En hurtig omgang på Nürnburgring
Fra : Ukendt

Dato : 20-03-08 21:27

Pagani Zonda F Clubsport!

On-board camera. Lidt dårlig billedkvalitet. Kender man banen kan man
saktens se hvor han kører
Lydbilledet fejler til gengæld intet

http://www.bilmagasinet.dk/article/22641

--
/HB
Nu med 2007 Honda FR-V til salg

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 20-03-08 23:16

"HB" <hbOOsnabela.dk> wrote in

> Pagani Zonda F Clubsport!

Det går pææænt stærkt dér!

7:27,82

Og tænk så på banerekorden... sat af Stefan Bellof i en Porsche 956 i 1983:

6:11,13!

Fuldstændig sindssygt! Men han blev jo osse dræbt i en 956'er 2 år
senere....

Fra : Mogens

Dato : 21-03-08 08:05

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> 1983:
> 6:11,13!
> Fuldstændig sindssygt! Men han blev jo osse dræbt i en 956'er 2 år

Ja, han var virkelig en F1-pilot, der savnede frygt. Iøvrigt lever
han videre på nettet - www.stefanbellof.de
"1985 fuhr Stefan noch 9 weitere F1 Rennen bevor er am 1.September den wohl
höchsten Preis seiner Rennleidenschaft bezahlen musste. In der Formel 1
hatte sein Tyrrell endlich einen Turbo-Motor erhalten und für die Saison
1986 gab es ein Angebot von Ferrari. Doch zwischendurch musste Stefan in dem
Gruppe-C Porsche von Walter Brun etwas Geld verdienen. Am Rennsonntag war
Stefan mal wieder der schnellste Mann im Feld. Leider hatte der
Werks-Porsche von Jacky Ickx ein paar PS mehr als der Brun-Porsche und
Stefan fand keinen Weg vorbei. Für einen winzigen Augenblick riskierte er
einen kleinen Tick zuviel, rundenlang genervt und geärgert von Ickx, der
nicht nachgab. In der Senke von Eau Rouge rechnet Stefan nicht mit der
Sturheit seines Gegners. Deutschland verlor an diesem Wochenende sein bis
dahin wohl grösstes Talent im Motorsport, nur wenige Tage nach Manfred
Winkelhock..."

--
/Mogens
Min '04 Scenic dCi skal sælges - forhandlingspris 69.900 kr inkl. moms

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-08 10:43

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> 1983:
>
> 6:11,13!
>
> Fuldstændig sindssygt! Men han blev jo osse dræbt i en 956'er 2 år

Ja det er vildt! Han kørte helt ud til grænserne og så desværre lidt mere...

Fra : Møller

Dato : 21-03-08 21:13

HB skrev:
> Pagani Zonda F Clubsport!

Hvad med at tage en tur med Sabine
http://www.ringology.net/mov/sabine-taxi.wmv
lidt langsommere, men hun har også 3 passagerer med, skal snakke, grine og passe køretøjet.

On the final corner, Galgenkopf, I pointed the camera at Sabine and said "Sabine at work" to which
she removed one hand from the steering wheel, started whistling and looking really bored, and
steered the car round the corner at approx 120 mph/200 kmh with two fingers, and with all four tyres
squealing. How we laughed!

Møller

Fra : Leo Jensen

Dato : 21-03-08 21:48

"Møller" <em@upsg2n.dk> skrev i meddelelsen

> Hvad med at tage en tur med Sabine
> http://www.ringology.net/mov/sabine-taxi.wmv

Betydeligt bedre filmet, man kunne jo ikke se banen i Pagani-videoen. Jeg
har kørt en omgang der som passagerer i en Astra 1.6 stc. først i
halvfemserne. 4 mand og pænt med oppakning, så det tog 13 minutter
OK, 'piloten' havde så også kørt 24-timers på banen, så han kendte den og
var lige så afslappet som Sabine her, kørte bare stille og roligt rundt og
kørte fra det meste så snart det blev lidt teknisk, men motorcyklerne,
M3'erne og Cosworth'erne kom selvfølgelig igen når det gik lige ud. Fed
oplevelse

Leo