De jyskere, de jyskere. ;-)
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 16-03-08 15:34

De er godt nok underlige de ro..........nårh nej, jyskere.

http://www.bt.dk/article/20080316/nyheder/80316008/

Hvorfor skulle dyrene ikke ligne befolkningen?

Ingen der har set bl.a. Sonofon-reklamen (Sååeeee deeeet) er i tvivl
om, at der ikke er nogen i den del af landet, der render sig selv
ihjel.

Desuden rejser det jo spørgsmålet om trafiktætheden på de jyske veje.

Det er øjensynligt muligt for græs at nå at gro op i sprækkerne i
asfalten imellem at der kommer biler.

Og det skal oven i købet have en vis længde før æsler kan gnave det
af. )

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 16-03-08 17:03

Folmer Rasmussen skrev:
> De er godt nok underlige de ro..........nårh nej, jyskere.
>
> http://www.bt.dk/article/20080316/nyheder/80316008/
>
> Hvorfor skulle dyrene ikke ligne befolkningen?

Det må have været nogle "kjøwenhavnere" der fandt æslerne siden at de
ikke kunne finde ud af flytte sådan et par størrelser.. eller også ville
de bare ikke genere højere stående væsener!

Thore

Fra : Frank Leegaard

Dato : 16-03-08 20:22

SmaRTrxxv wrote:

> Det må have været nogle "kjøwenhavnere" der fandt æslerne siden at de
> ikke kunne finde ud af flytte sådan et par størrelser.. eller også
> ville de bare ikke genere højere stående væsener!

Forklaringen lyder plausibel selvom det så havde været den klogere del af
kjøwenhavnerne, da resten slet ikke anede hvad et æsel er, og at den ganske
rigtigt var klogere end dem.

/F

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 16-03-08 21:36

On Sun, 16 Mar 2008 20:22:21 +0100, "Frank Leegaard"
<frankFJERN@superbruger.dk> wrote:

> [...]
>kjøwenhavnerne, da resten slet ikke anede hvad et æsel er, og at den ganske

Hvilken nytte har man af at vide hvad et æsel er?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-08 21:57

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :

>Hvilken nytte har man af at vide hvad et æsel er?

Det spørger du om ?

Hvis du skal lokke med en gulerod, er det nok en fordel, at holde
guleroden i den rette ende ;)

--
Jan_stevns

Fra : Møller

Dato : 16-03-08 22:15

jan_stevns wrote:

> Det spørger du om ?
>
> Hvis du skal lokke med en gulerod, er det nok en fordel, at holde
> guleroden i den rette ende ;)

Det kunne være flere fordele:
Når en københavner ser sig i spejlet kan han jo komme i tvivl....

om hvem der holder guleroden

Møller

Fra : Frank Leegaard

Dato : 16-03-08 22:24

Folmer Rasmussen wrote:

> Hvilken nytte har man af at vide hvad et æsel er?

Ser du - Når den ældste datter skal have sin første ridehest .....

/F

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 16-03-08 22:34

On Sun, 16 Mar 2008 22:24:10 +0100, "Frank Leegaard"

>Ser du - Når den ældste datter skal have sin første ridehest .....

>--

Efter det beskrevne i artiklen, så vil jeg anbefale et æsel. Noget
kunne tyde på, at det i hvert fald står stille længe nog til at
datteren kan nå at komme op på ryggen af dyret.

Desuden er der heller ikke så højt derop.

Man kunne også godt forestille sik at sådan et æsel er billigere i
indkøb. Jeg har dog ikke checket på Æselzonen.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ellen

Dato : 17-03-08 08:41

> Hvilken nytte har man af at vide hvad et æsel er?
>
> --
Så du ikke tager fejl af den og sødmælkskalven når du skal have sex.

Som kone til en jyde er det rart, bare at kunne sende ham ud i stalden når
jeg har hovedpine.

Kh Lene

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 16-03-08 21:35

On Sun, 16 Mar 2008 17:03:10 +0100, SmaRTrxxv <thore@snaps.dk> wrote:

> [...]
>ikke kunne finde ud af flytte sådan et par størrelser.. eller også ville
>de bare ikke genere højere stående væsener!

God opdragelse tilsiger, at uanset hvor man rejser hen, skal man
behandle de lokale med respekt.

Jeg indrømmer, at jeg ikke véd en hujende fis om, hvor i verden
æslerne stammer fra.

Jeg kan kønsbestemme sådan nogen.

På hunnerne sidder halen ét hul højere.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Møller

Dato : 16-03-08 17:24

Folmer Rasmussen wrote:
> De er godt nok underlige de ro..........nårh nej, jyskere.
>
> http://www.bt.dk/article/20080316/nyheder/80316008/
>
> Hvorfor skulle dyrene ikke ligne befolkningen?

Den gider da ikke flytte sig, der sidder jo kun en kjøbenhavner og hakker på den, det gør de jo
altid. Hakker )

Møller

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 16-03-08 21:38

On Sun, 16 Mar 2008 17:24:18 +0100, Møller <em@upsg2n.dk> wrote:

>Den gider da ikke flytte sig, der sidder jo kun en kjøbenhavner og hakker på den, det gør de jo
>altid. Hakker )

>--

Ikke hakker på, men hakker i..........det!

Det er noget med at finanserne ikke rækker til.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Møller

Dato : 16-03-08 22:16

Folmer Rasmussen wrote:

> Ikke hakker på, men hakker i..........det!
>
> Det er noget med at finanserne ikke rækker til.

til at købe et par æsler?
så start med muldyr

Møller

Fra : hanzen

Dato : 16-03-08 17:28

> De er godt nok underlige de ro..........nårh nej, jyskere.
>
> http://www.bt.dk/article/20080316/nyheder/80316008/
>
> Hvorfor skulle dyrene ikke ligne befolkningen?

Hvordan er de æsler kommer over Storebæltsbroen, for de kan næppe svømme så
langt?

> Ingen der har set bl.a. Sonofon-reklamen (Sååeeee deeeet) er i tvivl
> om, at der ikke er nogen i den del af landet, der render sig selv
> ihjel.

Næh, de er sgu for kloge

> Desuden rejser det jo spørgsmålet om trafiktætheden på de jyske veje.
>
> Det er øjensynligt muligt for græs at nå at gro op i sprækkerne i
> asfalten imellem at der kommer biler.

Nu er der mindst 3 veje der hedder noget med Hedevej på de kanter. Det er
vist sådan nogle uden midterrabat hvis du forstår. Der kommer kun de lokale,
og som du ved har de ikke så travlt. De kører jo ikke rundt bare for at
køre. Den slags dumheder overlader de til dem der bor på den forkerte side
af Storebælt.

> Og det skal oven i købet have en vis længde før æsler kan gnave det
> af. )

Du har tydeligvis forstand på de finere detaljer vedrørende disse dyr.

En tidligere bekendt kom en vinterdag for en del år siden galt af sted på en
øde skovvej deromkring . Hans Mertcedes laster - 1313 eller sådan noget -
skred i grøften og lagde sig pænt på højre side. Døren skulle altså åbnes
opad. Det var før mobiltelefoner blev kendt så da han hørte en bil komme
ville han skynde sig ud for at få hentet hjælp. Døren var tung og han skulle
op og ud i en fart med det resultat at han ikke nåede at få begge ben med
inden døren lukkede igen. Så der mødte den stakkels billist et frygteligt
syn. En mand i hvid kittel hang i det ene ben ud ad slagteriets væltede
lastbil.

--
hilzen
hanzen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 16-03-08 21:48

On Sun, 16 Mar 2008 17:27:46 +0100, "hanzen" <hanzen@mailmeej.dk>
wrote:

>Hvordan er de æsler kommer over Storebæltsbroen, for de kan næppe svømme så
>langt?

>--

Dumme mig. Det jeg troede var en refleksbrik, har s'gu da været en
Brobizz!

>--

>Næh, de er sgu for kloge

>--

Overkvalificerede?

>--

>Nu er der mindst 3 veje der hedder noget med Hedevej på de kanter. Det er
>vist sådan nogle uden midterrabat hvis du forstår.

>--

Bringer det ikke Garmin'en ud af fatning, at al den klogskab de
indfødte er udstyret med, resulterer i den slags sjusk?

Og har de omtalte veje fast dække? Ellers er der jo tale om en ny
situation.

> [...]

>af Storebælt.

>Du har tydeligvis forstand på de finere detaljer vedrørende disse dyr.

Jeg véd meget.

> [...]

>inden døren lukkede igen. Så der mødte den stakkels billist et frygteligt
>syn. En mand i hvid kittel hang i det ene ben ud ad slagteriets væltede

Det har man formodentlig grinet en del af, når han vendte ryggen til.

--

Venlig hilsen
Folmer