Citroën Xantia for og imod godt råd
Fra : Søren Kelly

Dato : 16-03-08 02:01

Hej

skal have en billig bil til konen og et stk kommende drengebarn
har set lidt på en Citroën Xantia de er jo billige...
jeg har kun gode erfaringer med Citroen
har en Jumpy og har haft ZX'er super glad for begge og meget få rep
jeg kan forstå at Xantia'en har det der hydraulik halløj, er det så dyrt at
få lavet hvis det går
og hvad med motor hvilken skal man gå efter...

alt godt fra gruppen modtages

Tjep fra Søren Kelly
(der blev udlært Automekaniker i 1982 men ikke har rørt en bil siden...
)

Citroen Jumpy 2002 mega tunet
Honda VFR 750F 87 til salg eller bytte med bil

Fra : Søren Kelly

Dato : 16-03-08 02:35

Snip

Lige en fodnote

hvad med Mazda 626 havde engang en 626 2.0 fra 89 den kørte sgu da meget
godt og går da vist længere km/l
end en xantia såen en 5 dørs sag med en 1.8 dur det... ?

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-08 10:06

"Søren Kelly" <fsgbooking@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> godt og går da vist længere km/l
> end en xantia såen en 5 dørs sag med en 1.8 dur det... ?

626 - gå langt uden om GF'eren (du kan se det på på stelnr om det er en GE
eller GF), især 2,0 har mange problemer med at den trækker oliefilm op i
stemplerne og giver en "dejlig" sort udstødningsgas.

Xantiaen er jo en billig og komfortabel bil. Jeg syntes nok det er den
bedste Citroen har begået, uden at jeg på nogen måde syntes det er en
persekt bil.. Jeg syntes den har mange rep og hydralikken er også sårbar.
Men det er altså ikke så dyrt at reppe på som mange går og tror.

Mvh Tommy

Fra : buller4

Dato : 16-03-08 10:42

Hej.
Jeg har denne til salg og her er tale om en driftsikker og billig vogn...
Mvh. Lasse

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=54078239

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 16-03-08 16:57

buller4 skrev:
> Hej.
> Jeg har denne til salg og her er tale om en driftsikker og billig vogn...
> Mvh. Lasse
>
> http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=54078239

flot...

1. Du er topposter (en som ikke kan finde ud af svare under indlægget)...
2. Der bliver spurgt til en Xantia, men du flasher en gammel toyota..
3. Din bil er ca. dobbelt så dyr (hvis mere) end en Xantia i tilsvarende
eller endda bedre stand..

Thore

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 16-03-08 15:55

> [...]
> at få lavet hvis det går
> og hvad med motor hvilken skal man gå efter...

Vi har haft en 96 1,8 8v weekend i snart 1½ år med nu 235000 kkm. Eneste
problem har været lidt med motorstyringen og tomgangmotoren. Men det
forsvandt af sig selv. Og ABS-lampen kan godt lide at lyse. Men jeg har
faktisk absolut kun skiftet olie på den. Og nu har fruen da kørt over 20kkm
i den. Nul vædskeforbrug af nogen art. Kører enormt lækkert og langt mere
komfortabelt end alt andet jeg har prøvet. Kig på citronik.dk, hvor der er
masser af hjælp.

Forresten er 13,5 km/l da vist ret pænt ikke? Motoren har et pænt træk helt
nede fra. Væsentligt bedre en f.eks. en nyere Megane 2,0 16v jeg lige har
kørt 800 km i.

Men man skal vist vælge fra 96 og frem. Noget med at servopumpen så er lidt
bedre. Men den kan jo skiftes for vist en 4K.
FROCs
(og her ingen reklamer, budskaber eller andet)

Fra : Møller

Dato : 16-03-08 17:19

Freddy O. Christensen wrote:
> "Søren Kelly" <fsgbooking@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Tag en stationcar med det samme

Du kan da lave det meste selv:
Nye hydraulikkugler, skiftes med en oliefiltertang, de skal kun skrues godt til med hånden.
Hydraulikrørene er altid forbukker, rustfaste, ned nye pakninger, skiftes med en gaffelnøgle, skal
ikke spændes særlig hårdt og så er de billiger:

http://www.skovgaard-schmidt.dk/

> Vi har haft en 96 1,8 8v weekend i snart 1½ år med nu 235000 kkm. Eneste
> problem har været lidt med motorstyringen og tomgangmotoren. Men det
> forsvandt af sig selv. Og ABS-lampen kan godt lide at lyse.

Det kan være en ABS-føler, man kan selv vinde nogle de holder længere, men er noget pilarbejde.

> [...]
> komfortabelt end alt andet jeg har prøvet. Kig på citronik.dk, hvor der er
Ja

> [...]
>
> Men man skal vist vælge fra 96 og frem. Noget med at servopumpen så er lidt
> bedre. Men den kan jo skiftes for vist en 4K.
Jeg har skiftet servopumpe.
og forreste bærearme, ret let, de kan godt være noget slidt efter 10 år, lette at skifte

Det eneste jeg har bandet over er, at den tidligere ejer havde slidt koblingen lidt for meget, den
er sgu ikke lige til 2 timer på forpladsen.
Det tog det meste af en weekend
Og så har vi bygget baksensorer og fartpilot på, ikke besværligt eller dyrt, og brugeren er glad for
det

Hvis du vil vide produktionsdato:
ORGA:
http://www.cats-citroen.net/citroen/organumber.html