|
| Hvem scorer kassen? Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 23-03-08 22:12 |
|
I varde er der en grønbølge på omkring 55-60 km i timen, afhængig af hvordan
man kommer ind i den første lysregulering, der er indfattet af "ordningen".
Forleden var ATK på plads og klarede at blitze 100+ bilister på 1½ time uden
at løbe tør for strøm :(
Hvem scorer kassen - kommunen eller staten?
--
Per
CV sælges: ´91 Wilk 500, 7 meter lang, totalvægt 1200 kg, fortelt, gasvarme,
toilet, 2 siddegrupper som kan omdannes til soveplads, god plads til 5
personer, tv-antenne, 42.000 kr. inkl. nysynet og indreg. i dit navn
| |
Ukendt (23-03-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 23-03-08 22:20 |
|
"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev :
>Hvem scorer kassen - kommunen eller staten?
kommunen ser vist ikke en klejne ;)
--
Jan_stevns
| |
Frank Leegaard (23-03-2008)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 23-03-08 22:28 |
|
jan_stevns wrote:
> "Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev :
>
>> Hvem scorer kassen - kommunen eller staten?
>
> kommunen ser vist ikke en klejne ;)
For øvrigt så jeg i beskrivelsen det var en "ret bred vej".
Typisk at Lene Espersen dengang ATK blev indført at den kun skulle udføres
på "sorte pletter"
Det eneste der tæller at nuppe så mange på kortest mulige tid.
/F
| |
Ukendt (23-03-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 23-03-08 22:32 |
|
On Sun, 23 Mar 2008 22:28:25 +0100, "Frank Leegaard"
<frankFJERN@superbruger.dk> wrote:
>jan_stevns wrote:
>> "Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev :
>>
>>> Hvem scorer kassen - kommunen eller staten?
>>
>> kommunen ser vist ikke en klejne ;)
>
>For øvrigt så jeg i beskrivelsen det var en "ret bred vej".
>
>Typisk at Lene Espersen dengang ATK blev indført at den kun skulle udføres
>på "sorte pletter"
>
>Det eneste der tæller at nuppe så mange på kortest mulige tid.
>
Jeg kan godt tilslutte mig koret.
Men hvem er det der bliver nappet? Dem der kører for stærkt efter
skiltningen, ikke? Så det er noget, man selv har kontrol over.
Jeg mener også, der ofte måles på steder, hvor det egentlig er
ligegyldigt om farten smutter lidt op over grænsen, men jeg bestemmer
selv om jeg vil løbe risikoen for at få en bon for at tjene 10
sekunder.
--
med pt. fire OES'ere i hytten.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka
| |
Niels Pein (23-03-2008)
| Kommentar Fra : Niels Pein |
Dato : 23-03-08 23:27 |
|
<Ivan Madsen> skrev ...
> Jeg mener også, der ofte måles på steder, hvor det egentlig er
> ligegyldigt om farten smutter lidt op over grænsen, men jeg
> bestemmer selv om jeg vil løbe risikoen for at få en bon for at
> tjene 10 sekunder.
>
10 sekunder er sparet på kun lidt over 800 meter ved at køre 60 i stedet for
50.
--
Hilsen Niels
Suzuki Bandit 1250 SA
| |
Per Henneberg Kriste~ (24-03-2008)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 24-03-08 01:37 |
|
"Niels Pein" <fornavn@efternavn.landekode> skrev i meddelelsen
news:47e6d93d$0$15899$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> <Ivan Madsen> skrev ...
>
>> Jeg mener også, der ofte måles på steder, hvor det egentlig er
>> ligegyldigt om farten smutter lidt op over grænsen, men jeg
>> bestemmer selv om jeg vil løbe risikoen for at få en bon for at
>> tjene 10 sekunder.
>>
>
> 10 sekunder er sparet på kun lidt over 800 meter ved at køre 60 i stedet
> for 50.
Med mindre man - lige som i Varde - bliver tvunget til at holde for rødt lys
fordi man overholder hastighedsbegrænsningerne. Og så er der det med
luftforureningen mens man holder samt accelleration igen.
Mange kører desuden ikke i det højeste gear ved 50 km/t - igen højere
forbrug.
--
Per
CV sælges: ´91 Wilk 500, 7 meter lang, totalvægt 1200 kg, fortelt, gasvarme,
toilet, 2 siddegrupper som kan omdannes til soveplads, god plads til 5
personer, tv-antenne, 42.000 kr. inkl. nysynet og indreg. i dit navn
| |
Lazy (24-03-2008)
| Kommentar Fra : Lazy |
Dato : 24-03-08 08:02 |
|
"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i en meddelelse
news:47e6f795$0$15894$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
Og så er der det med
> luftforureningen mens man holder samt accelleration igen.
>
> Mange kører desuden ikke i det højeste gear ved 50 km/t - igen højere
> forbrug.
Glem alt om miljø, det er kun et ord politikere bruger for at vi bedre kan
få "skatten" til at glide ned.
Medie lu----- Lene E tager gerne røven på dig for at få penge i kassen.
| |
Esben Tærsker (24-03-2008)
| Kommentar Fra : Esben Tærsker |
Dato : 24-03-08 15:28 |
|
Ivan Madsen wrote:
> On Sun, 23 Mar 2008 22:28:25 +0100, "Frank Leegaard"
> <frankFJERN@superbruger.dk> wrote:
>
>> jan_stevns wrote:
>>> "Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev :
>>>
>>>> Hvem scorer kassen - kommunen eller staten?
>>> kommunen ser vist ikke en klejne ;)
>> For øvrigt så jeg i beskrivelsen det var en "ret bred vej".
>>
>> Typisk at Lene Espersen dengang ATK blev indført at den kun skulle udføres
>> på "sorte pletter"
>>
>> Det eneste der tæller at nuppe så mange på kortest mulige tid.
>>
> Jeg kan godt tilslutte mig koret.
> Men hvem er det der bliver nappet? Dem der kører for stærkt efter
> skiltningen, ikke? Så det er noget, man selv har kontrol over.
> Jeg mener også, der ofte måles på steder, hvor det egentlig er
> ligegyldigt om farten smutter lidt op over grænsen, men jeg bestemmer
> selv om jeg vil løbe risikoen for at få en bon for at tjene 10
> sekunder.
>
Nu kender jeg også den givne vej. Nordre Boulevard i den nordlige ende
af Varde. Den er nærmest bygget som en ringvej, og lur mig, om ikke den
var tiltænkt en hastighed på 60 km/t (måske endda 70, da man jo måtte
køre 60 i byerne dengang). Brede gæsplæner med frit udsyn langs vejen
eller tætte bøgehække langs bagsiden af villahaverne. At så
Brorsonskolen også er blevet bygget midvejs på boulevarden har så
betydet at det er skolevej for stort set en trediedel af byens unger.
Altså forståeligt nok ingen ekstra hastighed.
Men når man så oven i købet laver den grønne bølge så den passer med
55-60 km/t og sætter ATK til at fotografere en onsdag formiddag midt i
skolernes påskeferie, så bliver jeg sgu lidt mavesur...
/Esben
| |
Ukendt (24-03-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 24-03-08 16:25 |
|
On Mon, 24 Mar 2008 15:28:11 +0100, Esben Tærsker <esben@essers.dk>
wrote:
>Ivan Madsen wrote:
>> On Sun, 23 Mar 2008 22:28:25 +0100, "Frank Leegaard"
>> <frankFJERN@superbruger.dk> wrote:
>>
>>> jan_stevns wrote:
>>>> "Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev :
>>>>
>>>>> Hvem scorer kassen - kommunen eller staten?
>>>> kommunen ser vist ikke en klejne ;)
>>> For øvrigt så jeg i beskrivelsen det var en "ret bred vej".
>>>
>>> Typisk at Lene Espersen dengang ATK blev indført at den kun skulle udføres
>>> på "sorte pletter"
>>>
>>> Det eneste der tæller at nuppe så mange på kortest mulige tid.
>>>
>> Jeg kan godt tilslutte mig koret.
>> Men hvem er det der bliver nappet? Dem der kører for stærkt efter
>> skiltningen, ikke? Så det er noget, man selv har kontrol over.
>> Jeg mener også, der ofte måles på steder, hvor det egentlig er
>> ligegyldigt om farten smutter lidt op over grænsen, men jeg bestemmer
>> selv om jeg vil løbe risikoen for at få en bon for at tjene 10
>> sekunder.
>>
>
>Nu kender jeg også den givne vej. Nordre Boulevard i den nordlige ende
>af Varde. Den er nærmest bygget som en ringvej, og lur mig, om ikke den
>var tiltænkt en hastighed på 60 km/t (måske endda 70, da man jo måtte
>køre 60 i byerne dengang). Brede gæsplæner med frit udsyn langs vejen
>eller tætte bøgehække langs bagsiden af villahaverne. At så
>Brorsonskolen også er blevet bygget midvejs på boulevarden har så
>betydet at det er skolevej for stort set en trediedel af byens unger.
>Altså forståeligt nok ingen ekstra hastighed.
>
>Men når man så oven i købet laver den grønne bølge så den passer med
>55-60 km/t og sætter ATK til at fotografere en onsdag formiddag midt i
>skolernes påskeferie, så bliver jeg sgu lidt mavesur...
>
Jeg forstår dig godt. Men det må da være velkendt, at det er et "godt"
sted for fotograferne
--
med pt. fire OES'ere i hytten.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka
| |
Esben Tærsker (24-03-2008)
| Kommentar Fra : Esben Tærsker |
Dato : 24-03-08 16:56 |
|
Ivan Madsen wrote:
> On Mon, 24 Mar 2008 15:28:11 +0100, Esben Tærsker <esben@essers.dk>
> wrote:
>
>> Ivan Madsen wrote:
>>> On Sun, 23 Mar 2008 22:28:25 +0100, "Frank Leegaard"
>>> <frankFJERN@superbruger.dk> wrote:
>>>
>>>> jan_stevns wrote:
>>>>> "Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev :
>>>>>
>>>>>> Hvem scorer kassen - kommunen eller staten?
>>>>> kommunen ser vist ikke en klejne ;)
>>>> For øvrigt så jeg i beskrivelsen det var en "ret bred vej".
>>>>
>>>> Typisk at Lene Espersen dengang ATK blev indført at den kun skulle udføres
>>>> på "sorte pletter"
>>>>
>>>> Det eneste der tæller at nuppe så mange på kortest mulige tid.
>>>>
>>> Jeg kan godt tilslutte mig koret.
>>> Men hvem er det der bliver nappet? Dem der kører for stærkt efter
>>> skiltningen, ikke? Så det er noget, man selv har kontrol over.
>>> Jeg mener også, der ofte måles på steder, hvor det egentlig er
>>> ligegyldigt om farten smutter lidt op over grænsen, men jeg bestemmer
>>> selv om jeg vil løbe risikoen for at få en bon for at tjene 10
>>> sekunder.
>>>
>> Nu kender jeg også den givne vej. Nordre Boulevard i den nordlige ende
>> af Varde. Den er nærmest bygget som en ringvej, og lur mig, om ikke den
>> var tiltænkt en hastighed på 60 km/t (måske endda 70, da man jo måtte
>> køre 60 i byerne dengang). Brede gæsplæner med frit udsyn langs vejen
>> eller tætte bøgehække langs bagsiden af villahaverne. At så
>> Brorsonskolen også er blevet bygget midvejs på boulevarden har så
>> betydet at det er skolevej for stort set en trediedel af byens unger.
>> Altså forståeligt nok ingen ekstra hastighed.
>>
>> Men når man så oven i købet laver den grønne bølge så den passer med
>> 55-60 km/t og sætter ATK til at fotografere en onsdag formiddag midt i
>> skolernes påskeferie, så bliver jeg sgu lidt mavesur...
>>
>
> Jeg forstår dig godt. Men det må da være velkendt, at det er et "godt"
> sted for fotograferne
Nææ, faktisk har jeg aldrig set dem på boulevarden før. Kun med
lygtekontrol ved skolen, som jeg synes selv er helt ok - selv om jeg var
af en anden mening da jeg blev knaldet engang tilbage i ottende...;)
I den del af Varde plejer de at stå på Lundvej, som er helt anderledes
med massevis af parkedere biler og små sideveje. Helt fint til ATK efter
min mening.
/Esben
| |
Frank Leegaard (24-03-2008)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 24-03-08 18:39 |
|
Esben Tærsker wrote:
> Ivan Madsen wrote:
>> On Mon, 24 Mar 2008 15:28:11 +0100, Esben Tærsker <esben@essers.dk>
>> wrote:
>>
>>> Ivan Madsen wrote:
>>>> On Sun, 23 Mar 2008 22:28:25 +0100, "Frank Leegaard"
>>>> <frankFJERN@superbruger.dk> wrote:
>>>>
>>>>> jan_stevns wrote:
>>>>>> "Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev :
>>>>>>
>>>>>>> Hvem scorer kassen - kommunen eller staten?
>>>>>> kommunen ser vist ikke en klejne ;)
>>>>> For øvrigt så jeg i beskrivelsen det var en "ret bred vej".
>>>>>
>>>>> Typisk at Lene Espersen dengang ATK blev indført at den kun
>>>>> skulle udføres på "sorte pletter"
>>>>>
>>>>> Det eneste der tæller at nuppe så mange på kortest mulige tid.
>>>>>
>>>> Jeg kan godt tilslutte mig koret.
>>>> Men hvem er det der bliver nappet? Dem der kører for stærkt efter
>>>> skiltningen, ikke? Så det er noget, man selv har kontrol over.
>>>> Jeg mener også, der ofte måles på steder, hvor det egentlig er
>>>> ligegyldigt om farten smutter lidt op over grænsen, men jeg
>>>> bestemmer selv om jeg vil løbe risikoen for at få en bon for at
>>>> tjene 10 sekunder.
>>>>
>>> Nu kender jeg også den givne vej. Nordre Boulevard i den nordlige
>>> ende af Varde. Den er nærmest bygget som en ringvej, og lur mig, om
>>> ikke den var tiltænkt en hastighed på 60 km/t (måske endda 70, da
>>> man jo måtte køre 60 i byerne dengang). Brede gæsplæner med frit
>>> udsyn langs vejen eller tætte bøgehække langs bagsiden af
>>> villahaverne. At så Brorsonskolen også er blevet bygget midvejs på
>>> boulevarden har så betydet at det er skolevej for stort set en
>>> trediedel af byens unger. Altså forståeligt nok ingen ekstra
>>> hastighed.
>>>
>>> Men når man så oven i købet laver den grønne bølge så den passer med
>>> 55-60 km/t og sætter ATK til at fotografere en onsdag formiddag
>>> midt i skolernes påskeferie, så bliver jeg sgu lidt mavesur...
>>>
>>
>> Jeg forstår dig godt. Men det må da være velkendt, at det er et
>> "godt" sted for fotograferne
>
> Nææ, faktisk har jeg aldrig set dem på boulevarden før. Kun med
> lygtekontrol ved skolen, som jeg synes selv er helt ok - selv om jeg
> var af en anden mening da jeg blev knaldet engang tilbage i
> ottende...;)
>
> I den del af Varde plejer de at stå på Lundvej, som er helt anderledes
> med massevis af parkedere biler og små sideveje. Helt fint til ATK
> efter min mening.
Lyder som vi er enige.
/F
| |
Per Henneberg Kriste~ (25-03-2008)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 25-03-08 10:24 |
|
"Esben Tærsker" <esben@essers.dk> skrev i meddelelsen
news:13ufk8fr2gue059@corp.supernews.com...
> Ivan Madsen wrote:
> I den del af Varde plejer de at stå på Lundvej, som er helt anderledes
> med massevis af parkedere biler og små sideveje. Helt fint til ATK efter
> min mening.
Jeg har også set dem stå på Lundvej på strækningen ud af byen omkring
Solpromenaden. Det var dog ikke ATK, men vist nok en enkelt betjent med en
måler. Jeg kørte bag ved en kassevogn, som blev stoppet. Strækningen der
blev målt på er nedadgående, min fartpilot reddede mig måske. Jeg gætter på
at betjenten selv ville være blevet stoppet, når han kørte hjem fra arbejde,
hvis han kørte den vej.
Samme dag de 100+ bilister blev målt, stod ATK også på Tarphagevej et par
hundrede meter syd for Kildegårdvej, men det er han nok hurtigt blevet træt
af, fordi den lange række af bilister der var den dag jeg kørte der (i
modsatte retning) kunne knap nok nå 80 pga de mange andre bilister (der er
altid nogle snøvlører med trailer herovre :)).
--
Per
CV sælges: ´91 Wilk 500, 7 meter lang, totalvægt 1200 kg, fortelt, gasvarme,
toilet, 2 siddegrupper som kan omdannes til soveplads, god plads til 5
personer, tv-antenne, 42.000 kr. inkl. nysynet og indreg. i dit navn
| |
Frank Leegaard (24-03-2008)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 24-03-08 18:38 |
|
Ivan Madsen wrote:
> On Mon, 24 Mar 2008 15:28:11 +0100, Esben Tærsker <esben@essers.dk>
> wrote:
>
>> Ivan Madsen wrote:
>>> On Sun, 23 Mar 2008 22:28:25 +0100, "Frank Leegaard"
>>> <frankFJERN@superbruger.dk> wrote:
>>>
>>>> jan_stevns wrote:
>>>>> "Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev :
>>>>>
>>>>>> Hvem scorer kassen - kommunen eller staten?
>>>>> kommunen ser vist ikke en klejne ;)
>>>> For øvrigt så jeg i beskrivelsen det var en "ret bred vej".
>>>>
>>>> Typisk at Lene Espersen dengang ATK blev indført at den kun skulle
>>>> udføres på "sorte pletter"
>>>>
>>>> Det eneste der tæller at nuppe så mange på kortest mulige tid.
>>>>
>>> Jeg kan godt tilslutte mig koret.
>>> Men hvem er det der bliver nappet? Dem der kører for stærkt efter
>>> skiltningen, ikke? Så det er noget, man selv har kontrol over.
>>> Jeg mener også, der ofte måles på steder, hvor det egentlig er
>>> ligegyldigt om farten smutter lidt op over grænsen, men jeg
>>> bestemmer selv om jeg vil løbe risikoen for at få en bon for at
>>> tjene 10 sekunder.
>>>
>>
>> Nu kender jeg også den givne vej. Nordre Boulevard i den nordlige
>> ende af Varde. Den er nærmest bygget som en ringvej, og lur mig, om
>> ikke den var tiltænkt en hastighed på 60 km/t (måske endda 70, da
>> man jo måtte køre 60 i byerne dengang). Brede gæsplæner med frit
>> udsyn langs vejen eller tætte bøgehække langs bagsiden af
>> villahaverne. At så Brorsonskolen også er blevet bygget midvejs på
>> boulevarden har så betydet at det er skolevej for stort set en
>> trediedel af byens unger. Altså forståeligt nok ingen ekstra
>> hastighed.
>>
>> Men når man så oven i købet laver den grønne bølge så den passer med
>> 55-60 km/t og sætter ATK til at fotografere en onsdag formiddag midt
>> i skolernes påskeferie, så bliver jeg sgu lidt mavesur...
>>
>
> Jeg forstår dig godt. Men det må da være velkendt, at det er et "godt"
> sted for fotograferne
Det er jo netop det. Hvor mange uheld er reelt sket på strækningen og blev
det foretaget lige i skolens myldretid, ville jeg ikke øffe spor.
Sådan er det bare aldrig. Det er midt i skoletime eller -ferie og det er med
kun eet for øje. Blitz så mange så muligt.
/F
| |
Ukendt (24-03-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 24-03-08 18:54 |
|
On Mon, 24 Mar 2008 18:37:54 +0100, "Frank Leegaard"
<frankFJERN@superbruger.dk> wrote:
<...>
>> Jeg forstår dig godt. Men det må da være velkendt, at det er et "godt"
>> sted for fotograferne
>
>Det er jo netop det. Hvor mange uheld er reelt sket på strækningen og blev
>det foretaget lige i skolens myldretid, ville jeg ikke øffe spor.
>
>Sådan er det bare aldrig. Det er midt i skoletime eller -ferie og det er med
>kun eet for øje. Blitz så mange så muligt.
>
Som før sagt - ikke uenig. Men at henvise til folks fornemmelse - der
findes en del rutinerede bilister med god fornemmelse, helt sikkert!
Men der findes desværre også mange, som bare kører hvad de kan slippe
af sted med og hensyn til andre er en by i Rusland. Disse bilister
betragter tid på vejen som spildtid og kører så stærkt som praktisk
muligt og mener at kunne vurdere at man sagtens kan køre 80 i byzone
fordi der ikke lige er noget at se - at hr. Hansen 200 m længere
fremme er ved at bakke ud er jo ligegyldigt, det er hans problem.
Derfor bør man alligevel prioritere indsatsen hvor det er farligt og
ikke hvor det er nemt - men alle ved jo eller burde vide, at en
"ticket" kan blive resultatet hvis man er ulydig Jeg har nogle
steder hvor jeg bare ikke vil "knaldes" og folk er velkomne til at
overhale, jeg trækker pænt til højre. Men hvis jeg så skal bremse
fordi de skal svinge til højre 200 m længere fremme, så forsvinder
lidt af forståelsen. Jeg gider ikke reagere, men kan sq ikke lade være
med at ryste lidt på hovedet. (og der kommer en fotoserie på
hjemmesiden en dag, hvor vejret er til det)
--
med pt. fire OES'ere i hytten.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka
| |
Per Henneberg Kriste~ (25-03-2008)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 25-03-08 10:29 |
|
"Ivan Madsen" skrev i meddelelsen
news:cvpfu3pd0evfhr94rh727q0m2v00b5ljdl@4ax.com...
> On Mon, 24 Mar 2008 18:37:54 +0100, "Frank Leegaard"
> <frankFJERN@superbruger.dk> wrote:
> Som før sagt - ikke uenig. Men at henvise til folks fornemmelse - der
> findes en del rutinerede bilister med god fornemmelse, helt sikkert!
> Men der findes desværre også mange, som bare kører hvad de kan slippe
> af sted med og hensyn til andre er en by i Rusland.
Det gør de så ikke på Nordre Boulevard, fordi det kan ikke betale sig. Man
bliver tvunget til at stoppe, og holder i vejen for dem bagved, der holder
sig til de 55-60. Ikke engang en hurtig accelleration kan redde den, fordi
så hænger du på samme problem i næste kryds.
--
Per
CV sælges: ´91 Wilk 500, 7 meter lang, totalvægt 1200 kg, fortelt, gasvarme,
toilet, 2 siddegrupper som kan omdannes til soveplads, god plads til 5
personer, tv-antenne, 42.000 kr. inkl. nysynet og indreg. i dit navn
| |
Per Henneberg Kriste~ (25-03-2008)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 25-03-08 10:26 |
|
"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
news:47e7e6f4$0$15898$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Det er jo netop det. Hvor mange uheld er reelt sket på strækningen og blev
> det foretaget lige i skolens myldretid, ville jeg ikke øffe spor.
Jamen hvis de måler i skolens myldretid er hastigheden jo så lav - at ingen
kører for stærk!
>
> Sådan er det bare aldrig. Det er midt i skoletime eller -ferie og det er
> med kun eet for øje. Blitz så mange så muligt.
Nemlig.
--
Per
CV sælges: ´91 Wilk 500, 7 meter lang, totalvægt 1200 kg, fortelt, gasvarme,
toilet, 2 siddegrupper som kan omdannes til soveplads, god plads til 5
personer, tv-antenne, 42.000 kr. inkl. nysynet og indreg. i dit navn
| |
Erik B. Hansen (24-03-2008)
| Kommentar Fra : Erik B. Hansen |
Dato : 24-03-08 17:00 |
|
Esben Tærsker <esben@essers.dk> wrote in
news:13uff48210pkf6b@corp.supernews.com:
> Nu kender jeg også den givne vej. Nordre Boulevard i den nordlige ende
[..]
> måtte køre 60 i byerne dengang). Brede gæsplæner med frit udsyn langs
> vejen eller tætte bøgehække langs bagsiden af villahaverne. At så
Bagsiden af villahaver?
Det er forhaver og parcelhus indkørsler hele vejen fra Brorsonsskolen/Falck
og ned til Blåvandskrydset!
> Men når man så oven i købet laver den grønne bølge så den passer med
> 55-60 km/t og sætter ATK til at fotografere en onsdag formiddag midt i
> skolernes påskeferie, så bliver jeg sgu lidt mavesur...
Nu er højere hastighed også lig med højere støjgener for dem der bor langs
med vejen, dvs. om der er er påskeferie eller ej bør hastigheden holdes
nede.
Men at kommunen har tilpasset den grønne bølge til en højere hastighed end
lovlig er, er noget skrammel.
--
vh, Erik
| |
Frank Leegaard (24-03-2008)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 24-03-08 18:41 |
|
Erik B. Hansen wrote:
> Esben Tærsker <esben@essers.dk> wrote in
> news:13uff48210pkf6b@corp.supernews.com:
>
>> Nu kender jeg også den givne vej. Nordre Boulevard i den nordlige
>> ende [..] måtte køre 60 i byerne dengang). Brede gæsplæner med frit
>> udsyn langs vejen eller tætte bøgehække langs bagsiden af
>> villahaverne. At så
>
> Bagsiden af villahaver?
> Det er forhaver og parcelhus indkørsler hele vejen fra
> Brorsonsskolen/Falck og ned til Blåvandskrydset!
>
>> Men når man så oven i købet laver den grønne bølge så den passer med
>> 55-60 km/t og sætter ATK til at fotografere en onsdag formiddag midt
>> i skolernes påskeferie, så bliver jeg sgu lidt mavesur...
>
> Nu er højere hastighed også lig med højere støjgener for dem der bor
> langs med vejen, dvs. om der er er påskeferie eller ej bør
> hastigheden holdes nede.
Er bestemt ikke sikker på at forskellen mellem 48 i snit og 62 i snit ville
give flere støjgener. Faktisk er den største støj dækstøj, samt kørsel i
lave gear ved høje omdrejninger.
Var larm et problem indførte man heller ikke alle de tandløse chikaner.
/F
| |
Erik B. Hansen (24-03-2008)
| Kommentar Fra : Erik B. Hansen |
Dato : 24-03-08 19:28 |
|
"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> wrote in
news:47e7e7b4$0$15875$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
> Er bestemt ikke sikker på at forskellen mellem 48 i snit og 62 i snit
> ville give flere støjgener.
Det er ikke korrekt. Jf Vejdirektoratet er der 2,1 dB mindre støj ved at gå
fra 60 til 50 km/t. Det er absolut ikke en uvæsentlig nedsættelse.
> Faktisk er den største støj dækstøj, samt
> kørsel i lave gear ved høje omdrejninger.
ja, men dækstøjen øges jo med hastigheden(!)..
Hvilket gear trafikanter vælger har jo absolut intet med hastigheder at
gøre men om opdragelse.
vh, Erik BH
| |
Esben Tærsker (24-03-2008)
| Kommentar Fra : Esben Tærsker |
Dato : 24-03-08 23:20 |
|
Erik B. Hansen wrote:
> Esben Tærsker <esben@essers.dk> wrote in
> news:13uff48210pkf6b@corp.supernews.com:
>
>> Nu kender jeg også den givne vej. Nordre Boulevard i den nordlige ende
> [..]
>> måtte køre 60 i byerne dengang). Brede gæsplæner med frit udsyn langs
>> vejen eller tætte bøgehække langs bagsiden af villahaverne. At så
>
> Bagsiden af villahaver?
> Det er forhaver og parcelhus indkørsler hele vejen fra Brorsonsskolen/Falck
> og ned til Blåvandskrydset!
> <snip>
> vh, Erik
Nej, det passer ikke helt for dig. Hvis ret skal være ret, er der folk
der har adresse på Nordre Boulevard på strækningen mellem Lundvej og
Frisvadvej og så nogen enkelte på den ene side fra Falckstationen og hen
til Dansk Familie-landbrugskontoret, eller hvad de nu hedder lige inden
Lerpøtvej. Men hele vejen fra Lerpøtvej til Vestre Landevej
(Blåvandskrydset som du kalder det) er der mig bekendt ikke nogen der
har adresse.
Men selvfølgelig skal folk da køre ordentlig, men jeg mener altså ikke
det er den rigtige strækning at placere et kamera midt i påske-ferien.
Er i øvrigt selv opvokset i et hus der næsten ligger på hjørnet af
Ringkøbingvej/Boulevarden, og jeg synes nu den med støjen er noget
overvurderet.
/Esben
| |
Erik B. Hansen (25-03-2008)
| Kommentar Fra : Erik B. Hansen |
Dato : 25-03-08 22:38 |
|
Esben Tærsker <esben@essers.dk> wrote in
news:47e82b0b$0$15887$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
> Nej, det passer ikke helt for dig. Hvis ret skal være ret, er der folk
> der har adresse på Nordre Boulevard på strækningen mellem Lundvej og
Det har du tydeligvis mere styr på end jeg , men der er jo stadig folk
der skal bakke ud på vejen fra indkørslen - og fra vejen kan man jo ikke
vide hvornår der kommer een og vil ud og man derfor skal køre
langsommere?
> Men selvfølgelig skal folk da køre ordentlig, men jeg mener altså ikke
> det er den rigtige strækning at placere et kamera midt i påske-ferien.
Tjah, ATK burde jo kun blive brugt hvis der er problemer med hastigheden
og det kan vi da godt blive enige om at 55 ikke er - 60 og op begynder da
at blive betænkeligt i byen, i mine øjne.
> Er i øvrigt selv opvokset i et hus der næsten ligger på hjørnet af
> Ringkøbingvej/Boulevarden, og jeg synes nu den med støjen er noget
> overvurderet.
Jeg mindes heller ikke støjen som noget alvorligt problem på stedet, men
jeg argumenterer blot for at øget hastighed så afgjort betyder øget støj.
--
vh, Erik BH
| |
Møller (26-03-2008)
| Kommentar Fra : Møller |
Dato : 26-03-08 11:20 |
|
Erik B. Hansen skrev:
> Men der er jo stadig folk
> der skal bakke ud på vejen fra indkørslen - og fra vejen kan man jo ikke
> vide hvornår der kommer een og vil ud og man derfor skal køre
> langsommere?
>
Nå, kunne de ikke bakke ind, det er da mindre farligt.
Møller
| |
Erik B. Hansen (26-03-2008)
| Kommentar Fra : Erik B. Hansen |
Dato : 26-03-08 20:24 |
|
Møller <em@upsg2n.dk> wrote in
news:47ea235b$0$2086$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
>> der skal bakke ud på vejen fra indkørslen - og fra vejen kan man jo
> Nå, kunne de ikke bakke ind, det er da mindre farligt.
det var da en sær kommentar.
--
/Erik
| |
Folmer Rasmussen (26-03-2008)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 26-03-08 22:06 |
|
On 26 Mar 2008 19:23:47 GMT, "Erik B. Hansen"
<erik@børstingMedOEistedetforø.dk> wrote:
>Møller <em@upsg2n.dk> wrote in
>news:47ea235b$0$2086$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
>
>>> der skal bakke ud på vejen fra indkørslen - og fra vejen kan man jo
>> Nå, kunne de ikke bakke ind, det er da mindre farligt.
>
>det var da en sær kommentar.
>--
Hvorfor det?
Når du kommer kørende ude på vejen, véd du da hvad der er omkring dig,
og kan bakke ind ad indkørselen, når det er belejligt.
Skal du bakke ud, aner du ikke en hujende fis om hvad der sker derude.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Finn Guldmann (27-03-2008)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 27-03-08 07:36 |
|
Folmer Rasmussen skrev:
>>>> der skal bakke ud på vejen fra indkørslen - og fra vejen kan man jo
>>> Nå, kunne de ikke bakke ind, det er da mindre farligt.
>> det var da en sær kommentar.
> Hvorfor det?
> Når du kommer kørende ude på vejen, véd du da hvad der er omkring dig,
> og kan bakke ind ad indkørselen, når det er belejligt.
> Skal du bakke ud, aner du ikke en hujende fis om hvad der sker derude.
>
Det er nok ikke alle der tænker på hvad det betyder at have 15 meter ned
til bagenden.
--
MVH Finn
Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?
| |
Folmer Rasmussen (27-03-2008)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 27-03-08 07:49 |
|
On Thu, 27 Mar 2008 07:36:29 +0100, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:
>Folmer Rasmussen skrev:
>>>>> der skal bakke ud på vejen fra indkørslen - og fra vejen kan man jo
>>>> Nå, kunne de ikke bakke ind, det er da mindre farligt.
>>> det var da en sær kommentar.
>> Hvorfor det?
>> Når du kommer kørende ude på vejen, véd du da hvad der er omkring dig,
>> og kan bakke ind ad indkørselen, når det er belejligt.
>> Skal du bakke ud, aner du ikke en hujende fis om hvad der sker derude.
>>
>Det er nok ikke alle der tænker på hvad det betyder at have 15 meter ned
>til bagenden.
>--
Jeg kan da komme i tanker om mange situationer, hvor man heller ikke
ser noget som helst i en personbil, når man skal bakke.
Hvis det er i Jylland, så har de jo også traileren at tænke på.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Finn Guldmann (27-03-2008)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 27-03-08 08:04 |
|
Folmer Rasmussen skrev:
>>>>>> der skal bakke ud på vejen fra indkørslen - og fra vejen kan man jo
>>>>> Nå, kunne de ikke bakke ind, det er da mindre farligt.
>>>> det var da en sær kommentar.
>>> Hvorfor det?
>>> Når du kommer kørende ude på vejen, véd du da hvad der er omkring dig,
>>> og kan bakke ind ad indkørselen, når det er belejligt.
>>> Skal du bakke ud, aner du ikke en hujende fis om hvad der sker derude.
>> Det er nok ikke alle der tænker på hvad det betyder at have 15 meter ned
>> til bagenden.
> Jeg kan da komme i tanker om mange situationer, hvor man heller ikke
> ser noget som helst i en personbil, når man skal bakke.
>
Måske det hænger sammen med at når de kommer hjem har de travlt med at
nå ind på "det bette rum" og så er der ikke tid til at begynde med
afartede måder at køre ind i sin indkørsel på.
> Hvis det er i Jylland, så har de jo også traileren at tænke på.
>
En ny trailer koster ikke nær så meget som en ny bil. Så hvad gør det at
bussen kommer og kører hen over den?
--
MVH Finn
Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?
| |
Folmer Rasmussen (27-03-2008)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 27-03-08 08:20 |
|
On Thu, 27 Mar 2008 08:04:29 +0100, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:
>>>> Skal du bakke ud, aner du ikke en hujende fis om hvad der sker derude.
>>> Det er nok ikke alle der tænker på hvad det betyder at have 15 meter ned
>>> til bagenden.
>> Jeg kan da komme i tanker om mange situationer, hvor man heller ikke
>> ser noget som helst i en personbil, når man skal bakke.
> >
>Måske det hænger sammen med at når de kommer hjem har de travlt med at
>nå ind på "det bette rum" og så er der ikke tid til at begynde med
>afartede måder at køre ind i sin indkørsel på.
>--
Så kan de bare lade være med at sidde og bælle bajere på vej hjem fra
embedet. Det er en uskik.
>--
>> Hvis det er i Jylland, så har de jo også traileren at tænke på.
>>
>En ny trailer koster ikke nær så meget som en ny bil. Så hvad gør det at
>bussen kommer og kører hen over den?
>--
Når jeg tænker på den omkostningsbevidsthed der normalt præger en
jysker, så er det du der siger, noget der ikke har hold i
virkeligheden.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Finn Guldmann (27-03-2008)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 27-03-08 09:15 |
|
Folmer Rasmussen skrev:
>>>>> Skal du bakke ud, aner du ikke en hujende fis om hvad der sker derude.
>>>> Det er nok ikke alle der tænker på hvad det betyder at have 15 meter ned
>>>> til bagenden.
>>> Jeg kan da komme i tanker om mange situationer, hvor man heller ikke
>>> ser noget som helst i en personbil, når man skal bakke.
>>>
>> Måske det hænger sammen med at når de kommer hjem har de travlt med at
>> nå ind på "det bette rum" og så er der ikke tid til at begynde med
>> afartede måder at køre ind i sin indkørsel på.
> Så kan de bare lade være med at sidde og bælle bajere på vej hjem fra
> embedet. Det er en uskik.
>
Herovre går man da på smugkro.
(Prøv i øvrigt at søg på det på De Gule Sider.)
>>> Hvis det er i Jylland, så har de jo også traileren at tænke på.
>> En ny trailer koster ikke nær så meget som en ny bil. Så hvad gør det at
>> bussen kommer og kører hen over den?
> Når jeg tænker på den omkostningsbevidsthed der normalt præger en
> jysker, så er det du der siger, noget der ikke har hold i
> virkeligheden.
>
Jeg har ikke nogen jydekrog. Ja rent faktisk har jeg heller ikke nogen
bil at sætte den på.
--
MVH Finn
Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?
| |
Erik B. Hansen (28-03-2008)
| Kommentar Fra : Erik B. Hansen |
Dato : 28-03-08 22:19 |
|
Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in
news:6ielu3h9r3r95o9ejj1v5hn8n97veda97i@4ax.com:
>>>> der skal bakke ud på vejen fra indkørslen - og fra vejen kan man jo
>>> Nå, kunne de ikke bakke ind, det er da mindre farligt.
>>det var da en sær kommentar.
> Hvorfor det?
Fordi det ikke er realistisk for "almindelige" mennesker at bakke ind fra
en "ringvej", evt. på tværs af en modkørende kørebane.
> Når du kommer kørende ude på vejen, véd du da hvad der er omkring dig,
> og kan bakke ind ad indkørselen, når det er belejligt.
Nu vil de fleste bruge væsentligt længere tid på at bakke ind i en
indkørsel end at køre forlæns ind.
> Skal du bakke ud, aner du ikke en hujende fis om hvad der sker derude.
Nej, og slet ikke hvis folk ikke kører efter forholdene ude på vejen (ie.
tror de kan køre stærkere fordi de kan "se" bredt omkring sig.
Men bakkeriet skal til før eller siden.
--
vh, Erik BH
| |
Klaus D. Mikkelsen (26-03-2008)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 26-03-08 22:12 |
|
"Erik B. Hansen" skriver:
>
> det var da en sær kommentar.
Næh.
Jeg bakker ind i begge mine indkørsler. Så er der langt bedre oversigt
når jeg skal ud igen.
Ved begge indkørsler er der 2 meter højt hegn hegn helt ud til fortovet
på den ene side.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Per Henneberg Kriste~ (27-03-2008)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 27-03-08 09:54 |
|
"Erik B. Hansen" <erik@børstingMedOEistedetforø.dk> skrev i meddelelsen
news:Xns9A6DCF7C5C55BerikbrstingMedOEiste@130.225.247.90...
> Møller <em@upsg2n.dk> wrote in
> news:47ea235b$0$2086$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
>
>>> der skal bakke ud på vejen fra indkørslen - og fra vejen kan man jo
>> Nå, kunne de ikke bakke ind, det er da mindre farligt.
>
> det var da en sær kommentar.
I Forsvaret lærer man at bakke ind, så man hurtigt kan komme afsted. I
påkommende tilfælde er det således ikke nødvendigt at skulle bakke ud i
morgentrafikken...
--
Per
CV sælges: ´91 Wilk 500, 7 meter lang, totalvægt 1200 kg, fortelt, gasvarme,
toilet, 2 siddegrupper som kan omdannes til soveplads, god plads til 5
personer, tv-antenne, 42.000 kr. inkl. nysynet og indreg. i dit navn
| |
Frank Leegaard (24-03-2008)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 24-03-08 18:35 |
|
Ivan Madsen wrote:
> On Sun, 23 Mar 2008 22:28:25 +0100, "Frank Leegaard"
> <frankFJERN@superbruger.dk> wrote:
>
>> jan_stevns wrote:
>>> "Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev :
>>>
>>>> Hvem scorer kassen - kommunen eller staten?
>>>
>>> kommunen ser vist ikke en klejne ;)
>>
>> For øvrigt så jeg i beskrivelsen det var en "ret bred vej".
>>
>> Typisk at Lene Espersen dengang ATK blev indført at den kun skulle
>> udføres på "sorte pletter"
>>
>> Det eneste der tæller at nuppe så mange på kortest mulige tid.
>>
> Jeg kan godt tilslutte mig koret.
> Men hvem er det der bliver nappet? Dem der kører for stærkt efter
> skiltningen, ikke? Så det er noget, man selv har kontrol over.
> Jeg mener også, der ofte måles på steder, hvor det egentlig er
> ligegyldigt om farten smutter lidt op over grænsen, men jeg bestemmer
> selv om jeg vil løbe risikoen for at få en bon for at tjene 10
> sekunder.
For mig er det mest den indre traffikfornuft det rammer. Den indre
fornemmelse der siger hvor stærkt må man mon køre her.
At en bred ikke særlig traffikeret eller beboet vej fx skal befærdes med 50
km/t trodser den fornuft og indre fornemmelse.
/F
| |
Leif Neland (25-03-2008)
| Kommentar Fra : Leif Neland |
Dato : 25-03-08 17:18 |
|
Ivan Madsen skrev:
> On Sun, 23 Mar 2008 22:28:25 +0100, "Frank Leegaard"
> <frankFJERN@superbruger.dk> wrote:
>
>> jan_stevns wrote:
>>> "Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev :
>>>
>>>> Hvem scorer kassen - kommunen eller staten?
>>> kommunen ser vist ikke en klejne ;)
>> For øvrigt så jeg i beskrivelsen det var en "ret bred vej".
>>
>> Typisk at Lene Espersen dengang ATK blev indført at den kun skulle udføres
>> på "sorte pletter"
>>
>> Det eneste der tæller at nuppe så mange på kortest mulige tid.
>>
> Jeg kan godt tilslutte mig koret.
> Men hvem er det der bliver nappet? Dem der kører for stærkt efter
> skiltningen, ikke? Så det er noget, man selv har kontrol over.
> Jeg mener også, der ofte måles på steder, hvor det egentlig er
> ligegyldigt om farten smutter lidt op over grænsen, men jeg bestemmer
> selv om jeg vil løbe risikoen for at få en bon for at tjene 10
> sekunder.
Hvis ansvar er det så, at lyssignalerne ofte er stillet med en grøn
bølge, der egentlig er passende til stedet med 55-60 km/h i 50km/h zone,
eller som på visse indfaldsveje til Odense, til 65-70km/h, men 60km/h
skilte.
Hvor meget ekstra CO2 genereres der, hvis alle holder 50km/h og derfor
må stoppe ved hvert signal?
Så valget er at køre for stærkt, køre over for taxagult, eller forurene
overflødigt. Det er heller ikke nemt...
Leif
| |
Torben Scheel (25-03-2008)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 25-03-08 11:00 |
|
Per Henneberg Kristensen wrote:
>
> Hvem scorer kassen - kommunen eller staten?
>
>
Det gør vi allesammen. Den frivillige ekstraskatteindbetaling går i
statskassen (og tak for bidraget til dem der yder i denne forbindelse )
--
vh
Torben
| |
|
|