Sikker bil
Fra : Fister Løgsovs

Dato : 14-03-08 22:01

Nå, lad os få et par kommentarer fra alle dem med biler med sjæl
http://ekstrabladet.dk/biler/article983518.ece
Kai

Du skal købe japansk, hvis du ikke gider irriterende mekanikerregninger
på din brugte bil.

Ifølge en opgørelse foretaget af det britiske forsikringsselskab
Warranty Direct er biler som Honda, Subaru, Mazda, Mitsubishi og Toyota
de mest solide.

Tysk bil på 25. plads
På det såkaldte ’pålidelighedsbarometer’ – en top 100 over de brugte
biler, som har færrest fejl – snupper de japanske biler de første 12
pladser. Man skal helt ned på en 25. plads for at finde en rent tysk
bil i opgørelsen, der er baseret på en database med ikke færre end
55.000 biler.

– Der er ingen tvivl om, at japanske biler holder bedre end de
europæiske. Japanerne har simpelt hen en bedre kvalitetssikring i deres
produktion. Derfor sparer man penge på reparationer ved at vælge en
japansk bil, siger Jørgen Jørgensen, leder i FDM-afdelingen Teknisk
Service.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 14-03-08 22:12

On Fri, 14 Mar 2008 22:01:05 +0100, Fister Løgsovs <None@invalid.za>
wrote:

> [...]
>produktion. Derfor sparer man penge på reparationer ved at vælge en
>japansk bil, siger Jørgen Jørgensen, leder i FDM-afdelingen Teknisk

Jeg læste det godt, men jeg skal ikke have noget klinket. )

Du får ørerne i maskinen nu, men det er du vel klar over?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 15-03-08 07:58

Folmer Rasmussen formulerede fredag:

> Jeg læste det godt, men jeg skal ikke have noget klinket. )
>
> Du får ørerne i maskinen nu, men det er du vel klar over?

Det tager jeg med, jeg kan klare det.
Jeg skal giftes om 2 timer, intet kan slå mig ud i dag.
Kai

Fra : Hr. Jensen

Dato : 15-03-08 09:17

On Sat, 15 Mar 2008 07:58:05 +0100, Fister Løgsovs <None@invalid.za>
wrote:

>Det tager jeg med, jeg kan klare det.
>Jeg skal giftes om 2 timer, intet kan slå mig ud i dag.
>Kai

Må jeg kondolere....aj....Tillykke med det!

--
I'm not dead yet, I just smell bad.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 14-03-08 22:21

"Fister Løgsovs" <None@invalid.za> skrev i meddelelsen
> [...]
> Kai
>

> Du skal købe japansk, hvis du ikke gider irriterende mekanikerregninger på

Nu er ekstrabladet jo ikke den mest pålidelige kilde på jorden ;)

--
Per
CV sælges: ´91 Wilk 500, 7 meter lang, totalvægt 1200 kg, fortelt, gasvarme,

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-08 22:23

wrote:

> [...]
>
>Ifølge en opgørelse foretaget af det britiske forsikringsselskab
>Warranty Direct er biler som Honda, Subaru, Mazda, Mitsubishi og Toyota

Spurgte lige konen, hende og hendes daværende røg på tvang pga. en
Mitsu (noget med en gearkasse og 3 måneders levering)

> [...]
>produktion. Derfor sparer man penge på reparationer ved at vælge en
>japansk bil, siger Jørgen Jørgensen, leder i FDM-afdelingen Teknisk

Det gælder sikkert også de første mange år, men når de bliver gamle er
der en tilbøjelighed til, at det bliver dyrt at rette op på tidligere
tiders skader. Spørg mr. Stevns om han er imponeret af 112% -
konceptet? )
--
med pt. fire OES'ere i hytten.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : Kim Kristensen

Dato : 14-03-08 23:14

On 14 Mar., 22:22, Ivan Madsen <> wrote:
> [...]
> der en tilbøjelighed til, at det bliver dyrt at rette op på tidligere
> tiders skader. Spørg mr. Stevns om han er imponeret af 112% -

Det gælder i hvert fald de første 10 år, for det er de mest stabile
biler set over en 10'årig periode. Dog er det værd at være opmærksom
på at ikke alle på listen faktisk er så gamle, og jo nyere model jo
færre gamle til at trække resultatet ned. Hvis jeg ikke tager meget
fejl (kommer senere), så dækker listen bilmodeller årgang 1996 til
2005. Der har eksempelvis været en Honda Accord alle år, Toyota Yaris
er for ny til at være belastet af de ældste årgange mens Toyota Carina
E er for gammel til at nyde godt af de nyeste.

Det jeg er overrasket over er at det er en nyhed for FDM, EB og
bilpriser.dk.

http://www.bilpriser.dk/news.do?newsid=1975

For med mindre listen netop er opdateret og ligner sig selv, så er det
en liste fra 17/05-2006.

http://www.warrantydirect.co.uk/press/45.doc

Det er ret interessant at se hvilken viden de ellers har skrabet
sammen, eksempelvis i hvilken alder et mærke af de 10 mest solgte
giver flest problemer.

Honda, Toyota og VW 10 år.
BMW, Ford og Renault 8 år.
Audi og Vauxhall 7 år.
Peugeot 6 år.
Mercedes 4 år.

Risiko for mekanisk fejl inden for en 12 måneders periode for de samme
mærker mellem deres 3 og 10 år.

Honda 22%.
Toyota 22,3%.
Peugeot og VW 39,1%.
BMW 39,9%.
Mercedes 40,5%.
Vauxhall 42,7%.
Ford 47%.
Renault 67,3%.
Audi 70,2%.

Lidt noter fra samme.

"The worst offenders on average from 10 of the UK's most popular car
manufacturers studied by Warranty Direct were Renault and Audi, with
more than 68% of cars from the French and German giants breaking down
in their fourth year. Prestige marque Mercedes also fared badly, with
well over half (57.1%) of its models likely to develop a fault in
their fourth year."

"For example, if you have a four-year old Vauxhall, there's almost a 1
in 7 chance that its engine will suffer a mechanical failure before it
gets to its next MoT, necessitating an average £520 payout for
repairs.

Owners of relatively new prestige models shouldn't think they're safe
either - four-year-old cars built by Audi and Mercedes showed a
similar chance of developing problems with their fuel system - 13.7%
and 13.9% respectively.

On average, the chances of a Ford developing brake failure more than
doubles from 4% to 8.6% when it increases in age from four to six
years. Ford air conditioning units are also twice as likely to break
down once the vehicle moves into its fifth year. These failures cause
average repair bills of £155 and £330 respectively.

Although Audi owners may have an uneventful first three years of their
car's life, once it reaches four years old the chances of developing
axle or suspension failure almost doubles, from 12.9% to 25.6%. By the
time it reaches seven years old, there is a 51.4% chance of failure -
almost four times the average of the 10 manufacturers examined by
Warranty Direct.

At the other end of the scale, only 1 in 10 four-year-old Hondas or
Toyotas develop a major problem of any kind, almost four times less
than the average. Honda powerplants also stood out, with an incredible
19 out of 20 engines lasting until they were 10 years old."

Med venlig hilsen Kim

Fra : Leo Jensen

Dato : 15-03-08 18:44

http://www.warrantydirect.co.uk/press/45.doc

Godt at se at første ikke-japaner er en Jaguar
Traditionen foreskriver at det burde være løgn, men jeg tror nu på det....

Leo XJ6 1992. Daily driver, no problems.

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-08 11:05

Ivan Madsen <> skrev :

>Det gælder sikkert også de første mange år, .............

Det jeg tror jeg har opfattet er at japserbiler de første mange år er
utroligt gode/stabile/driftsikre , de er ganske enkelt skruet godt
sammen

>.....men når de bliver gamle er der en tilbøjelighed til, at det bliver
>dyrt at rette op på tidligere tiders skader.

Når de bliver ældre, er de vist præcis loigeså kedelige som en
udkn***** Golf eller Sierra

Men som hos andre - er der bestemt perler imellem

En bil , der undrer mig lidt er Subaru - Jeg gad godt kende deres
hemmelighed

>....Spørg mr. Stevns om han er imponeret af 112% - konceptet? )

Hehe - Jeg tror 112% er noget der forsvinder, når duften af ny bil
fortar' sig ;)

--
Jan_stevns

Fra : Martin

Dato : 14-03-08 22:45

Det er ikke løgn.

Jeg tror det hænger sammen med at japserne generelt er billigere. De havde
også en "test" i Top Gear hvor de stilte en Toyota pick-up på toppen af en
bygning der skulle rives ned - den kunne både starte og køre efter faldet!

Fra : Steen

Dato : 14-03-08 23:44

Martin wrote:
> [...]
> havde også en "test" i Top Gear hvor de stilte en Toyota pick-up på
> toppen af en bygning der skulle rives ned - den kunne både starte og

Mon ikke en Land Rover kunne gøre opgaven efter?
Engelske biler som netop Rover var vel ellers nede på en 30.000. plads.

Fra : Martin

Dato : 17-03-08 17:01

> Mon ikke en Land Rover kunne gøre opgaven efter?
> Engelske biler som netop Rover var vel ellers nede på en 30.000. plads.

Måske. Men denne her klarede også:

Parkering i saltvand i 5 timer (helt under)
Frontalt sammenstød med træ
Få droppet en campingvogn ovenpå sig
Blive sat ild til (dog ikke i motorrum)
Blive sluppet fra 5 meters højde
For søgt destrueret med sådan en kolds i en kran man normalt nedriver
bygninger med

Den var ikke køn til sidst men kunne stadig køre!

Og i alle tilfældende kom motoren igang blot med en skruenøgle og en hammer
(genmontere batteri) og den slags simple ting.

Fra : KASO

Dato : 15-03-08 12:22

> [...]
> Derfor sparer man penge på reparationer ved at vælge en japansk bil, siger
> Jørgen Jørgensen, leder i FDM-afdelingen Teknisk Service.

Tjah - listen siger jo intet om holdbarhed - kun om driftsikkerhed i de
første år (bilerne bliver jo ikke så gl. i England som i DK). Skal man tale
om "holdbarhed", skal man jo også se på rustbeskyttelse (hvor mange af
deltagerne på listen er decideret ringe) og slidstyrke.

Sjovt nok er et par af bilerne på top 10 udstyret med franske (Renault)
motorer i dieselvarianterne (Carisma & Micra).

Det er også sjovt, at de bruger ordet "Sikkerhed" - for det er ikke dét,
undersøgelsen handler om - bilernes sikkerhed er en ganske anden snak og vil
vise en ganske anden fordeling med mange europæiske og få japanske biler i
top 25.