:

>De skal vel tisse.... det er sgu ikke nemt at få gøjen ned i en flaske eller
>pose når man sidder på en kværn

>--

Dumme mig. Det havde jeg ikke tænkt på.

>--

>Kvinderne...?

>--

Kender jeg ikke noget til. Jeg skal ikke have noget klinket.

>--

>Ja og i cowboy bukser som de har på er det hurtigt slut med kød på benene
>

>--

Har du aldrig hørt om ruskindsmotorcyklister?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 25-03-08 15:10

> Dumme mig. Det havde jeg ikke tænkt på.

> Kender jeg ikke noget til. Jeg skal ikke have noget klinket.

Tøsedreng

> Har du aldrig hørt om ruskindsmotorcyklister?

Jo jo, men de holder max 200 meter så er der også hul på dem

Stef

Fra : google@pein.dk

Dato : 25-03-08 06:29

On 25 Mar., 12:17, Folmer Rasmussen wrote:

> Min indvending går nu på, at når totalvægten af sådan en tohjulet
> køremaskine bliver lagt 100% på den trækkende aksel, så er det
> ikke nemt at få øje på kørelyset længere.

Føreren er vel ornitolog. Ude at kigge efter fugle.

> Linket viser ellers med al tydelighed, den ansvarlighed der bliver
> lagt for dagen, af disse førere. Det vækker respekt, i hvert fald hos
> mig.

Jeg kan tage fejl, men jeg vil tro bemeldte køretøj i dette link kun
har een fører.
--
Hilsen Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 25-03-08 13:35

On Tue, 25 Mar 2008 05:28:50 -0700 (PDT), google@pein.dk wrote:

>Føreren er vel ornitolog. Ude at kigge efter fugle.

>--

Naturligvis.

>--

>Jeg kan tage fejl, men jeg vil tro bemeldte køretøj i dette link kun
>har een fører.

>--

Nej, naturligvis tager du ikke fejl, Niels. Det forholder sig
bare således, at der også optræder en anden ansvarlig motorcyklist i
indslaget. Derfor anvendelsen af flertal.

Satans flueknepperi der altid er i det skide usenet.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ellen

Dato : 25-03-08 13:34

> [...]
>
> Læg iøvrigt mærke til hvor meget af denne ansvarlige kørsel der
> foregår i inderste vognbane. Der er bedst plads. ))

Nu skal man jo ikke generalisere, bare fordi I bllister altid skal lave
uvendinger uden at se jer for, eller køre beruset.
Sådan er alle billister jo.

Kh Ellen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 25-03-08 13:42

On Tue, 25 Mar 2008 13:34:29 +0100, "Ellen" <el-sam@viharingenmail.dk>
wrote:

>Nu skal man jo ikke generalisere, bare fordi I bllister altid skal lave
>uvendinger uden at se jer for, eller køre beruset.
>Sådan er alle billister jo.

>--

Generaliseringer er dårlige grejer. Det skal vi væk fra.

Jeg vil også godt give dig ret i, at en u-vending er betydeligt mere
uansvarlig, end den meget ansvarlige kørsel der ses på klippet.

Berusede bilister er en skændsel, men der er vel ikke belæg for at
sige at der ikke findes berusere blandt motorcykelfolket.

Findes der bare én, så er hele flokken stangvisne.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Niels Munk

Dato : 25-03-08 15:16

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message

> Berusede bilister er en skændsel, men der er vel ikke belæg for at
> sige at der ikke findes berusere blandt motorcykelfolket.

Jeg vil næsten vove den påstand at der faktisk ikke findes berusede
mc-førere. Om der så måtte gøre, når de sandsynligvis ikke at leve til endnu
en beruselse... Dertil er mc + alkohol simpelthen for farligt. Af samme
grund tror jeg folk holder sig i skindet, og tager bilen i stedet. *suk*

/Niels Munk

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 25-03-08 15:29

On Tue, 25 Mar 2008 15:16:06 +0100, "Niels Munk"
<spam*sletdette*@sejeniels.dk> wrote:

> [...]
>en beruselse... Dertil er mc + alkohol simpelthen for farligt. Af samme
>grund tror jeg folk holder sig i skindet, og tager bilen i stedet. *suk*

Det kunne man godt forestille sig. Det er trods alt lidt nemmere at
holde balancen på 4 hjul end på 2.

Det minder mig om den gamle historie om bilen der blev stoppet af en
betjent.

Føreren havde en promille på op mod 3, og på bagsædet sad 3 kammerater
og sang fædrelandets vemodige sange.

Betjenten spørger:

Hvordan i hævlede kunne du finde på at køre bil med den promille?

Manden svarer:

Gutterne siger at jeg er for fuld til at synge.

Det er gruppepres der vil noget.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-03-08 18:03

Niels Munk wrote:

> [...]
> til endnu en beruselse... Dertil er mc + alkohol simpelthen for
> farligt. Af samme grund tror jeg folk holder sig i skindet, og tager

Der var da ellers en historie fremme i medierne, for et par år siden, hvor
Politiet lavede razzia efter et MC træf et sted i Jylland (husker ikke
nærmere hvor det var), men der blev gaflet en hel del på 2 hjul, med alt for
mange promiller i blodet.
Så desværre sker det både på MC og i bil

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Anders Majland

Dato : 25-03-08 19:28

> Der var da ellers en historie fremme i medierne, for et par år siden, hvor
> Politiet lavede razzia efter et MC træf et sted i Jylland (husker ikke
> nærmere hvor det var)

Efter strore drukfester er der mange der er bagstive - og naturligt nok er
politiet også ofte stærkt repræsenteret.

Et sted i jylland kunne nemt være "Mosten Raceday"
http://www.mosten-mc.dk/most/raceday/racedayindex.asp eller "Træf på toppen"
http://www.skagentraef.dk/index1.htm

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-03-08 20:18

Anders Majland wrote:

> [...]
> nok er politiet også ofte stærkt repræsenteret.
>
> Et sted i jylland kunne nemt være "Mosten Raceday"

Jeg husker desværre ikke lige hvor det var, andet end at det var i Jylland
og at det også var i TV Avisen.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-08 20:22

On Tue, 25 Mar 2008 20:17:58 +0100, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:

>Jeg husker desværre ikke lige hvor det var, andet end at det var i Jylland
>og at det også var i TV Avisen.

Der er et MC-træf i Skagen hvert år - og politiet annoncerer på
forhånd, at de vil være der. Ikke desto mindre går det galt gang på
gang. Ligesom med biler fra Skanderborg-festivalen ("det er 10 timer
siden, jeg fik den sidste bajer, så jeg må være ædru").
--
med pt. fire OES'ere i hytten.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-08 23:52

Ja flot flot flot

At de så holder 42 km væk nemmelig i Frederikshavn 2 kommuner væk og fanger
10 bagstive ud af 5000 er jo voldsomt , og i promille er det så

Ja stadig for mange , men hvis de nu holder ud for den lokale golf klub
eller lystbåd havn eller sommerhus område ................ Hvad tror i så
der sker

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 26-03-08 15:40

PE wrote:
> Ja flot flot flot
>
> At de så holder 42 km væk nemmelig i Frederikshavn 2 kommuner væk og
> fanger 10 bagstive ud af 5000 er jo voldsomt , og i promille er det så

Det er jo ligegyldigt, om de så holder 200 km væk og napper dem.
Én beruset fører er en for meget og så er jeg ligeglad med om de er bagstive
eller hvad, hvis promillen er for høj, så synes jeg det er OK at de snuppes.

> Ja stadig for mange , men hvis de nu holder ud for den lokale golf
> klub eller lystbåd havn eller sommerhus område ................ Hvad
> tror i så der sker

Du lyder næsten som om, at det er OK at køre beruset på MC fordi at der er
nogen der gør det i biler ?
Jeg synes at én spritbilist/MC'ist er en for meget, så er jeg sq sådan set
ligegled om det foregår på 1, 2, 3, 4 eller flere hjul.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-08 16:49

Hvordan kan du komme på den tanke at jeg synes det er ok ????????????

Jeg skriver jo netop at jeg synes at det er dårligt at fulde folk skal have
lov til at køre gemmen 2 kommuner og 42 KM sommerhuse områder , med masser
af tilskuer

Hvis man vil lave razia ved et eller andet stævne , i Jylland , mener du så
at de skal holde på Fyn , synes næsten det er dig der synes at det er ok at
køre beruset rundt :(

Tænk lige over den

Men mon ikke vi er enige om at det er mere end dumt at køre beruset men at
de kun fanger Hmmmm 8 der er beruset og andre 30 der bliver bedt om at lige
vente 1-2 timer med at køre vidre er da en ok statistik i forhold til 5000
stoppede MCister , kan huske at tallet er meget størrer ved normal raziaer

( Er der ikke lige en der er skrap til at Google det rigtige tal )

Men igen 1 er for mange

PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 26-03-08 17:06

PE wrote:
> Hvordan kan du komme på den tanke at jeg synes det er ok ?

Fordi du ligesom gik til "modangreb" med hvordan bilisterne opfører sig, det
opfattede jeg som en slags forsvar for at MC'isterne gjorde det samme.
Du havde iøvrigt lige dem her i overskud ???????????

> [...]
>
> Hvis man vil lave razia ved et eller andet stævne , i Jylland , mener
> du så at de skal holde på Fyn , synes næsten det er dig der synes at

Jamen hvad det angår, så havde jeg bare misforstået dit indlæg, i bund og
grund er vi jo helt enige.

> [...]
> bedt om at lige vente 1-2 timer med at køre vidre er da en ok
> statistik i forhold til 5000 stoppede MCister , kan huske at tallet

Jeg synes så ikke, at det er OK, at der er 8 der er berusede og 30 der er på
vippen, selvom det er ud af 5000.
Det acceptable antal ville i mine øjne være 0 berusede og 0 på vippen.

> ( Er der ikke lige en der er skrap til at Google det rigtige tal )
>
> Men igen 1 er for mange

Jeps.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-08 18:32

Uden at Google :)

Men bare lige de nyeste tal her fra påsken og ja der sku været så mange
advarler om det og aligevel

26. marts 2008, 14:24

Politiets påskekontrol resulterede i afsløring af omkring 5000
trafikforseelser landet over.

I mere end 3500 af dem var der tale om, at bilisterne havde foden for tungt
på speederen. 114 kørte så stærkt, at de har fået en betinget frakendelse af
kørekortet.

To tredjedele af hastighedsovertrædelserne blev fanget af automatisk
trafikkontrol.

Ud over fartglade bilister stoppede politiet 72 personer uden et gyldigt
kørekort, og i 63 tilfælde var chaufføren fuld.

Indsatsen blev gennemført i perioderne 14.-16. marts og 19.-24. marts.

/ritzau/

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-08 17:45

On Wed, 26 Mar 2008 15:40:13 +0100, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:

Det er sådan set lige meget - 10 ud af hvor mange standsede? Men jeg
synes også at kunne huske et højere tal, men det er en detalje. Det
var mere det, at sprit-MC'ere findes også, jeg ville pointere - ikke
så meget antallet. Der er sikkert også en del bagstive bilister efter
DHB ol, desværre.

> [...]
>Jeg synes at én spritbilist/MC'ist er en for meget, så er jeg sq sådan set
>ligegled om det foregår på 1, 2, 3, 4 eller flere hjul.

Der er vi så enige - jeg har så bare af dækningen i medierne fået en
fornemmelse af, at det var lidt værre, men som så ofte før er
overskrifter åbenbart taknemmelige.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 26-03-08 20:06

PE skrev:
> [...]
> Ja stadig for mange , men hvis de nu holder ud for den lokale golf klub
> eller lystbåd havn eller sommerhus område ................ Hvad tror i så

Det minder mig om engang, da jeg kørte taxi, hvor der havde været en
fest en kedelig hverdagsaften på en afsides liggende restaurant.

Ligesom folket var ved at skulle hjem kom der en politibil og rundede
p-pladsen.

Sikke travlt vi fik med at hente kunder der.

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Fra : Anders Majland

Dato : 25-03-08 15:32

Det er jo ellers det der giver de lange tråde herinde

> Berusede bilister er en skændsel, men der er vel ikke belæg for at
> sige at der ikke findes berusere blandt motorcykelfolket.

De er der helt sikkert også - og ser på man uheldstatistikken over døde og
alvorligt tilskadekomne er det en ret stor procentdel ... Men heldigvis er
det som regel eneulykker når det går galt - det er også sværere at balancere
en brandert på to hjul (egne erfaringer er kun på cykel)

Youtube og lign. flyder over med trafikanter der kører åndsvagt - og også
mange klip der viser når der går galt. Videokamaer/optagere er blevet
billige....Og desværre tror jeg at de mange klip inspirerer andre til at
producere lignende film - Det er jo nemmere at kunne prale med at man er
udødelig når man har det på video .... Lige indtil man ikke er det mere ...

En af klassikerne i genren er Pascal tur på ringvejen om paris -
http://www.jonsson.eu/resources/doc/pascal/ Afaik er han død efter en
"trafikal hendelse" - mange har vist forsøgt at slå hans rekort - uden
held - men trafikken er nok også blevet tættere med årene ...

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 25-03-08 16:22

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> wrote in

> [...]
> "trafikal hendelse" - mange har vist forsøgt at slå hans rekort - uden
> held - men trafikken er nok også blevet tættere med årene ...

Hvis man har travlt med ikke at komme for sent i dette liv, ender man tit
med at komme for tidligt til det næste...

Sjældent har jeg set noget mere vanvittigt. 192 km/t... i gennemsnit, på en
35 km lang trafikeret ringvej... sygt.

Men givetvis et adrenalin kick af dimensioner.

Fra : Robert Andersen

Dato : 26-03-08 04:13

> [...]
> "trafikal hendelse" - mange har vist forsøgt at slå hans rekort - uden
> held - men trafikken er nok også blevet tættere med årene ...

"Ghostrider" fra sverige har slået den rekord... dog med mindre trafik:

http://www.youtube.com/watch?v=v9BofCzc80U
http://www.youtube.com/watch?v=K85XuOJiqvQ&feature=related

De er gale de svenskere... - ham her er ihvertfald

Fra : Finn Guldmann

Dato : 26-03-08 20:26

Robert Andersen skrev:
> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=K85XuOJiqvQ&feature=related
> De er gale de svenskere... - ham her er ihvertfald

Døde han ikke også af det?

Fra : brian/hon 750

Dato : 25-03-08 17:13

Snip generaliseringer skal vi væk fra
Fik alle dem der hed brian ikke oven i hattten den anden dag
Brian der også kører mc

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-08 18:36

Hej Folmer

Jeg har læst mange af dine tråde , og ved du har en sund holdning til trafik
i mine øjne , men den film du henviser til er jo alså en MCist der er hel
ude i skoven , og man må jo så håbe at han ikke tager andre sig med sig i
sit fald :((

Sidste år mener jeg det 72 % af MCister død hvor det var bilister der ikke
overhold vigepligt u vendinger osv .

I år kender jeg til 3 uheld ialt hvor det er billisten skyld , øhhh ud af 3
, det er sku for mange :(

Nu fandt du en film jeg har set , gider du at se min film

http://www.livevideo.com:80/video/landing/E737D6A3377A4C66A864957B8E39BE3E/requiem-for-a-biker.aspx

Og den indeholder også lidt grimme uheld :(

Og her er der sku en god arktikel der belyser , de faens ulykker lidt

http://jp.dk:80/arkiv/?id=1300678&eceExpr=motorcykel%20statistik&eceArchive=o

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 25-03-08 20:00

> [...]
>
> Læg iøvrigt mærke til hvor meget af denne ansvarlige kørsel der
> foregår i inderste vognbane. Der er bedst plads. ))

Ja - det ser lidt hasarderet ud, men prøv at bruge søgefunktionen på den
side, du linker til, og søg efter Ghostrider.
Se lidt på hvor inspirationen kommer fra - svenske Team Ghostrider har svjh
lavet 4 film indtil nu - og overlevet dem !
Den ene maskine er en Suzuki Hayabusa - 1.300 ccm + eftermonteret turbo og
sikkert en del andre detaljer. DET går stærkt med at accellere - fra alle
hastigheder !
Den anden maskine husker jeg ikke lige...men måske er det Honda's CBR 1100
XX Super Blackird - sikkert er det at den heller ikke lider af manglende
motorkraft.
Deres "præstationer" er ganske usandsynlige - især i betragtning af at de
iflg rygterne lever endnu !

Men jeg må sige at jeg et stykke af vejen forstår dem - den accelleration
kan tage vejret fra mere end de fleste.
Men mon ikke alle ville have bedre af at de legede på en lukket bane ?

--
Jesper Hedegaard

Suzuki Savage når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-08 20:11

On Tue, 25 Mar 2008 19:59:45 +0100, "Jesper Hedegaard" <skrub@af.nu>
wrote:

<...>
>Den anden maskine husker jeg ikke lige...men måske er det Honda's CBR 1100
>XX Super Blackird - sikkert er det at den heller ikke lider af manglende
>motorkraft.

Der er også videoer med en dansk Blackbird - med lidt søgning kan man
få en "nydelig" video fra området omkring Sjællands Odde. (Vig)

>Deres "præstationer" er ganske usandsynlige - især i betragtning af at de
>iflg rygterne lever endnu !

Det kan undre - men de må have visse evner bag styret!

>Men jeg må sige at jeg et stykke af vejen forstår dem - den accelleration
>kan tage vejret fra mere end de fleste.
>Men mon ikke alle ville have bedre af at de legede på en lukket bane ?

Enig!

Fra : Møller

Dato : 25-03-08 20:32

Ivan Madsen skrev:

> Det kan undre - men de må have visse evner bag styret!

> Enig!

Sådan her?:
http://ringvideo.plant-tec-municipal.co.uk/video/nordschleife_20010825_morten_zx9_300_l.rm

Danskeren/Nordmanden på videoen kørte meget på den bane, men det holdt han op med:
http://ringvideo.plant-tec-municipal.co.uk/
The man in question was a Danish guy called Jørund Seim who was sadly killed on Sunday July 7th 2002
losing control of his bike after hitting a patch of oil left on the track by another user. He was
airlifted to Koblenz hospital wher he died at 3am the following day with his wife by his side.

Møller

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-08 20:45

On Tue, 25 Mar 2008 20:32:04 +0100, Møller <em@upsg2n.dk> wrote:

> [...]
>airlifted to Koblenz hospital wher he died at 3am the following day with his wife by his side.

Jeg har faktisk set den video tidligere. Og nej - jeg ønsker ikke
andre skal få samme skæbne og tror at risikoen er væsentligt mindre på
bane end i de shows vi får præsenteret på video fra RL trafik.

Fra : Anders Majland

Dato : 25-03-08 22:01

Evner eller held ?

> Jeg har faktisk set den video tidligere. Og nej - jeg ønsker ikke
> andre skal få samme skæbne og tror at risikoen er væsentligt mindre på
> bane end i de shows vi får præsenteret på video fra RL trafik.

En pointen kunne være noget i retning af at end ikke på en forudsigelig bane
kan man forudsige alt. Og forskellen på at det går godt eller rigtig skidt
er hårfin. Om det er hjort der springer ud foran en, eller en medtrafikant
der gør noget uforudsigeligt er ligemeget. Og chancen for at overleve
svinder hurtigt med hastigheden.

På MC har det givet mig 2 uheld at blive overset. Det første var en bil der
kørte ud foran mig fra en p-plads. Der væltede jeg i en udnvigemanøvre. Den
anden var en bilist der lavede et højresving tværs over en spærreflade - ham
ramte jeg midtskibs da jeg ikke havde nogen escape rute. Til gengæld fik jeg
bremset det meste fart så det kun blev til materiel skade.

Jeg kører nok 1/3 bil og 2/3 mc - men langt over 90% af episoderne i
trafikken der "for tæt på" oplever jeg på MC. Ok det er ikke fordi der er
den store forksel på min kørestil og/eller hastighed. Dog udnytter jeg
selvfølgelig mc'en acc potentiale men jeg kører ikke hurtigere.

Min næste mc må meget gerne have ABS (men også her halter motorcykler meget
efter bilerne) Det er pisse ligemeget at man på tør vej kan bremse lige så
godt uden. For den dag endnu en kører lige ud foran en skal det nok passe at
man får brug for at bremse igennem en sjat olie, eller bare lidt grus/sand
eller andet med skiftende friktion. Der er bedste råd med ABS bare at bremse
til så impact bliver med så lav hastighed som muligt... Medmindre man er
100% sikker på at have en escape rute. Men som en allerede har skrevet. Den
bil der pludseligt sætter igang fra kantsten så man instiktivt vil undvige
mod venste kan hurtigt blive til en u-vending og så den vej spærret ...

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-08 20:04

On Tue, 25 Mar 2008 12:17:15 +0100, Folmer Rasmussen
> [...]

>forskrækket, når disse trafikanter kommer kørende op mellem
>bilrækkerne, med en ubetydelig fartdifference, men mine tanker går af

Hmmm!

> [...]
>
>Min indvending går nu på, at når totalvægten af sådan en tohjulet
>køremaskine bliver lagt 100% på den trækkende aksel, så er det ikke

De kunne være, der var solformørkelse, det var der så ikke )

>Linket viser ellers med al tydelighed, den ansvarlighed der bliver
>lagt for dagen, af disse førere. Det vækker respekt, i hvert fald hos
>mig.

Hvis jeg var bedemand ville jeg bede om deres pårørendes telefonnummer
)

>Nu kunne svage sjæle måske forledes til at tro, at dette er et
>enestående eksempel. Det er det ikke.

Næh, man kan bare søge på "Ghost Rider" på youtube og et hav af
lignende scenarier dukker op. Nogle med grovtunede Hayabusa'er med op
til 1000 HK, der lige skal testes. Og jo - de kan godt lige klemme sig
op over 110 ) (på et par sekunder)

> [...]
>
>Læg iøvrigt mærke til hvor meget af denne ansvarlige kørsel der
>foregår i inderste vognbane. Der er bedst plads. ))

Der er alt for mange af den slags videoer i omløb til opmuntring for
svage sjæle. Jeg håber og tror det store flertal på MC foragter disse
opvisninger - men tror til gengæld at flertallet af
"firmabils"-segmentet har set for mange af dem og tager det med ud i
mylderet )
Det er ikke typiske MC-førere, der laver den slags - de kommer
snigende op mellem banerne i myldretiden og sikrer sig at alt kan gå
godt. Kan det ikke søger de en anden vej stille og roligt - eller
venter til det løsner sig. (i hvert fald min standardoplevelse når jeg
sad og kogte i Fnat-miden )

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 25-03-08 20:56

> [...]
> godt. Kan det ikke søger de en anden vej stille og roligt - eller
> venter til det løsner sig. (i hvert fald min standardoplevelse når jeg

95% af mc'ister får en hjerneblødning indimellem og skal lige fyre svinet af
(har selv været en af dem og blir det sikkert igen) og det er uanset alder
og køn, eller skal lige trække et sving lidt hurtigere end sidst etc.

Men generelt kører de fleste jo pænt, de ved godt hvor hurtigt det kan gå
galt og hvem det er der bøder for det, heldigvis prior de fleste idag
ordentligt udstyr lige så højt som kværnen, hvilket kan være det der afgøre
liv - død/grønsag. Men selvfølgelig er der nogle imellem der tror en CBR
1100 og t-shirt går kanon sammen.

Jeg har haft et enkelt styrt, jeg kom ind i den lokale landsby og havde lagt
an til at dreje ned af en vej kørte ca. 45 kmt da en kat lavede angreb på
mit forhjul, desværre havde jeg lagt hånden på forbremsen, og gjorde det man
ikke gør i sådan en situation...trækker til. Sådan en lille 400ccm maskine
bliver sgu tung når man kommer under den, der gik vel et par måneder inde
mine ribben ikke var ømme mere!

Stef

Fra : Specks6812

Dato : 25-03-08 21:56

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> said in

> 95% af mc'ister får en hjerneblødning indimellem
> mere!
>
> Stef

Flot statistik du der har opfundet.

Fra : Anders Majland

Dato : 25-03-08 22:14

> [...]
> af (har selv været en af dem og blir det sikkert igen) og det er uanset
> alder og køn, eller skal lige trække et sving lidt hurtigere end sidst

Den første med at hive alle hestene af stald har nok ikke meget med
køretøjet at gøre - men det er unægeligt sjovere hvis vægt/effekt er
lille... Men tror ikke det er så mange der dyrker hurtig svingkørsel på
offenlig vej - tænk på det kæmpe store cruiser segment.... Dem der gør er
nok også typisk på sportslige maskiner der kan tage næsten ethvert
landevejssving med hastigheder hinsides +60%

Derimod er det nok meget samme gruppe unge mænd der som weekendfornøjelse
krøller bilerne om vejtræerne eller bare ruller lidt rundt på markerne...
Hvis man ser med hvilken "stil" en p-plads ved en teknisk skole tømmes efter
skoletid så undres man ikke længere over at man indmellem møder nogle der
kører komplet idiotisk....

Og igen det kan da godt være at det er få procent af dem der kører
idiotisk - men det er dem man ser. Det samme hvis folk i en kø bliver pissed
af at motorcyklist kører imellem rækkerne. De ser kun den ene så 100% af
motorcyklisterne kørte åndsvagt. De måske 10 andre i samme kø som blev
liggende på deres plads så de jo ikke....

> Jeg har haft et enkelt styrt, jeg kom ind i den lokale landsby og havde
> lagt an til at dreje ned af en vej kørte ca. 45 kmt da en kat lavede
> angreb på mit forhjul

Ja der skal man sku bare klemme ballerne sammen og holde ved - og så glædes
over at det ikke var noget større. Sidste efterår tog jeg også en kat. Der
var ~1meter fra hushjørne over fortovet til vejen. og jeg nåede kun lige at
registere noget bevægelse inden jeg ramte den.