Lysregulering og vintervejr.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 19-03-08 10:07

Henne på Sjælland har vi i et par dage haft noget der godt kunne minde
lidt om vintervejr.

Det har ikke forhindret mig i at have været ude at køre.

Jeg har dog bemærket, at de nye lamper i lyskrydsene er noget snavs
når det sneer.

Det er jo diodelys, og de udvikler ingen varme, og desuden er de ikke
forsynet med modlysblænde.

Resultatet er, at flere af de lys jeg kørte forbi, var helt tildækkede
af sne.

Ikke særligt smart, hvis nogen spørger mig.

Vi har iøvrigt samme problem med baglygterne på trailerne. Når man
kører i snevejr, går der ikke ret lang tid før det vacuum der opstår
bag traileren er skyld i at lygterne er fuldstændigt dækkede af sne.

Vi kommer nok til at gå tilbage til det gamle system med en politimand
midt i krydsene, der fægter med både arme og ben.

Hver lastbil må have en mand gående bagved og vifte med et rødt flag.
(Det er bedst med en socialdemokrat).

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 19-03-08 10:16

> [...]
> af sne.
> Ikke særligt smart, hvis nogen spørger mig.

Du meget klog barn

> Vi har iøvrigt samme problem med baglygterne på trailerne. Når man
> kører i snevejr, går der ikke ret lang tid før det vacuum der opstår
> bag traileren er skyld i at lygterne er fuldstændigt dækkede af sne.

Giver jer mulighed for at holde et par pauser...

> Vi kommer nok til at gå tilbage til det gamle system med en politimand
> midt i krydsene, der fægter med både arme og ben.

Ah mon dog...

> Hver lastbil må have en mand gående bagved og vifte med et rødt flag.

Jeg ville sætte pris på det, Folmer. Igår var jeg tæt på at komme under
et 25 meters vogntogs baghjul, fordi chaufføren på motorvejen blot vred
lastbilen over i venstre vognbane - blinklyset blev anvendt BAGEFTER.
(det var isglat hos os - ingen salt). Behøver jeg at sige, at jeg var
rasende
og anvendte diverse fuck-fingre, da jeg passerede ham.

Nuvel, jeg sku' blot ha' det ud af kroppen Folmer

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 19-03-08 10:29

On Wed, 19 Mar 2008 09:16:20 GMT, "Mogens" <forget@it.dk> wrote:

>Du meget klog barn

>--

Du majet majet bange for at jaj skal komme med dårlig vits om dårligt
ingeniørarbejde, ja?

>--

>Giver jer mulighed for at holde et par pauser...

>--

Klart. Holde ude på motorvejen med katastrofeblink der ikke kan ses!!
P-pladserne langs motorvejene i det land du bor i, er ikke ryddede.

> [...]

>rasende
>og anvendte diverse fuck-fingre, da jeg passerede ham.
>
>Nuvel, jeg sku' blot ha' det ud af kroppen Folmer

De 25 meter antyder jo at det var en lokal, men det er da stadig lige
beklageligt. Hvad var årsagen til hans pludselige vognbaneskift?

Det der med fuck-fingeren, er det ikke lidt umodent? )

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 19-03-08 10:36

> Du majet majet bange for at jaj skal komme med dårlig vits om dårligt
> ingeniørarbejde, ja?

He he, der var sgu een, der sagde det til mig en dag - klog barn

> Klart. Holde ude på motorvejen med katastrofeblink der ikke kan ses!!
> P-pladserne langs motorvejene i det land du bor i, er ikke ryddede.

OK, jeg bruger dem ikke - har ikke diode baglys

> De 25 meter antyder jo at det var en lokal, men det er da stadig lige
> beklageligt. Hvad var årsagen til hans pludselige vognbaneskift?

Jamen han skulle da blot overhale 3 lastbiler, som lå foran ham.

> Det der med fuck-fingeren, er det ikke lidt umodent? )

Jow, men hva skal man ellers gjøre, do. Det ka' jo ik' blot
passere vel? Jeg er endnu for ung til at dø, ved du nok !

--
/Mogens
Min '04 Scenic dCi skal sælges - forhandlingspris 69.900 kr inkl. moms

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 19-03-08 10:48

On Wed, 19 Mar 2008 09:36:00 GMT, "Mogens" <forget@it.dk> wrote:

>He he, der var sgu een, der sagde det til mig en dag - klog barn

>--

Hva' fa'en! Jeg gik og troede at jeg havde monopol på at mobbe dig.

>--

>OK, jeg bruger dem ikke - har ikke diode baglys

>--

Ok, men de har et hævledes hus med de der p-pladser om vinteren. Der
bliver bl.a. ført retssager om chauffører der har kørt for længe,
fordi de ikke har kunnet komme ind og holde pause.

>--

>Jamen han skulle da blot overhale 3 lastbiler, som lå foran ham.

>--

Here we go again! Det er da underligt at det ikke kan vente indtil der
er fri bane.

>--

>Jow, men hva skal man ellers gjøre, do. Det ka' jo ik' blot
>passere vel? Jeg er endnu for ung til at dø, ved du nok !

>--

Nej, han må have en lærestreg. Så han brødebetynget ud bagefter?

Du har ret. Det der med Perleporten kan godt vente lidt. Den er heller
ikke POI på min Garmin.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 19-03-08 10:54

> Hva' fa'en! Jeg gik og troede at jeg havde monopol på at mobbe dig.

Det var for 35 år siden... LOL

> Ok, men de har et hævledes hus med de der p-pladser om vinteren.
> Der bliver bl.a. ført retssager om chauffører der har kørt for længe,
> fordi de ikke har kunnet komme ind og holde pause.

Ah hør nu her - sne ka sgu ikke stoppe 40 tons med snekæder?

> Here we go again! Det er da underligt at det ikke kan vente indtil der
> er fri bane.

Ja, men vi gider ik' snak' om det igen...

> Nej, han må have en lærestreg. Så han brødebetynget ud bagefter?

Ik' en skid :-/
(et ungt fjols)

> Du har ret. Det der med Perleporten kan godt vente lidt. Den er heller
> ikke POI på min Garmin.

ROFLMAO - og heller ik' på mine navigationsanlæg

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 19-03-08 11:00

On Wed, 19 Mar 2008 09:53:45 GMT, "Mogens" <forget@it.dk> wrote:

>Det var for 35 år siden... LOL

>Ah hør nu her - sne ka sgu ikke stoppe 40 tons med snekæder?

>--

Din argumentation begynder at tage en drejning som jeg ikke bryder mig
om.

Havde du forestillet dig, at jeg skulle iføre mig Hundested-habit,
handsker og tophue, for at forlade mit lune førerhus med det formål at
gå ud og lægge jern på?? Bare for at kunne holde 45 minutters pause?

Det er sådan noget der kan få mig til at tvivle på din mentale helse.
)))

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 19-03-08 11:04

> Din argumentation begynder at tage en drejning som jeg ikke bryder mig
> om.

Uden tvivl :)

> Havde du forestillet dig, at jeg skulle iføre mig Hundested-habit,
> handsker og tophue, for at forlade mit lune førerhus med det formål at
> gå ud og lægge jern på?? Bare for at kunne holde 45 minutters pause?

Nope - med de snedybder der er nu om stunder, havde jég blot kørt igennem på
må og få...

> Det er sådan noget der kan få mig til at tvivle på din mentale helse.
> )))

Rolig nu - den er helt ok. Måske lidt overstadig, fordi der sker vildt
meget for tiden inkl. det faktum, at jeg skal til at køre en spritny
"sportsdiesel" -> LOL

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 19-03-08 11:20

On Wed, 19 Mar 2008 10:04:15 GMT, "Mogens" <forget@it.dk> wrote:

>Uden tvivl :)

>Nope - med de snedybder der er nu om stunder, havde jég blot kørt igennem på
>må og få...

>--

Det gør man kun én gang. Der skal ikke meget til, før man sidder
uhjælpeligt fast.

> [...]

>Rolig nu - den er helt ok. Måske lidt overstadig, fordi der sker vildt
>meget for tiden inkl. det faktum, at jeg skal til at køre en spritny

Det har jeg bemærket. Der findes ikke nogen bedre følelse i verden,
end når man får nyt vogntøj.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 19-03-08 11:23

> Der findes ikke nogen bedre følelse i verden,
> end når man får nyt vogntøj.

Aahhh, er du nu helt sikker. Prøv at huske tilbage til den "1. gang"

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 19-03-08 11:35

On Wed, 19 Mar 2008 10:23:04 GMT, "Mogens" <forget@it.dk> wrote:

>Aahhh, er du nu helt sikker. Prøv at huske tilbage til den "1. gang"

>--

Mogens. det er jo off-topic. )

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 19-03-08 11:59

> Mogens. det er jo off-topic. )

Hvad mener du??
Jég mener 1. gang, du passerede 300 km/t

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 19-03-08 12:15

On Wed, 19 Mar 2008 10:58:31 GMT, "Mogens" <forget@it.dk> wrote:

>Hvad mener du??
>Jég mener 1. gang, du passerede 300 km/t

>--

Damn!! Jeg har lige fundet ud af at jeg er jomfru. )

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-03-08 12:17

Folmer Rasmussen skriver:

> Damn!! Jeg har lige fundet ud af at jeg er jomfru. )

Mon ikke Mogens kan klare det for dig med "Pårsen"?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Mogens

Dato : 19-03-08 12:52

Næppe lige nu. DMI har lige annonceret, at det bliver snestorm: www.dmi.dk

Fra : Fly Christensen

Dato : 19-03-08 13:10

On Wed, 19 Mar 2008 11:51:58 GMT, "Mogens" <forget@it.dk> wrote:

>Næppe lige nu. DMI har lige annonceret, at det bliver snestorm: www.dmi.dk

Snekæder?

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 19-03-08 14:12

On Wed, 19 Mar 2008 13:09:44 +0100, Fly Christensen
<x_nospam_x@gmx.net> wrote:

>Snekæder?

>--

Styr dig! )

Det minder mig om min kammerat, da han for mange år siden lige havde
erhvervet sig en Fård Escort Turbo, som han havde fået Scaniadam til
at chippe.

På en demotur rundede vi 220 km/t..................på pigdæk. )

Havde han skullet bremse, var bremselængden røget ud over ½ kilometer.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Møller

Dato : 19-03-08 17:25

Folmer Rasmussen skrev:

> [...]
> at chippe.
>
> På en demotur rundede vi 220 km/t..................på pigdæk. )

burde de der små metalspir ikke fare ud af hjulkassen som på et maskingevær

Møller

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 19-03-08 17:28

On Wed, 19 Mar 2008 17:24:51 +0100, Møller <em@upsg2n.dk> wrote:

>burde de der små metalspir ikke fare ud af hjulkassen som på et maskingevær

>--

Jo, det er der overhængende fare for, men der skete nu ikke noget.

Min største bekymring var vejgrebet. Alle véd jo at pigdæk og tør
asfalt ikke er nogen god cocktail.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 19-03-08 14:09

On Wed, 19 Mar 2008 12:17:19 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Folmer Rasmussen skriver:

>Mon ikke Mogens kan klare det for dig med "Pårsen"?

>--

Du kan tro på det, eller lade være.

Jeg har ikke noget udtalt ønske om at køre 300 km/t.

Slet ikke i en fremmed mands bil, og slet ikke hvis han ønsker at
sidde ved siden af.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-03-08 14:52

Folmer Rasmussen skriver:

> Jeg har ikke noget udtalt ønske om at køre 300 km/t.

Hmm det rykker ellers så sjovt.

> Slet ikke i en fremmed mands bil, og slet ikke hvis han ønsker at
> sidde ved siden af.

Hmm, det gik sku meget godt, vi gik en del over 300 km/t her i
mandags.........i et ordentligt lokum med tilstrækkelig motorkraft.
Hverken konen eller knægten brokkede sig.

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 19-03-08 15:11

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Hmm, det gik sku meget godt, vi gik en del over 300 km/t her i
> mandags.........i et ordentligt lokum med tilstrækkelig motorkraft.
> Hverken konen eller knægten brokkede sig.

Dine andre interesser taget i betragtning må det vel være et
højhastighedstog, I sad i

Ebbe

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 19-03-08 15:13

Godt set, fanneme godt set. )

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-03-08 15:32

Ebbe Kristensen skriver:

> Dine andre interesser taget i betragtning må det vel være et
> højhastighedstog, I sad i

Nope.

Vi kørte sydover og drejede til lidt højre efter sydspidsen af Spanien.

Der er der nogle rester efter en ordentlig håndfuld vulkanudbrud. En af
resterne hedder Lanzaraote.

Fra : Erik B. Hansen

Dato : 19-03-08 16:37

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> wrote in news:47e11f03$0$90274
$14726298@news.sunsite.dk:

> Dine andre interesser taget i betragtning må det vel være et
> højhastighedstog, I sad i

eller luftbussen..

--
vh, Erik BH

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-03-08 14:20

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in

> Hver lastbil må have en mand gående bagved og vifte med et rødt flag.
> (Det er bedst med en socialdemokrat).

Ja de har jo flagene i forvejen - meeeen, selv en socialkammerat ka jo ikke
løbe 90km/t og vi ved jo alle at det er den hastighed i kører med overalt
;)

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 19-03-08 14:29

On 19 Mar 2008 13:19:56 GMT, Henrik Stidsen <inbox@henrikstidsen.dk>
wrote:

> [...]
>løbe 90km/t og vi ved jo alle at det er den hastighed i kører med overalt

Nu skal vi jo heller ikke være umenneskelige.

Det ligger jo implicit i forslaget, at hastigheden må justeres ned, så
det hele hænger sammen.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-03-08 14:38

> Det ligger jo implicit i forslaget, at hastigheden må justeres ned, så
> det hele hænger sammen.

Ja så fik du skudt din ide ned ;)

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 19-03-08 14:46

On 19 Mar 2008 13:37:46 GMT, Henrik Stidsen <inbox@henrikstidsen.dk>
wrote:

>Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in

>Ja så fik du skudt din ide ned ;)

>--

På ingen måde.

Jeg tror du har fået ind i hovedet at den der socialkammerat skal
rende bag ved lastbilen hele tiden. Det skal han ikke. Kun når det
sner, og det er jo et forholdsvis begrænset tidsrum af året det
forekommer.

Desuden er reduceret hastighed i snevejr rekommanderet fra flere
sider, såååååå deeeeet...

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-03-08 15:25

> [...]
> rende bag ved lastbilen hele tiden. Det skal han ikke. Kun når det
> sner, og det er jo et forholdsvis begrænset tidsrum af året det

Og resten af året ska han bare sidde derhjemme og hæve sin løn? Det lyder
ret socialkammerat-agtigt ;)

> Desuden er reduceret hastighed i snevejr rekommanderet fra flere
> sider, såååååå deeeeet...

Jow, men rekommanderet og udført er ikke altid noget der hænger sammen ;)

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 19-03-08 15:41

On 19 Mar 2008 14:25:29 GMT, Henrik Stidsen <inbox@henrikstidsen.dk>
wrote:

>Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in

>Og resten af året ska han bare sidde derhjemme og hæve sin løn? Det lyder
>ret socialkammerat-agtigt ;)

>--

Jeg havde nu tænkt mig, at han skulle have tjansen med at pynte
talerstolen med grønt, både 1. maj og på Grundlovsdag. )

Hvis det da ikke bliver for meget for ham.

>--

>Jow, men rekommanderet og udført er ikke altid noget der hænger sammen ;)

>--

Læs min tråd om løsninger, der har du netop løsningerne.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-03-08 17:12

> Jeg havde nu tænkt mig, at han skulle have tjansen med at pynte
> talerstolen med grønt, både 1. maj og på Grundlovsdag. )
>
> Hvis det da ikke bliver for meget for ham.

Vi skal jo ikke have han går ned med stress ;)

Fra : Møller

Dato : 19-03-08 16:55

Folmer Rasmussen skrev:

> Det er jo diodelys, og de udvikler ingen varme, og desuden er de ikke
> forsynet med modlysblænde.

Det er da let at løse:

På med en hatteskygge
monter varmetråde i frontglas.
..
..

..
..
..

skal vi spare lidt på elregningen, så sætter vi da bare en en lysmåler på.
er udstrålingen for lav: tænd for varmen.

viola.... vil være glad for den løsning

Møller

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 19-03-08 17:14

On Wed, 19 Mar 2008 16:55:08 +0100, Møller <em@upsg2n.dk> wrote:

>Det er da let at løse:
>
>På med en hatteskygge
>monter varmetråde i frontglas.

>--

Ingen af delene er realiseret endnu, men du har ret.

> [...]

>skal vi spare lidt på elregningen, så sætter vi da bare en en lysmåler på.
>er udstrålingen for lav: tænd for varmen.

Du er nu også smart. Skal vi fortælle det til kommunen?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Møller

Dato : 19-03-08 17:08

Folmer Rasmussen skrev:

> Vi har iøvrigt samme problem med baglygterne på trailerne. Når man
> kører i snevejr, går der ikke ret lang tid før det vacuum der opstår
> bag traileren er skyld i at lygterne er fuldstændigt dækkede af sne.

Det klarer vi også let:

De der lygter skal da bare vaskes og afskylning med varmt vand.

Tilstrækkelig stor vandbeholder med frostsikret indhold , plastrør snoet om kølerslanger
recirkulation af vand så vi får hele beholdningen varmet op evt med temperaturstyret
cirkulationspumpe (sprinklerpunpe til en 20,-)
Så skal de satans lygter da bare have et skvat varmt vand ind i mellem.

Men opvarmet sprinklervæske er vist gået af mode. Jeg skal helt tilbage til Minien, Mascot,

Vil du op i temperatur så er det kobberrør om udstødningen på et velvalgt sted, efter eget valg

Møller

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-03-08 17:13

Møller <em@upsg2n.dk> wrote in

> Men opvarmet sprinklervæske er vist gået af mode. Jeg skal helt
> tilbage til Minien, Mascot,

Det ville da ellers være lækkert sådan en vintermorgen. Lidt
afisningsmiddel i også og så ka man bare sætte sig bag rattet, starte
sprinkleren og så er forruden isfri :P

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 19-03-08 17:19

On 19 Mar 2008 16:13:21 GMT, Henrik Stidsen <inbox@henrikstidsen.dk>
wrote:

> [...]
>
>Det ville da ellers være lækkert sådan en vintermorgen. Lidt
>afisningsmiddel i også og så ka man bare sætte sig bag rattet, starte

Møller har mange smarte ideer, men her er han på tynd is, så at sige.

Det bliver ikke mit viskergummi der får lov til at tage de første ture
hen over sådan en gang iskrystaller.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-03-08 17:34

> Det bliver ikke mit viskergummi der får lov til at tage de første ture
> hen over sådan en gang iskrystaller.

Min Toyota ka sprøjte sprinklervæske uden at viskerne kører - dog kun på
bagruden... Så det er et spørgsmål om dysestyring :)

Fra : Møller

Dato : 19-03-08 18:00

Henrik Stidsen skrev:
> Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in

> Min Toyota ka sprøjte sprinklervæske uden at viskerne kører - dog kun på
> bagruden... Så det er et spørgsmål om dysestyring :)

det kunne jeg før jeg fik en nymodens bil, jeg har hørt, at nu kan man få dem med regnsensor, så
viskerne bare starter når de hører vejrmeldingen.
Det må da være satans irriterende.

Møller

Fra : Leonard

Dato : 20-03-08 16:31

On Wed, 19 Mar 2008 17:59:30 +0100, Møller wrote:

> det kunne jeg før jeg fik en nymodens bil, jeg har hørt, at nu kan man få dem med regnsensor, så
> viskerne bare starter når de hører vejrmeldingen.
> Det må da være satans irriterende.

Det kan i hvert fald godt give en lille forskrækkelse, hvis jeg har
glemt at slå det fra og kører en tur i solskin. Systemet i min virker
ved noget med noget lys, så et tilpas indfald af sollys kan også
aktivere en visketur og det ved vi vidst alle hvordan lyder på en helt
tør rude
Det er sgu ligefør jeg hopper i sædet når det sker.

--
Leonard
Fejltagelser er indgangen til opdagelser.

Fra : Møller

Dato : 19-03-08 17:57

Folmer Rasmussen skrev:

> Møller har mange smarte ideer, men her er han på tynd is, så at sige.
>

> Det bliver ikke mit viskergummi der får lov til at tage de første ture
> hen over sådan en gang iskrystaller.

Hov hov der er sgu da ingen is på den ko:
Jeg har da ikke anbefalet brug af gummi på de der ispikke.

Det klares med et slat varmt vand fra den i huset indbyggede varmtvandsforsyning

Så er isen væk, glasset varmet lidt op, og nu skal vi så have alle de der vandrehistorier om
sprængte forruder...

Næste gang du skal bruger dit viskelæder, så er der varmt vand o.s.v. om igen og forfra.

Mine viskerblade får ikke lov til at køre på tør, tilisede, tilsandet eller på anden måde
uhensigtsmæssig overflade.

jo jeg renser jævnlig viskerblade og under dem for sand og snavs

Møller

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 19-03-08 21:37

On Wed, 19 Mar 2008 17:57:08 +0100, Møller <em@upsg2n.dk> wrote:

> [...]
>uhensigtsmæssig overflade.
>
>jo jeg renser jævnlig viskerblade og under dem for sand og snavs

Alt det der er børnelærdom, Møller.

Har du nogensinde hørt ordet garage?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Møller

Dato : 20-03-08 12:35

Folmer Rasmussen skrev:

> Alt det der er børnelærdom, Møller.

Jeg er jo nok ved at gå i barndom.
Men jeg har set mange også nyere biler med sandskurede synsfelt.

> Har du nogensinde hørt ordet garage?

A hva?

Nå:

[gHZrH·sjS] subst. -n, -r, -rne 1. et hus el. et rum til henstilling af motorkøretøj

Møller

Fra : Leonard

Dato : 20-03-08 16:32

On Wed, 19 Mar 2008 21:37:11 +0100, Folmer Rasmussen wrote:

> Har du nogensinde hørt ordet garage?

Det er bare en skidesmart med sådan en, når himlen er utæt