Hot eller not på Escort '96
Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 15-03-08 19:10

Hej!

Har en 99.9% original rød Escort fra '96 som jeg overvejer at sælge, og har i
den forbindelse en poll jeg ønsker lidt respons på:

Opgraderede lygter i form af dem foran bliver med optik og i bag med dioder og
klare glas.

Godt eller skidt ifbm. købere og ikke mindst prisen? Lyset skulle efter sigende
blive bedre fortil.

(Det er ikke brian-lir ;) og bilen har haft mig som ejer siden '99.)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : alexbo

Dato : 15-03-08 19:28

"Kim Voss Schrader" skrev

> Godt eller skidt ifbm. købere og ikke mindst prisen? Lyset skulle efter
> sigende blive bedre fortil.

Foran er nok ligegyldigt, men baglygterne vil nok få nogen til at vende om
og gå igen, mens andre vil synes det er smart.
Det vigtigste på en Excort er bagvangerne, de er ofte rustet væk, din er en
årgang 96 så enten er den lige synet eller også skal den til syn, det har
betydning.

Om lygterne kan betale sig afhænger jo noget af hvad de koster, men jeg tror
ikke at det hæver prisen på bilen, men det kan måske få den solgt.
Det er svært at sige, jeg synes det ser forfærdeligt ud, nærmest noget
lignende som da sorte baglygter var på mode, men andre synes lige det
modsatte.

mvh
Alex Christensen

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 15-03-08 20:41

Hej!

alexbo wrote:
> Foran er nok ligegyldigt, men baglygterne vil nok få nogen til at vende om
> og gå igen, mens andre vil synes det er smart.

Kan være. De opgraderede forlygter ser efter min mening ret smarte ud. Er knap
så sikker mht. baglygterne.

> Det vigtigste på en Excort er bagvangerne, de er ofte rustet væk, din er en
> årgang 96 så enten er den lige synet eller også skal den til syn, det har
> betydning.

Den er synet uden anmærkninger i torsdags. Vangerne er iorden iflg. synsmanden.

> [...]
> Det er svært at sige, jeg synes det ser forfærdeligt ud, nærmest noget
> lignende som da sorte baglygter var på mode, men andre synes lige det

Hehe, ja, sorte (og grønne ligeledes) lygter er skisme ikke flotte. Og så er der
jo de mennesker som får deres lygter lakeret i bilens farve og synes de er
smart. Rigtig smart - det tager jo også "kun" 80% af lysstyrken bagtil :,-(

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-08 21:34

Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev :

>Hehe, ja, sorte (og grønne ligeledes) lygter er skisme ikke flotte.

Pjat med dig

http://www.dkfritidbil.dk/brugtbil/brugtbil50.htm

næstnederste billede

Det ser sgu' da helt nydeligt ud, og passer til bilen
--
Jan_stevns

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 15-03-08 21:45

Hej!

jan_stevns wrote:
> Det ser sgu' da helt nydeligt ud, og passer til bilen

Enig. Men nu har jeg altså de typiske brianbiler i hovedet når jeg tænker på
sorte lygter, og der er det kikset :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Brian

Dato : 15-03-08 21:08

Kim Voss Schrader wrote:
> [...]
> dioder og klare glas.
>
> Godt eller skidt ifbm. købere og ikke mindst prisen? Lyset skulle

Spild af penge, IMO. Dem der evt. vil være interesseret i sådan en vogn, er
enten ligeglade med den slags, eller vil holde sig helt væk.
Når bilen ikke på andre måder skriger af T-Hansen grej, er det synd og skam
at plastre den til med den slags.

Personligt giver det mig visse associationer om ejeren, som ikke vil gavne
et bilsalg

En 1,6 16V henvender sig i forvejen jo ikke til Brian typerne - overhovedet
ikke uden et Cosworth skørtesæt

/Brian

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 15-03-08 21:11

Hej!

Brian wrote:
> [...]
> enten ligeglade med den slags, eller vil holde sig helt væk.
> Når bilen ikke på andre måder skriger af T-Hansen grej, er det synd og skam

Tja, kan der være noget om.

> Personligt giver det mig visse associationer om ejeren, som ikke vil gavne
> et bilsalg

Antyder du noget om mig?

> En 1,6 16V henvender sig i forvejen jo ikke til Brian typerne - overhovedet
> ikke uden et Cosworth skørtesæt

Synes bare Cosworth'en har så voldsom en bagspoiler, men det overvejes da
kraftigt

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Frank Leegaard

Dato : 15-03-08 23:15

Brian wrote:

> [...]
> gavne et bilsalg
>

> En 1,6 16V henvender sig i forvejen jo ikke til Brian typerne -
> overhovedet ikke uden et Cosworth skørtesæt

Fuldstændig enig. En Brian køber ALDRIG en Æskelort. Så hellere få klippet
nosserne af med det samme som min nevø siger på 18.

/F

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 16-03-08 14:20

Hej!

Okay, flertallet har talt - den forbliver original :)

Fik iøvrigt lavet bagbremser i sidste weekend - nøj de bliver støvede sådan
nogle tromlebremser. Den fik lige skildt og smurt cylindrene, skiftet bakker og
ompakket lejerne. Og så fik jeg motioneret lastreduktionsventilen (den koster
spidsen skulle jeg hilse og sige, så den blev ikke skiftet). Nu bremser den snor
lige. Ca. 5-6% både for og bag iflg. testeren. Synsmanden sagde dog, at det var
lidt mere, men hvad ved han

Så min '96'er er potentielt en af de få Escorter med gode vanger

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-08 15:15

Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev :

>Okay, flertallet har talt - den forbliver original :)

;)

Jamen, sådan er en bil som din nu også pænest

Jeg synes (!) det er synd at folk hænger alt muligt skrammel på deres
biler, uden at sikre sig, det passer til bilen's stil

>Fik iøvrigt lavet bagbremser i sidste weekend - nøj de bliver støvede sådan
>nogle tromlebremser.

Mjoehhhh .... Hvis man jævnligt hiver tromlerne af og fjerner
bremsestøvet, plejer det nu ikke at blive voldsomt

sidst jeg kørte med tromler, var de da selvtømmende ;)

>Den fik lige skildt og smurt cylindrene, skiftet bakker og
>ompakket lejerne. Og så fik jeg motioneret lastreduktionsventilen (den koster
>spidsen skulle jeg hilse og sige, så den blev ikke skiftet)

Det er en ret overset stump - på min hedengagne Kadett Diesel stc,
havde den sat sig, så første gang, jeg kørte med tomt varerum, blev
bagbremserne sgisme hyperaktive - ej sjovt på isglat vej

--
Jan_stevns

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 16-03-08 21:19

Hej!

jan_stevns wrote:
> Jeg synes (!) det er synd at folk hænger alt muligt skrammel på deres
> biler, uden at sikre sig, det passer til bilen's stil

Forlygterne er faktisk pæne, og så er de bedre end de originale. Var heller ikke
meget for baglygterne.

> sidst jeg kørte med tromler, var de da selvtømmende ;)

Der er da også åndehul i bunden, men der kommer ikke meget ud her.

> Det er en ret overset stump - på min hedengagne Kadett Diesel stc,
> havde den sat sig, så første gang, jeg kørte med tomt varerum, blev
> bagbremserne sgisme hyperaktive - ej sjovt på isglat vej

Mine baghjul blokerede ved maksimalopbremsning, hvilket jo ikke er så godt endda.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-08 21:56

Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev :

>Forlygterne er faktisk pæne, og så er de bedre end de originale. Var heller ikke
>meget for baglygterne.

Hvis forskellen bare er glasset, ændrer der jo ikke det store på
bilens fjæs ;) - men måske nok lyset

(kender ej en escort's lys (eller mangel på samme)

>Der er da også åndehul i bunden, men der kommer ikke meget ud her.

På mine Sierra'er eller rekorder, har det højst være en teskefuld, der
har kunne "skovles op"

Har den ikke ABS sådan en fætter ?

--
Jan_stevns

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 16-03-08 22:04

Hej!

jan_stevns wrote:
> Hvis forskellen bare er glasset, ændrer der jo ikke det store på
> bilens fjæs ;) - men måske nok lyset

Mjaeh. Nu sidder der jo bare H4 pærer og en simpel reflektor. På de opgraderede
er der helt klart plastic-front og "fiskeøjne" i form af optik. Det ser mere
moderne ud.

> (kender ej en escort's lys (eller mangel på samme)

Nærlyset på en Escort er SKOD, så er dét sagt :( Det lange er fjong, bare se
alle dem der blinker i modkørende retning på motorvejen

> På mine Sierra'er eller rekorder, har det højst være en teskefuld, der
> har kunne "skovles op"

Jeg stod og støvede skidtet af med pensel og støvsuger i et stykke tid. Hvis man
kender til det indre i et tv som har stået i rygerhjem i 15-20 år ved man hvor
jeg vil hen

> Har den ikke ABS sådan en fætter ?

Jo da - foran. Bagi sidder der bare tromler og ingen følere (det kom på Mk6, min
er Mk5).

Min bil er iøvrigt efterhånden blevet noget "kedelig". Der er ikke rigtigt noget
der fejler. På det seneste 1.5 år har jeg kun skiftet en bagpotte og lavet
tromlebremser udover alm. service (olie,filter,tandrem). Og den kørte ½ år uden
bagpotten før dette. Larmede ikke særligt meget mere, og bagkofangeren
deformerede ikke som på visse andre Ford'er

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-08 22:18

> [...]

>er der helt klart plastic-front og "fiskeøjne" i form af optik. Det ser mere

Hvis det så lyser bedre, er alle jo glade ;)

>Jeg stod og støvede skidtet af med pensel og støvsuger i et stykke tid. Hvis man
>kender til det indre i et tv som har stået i rygerhjem i 15-20 år ved man hvor
>jeg vil hen

Siger mig ikke en bønne ;)

>Min bil er iøvrigt efterhånden blevet noget "kedelig"........

Efterhånden ? Er den ikke født kedelig ?

Jeg har aldrig rigtigt forstået mig på den model - den er jo hverken
fugl eller fisk - blot et fint alternativ til apostlenes heste

>....Der er ikke rigtigt noget der fejler. På det seneste 1.5 år har jeg kun skiftet
>en bagpotte og lavet tromlebremser udover alm. service (olie,filter,tandrem).

Så er den jo som en Ford er vanligen

>....Og den kørte ½ år uden bagpotten før dette. Larmede ikke særligt meget mere, og
>bagkofangeren deformerede ikke som på visse andre Ford'er

Nu er der jo heller ikke den store effekt i den elastik, der sidder
foran dine fusser, vel ? <grin>

btw. kommer det vist meget an på hvordan layoutet under vognen er
lavet - min har jo et nærmest helt lukke rum deromme, med et hul,
udblæsningen burde komme ud af

--
Jan_stevns

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 16-03-08 22:41

Hej!

Jan_stevns wrote:

> Efterhånden ? Er den ikke født kedelig ?

Nej da. Kun lidt bovlam

Jeg ser flg. for mig hver gang jeg kigger på min bil

http://mumbojumbo.dk/Images/Mustang_small_1.jpg

Om min egen bil: Er faktisk glad for designet, selvom den nok ikke just er fræk
eller sporty at se på.

> Jeg har aldrig rigtigt forstået mig på den model - den er jo hverken
> fugl eller fisk - blot et fint alternativ til apostlenes heste

Men dog pænere end en Wagon R.... :)

> Nu er der jo heller ikke den store effekt i den elastik, der sidder
> foran dine fusser, vel ? <grin>

Jo da, 66kW iflg. skiltet. Det burde være nok til at smelte kofangeren

> btw. kommer det vist meget an på hvordan layoutet under vognen er
> lavet - min har jo et nærmest helt lukke rum deromme, med et hul,
> udblæsningen burde komme ud af

Jep. Min er ihvertfald meget "åben" hvis bagpotten knækker af så det betyder mindre.

--
Mvh, Kim Voss Schrader