Hvilke sommerdæk 195/65-15 ?
Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 14-03-08 10:42

Hvilke sommerdæk anbefales i størrelsen 195/65-15 til en Passat TDI fra 2000

Jeg lægger vægt på godt vejgreb, også i regnvejr. Og lavt støjniveau.

Jeg tænker selv på noget Continental Premium Contact, er det et fornuftigt
valg?

Kenn H. Jensen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 14-03-08 03:44

On Mar 14, 10:42 am, "Kenn H. Jensen" <find_mailadressen_...@www.multi-
max.dk> wrote:
> [...]
>
> Jeg lægger vægt på godt vejgreb, også i regnvejr. Og lavt støjniveau.
>
> Jeg tænker selv på noget Continental Premium Contact, er det et fornuftigt

Ja, sammen med Bridgestone Turanza ER300 og Pirelli P7.

Michelins egenskaber på våd vej lader IMO en del tilbage at ønske.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : BearNice

Dato : 17-03-08 20:32

Kigger lige på dæk i samme størrelse.

Nokian V scorer rigtig godt (bedre end de andre nævnte dæk her i
tråden) hos www.tyretest.com

Test her:
http://www2.sicherbestellen.de/tests/23/Nokian_V_Reifentestcom.html

Men - jeg er for amatør at regne indenfor dæk, så der er måske nogle
som kan fortælle mere om Nokian V ???

Mvh. BearNice

Fra : Spamsen

Dato : 14-03-08 04:43

On 14 Mar., 10:42, "Kenn H. Jensen" <find_mailadressen_...@www.multi-
max.dk> wrote:
> [...]
>
> Jeg lægger vægt på godt vejgreb, også i regnvejr. Og lavt støjniveau.
>
> Jeg tænker selv på noget Continental Premium Contact, er det et fornuftigt
Ja, har ikke fundet bedre, måske man kunne ønske de var lidt mere
slidstærke, men absolut et 'stille' dæk og fungere fint med meget
regn.

> --
> Med venlig hilsen
> Kenn H. Jensen

Mvh.
Flemming

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 14-03-08 11:47

"Spamsen" skrev i meddelelsen

> Ja, har ikke fundet bedre, måske man kunne ønske de var lidt mere
> slidstærke, men absolut et 'stille' dæk og fungere fint med meget
> regn.

Hvor mange/få Km er der da i dem?

Kenn H. Jensen

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 14-03-08 12:00

"Kenn H. Jensen" <find_mailadressen_paa@www.multi-max.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg lægger vægt på godt vejgreb, også i regnvejr. Og lavt støjniveau.
>
> Jeg tænker selv på noget Continental Premium Contact, er det et fornuftigt

Jeg har lige fået sat et sæt toyo cf-1 på bilen her i dag, og skal til
jylland hele weekenden (bor i Kbh), så jeg smider lige et indlæg søndag
eller mandag, om hvad jeg synes om dem.

/Jacob

Fra : Frank Leegaard

Dato : 14-03-08 18:56

Jacob Bjørn wrote:
> [...]
> jylland hele weekenden (bor i Kbh), så jeg smider lige et indlæg
> søndag eller mandag, om hvad jeg synes om dem.

Netop det dæk for dårlige anmeldelser i ADACs dæktest. Man kan nu heller
ikke rigtigt vurdere et dæk som nyt. Først efter nogle tusinder km viser
skavankerne sig.

/F

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 18-03-08 08:13

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> wrote in message

> Netop det dæk for dårlige anmeldelser i ADACs dæktest. Man kan nu heller
> ikke rigtigt vurdere et dæk som nyt. Først efter nogle tusinder km viser
> skavankerne sig.

Tja, her er min umiddelbare vurdering efter 600 km's kørsel i weekenden:

Generelt et godt dæk, støjer en lille smule mere end jeg er vant til fra
mine tidligere dæk (Conti og Pirelli), det står rigtig godt fast i tørt
vejr, en lille smule ringere i vådt føre, i forhold til de gamle
ContiPremiumContact 2. Men absolut et dæk jeg vil anbefale, skal nok vende
tilbage når jeg har trillet et par tusinde km på de nye dæk, så må vi jo se
om jeg er lige så tilfreds med dem til den tid

/Jacob

Fra : Steen

Dato : 14-03-08 23:38

Kenn H. Jensen wrote:
> [...]
> Jeg lægger vægt på godt vejgreb, også i regnvejr. Og lavt støjniveau.
>
> Jeg tænker selv på noget Continental Premium Contact, er det et

Ja, det vil jeg mene. Kører selv med Premium Contact 2 på min. De er mere
komfortable end ER300 i 240 km/t-versionen (V-mærket). Jeg synes at de har
bedre slidstyrke end ER300.
Men jeg har lagt mærke til, at når PC2 begynder at blive slidt den sidste
1/4-del, så begydner de at støje temmelig meget. Det lyder måske lidt
underligt, men jeg har hørt samme erfaringer fra andre.

Mvh Steen

Fra : Frank Leegaard

Dato : 15-03-08 12:09

Steen wrote:

> [...]
> sidste 1/4-del, så begydner de at støje temmelig meget. Det lyder
> måske lidt underligt, men jeg har hørt samme erfaringer fra andre.

N'øjagtigt samme erfaringer har jeg med netop det dæk. Men jeg mener så
forøvrigt heller ikke slidgrænsen for et dæk ligger på 1,6 mm men nærmere på
3-4 mm.

Smid lortet væk når de når til den fase at de begynder at støje. Det er
nemlig der at aquaplaning for alvor bliver en fare også.

/F

Fra : Spamsen

Dato : 14-03-08 19:53

On 14 Mar., 11:46, "Kenn H. Jensen" <find_mailadressen_...@www.multi-
max.dk> wrote:

> Hvor mange/få Km er der da i dem?

hmm jeg kører mine biler ret hårdt, og med baghjulstræk, kan jeg nå at
køre 2mere bagdæk op indtil fordækkene er slidt op ~40kkm
som en anden også skriver, så begynder de at støje mere og mere de
sidste 10kkm, men det gør de michelin x-ice også på den største af
bilerne.
(den kører med Continental sportscontact 3 om sommeren)

mvh.
Flemming