/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Stining i præmie.
Fra : Ukendt


Dato : 22-03-08 12:52

Hej,

Jeg har Toyota bilforsikring, og betaler 12.000 om året. Nogen der har et
bud på hvor meget man vil stige hvis det hypotetiske skulle ske, at man
lavede en skade?

Søren



 
 
Ukendt (22-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-03-08 13:00

"Søren Jakobsen" <Ingen> skrev :

>Jeg har Toyota bilforsikring, og betaler 12.000 om året. Nogen der har et
>bud på hvor meget man vil stige hvis det hypotetiske skulle ske, at man
>lavede en skade?

Toyota bilforsikring ?

Hmmmm...... er det ikke sådan en køb en bil samt en forsikring på
samme ?

I så fald det, må du kigge i papirene der fulgte med, der burde det
stå.

andre steder er det vist noget med fast præmie de første 3 år, og så
tager fanden nok fat ;(


--
Jan_stevns

Ukendt (22-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-03-08 18:24


<jan_stevns> skrev i en meddelelse
news:m3t9u3tglnnnsplj86189cocj69e2m7a0q@news.tele.dk...
> I så fald det, må du kigge i papirene der fulgte med, der burde det
> stå.

Jeg vil falde 3 trin, står der, men der står ikke noget om hva der svare
til.
Nu har jeg heller ikke tænkt mig at lave en skade, men det kunne jo ske,
selvom jeg med mine 2,5 måneders erfaring,
nok må være noget nær verdens bedste billist



Søren



Leonard (22-03-2008)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 22-03-08 18:38

On Sat, 22 Mar 2008 18:23:51 +0100, Søren Jakobsen wrote:

> Jeg vil falde 3 trin, står der, men der står ikke noget om hva der svare
> til.

Det svarer måske til 3 år, uden at jeg ved det.

> Nu har jeg heller ikke tænkt mig at lave en skade, men det kunne jo ske,
> selvom jeg med mine 2,5 måneders erfaring,
> nok må være noget nær verdens bedste billist

Ja, du er ovre den værste fare

Hvis du har plads i økonomien til at undvære kaskoforsikringen, så regn
lige på, hvad det egentlig koster dig at bruge den. Da jeg var ung
kostede en skade 3 års tilbagefald og selvrisiko. De fleste regner så
bare på forskellen på præmien i de 3 år, men det mener jeg er forkert,
for hvis du regner frem til når du bliver elite og fastpræmie, så en
enkelt skade ikke koster dig noget, typisk 8 år fremme i tiden, så
kommer en skade til at koste dig de 3 hele års præmie.
Da din præmie nu er 12.000 kr om året vil jeg forvente at den stiger
kraftigt, hvis du gør brug af forsikringen, men lad os være lidt
forsigtig og sige:
1. år: 18.000
2. år: 16.000
3. år: 14.000
Selvrisiko: 10.000

Så kommer en skade til at koste dig 48.000 kr.
Da jeg var ung havde jeg ikke råd til et køretøj, der var så dyrt, så
jeg kørte på MC, der kostede det halve af hvad en kaskoskade vile koste
mig. Derfor overtalte jeg banken til at kravet om kaskoforsikring var
tåbeligt og at det var bedre for mig og dem, hvis jeg i stedet havde
større afdrag på lånet og hurtigere kom i gang med en opsparing.

Nogen mener at det er et tåbeligt råd, for så er der jo ikke noget
køretøj, hvis det bliver stjålet eller totalskadet og der er stadig et
lån i banken at afdrage på - og det er da rigtigt, det er jo så en
risiko eller chance man må vælge om man vil tage eller ej.

Jeg ville hellere bruge pengene på en god heltidsulykkesforsikring og
spare resten op end betale til en kaskoforsikring jeg alligevel ikke
havde råd til at bruge.

--
Leonard
Fejltagelser er indgangen til opdagelser.

Ukendt (22-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-03-08 18:54


"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse
news:itp27ihd7so5.1nkzacexjlkxu$.dlg@40tude.net...
> On Sat, 22 Mar 2008 18:23:51 +0100, Søren Jakobsen wrote:
>
>> Jeg vil falde 3 trin, står der, men der står ikke noget om hva der svare
>> til.
>
> Det svarer måske til 3 år, uden at jeg ved det.
>
>> Nu har jeg heller ikke tænkt mig at lave en skade, men det kunne jo ske,
>> selvom jeg med mine 2,5 måneders erfaring,
>> nok må være noget nær verdens bedste billist
>
> Ja, du er ovre den værste fare
>
> Hvis du har plads i økonomien til at undvære kaskoforsikringen, så regn
> lige på, hvad det egentlig koster dig at bruge den. Da jeg var ung
> kostede en skade 3 års tilbagefald og selvrisiko. De fleste regner så
> bare på forskellen på præmien i de 3 år, men det mener jeg er forkert,
> for hvis du regner frem til når du bliver elite og fastpræmie, så en
> enkelt skade ikke koster dig noget, typisk 8 år fremme i tiden, så
> kommer en skade til at koste dig de 3 hele års præmie.
> Da din præmie nu er 12.000 kr om året vil jeg forvente at den stiger
> kraftigt, hvis du gør brug af forsikringen, men lad os være lidt
> forsigtig og sige:
> 1. år: 18.000
> 2. år: 16.000
> 3. år: 14.000
> Selvrisiko: 10.000

Mener du min præmie stiger med 18.000, eller til 18.000?
Jeg kan vist ikke undlade kasko, da jeg har lån i bilen..

Søren



Leonard (22-03-2008)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 22-03-08 20:30

On Sat, 22 Mar 2008 18:53:30 +0100, Søren Jakobsen wrote:

> Mener du min præmie stiger med 18.000, eller til 18.000?

I mit eksempel stiger den til 18.000, men jeg aner ikke hvad dine
betingelser er, den kan ligeså stige til 36.000.
Det var kun et eksempel på at det er meget dyrt at bruge sin
kaskoforsikring.

> Jeg kan vist ikke undlade kasko, da jeg har lån i bilen..

Det kommer jo anpå så meget, hvormeget du har lånt og hvordan. Hvad nu
hvis du går ned i banken og beder om et forbrugslån i samme størrelse,
til at købe tv, mødler og rejse lidt for?
Kan du så ikke bruge pengene til at indfri dit billån?

Det kan da godt være at forbrugslånet er lidt dyrere i ÅOP, men er det
ligeså dyrt som forsikringen?

Og igen, så skal du tænke dig godt om, for hvad nu hvis skaden sker og
du får brug for den forsikring du ikke har?

--
Leonard
Fejltagelser er indgangen til opdagelser.

Hr. Jensen (23-03-2008)
Kommentar
Fra : Hr. Jensen


Dato : 23-03-08 09:27

On Sat, 22 Mar 2008 20:29:35 +0100, Leonard <piper28a@gmail.invalid>
wrote:

>Det kommer jo anpå så meget, hvormeget du har lånt og hvordan. Hvad nu
>hvis du går ned i banken og beder om et forbrugslån i samme størrelse,
>til at købe tv, mødler og rejse lidt for?
>Kan du så ikke bruge pengene til at indfri dit billån?
>
>Det kan da godt være at forbrugslånet er lidt dyrere i ÅOP, men er det
>ligeså dyrt som forsikringen?

Og så kan renterne på forbrugslånet trækkes fra i skat.

Men bliver bilen stjålet, udsat for hærværk, påkørt af en hit 'n' run
eller smadret for egen hånd, så er der ingen forsikring til at dække,
hvis man kun har ansvarsforsikring.
Det skal man også have med i overvejelserne.

--
I'm not dead yet, I just smell bad.

Hr. Jensen (23-03-2008)
Kommentar
Fra : Hr. Jensen


Dato : 23-03-08 09:37

On Sun, 23 Mar 2008 09:26:35 +0100, Hr. Jensen <pomanden@hotmail.com>
wrote:

>Men bliver bilen stjålet, udsat for hærværk, påkørt af en hit 'n' run
>eller smadret for egen hånd, så er der ingen forsikring til at dække,
>hvis man kun har ansvarsforsikring.
>Det skal man også have med i overvejelserne.

Doh! og det havde du skrevet, men i min klippeiver overså jeg det.
Så never mind.

--
I'm not dead yet, I just smell bad.

Leonard (23-03-2008)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 23-03-08 10:03

On Sun, 23 Mar 2008 09:36:58 +0100, Hr. Jensen wrote:

> Doh! og det havde du skrevet, men i min klippeiver overså jeg det.
> Så never mind.

Men det skader nok ikke at gentage det.
--
Leonard
Fejltagelser er indgangen til opdagelser.

Møller (22-03-2008)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 22-03-08 13:59

Søren Jakobsen skrev:
> Hej,
>
> Jeg har Toyota bilforsikring, og betaler 12.000 om året. Nogen der har et
> bud på hvor meget man vil stige hvis det hypotetiske skulle ske, at man
> lavede en skade?

prøv her:
http://www.forsikringsguiden.dk/Sider/Default.aspx

Møller

Leif (22-03-2008)
Kommentar
Fra : Leif


Dato : 22-03-08 14:27


"Søren Jakobsen" <Ingen> skrev i meddelelsen
news:47e4f2e7$0$15891$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej,
>
> Jeg har Toyota bilforsikring, og betaler 12.000 om året. Nogen der har et
> bud på hvor meget man vil stige hvis det hypotetiske skulle ske, at man
> lavede en skade?
>
> Søren
12.000kr???
Er med i GF siden 1983 - her koster det ikke noget at lave skade.
Og kun omkring 4-5000 alt efter hvor man bor og hvad man kører i.
Og så får man endda som regel kr. tilbage året efter - dejligt.

Mvh, Leif


Johan Holst Nielsen (22-03-2008)
Kommentar
Fra : Johan Holst Nielsen


Dato : 22-03-08 16:08

Leif wrote:
>
> "Søren Jakobsen" <Ingen> skrev i meddelelsen
> news:47e4f2e7$0$15891$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Hej,
>>
>> Jeg har Toyota bilforsikring, og betaler 12.000 om året. Nogen der har
>> et bud på hvor meget man vil stige hvis det hypotetiske skulle ske, at
>> man lavede en skade?
>>
>> Søren
> 12.000kr???
> Er med i GF siden 1983 - her koster det ikke noget at lave skade.
> Og kun omkring 4-5000 alt efter hvor man bor og hvad man kører i.
> Og så får man endda som regel kr. tilbage året efter - dejligt.

Afhænger da af hvor man langt tid man har haft bil. GF tilbød mig
forsikirng på min Opel Corsa 1,4 til 21.000. Jeg hoppede på Opels tilbud
i samarbejde med If til omkring 5000 om året.

Mvh
Johan

Kim (22-03-2008)
Kommentar
Fra : Kim


Dato : 22-03-08 17:33

"Leif" <Den fårduikke@her.dk> skrev i meddelelsen
news:47e5093b$0$2096$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> 12.000kr???
> Er med i GF siden 1983 - her koster det ikke noget at lave skade.
> Og kun omkring 4-5000 alt efter hvor man bor og hvad man kører i.
> Og så får man endda som regel kr. tilbage året efter - dejligt.
>
Dén går vist ikke hvis man hedder Brian, er 19år,
bor i Gjellerup og har en BMW-ét-eller-andet

Mvh, Kim


Ukendt (22-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-03-08 18:12


>> 12.000kr???
>> Er med i GF siden 1983 - her koster det ikke noget at lave skade.
>> Og kun omkring 4-5000 alt efter hvor man bor og hvad man kører i.
>> Og så får man endda som regel kr. tilbage året efter - dejligt.
>>
> Dén går vist ikke hvis man hedder Brian, er 19år,
> bor i Gjellerup og har en BMW-ét-eller-andet

Nej det er jo det, er 18, så tror sgu ikke GF, vil forsikre min Aygo til
5000,-

Søren



Manhatten (22-03-2008)
Kommentar
Fra : Manhatten


Dato : 22-03-08 19:35

"Søren Jakobsen" <Ingen> skrev i en meddelelse
news:47e53de0$0$15898$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

>> Dén går vist ikke hvis man hedder Brian, er 19år,
>> bor i Gjellerup og har en BMW-ét-eller-andet
>
> Nej det er jo det, er 18, så tror sgu ikke GF, vil forsikre min Aygo til
> 5000,-

Og når man er i starten af 30'erne, mand med en Mondeo til 80.000 og ny
bilist tilbyde GF en forsikring til 28.000, mens Alm. Brand kan tilbyde det
samme til den nette sum af 46.000,- med kasko og selvrisiko på 12.000 plus.
(som også skrevet i dk.forbruger)

Endte med LB der kunne tilbyde fastpris (dvs prisen stiger ikke ved uheld)
til 18.000 første år og allerede nu efter snart 3 år er jeg under de 6000 og
elitebilist efter 4 år. LB er vist det samme som FDM og Bauta forsikring (er
ikke sikker på det sidste) men om vilkår og priser er ens ved jeg ikke.

/Jacob



Leonard (22-03-2008)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 22-03-08 20:32

On Sat, 22 Mar 2008 14:27:22 +0100, Leif wrote:

> Er med i GF siden 1983 - her koster det ikke noget at lave skade.

Ja, det er fedt at være elitebilist.

Jeg har 2 biler, som begge er så gamle at jeg ikke synes det er værd at
have kasko på, men jeg har lige fået et tilbud, hvor det billigste er at
have kasko på den ene og ansvar på den anden. Hvis jeg vælger ansvar på
begge koster det ca. 100 kr. mere om året

--
Leonard
Fejltagelser er indgangen til opdagelser.

Ukendt (22-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-03-08 20:41

On Sat, 22 Mar 2008 20:31:43 +0100, Leonard <piper28a@gmail.invalid>
wrote:

>On Sat, 22 Mar 2008 14:27:22 +0100, Leif wrote:
>
>> Er med i GF siden 1983 - her koster det ikke noget at lave skade.
>
>Ja, det er fedt at være elitebilist.
>
>Jeg har 2 biler, som begge er så gamle at jeg ikke synes det er værd at
>have kasko på, men jeg har lige fået et tilbud, hvor det billigste er at
>have kasko på den ene og ansvar på den anden. Hvis jeg vælger ansvar på
>begge koster det ca. 100 kr. mere om året

Lyder fuldstændig tåbeligt - jeg kan da hurtigt fabulere om et antal
regnestykker om at sælge den ene bil til forsikringen vha. en lygtepæl
eller lignende, som knap så "rettænkende" elementer kunne udtænke
(ikke at jeg på nogen måde mistænker dig for slige tanker, bare et
eksempel på, hvordan man kan få ideer, når man læser den slags)
--
med pt. fire OES'ere i hytten.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Leonard (22-03-2008)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 22-03-08 20:49

On Sat, 22 Mar 2008 20:41:05 +0100, Ivan Madsen wrote:

> Lyder fuldstændig tåbeligt - jeg kan da hurtigt fabulere om et antal
> regnestykker

Ja, men det skyldes noget med at kasko kan tages med i samlerabat og det
kan ansvar nr 2 ikke. Og dine fabuleringer tør jeg ikke citere, det er
jo ulovligt
Desuden har jeg solgt de køretøjer til forsikringsselskaber som jeg skal
have solgt i mit liv og det selvom jeg kun har kørt i lidt over det
halve liv og forventer at blive dobbelt så gammel.
--
Leonard
Fejltagelser er indgangen til opdagelser.

Ukendt (22-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-03-08 20:56

On Sat, 22 Mar 2008 20:48:45 +0100, Leonard <piper28a@gmail.invalid>
wrote:

>On Sat, 22 Mar 2008 20:41:05 +0100, Ivan Madsen wrote:
>
>> Lyder fuldstændig tåbeligt - jeg kan da hurtigt fabulere om et antal
>> regnestykker
>
>Ja, men det skyldes noget med at kasko kan tages med i samlerabat og det
>kan ansvar nr 2 ikke. Og dine fabuleringer tør jeg ikke citere, det er
>jo ulovligt
>Desuden har jeg solgt de køretøjer til forsikringsselskaber som jeg skal
>have solgt i mit liv og det selvom jeg kun har kørt i lidt over det
>halve liv og forventer at blive dobbelt så gammel.

Nu tænkte jeg jo bare højt, ikke?
Og nej, jeg skal ikke have solgt nogle biler andet end gennem
autoriserede kanaler - hvis jeg på nogen måde kan undgå det.
--
med pt. fire OES'ere i hytten.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Peter Dalgaard (22-03-2008)
Kommentar
Fra : Peter Dalgaard


Dato : 22-03-08 19:41

On Sat, 22 Mar 2008 18:53:30 +0100, Søren Jakobsen wrote:

> "Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse
> news:itp27ihd7so5.1nkzacexjlkxu$.dlg@40tude.net...
>> On Sat, 22 Mar 2008 18:23:51 +0100, Søren Jakobsen wrote:
>>
>>> Jeg vil falde 3 trin, står der, men der står ikke noget om hva der
>>> svare til.
>>
>> Det svarer måske til 3 år, uden at jeg ved det.
>>
>>> Nu har jeg heller ikke tænkt mig at lave en skade, men det kunne jo
>>> ske, selvom jeg med mine 2,5 måneders erfaring, nok må være noget nær
>>> verdens bedste billist
>>
>> Ja, du er ovre den værste fare
>>
>> Hvis du har plads i økonomien til at undvære kaskoforsikringen, så regn
>> lige på, hvad det egentlig koster dig at bruge den. Da jeg var ung
>> kostede en skade 3 års tilbagefald og selvrisiko. De fleste regner så
>> bare på forskellen på præmien i de 3 år, men det mener jeg er forkert,
>> for hvis du regner frem til når du bliver elite og fastpræmie, så en
>> enkelt skade ikke koster dig noget, typisk 8 år fremme i tiden, så
>> kommer en skade til at koste dig de 3 hele års præmie. Da din præmie nu
>> er 12.000 kr om året vil jeg forvente at den stiger kraftigt, hvis du
>> gør brug af forsikringen, men lad os være lidt forsigtig og sige:
>> 1. år: 18.000
>> 2. år: 16.000
>> 3. år: 14.000
>> Selvrisiko: 10.000
>
> Mener du min præmie stiger med 18.000, eller til 18.000? Jeg kan vist
> ikke undlade kasko, da jeg har lån i bilen..
>
> Søren

Det ved han nok ikke, men du ku' evt. selv finde ud af hvad satserne er.

Nu er det jo altså også kun tre år til elite og fastpræmie på de der
Toyota forsikringer, forudsat at du opfører dig ordentligt og holder
gummisiden nedad osv.



--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907

Peter Dalgaard (22-03-2008)
Kommentar
Fra : Peter Dalgaard


Dato : 22-03-08 19:55

On Sat, 22 Mar 2008 19:34:43 +0100, Manhatten wrote:

> "Søren Jakobsen" <Ingen> skrev i en meddelelse
>> Nej det er jo det, er 18, så tror sgu ikke GF, vil forsikre min Aygo
>> til 5000,-
> Endte med LB der kunne tilbyde fastpris (dvs prisen stiger ikke ved
> uheld) til 18.000 første år og allerede nu efter snart 3 år er jeg under
> de 6000 og elitebilist efter 4 år. LB er vist det samme som FDM og Bauta
> forsikring (er ikke sikker på det sidste) men om vilkår og priser er ens
> ved jeg ikke.

Ditto, men L'et står jo for Lærerstanden, så med mindre Søren er
lærerstuderende eller lignende så går den ikke.

(Jeg mener nu da i øvrigt at vi startede noget lavere med en næsten
spritny Yaris.)


--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907

Peter Dalgaard (22-03-2008)
Kommentar
Fra : Peter Dalgaard


Dato : 22-03-08 21:38

On Sat, 22 Mar 2008 20:59:56 +0100, Brian wrote:

> Peter Dalgaard wrote:
>
>> Ditto, men L'et står jo for Lærerstanden, så med mindre Søren er
>> lærerstuderende eller lignende så går den ikke.
>
> Så er der FDM, som Jacob også nævner.
>
> Det kræver godt nok et medlemsskab, og at man har været medlem i et
> halvt år, men pengene kan hurtigt være tjent ind.
>
>> (Jeg mener nu da i øvrigt at vi startede noget lavere med en næsten
>> spritny Yaris.)
>
> Hvis "næsten spritny Yaris" dækker over at den havde været
> indregistreret før, er det muligvis der forskellen ligger ?
>
> /Brian

Mnæh, den havde kørt 4 mdr som demobil. Jeg gætter snarere på noget med
HK. Eller morbror-rabat.

   -p

--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177503
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408539
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste