Saab 9-3 købsguide
Fra : Lars Knudsen

Dato : 22-03-08 18:26

Jeg kigger på ny brugt bil - skal til .de og kigge på 2 Saab 9-3 (2.2
TiD) fra først i dette årtusinde.

Jeg er rimeligt klar over hvad jeg skal kigge efter på motoren, da den
deles med en hel del andre modeller hos GM.

Hvad skal jeg ellers kigge efter på en 9-3'er? Er der tendenser til rust
bestemte steder?

Min egen checkliste er noget i stil med:
Bremser/styrekugler (check evt. skævt slidte dæk)
Eludstyr
Aircon
Fugt på uønskede steder
Webasto
Servicebog for tegn på fusk med km-tal - slid på andre dele af bil

Hvad har jeg glemt?

mvh/lars

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-08 18:35

On 22 Mar 2008 17:25:39 GMT, Lars Knudsen <sspaceman@gmail.com> wrote:

> [...]
>Fugt på uønskede steder
>Webasto
>Servicebog for tegn på fusk med km-tal - slid på andre dele af bil

Gearkassen skal fungere perfekt - Saab har haft nogle gearkasser med
problemer. Om det er de "hårde" turbomodeller ved jeg ikke.
Koblingen skal naturligvis bare virke - ikke noget med tilbøjelighed
til at skride eller ruske.
Tændingslåsen kan være et problem, placeringen gør den sårbar overfor
snavs mv.
Check omhyggeligt eludstyr og instrumentbræt.
Det var lige hvad jeg kunne huske.
--
med pt. fire OES'ere i hytten.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : Brian

Dato : 22-03-08 19:24

Lars Knudsen wrote:

> Hvad skal jeg ellers kigge efter på en 9-3'er? Er der tendenser til
> rust bestemte steder?

FDM har gjort en brugttest:
http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/450D186A-505D-4954-9B7D-99A157F0A021/0/5457.pdf

/Brian

Fra : TDN

Dato : 22-03-08 19:25

"Lars Knudsen" <sspaceman@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> Fugt på uønskede steder
> Webasto
> Servicebog for tegn på fusk med km-tal - slid på andre dele af bil

Her brugttesten fra FDM hvis du ikke skulle have læst den:

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/6BD01F31-931E-430C-A175-DE9FA87574F4/0/6668.pdf

Mvh
Thomas

Fra : Lars Knudsen

Dato : 23-03-08 06:05

On Sat, 22 Mar 2008 19:24:22 +0100, Brian wrote:

> FDM har gjort en brugttest:
> http://www.fdm.dk/NR/
rdonlyres/450D186A-505D-4954-9B7D-99A157F0A021/0/5457.pdf

Super tak for det, omend den ikke afslører så mange ting at kigge efter,
men det er vel kun godt.

/lars