Når chauffører har fri.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 19-03-08 21:56

Det sker jo af og til, at selv chauffører har fri.

Da jeg stadig kørte turistbus havde vi hele dagen og lidt ud på
aftenen været travlt optaget af en kongres. Bare sådan lidt frem og
tilbage mellem Bella-Center og diverse hoteller.

Da det endelig blev fyraften, var vi 3 der mente at vi skulle ud og
have en bid brød med hvad dertil hører.

Det fik vi så.

Så skete der jo det, at vi tog fat på dødsruten, og det kan godt tage
lidt tid.

Kl. henad 9 om morgenen var vi kommet fra et morgenværtshus nede i
Nyhavn og helt op på Nørreport St., i den hensigt at finde hjem i
køjen.

Da vi således gik langs husmuren, og passede på at husene ikke
væltede, fik vi øje på den her taxichauffør, der lå på knæ mellem
træerne og var ved at skifte hjul på Rekord'en.

Jeg kan bestemt ikke komme i tanker om, hvem der fik ideen, men i
løbet af et øjeblik stod der 3 beduggede herrer og rev i dørene på
Rekord'en og skreg:

Rødbyhavn, og det skal eddermuggeme gå stærkt!

Så kiggede vi alle 3 medlidende på chaufføren, og sprang ud på gaden
og prajede den første taxi der kom forbi, og stak ham en halvtredser
for at køre os rundt om hjørnet i Gothersgade.

Vi blev alle 3 enige om, at ham med Rekord'en nok ikke havde fået den
allerbedste start på dagen.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-08 22:09

On Wed, 19 Mar 2008 21:55:36 +0100, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

> [...]
>for at køre os rundt om hjørnet i Gothersgade.
>
>Vi blev alle 3 enige om, at ham med Rekord'en nok ikke havde fået den

Jeg må ud efter en ny skærm-rens i morgen eller smide dig i filtret
))
Det er bare for meget !
--
med pt. fire OES'ere i hytten.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : OZ3BTO

Dato : 19-03-08 22:22

> [...]
> for at køre os rundt om hjørnet i Gothersgade.
>
> Vi blev alle 3 enige om, at ham med Rekord'en nok ikke havde fået den

Den var led... Nu er jeg jo selv i taxa faget

Vi havde en en dag der startede ved første vogn i lufthavnen med at
spørge"Må jeg ryge i bilen" hvortil man slef svare ja .. han lugtede jo af
langtur.. Men ak manden blev nærmest sur når han fik svaret "Ja det må
du"... Så skulle han ihvertfald ikke køre med denne vogn han skulle have en
røgfri.. Nu holdte jeg så nr. 2 i køen og fik samme spørgsmål.. Hvortil han
fik svaret "Det må du ihvertfald ikke".. så ville han godt køre med mig.
På turen til Århus sad han og roste den røgfrie bil og at en ryger bil
lugtede langtvæk af røg

Nu er det sådan at bilen delte jeg med chefen som røg mindst 40 røde look
dagligt... i taxaen :D

Erik

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-08 22:38

On Wed, 19 Mar 2008 22:22:10 +0100, "OZ3BTO" <no@spam.dk> wrote:

<...>

> [...]
>lugtede langtvæk af røg
>
>Nu er det sådan at bilen delte jeg med chefen som røg mindst 40 røde look

Jeg har en bekendt, som bor lidt uheldigt i forhold til lufthavnen og
taxa-transport. Da han ofte kommer ind/ud via bemeldte trafikportal
udviklede han en strategi - "vi skal op ad Amager Strandvej" og alle
var klar til at køre Når han så ville af ved 5-øren blev de noget
mugne i betrækket )
Det er som om alle i køen forventer en tur til Århus eller sådan noget
lignende, "for det var der en kollega der fik i forfjor"

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 19-03-08 22:43

On Wed, 19 Mar 2008 22:38:12 +0100, Ivan Madsen <> wrote:

> [...]
>Det er som om alle i køen forventer en tur til Århus eller sådan noget
>lignende, "for det var der en kollega der fik i forfjor"

Det er jo fordi der er en fast klike der kun kører fra Lufthavnen. Når
der så er stille kan de jo godt risikere at holde derude og vente i et
par timer.

Så gør det jo nas at blive spist af med en tur til en halv hund.
Og så ud til et par timers ventetid mere.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-08 22:54

On Wed, 19 Mar 2008 22:43:01 +0100, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

<...>

>Så gør det jo nas at blive spist af med en tur til en halv hund.
>Og så ud til et par timers ventetid mere.

Jow, og hvis man lige har tabt en tusse i "på-taget" poker samtidig