Skrotning af bil hvormeget skal de ha?
Fra : Lars Arup

Dato : 24-03-08 20:54

Jeg skal ha skrottet en bil men da jeg er genbrugsmand ønsker jeg at glæde
andre med så mange stumper som muligt, så derfor mit spørgsmål: Hvormeget
(eller hvor lidt) skal der være tilbage for at man kan få skrotpræmie for en
bil? Er der fælles regler elller kommer det an på hvilken ophugger man
spørger?

Det er i København og bilen er nok i en sådan tilstand at den skal afhentes.

Gode erfaringer og tips ønskes, på forhånd tak.

MVH Lars Arup

Fra : Kåre

Dato : 24-03-08 21:22

"Lars Arup" <lha@sletdettetdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> afhentes.
>
> Gode erfaringer og tips ønskes, på forhånd tak.

Jeg har brugt dem her, bare i Randers: http://www.skrotbil.dk/KØBENHAVN_.htm
Det koster højst gratis. Ellers kan du måske endda få penge for den.

mvh
Kåre

Fra : OZ3BTO

Dato : 24-03-08 21:30

> [...]
afhentes.

> Gode erfaringer og tips ønskes, på forhånd tak.

Det er lidt forskelligt fra skrothandler til skrothandler.. Ved nogen må der
knapt være smadret en rude... Andre er ligeglade hvor meget bil der er
tilbage.. Eller hvor lidt

Min gamle sierra Blev afmeldt også brugt i ~2 mdr som markracer hvor den
bla. var rundt på taget et par gange midstede en dør og futtede motoren af
(Ford motore kan IKKE bruge madolie istedet for motor olie)

Den lokale skrothandler var ligeglad.. Vi fik 1000kr for den og han
afhentede selv på marken hvor den stod

Erik

Fra : Ib Tinning

Dato : 25-03-08 10:37

"Lars Arup" <lha@sletdettetdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
>

> MVH Lars Arup
>
> jeg har afleveret en bil hos byens auto ophug i greve uden bagklap, ruder
i døre og en motor der ikke virkede og der fik jeg et smil og 1500kr. med
hjem

mvh Tinning 2765

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-03-08 14:28

Lars Arup wrote:
> [...]
> afhentes.
> Gode erfaringer og tips ønskes, på forhånd tak.

Prøv at snakke med ham her:
http://www.kb-auto.dk/
Jeg har før skrottet biler der, hvor han ikke brokkede sig over at der
manglede (mange) dele, men spørg ham hellere for en sikkerheds skyld.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Lars Arup

Dato : 26-03-08 02:43

Tak foreløbig for gode svar, jeg vil prøve at ringe rundt og høre hvem der
kan tilbyde mest. Hvad får skrothandleren egentlig af staten, for at skrotte
miljørigtigt? Jeg mener de ca 1750,- kunden får er vel kun en del af
skrotpræmien.

MVH Lars Arup